Computer heeft geen beeld ook licht brand niet

Pagina: 1
Acties:

• Achmed1
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06-2021
hallo mensen ik heb weer een probleem mijn pc werkte goed. Ik heb net mijn cpu koeler vervangen en weer goed alles gemonteerd wat nu is ik zet mijn stroom erin de cpu fan draait voeding fan draait alles draait maar ik zie geen power knop licht of hd licht wat kan de oorzaak zijn??

CPU: E8400 (E0)
CPU Koeler: ZALMAN CNPS7000c
MEM: 1024MB RAM OCZ Reaper (1066MHZ)
MOBO: fujitsu siemens Mainboard D2151-A2 i945G/M-ATX/VGA
PSU: Corsair HX1000W (1000watt)
KAST: cooler master centurion 5

[ Voor 5% gewijzigd door Achmed1 op 17-07-2009 10:18 ]

• Achmed1
Ja dat heeft me niet geholpen

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:04
Begrijp ik nu goed dat je computer wel werkt, maar dat de front panel ledjes niet branden?
Zo ja: kabeltjes controleren
Zo nee: verduidelijk het verhaal en vertel welke handelingen je al ondernomen hebt

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:19

EnnaN

Toys in the attic

Heb je wel stroom als je licht niet brand?

sig

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:48
Malantur schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:50:
Begrijp ik nu goed dat je computer wel werkt
Gezien de "computer heeft geen beeld" denk ik dat je het niet goed begrijpt. :P

Ja, dat detail had ook wel in de topicstart zelf mogen staan, in plaats van alleen in de titel. :)
Maar je hebt de genoemde mogelijke oorzaken die daar staan wel uitgesloten dus?

Ik zie bijvoorbeeld deze:
Is de CPU fan op de daarvoor bestemde header aangesloten? Is de CPU fan voorzien van een toerentalsensor? (gele draad). Sommige mobo's willen anders helemaal niet opstarten. Raadpleeg de handleiding.
Niet opstarten met nieuwe en/of laagtoerige CPU koeler: de meeste koelers hebben een toerentalsensor dat door de BIOS van het moederbord in gaten wordt gehouden. Soms is de BIOS voorzien van een thermische beveiliging, waardoor de computer niet opstart cq meteen afslaat wanneer je een laagtoerige koeler of een koeler zonder toerentalsensor gebruikt.
Direct gerelateerd aan de CPU-koeler dus. Start je PC wel door als je de oude koeler weer even op de CPU-fan header prikt?
EnnaN schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:52:
Draaien jouw fans zonder stroom?

[ Voor 10% gewijzigd door Xander op 16-07-2009 21:55 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:04
Xander schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:52:
[...]
Gezien de "computer heeft geen beeld" denk ik dat je het niet goed begrijpt. :P
Bizar dat dat alleen maar in de titel vermeld is, we komen dus sowieso uitleg te kort in de TS.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Achmed1
Ik had eerst de kabeltjes goed gezet alles werkte prima dus daar is de probleem niet in ( heb het nogmaals gechekt + de powerswitch kabeltjes en alles zit goed vast ).

Ik heb alleen de CPU eruit gehaald wat pasta erop gezet en weer op zijn plaats gezet (hoop ik tenminste ) Maar de probleem is .1 Dat er teveel pasta erop was geweest, want toen ik mijn processor chekte lekte de pasta wel een beetje uit de randen.
2 Wat de 2de oorzaak kan zijn dat de HD lichten niet branden dus de lichten voorin als je je PC wilt aan starten . Ik heb de HD kabel dr ook goed op gemonteerd maar daar zie ik de probleem niet bij in want als dat de probleem was zou mijn zalman niet blijven draaien maar zou hij om de seconde uitvallen en dan weer starten.

• Achmed1
EnnaN schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:52:
jah ik heb wel stroom *

[ Voor 3% gewijzigd door Achmed1 op 16-07-2009 22:01 ]

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 11:46
Achmed, Je probleem ontgaat me (misschien wel ons) een beetje. Zou je deuidelijk willen aangeven wat het probleem is? Doet je PC het helemaal niet, of doen de lichtjes aan de voorzijde het niet? of is er iets anders aan de hand.

Wat heb je precies gedaan waardoor dit gebeurd is. Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem te verhelpen. Bij welke stap van het eerder genoemde hangen en opstarten, kom je niet verder?

