Blu-Ray capable HTPC?

Pagina: 1
Acties:
  • 392 views

• fonzamundo
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Met het risico om onmiddellijk neergebliksemd te worden, here we go...

Ik zou mijn huidige HTPC willen verwennen met een Blu-Ray spelertje (dus geen brander), maar twijfel nu zelf of hij dit wel zou lusten (en dus vlot afspelen).

Dit is de setup:

Gigabyte GA78GM-S2H MoBo (780G)
AMD X2 4400+ socket AM2 (zie http://tweakers.net/price...64-x2-4400+.html#tab:info)
3 GB RAM DDR2 667 (2x1 GB DDR2 800 en 2x 512 MB DDR2 667 - don't ask)
Seagate 250 GB HDD + Samsung 320 GB HDD (allebei SATA)
Samsung SH-S223F DVD-writer
Hauppauge PVR-500 TV-tuner (Dual tuner, Hardware MPEG2)
Windows Vista 32-bit

Zou dit voldoende zijn om op mijn HD-Ready LG 32LC52 televisie mits een HDMI-aansluiting Blu-Ray af te spelen? Qua software had ik gedacht aan de Arcsoft TotalMedia Theatre Platinum

[ Voor 13% gewijzigd door fonzamundo op 18-07-2009 12:32 . Reden: Paar dingetjes toegevoegd aan de specs ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-12-2025

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ja dat mag volgens mi niet echt een probleem zijn. Ik heb hetzelfde moederbord maar dan met een Athlon 64 X2 5050e en 2 GB geheugen. In combinatie met PowerDVD 9 gaat dit uitstekend op mijn Panasonic 42" HD Ready plasma scherm. Overigens maakt PowerDVD9 wel gebruik van de hardware versnelling die aanwezig is in de chipset van het moederbord. De processor hoeft vervolgens maar weinig te doen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• fonzamundo
  • Niet online
OK, zal dan eens rondkijken voor een goedkoop Blu-Ray inbouwdingetje. Thanks!
Iemand misschien een voorstel?

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Kijk eens rond in het HTPC topic:

Home Theater PC (HTPC) Deel 4

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

ik zou gewoon de goedkoopste nemen, het lijkt me overkill om er veel aan uit te geven als je toch alleen maar films afspeelt. ;)

• fonzamundo
  • Niet online
@ pc fluisteraar: da's waar, maar is goedkoop niet duurkoop :)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:29
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.