Toon posts:

Ineens kan ik mijn bureaublad schruiven (1680 x 1050) ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

Het probleem:

Doe me computer aan en aangekomen op het bureaublad kan ik met mijn muis bijvoorbeeld naar rechts boven schruiven, om alles te kunnen zien. Dus ik schruif continu om alles te kunnen zien??
Ik zie in ati dat hij ineens 1680 bij 1050 niet heeft in het rijtje. (windos zelf kan em wel op 1680 bij 1050 zetten maar dan dus dit probleem. Gister avond deed alles het nog, doe hem nu aan en heb dit probleem. Ik heb me ati ge-update maar dat mog niet helpen. heb in de instellingen gekeken van mij ati, en kon neits vinden. zodra ik mijn reso bijv op 1280 bij 1024 doe, staat hij weer goed. Maar ik wil hem natuurlijk op 1680 bij 1050 draaien wat hij 1,5 jaar al dee. Heb op internet gekeken maar kon niets vinden.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, het is een heel vervelnd probleem.

alvast bedankt

:)

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 22:07

Mystikal

It never hurts to help!

Drivers wellicht even opnieuw installeren?
{of bedoel je dat met updaten?}

[ Voor 28% gewijzigd door Mystikal op 16-07-2009 21:16 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Verwijderd

Topicstarter
Jep, heb ge-update naar de nieuwe ati software incl. driver. Dus dat is het niet.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:13:
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,
Misschien als je wat specificaties doorgeeft?

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Schruiven? Wat is schruiven? Is dat een Nederlands (land) woord?

Bij ati is er zo een knopje "Force", staat daar ook niet de juiste resolutie onder? Is dit toevallig gekomen na het aan/los-koppelen van een 2de scher?

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk.

Ik heb een 4850 videokaart.
Beeldscherm is een LG w2241S
3 gigabyte geheugen kingston ddr 800
Processor: E7300
Moederbord : P43 Neo MS 7519

Verwijderd

Topicstarter
Je moet met je muis naast je scherm komen om bijvoorbeeld je klok te kunnen zien. Het is ongeveer 8 cm beeld dat hij niet kan zien, en dat je dus met je muis moet bewegen om daar te kunnen komen.

Verwijderd

Topicstarter
Bij force staat ook niet mijn resolutie. Ik heb een lange tijd een 2e scherm er aan hangen. Een 32"samsung.

Heb hem los gekoppeld na dat het probleem is ontstaan.

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:19:
Jep, heb ge-update naar de nieuwe ati software incl. driver. Dus dat is het niet.
Vergeet je monitor drivers niet.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op internet en op de site van LG gekeken maar kon geen driver vinden voor LG Flatron W2241S.

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-12-2025
kluyze schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:26:
Schruiven? Wat is schruiven? Is dat een Nederlands (land) woord?
Ach, een beetje creativiteit kan ook geen kwaad :X

Verwijder je ATI-software eens en installeer het opnieuw. Waarschijnlijk een verkeerde instelling ergens.

Verwijderd

Topicstarter
flo_ schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:17:
[...]

Ach, een beetje creativiteit kan ook geen kwaad :X

Verwijder je ATI-software eens en installeer het opnieuw. Waarschijnlijk een verkeerde instelling ergens.
Ik heb mijn ati software opnieuw geinstallerd, nog steeds hetzelfde probleem.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Doet me denken aan EEE pc

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ik zou de ati wizard even opnieuw doorlopen en je monitor goedzetten ( resolutie, 1scherm enz....)
Hij is nu misschien nog in de war met het 2de scherm.

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik ken dat probleem.

Heb het alleen als ik mijn LCD tv (staat op de tweede uitgang van mijn videokaart) EERST aangezet voor mijn computerbeeldscherm.

Ik verhelp het probleem als volgt:
- Ga naar het ATI icoon bij je klok.
- Zet je beeldinstellingen van je eerste scherm naar 1280 bij 720 en bevestig je keuze.
- Vervolgens krijg je in het menu weer de mogelijkheid 1680 * 1050 kan je het weer terugzetten.... :)

Ik heb ooit ergens gelezen dat het een probleem is in de overlay instellingen (dus in mijn geval de theater mode zodat ik direct mijn films in vol beeld op mijn LCD zie). Maar ik heb daar nooit een oplossing voor gevonden.

Mooooooeeeee......

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem opgelost. De kabel in me lcd zat er niet goed in, waardoor hij net niet de maximale resolutie kon weergeven. Het is lullig maar waar.

Alvast bedankt voor de medewerking, hoop dat andere mensen eerst naar hun kabeltje kijken.
Pagina: 1