• Xander
Achmed1 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:57:
Ik had eerst de kabeltjes goed gezet alles werkte prima dus daar is de probleem niet in ( heb het nogmaals gechekt en alles zit goed vast ).
Het heeft met de nieuwe koeler goed gewerkt dus? Dan hoef je het iig niet in de toerentalsensor te zoeken. ;)
Ik heb alleen de CPU eruit gehaald wat pasta erop gezet en weer op zijn plaats gezet (hoop ik tenminste ) Maar de probleem is .1 Dat er teveel pasta erop was geweest, want toen ik mijn processor chekte lekte de pasta wel een beetje uit de randen.
Dan heb je wel echt véél te veel gebruikt, 1 klein druppeltje is al genoeg. :X Bedenk dat koelpasta er alleen voor dient om kleine oneffenheden in het oppervlak van de CPU of de heatsink op te vullen. Koelpasta geleidt de warmte iets beter dan lucht, maar daarmee is alles ook wel gezegd.

Ik weet niet wat voor pasta je gebruikt hebt, maar sommige koelpasta's geleiden. Als dat naast je CPU terecht gekomen is zou je daarmee best de CPU en/of het moederbord gesloopt kunnen hebben...

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 22:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Deden die lampjes het hiervoor wel en heb je de frontpanel aansluitingen op je moederbord (meestal rechtsonderin) opnieuw aangesloten?
De aansluitingen van een LED kunnen maar op 1 manier, dus misschien moet je die omdraaien.

Blijven de fans draaien? Zit er een fan aan de header op je moederbord die CPU_FAN heet?
Zit de 4-pins stekker (meestal in de buurt van de CPU) van je voeding erin?

Lekkende koelpasta (MX-2 in ieder geval als ik me goed herinner) is geen ramp zolang het niet geleidt.
Maar hoor ik het goed en heb je pasta tussen de processor en de socket gedaan? Ik neem aan dat je bedoelt te zeggen dat je je koeler eraf hebt gehaald?

• Achmed1
De probleem is.

Dat mijn Koelers het wel doen en de voeding ( dus het heeft wel stroom ) maar de powerlichtjes voorin branden niet en ik zie geen beeld op de monitor.

Dit kwam eerder niet voor , dit kwam pas voor toen ik de CPU koeler erop had gemonteerd.

Ik zelf heb de probleem willen verhelpen door alle kabels goed door te chekken maar alle kabels zitten goed vast !

• Achmed1
Thrackan schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:02:
Deden die lampjes het hiervoor wel en heb je de frontpanel aansluitingen op je moederbord (meestal rechtsonderin) opnieuw aangesloten?
De aansluitingen van een LED kunnen maar op 1 manier, dus misschien moet je die omdraaien.

Blijven de fans draaien? Zit er een fan aan de header op je moederbord die CPU_FAN heet?
Zit de 4-pins stekker (meestal in de buurt van de CPU) van je voeding erin?

Lekkende koelpasta (MX-2 in ieder geval als ik me goed herinner) is geen ramp zolang het niet geleidt.
Maar hoor ik het goed en heb je pasta tussen de processor en de socket gedaan? Ik neem aan dat je bedoelt te zeggen dat je je koeler eraf hebt gehaald?
Op je 1ste vraag is de antwoord Ja, Die lampjes deden het eerst wel en heb daar niet eens aangezeten en zitten gewoon vast hoe ze horen te zitten . En heb al gechekt hoe ze moeten en zo zitten ze dus erop

Ten 2de Jah de fans draaien en ja hij zit op de header van de CPU_FAN.
En ja de 4 pin stekker zit er wel goed in.

Ik heb de pasta op de processor gedaan waar het moet maar een beetje te veel en toen had ik mijn koeler erop gezet maar toen ik hem weer verwijderde voor dit ongemak zag ik dat de pasta buiten de randen van de cpu terecht kwam . Dus niet onderin gewoon buiten de randjes.

• Achmed1
Xander schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:02:
[...]

Het heeft met de nieuwe koeler goed gewerkt dus? Dan hoef je het iig niet in de toerentalsensor te zoeken. ;)

[...]

Dan heb je wel echt véél te veel gebruikt, 1 klein druppeltje is al genoeg. :X Bedenk dat koelpasta er alleen voor dient om kleine oneffenheden in het oppervlak van de CPU of de heatsink op te vullen. Koelpasta geleidt de warmte iets beter dan lucht, maar daarmee is alles ook wel gezegd.

Ik weet niet wat voor pasta je gebruikt hebt, maar sommige koelpasta's geleiden. Als dat naast je CPU terecht gekomen is zou je daarmee best de CPU en/of het moederbord gesloopt kunnen hebben...
Ik heb dus om ff duidelijker te zijn 2 PC's 1tje met ARTIC en die 2de die nu niet werkt met ZALMAN.

Eerst had ik zalman op die comp die niet werkte. En de artic op de comp waar ik nu op zit. Toen wou ik de zalman op de comp zetten waar ik nu op zit en dus had ik de artic in die comp gezet die NU niet werkt. Maar toen ik dat gedaan had deden allebij PC's het. Toen ik merkte dat de temp van de PC waar ik nu op zit steeg met de zalman had ik ze dus weer verwisseld en hoe ze eerst waren gezet dus de ARTIC hierop en die zalman daarop . Maar toen ik dat deed wou die computer niet meer werken en de probleem (Volgens mij dan ) is dat er te veel pasta was gebruikt doordat de processor is beschadigt..

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hmm, het uitblijven van een powerledje maakt het verhaal wel wat lastiger.

Videokaart zit goed vast? Geheugen zit goed vast? PCI-E stekker in de videokaart?

Als ik het goed begrijp is alles wat je veranderd hebt de CPU koeler eraf en er weer op... Pittig.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:26

Pixeltje

Woo-woohoo!

Interpuncties jongen!

Ik begrijp uit je verhaal dat je (even stagsgewijs)
  • De processorkoeler uit je pc hebt gehaalf
  • De processor uit de socket gehaald hebt
  • Koelpasta op de processor hebt gesmeerd, en die teruggeplaatst hebt
  • Een nieuwe (welke?) processorkoeler geïnstalleerd hebt, en dat je hebt gecontroleerd of de fan-aansluiting ervan correct is aangesloten
  • De kabels van het moederbord naar de LEDjes in het frontpanel van je computer hebt gecontroleerd, en dat die goed zijn aangesloten
En dat je nu:
  • Geen activiteit hebt als je de aan/uit knop indrukt, behalve dat de processorkoeler begint te draaien
  • Geen piepjes hoort van je moederbord (de BIOS, of POST foutmeldingen bijvoorbeeld)
Klopt dat?

Weet je zeker dat je de processor weer goed in de socket hebt gelegd? En dat je de pinnetjes van het socket (of van de processor) niet gebogen hebt?

Net te laat

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• Achmed1
hmm Als eerste had deze PC geen videokaart dus gewoon onboard . De geheugen zit goed vast en de stekkers zitten ook goed vast. En ik heb alles wat ik veranderd had er weer goed op .

En PS was ik vergeten te vertellen : De zalman koeler was er niet goed op gemonteerd bij het eerste begin dus ik had mijn PC niet aan en de zalman koeler viel eruit. Na dat had ik hem weer op zijn goeie plaatst gezet en strakker maar toch werkt hij niet.... Kan de reden ook zijn dat toen de zalman viel het een effect heeft veroorzaakt met mijn PC ?

• Achmed1
Pixeltje schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:15:
Interpuncties jongen!

Ik begrijp uit je verhaal dat je (even stagsgewijs)
  • De processorkoeler uit je pc hebt gehaalf
  • De processor uit de socket gehaald hebt
  • Koelpasta op de processor hebt gesmeerd, en die teruggeplaatst hebt
  • Een nieuwe (welke?) processorkoeler geïnstalleerd hebt, en dat je hebt gecontroleerd of de fan-aansluiting ervan correct is aangesloten
  • De kabels van het moederbord naar de LEDjes in het frontpanel van je computer hebt gecontroleerd, en dat die goed zijn aangesloten
En dat je nu:
  • Geen activiteit hebt als je de aan/uit knop indrukt, behalve dat de processorkoeler begint te draaien
  • Geen piepjes hoort van je moederbord (de BIOS, of POST foutmeldingen bijvoorbeeld)
Klopt dat?

Weet je zeker dat je de processor weer goed in de socket hebt gelegd? En dat je de pinnetjes van het socket (of van de processor) niet gebogen hebt?

Net te laat
Jep Alles klopt behalfe de laatste . De HD SATA kabel was er helemaal uit gegaan waarna ik hem weer erin had gestopt ( werd misschien pinnetjes gebogen ) maar als dat het geval was zou mijn koeler toch gewoon draaien en na 1-4 seconden uitvallen ? Maar ik heb hem nu weer erop maar hij ontvangt nogsteeds geen beeld en geen lichten vooraan

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Achmed1 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:17:
hmm Als eerste had deze PC geen videokaart dus gewoon onboard . De geheugen zit goed vast en de stekkers zitten ook goed vast. En ik heb alles wat ik veranderd had er weer goed op .

En PS was ik vergeten te vertellen : De zalman koeler was er niet goed op gemonteerd bij het eerste begin dus ik had mijn PC niet aan en de zalman koeler viel eruit. Na dat had ik hem weer op zijn goeie plaatst gezet en strakker maar toch werkt hij niet.... Kan de reden ook zijn dat toen de zalman viel het een effect heeft veroorzaakt met mijn PC ?
Ja, viel hij ergens op? Als je PC uit staat maar de stekker nog wel in het stopcontact zit kun je in sommige gevallen best kortsluiting maken. Of vervelender, gewoon hard genoeg vallen om iets direct te beschadigen.

Als je de processor uit de socket hebt gehaald en er weer in hebt gedaan, controleer dan inderdaad even of je geen verbogen pinnetjes hebt in de socket.

• Achmed1
De stroomkabel stond er toen uit trouwens toen had ik hem niet met stroom gezet maar gewoon beneden gezet.

• Xander
Achmed1 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:13:
[...]

Ik heb dus om ff duidelijker te zijn 2 PC's 1tje met ARTIC en die 2de die nu niet werkt met ZALMAN.

Eerst had ik zalman op die comp die niet werkte. En de artic op de comp waar ik nu op zit. Toen wou ik de zalman op de comp zetten waar ik nu op zit en dus had ik de artic in die comp gezet die NU niet werkt. Maar toen ik dat gedaan had deden allebij PC's het. Toen ik merkte dat de temp van de PC waar ik nu op zit steeg met de zalman had ik ze dus weer verwisseld en hoe ze eerst waren gezet dus de ARTIC hierop en die zalman daarop . Maar toen ik dat deed wou die computer niet meer werken en de probleem (Volgens mij dan ) is dat er te veel pasta was gebruikt doordat de processor is beschadigt..
Dit soort informatie maakt je probleemomschrijving een stuk duidelijker. :) De PC heeft dus al eerder gewerkt met de koeler. Als ik dat eerder geweten had was ik niet met quotes over laagtoerige fans en tips over het terug aansluiten van de oude koeler gekomen. ;)

Als je er zeker van bent dat alles weer zit zoals het gezeten heeft zou het kunnen dat er in de tussentijd iets kapot gegaan is. Dat kan komen door het weglekken van geleidende koelpasta, door het verbuigen van pinnetjes in de CPU-socket, door een ESD, door het te ver doorbuigen van je moederbord of door iets anders...

Als ik jou was zou ik de koeler en de CPU even demonteren, de koelpasta eraf poetsen, even de CPU en de socket controleren op beschadigingen en alles dan zorgvuldig weer terugmonteren zodat je zeker weet dat het goed zit. En dan even kaal testen:
Start zo kaal mogelijk op (moederbord/cpu(koeler!)/één reepje geheugen/videokaart) en check of hij doorstart en/of stabiel blijft.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Xander schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:32:
[...]

Als ik jou was zou ik de koeler en de CPU even demonteren, de koelpasta eraf poetsen, even de CPU en de socket controleren op beschadigingen en alles dan zorgvuldig weer terugmonteren zodat je zeker weet dat het goed zit. En dan even kaal testen:

[...]
Ik weet niet hoe handig je hiermee bent, maar doe voorzichtig! je slaat je voor je hoofd als je merkt dat je iets kapot hebt gemaakt bij het inspecteren op fouten ;)

Succes ermee!

• Ali_van_G
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-03 20:20
Je zegt dat je 2 PCs hebt. Als ze beide soortgelijke specificaties hebben zou je hardware kunnen omwisselen om zo achter het defecte onderdeel te komen. Als je er zeker van bent dat iets defect is.

• Achmed1
Ik heb net mijn cpu koeler verwisselt ik heb de processor ook helemaal schoon gemaakt niet koelpasta gezet maar het heeft tog geen effect :|

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05 15:15

oXygeN

oftewel oxje...

In principe start je pc dus gewoon niet op?

- Hoor je wel je harde schijf opspinnen?
- Zit je PC speaker goed op je moederbord, misschien dat je BIOS beepcodes geeft maar dat je ze niet hoort omdat de PC speaker niet aangestuurd wordt

\o/

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Achmed1 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:07:
Ik heb net mijn cpu koeler verwisselt ik heb de processor ook helemaal schoon gemaakt niet koelpasta gezet maar het heeft tog geen effect :|
Al gekeken naar verbogen pinnetjes?

• Lumics
Je hebt nu in elke geval antwoord op je vorige topic!

• Achmed1
Thrackan schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:45:
[...]

Al gekeken naar verbogen pinnetjes?
Ja dat heb ik net al gekeken geen gebogen pinnetjes

• Achmed1
oXygeN schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:23:
In principe start je pc dus gewoon niet op?

- Hoor je wel je harde schijf opspinnen?
- Zit je PC speaker goed op je moederbord, misschien dat je BIOS beepcodes geeft maar dat je ze niet hoort omdat de PC speaker niet aangestuurd wordt
Ik hoor mijn hardeschijf wel draaien maar verder niks. En trouwens ik heb de PC speaker al
aangesloten op mijn moederbord helaas hoor ik niks! het kan zijn dat de pc speaker niet goed
aangesloten is en ik ook niet weet waar ik hem precies moet zetten want ik heb geen handleiding van de moederbord want ik heb dit pc gekregen

• Xander
Nu heb je wel een handleiding. ;) Dat soort dingen kun je zo downloaden bij de fabrikant.

• Achmed1
Aangepast het gaat over een moederbord siemens Mainboard D2151-A2 i945G/M-ATX/VGA en niet Asus P5BVMDO

[ Voor 24% gewijzigd door Achmed1 op 17-07-2009 10:39 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter stap voor stap door te nemen. Dus vervang ook de hardware stuk voor stuk. Alleen op deze manier kun je precies uitsluiten waar het aan ligt. Als je de hardware stuk voor stuk vervangt dan kom je het onderdeel dat problemen geeft vanzelf tegen.

• Achmed1
Maar kijk eens als mijn moederbord niet werkte zouden fans draaien of niet? want ik denk dat die cpu defect is gegaan door te veel koelpasta graag zou ik dat van iemand wilen weten!

Verwijderd

Achmed1 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:27:
Maar kijk eens als mijn moederbord niet werkte zouden fans draaien of niet? want ik denk dat die cpu defect is gegaan door te veel koelpasta graag zou ik dat van iemand wilen weten!
Dan ga ik toch mijn voorganger weer quoten:
Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter stap voor stap door te nemen. Dus vervang ook de hardware stuk voor stuk. Alleen op deze manier kun je precies uitsluiten waar het aan ligt. Als je de hardware stuk voor stuk vervangt dan kom je het onderdeel dat problemen geeft vanzelf tegen.
DAT is de manier om erachter te komen. Stuk voor stuk je hardware vervangen / verwijderen en kijken wanneer de boel wel start en wanneer niet; er is geen enkel antwoord wat iemand je hier kan geven wat altijd zo is, het kan werkelijk van alles zijn waarom jouw pc niet meer start.

Teveel koelpasta kan de oorzaak zijn maar enkel als je koelpasta geleidend is.
Ook belangrijk: wat versta jij onder teveel? Zat er paste aan onderkant van de processor of alleen aan de zijkant?
Maar kijk eens als mijn moederbord niet werkte zouden fans draaien of niet?
Dat is inderdaad heel goed mogelijk, een stuk moederbord kan zelfs nog je bios scherm laten zien en vanaf daar niets meer doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2009 11:31 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Test het en je weet het. Zonder dat is er niets zinnigs over te zeggen. Een cpu gaat niet snel kapot door een beetje teveel pasta, en een mobo kan prima fans laten draaien maar verder zo dood zijn als maar kan. Omdat het per ding verschilt is de enige manier het zelf testen en kijken wat er nog werkt en wat niet.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Door teveel koelpasta op de bovenkant van je CPU gaat ie niet stuk.
Als het geleidende koelpasta is (MX-2 dus niet, die geleidt niet) dan kan het zijn dat je gelekte koelpasta ergens op terecht is gekomen en kortsluiting heeft gemaakt.

Koelpasta aan de onderkant van je CPU is sowieso niet fijn: of het geleidt (kortsluiting) of het geleidt niet (geen contact tussen CPU en socket). Maar ik neem stiekem aan dat je dat niet gedaan hebt.

• Achmed1
Thrackan schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:35:
Door teveel koelpasta op de bovenkant van je CPU gaat ie niet stuk.
Als het geleidende koelpasta is (MX-2 dus niet, die geleidt niet) dan kan het zijn dat je gelekte koelpasta ergens op terecht is gekomen en kortsluiting heeft gemaakt.

Koelpasta aan de onderkant van je CPU is sowieso niet fijn: of het geleidt (kortsluiting) of het geleidt niet (geen contact tussen CPU en socket). Maar ik neem stiekem aan dat je dat niet gedaan hebt.
De koelpasta was alleen langs de randen verder niet

• Achmed1
ik heb net enkele fotos gemaakt en blijkt dat inderdaad een pinnetje gebogen te zitten:S! dus dat word moederbord weggooien:(

[ Voor 16% gewijzigd door Achmed1 op 17-07-2009 12:16 ]

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

kan je die foto posten? want misschien kan je hem nog recht buigen voorzichtig

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Achmed1 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:09:
ik heb net enkele fotos gemaakt en blijkt dat inderdaad een pinnetje gebogen te zitten:S! dus dat word moederbord weggooien:(
Als je het aandurft kun je heel voorzichtig met een pincetje kijken of je hem nog recht kan krijgen. Weet wel uit ervaring dat dit een zeer precies en vervelend karweitje is.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En ietwat scheve pinnetjes hoeven doorgans echt niet te zorgen voor een bord dat helemaal niet opstart. Tenzij het sluiting maakt met een ander pinnetjes, dan kun je problemen krijgen.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

TERW_DAN schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:31:
En ietwat scheve pinnetjes hoeven doorgans echt niet te zorgen voor een bord dat helemaal niet opstart. Tenzij het sluiting maakt met een ander pinnetjes, dan kun je problemen krijgen.
In het laatste geval is dan waarschijnlijk weinig meer te redden, als je een paar keer sluiting maakt op je processor kan ik me voorstellen dat die er niet beter van wordt.

Desalniettemin: Nooit geschoten is altijd mis! Wel voorzichtig doen.

• Achmed1
Xenomorphh schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:20:
kan je die foto posten? want misschien kan je hem nog recht buigen voorzichtig
http://img193.imageshack.us/img193/8523/dsc0381z.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door TERW_DAN op 17-07-2009 13:15 ]

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

waar zit volgens jou dat scheve pinnetje dan? want ik kan hem niet vinden ;)

edit:

en voor de volgende keer als je foto maakt probeer hem er van direct boven te maken dan zie je veel sneller of een pinnetje scheef is, als nu een pinnetje scheef staat zie je dat veel lastiger omdat ze foto zelf ook scheef is.

[ Voor 61% gewijzigd door Xenomorphh op 17-07-2009 13:19 ]

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik ook niet eerlijk gezegd (maar lang niet alle pinnen zijn scherp op de foto).
Ik heb het plaatje even uit je post gehaald, hij is 2.7MB groot en staat daarbij ook nog eens op een trage en ranzige host, dus dat is niet echt handig om die direct in het topic te zetten.

Ik denk niet dat dit direct het probleem zal zijn.

• Lumics
Heb je al een bios reset geprobeerd? Je kan daarvoor de juiste jumper in de handleiding vinden.
Ik kan me iets voorstellen dat er iets kapot gaan van een koeler vervangen of teveel koelpasta.
Hardware kan tegenwoorden veel hebben. Een maat van mij had eens alle kabels van de voeding op iedere
plek op het mobo aangesloten (ook waar het niet hoorde, maar wel paste). Na alles losgehaalt te hebben en opnieuw aangesloten te hebben liep hij weer als een zonnetje.

Daarnaast is het handig op systematisch dingen uit te sluiten. Je zou bv je proc. in een andere pc kunnen zetten of een andere proc. in deze PC. Dan kan je defecten van een processor of mobo uitsluiten/constateren.
Dat is het fijne aan de troubleshooter.

• Achmed1
Dus dat word nieuwe moederbord halen vrees ik.
Pagina: 1