GTS 250 DK 1024MB VS GTS 250 DK TOP 512MB

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Topicstarter
LS,

Ik ben van plan een videokaart te kopen maar ik weet niet welke kaart de beste keuze voor mijn opstelling is.
Het gaat om de volgende 2 kaarten:
1) ASUS GTS 250 DK 1024MB
GPU snelheid 740 MHz
Geheugen snelheid 2000 MHz
2) ASUS GTS 250 DK TOP 512MB
GPU snelheid 775 MHz
Geheugen snelheid 2360 MHz

Kaart 1 heeft 1GB aan videogeheugen en kaart 2 is wat sneller geklokt met de helft van het geheugen. Kaart 1 is 5euro duurder.
Ik maak gebruik van een 1680*1050 resolutie op een scherm en heb af en toe de pc aan de tv met een resolutie van 1920*1080 hangen. Op allebei de schermen wordt gegamed.

specs:
AM2 5200+ (2612mhz)
2x1gb kinston hyper x 800mhz 4-4-4-12
2x2gb corsair dhx 800mhz 4-4-4-12

Nu is mijn vraag:
Met welke van de 2 kaarten heb ik betere prestaties¹ op die resoluties?
¹hoogste framerate met grafische instellingen en resolutie op max.

Alvast bedankt,
RadioKies

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Verwijderd

HD4870 kost zo'n 110 euro en is veel sneller. :)

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Topicstarter
Ik zit vast aan salland.eu omdat ik een oude videokaart heb ingeleverd waarvoor zij mij als garantie een korting geven bij aanschaf van een nieuwe. Ik heb echter 2 weken de tijd om dat te spenderen. Bij die winkel is de HD 4870 nog weer duurder waarmee hij buiten budget valt.
En wat is veel sneller?

[ Voor 4% gewijzigd door RadioKies op 15-07-2009 21:33 . Reden: vraag ]

Verwijderd

http://www.salland.eu/?re...taGQtNDg3YS15ZGRjLmh0bWw= volgens mij 2 euro goedkoper en de Asus GTS250 1GB. ;)

Verwijderd

RadioKies schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:17:
Ik zit vast aan salland.eu omdat ik een oude videokaart heb ingeleverd waarvoor zij mij als garantie een korting geven bij aanschaf van een nieuwe. Ik heb echter 2 weken de tijd om dat te spenderen. Bij die winkel is de HD 4870 nog weer duurder waarmee hij buiten budget valt.
dan zal ik toch even melden bij hun dat je die kaart velen malen goedkoper kan kijgen in anderen winkels.
Misschien dat hun gegevens nog verouderen zijn .

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:23:
[...]

dan zal ik toch even melden bij hun dat je die kaart velen malen goedkoper kan kijgen in anderen winkels.
6 euro verschil, vele malen goedkoper? :?

• RadioKies
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Topicstarter
ohja, stom om niet te vermelden, ik heb in mijn systeem graag alles van hetzelfde merk als mijn mobo is en in dit systeem is dat Asus. Vandaar dat ik de graka van Asus wil.
Dit neemt niet weg dat ik niet iets anders in mijn systeem zou stoppen. Maar dan moet het ook echt een stuk beter zijn en niet 3fps meer leveren.
-edit-
door reviews van o.a. tweaktown.com en benchmarks te vergelijken ben ik tot de conclusie gekomen dat de HD4870 hem niet gaat worden omdat die beter is met resoluties boven de 1920*1200. (en daar zal ik geen gebruik van maken).
http://www.tweaktown.com/..._graphics_card/index.html

[ Voor 63% gewijzigd door RadioKies op 15-07-2009 21:58 ]

Verwijderd

RadioKies schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:38:
Dit neemt niet weg dat ik niet iets anders in mijn systeem zou stoppen. Maar dan moet het ook echt een stuk beter zijn en niet 3fps meer leveren.
De HD4870 is een stuk beter dan een GTS250. ;)
De GTS250 zit op het niveau van de HD4850.
Hier is bijvoorbeeld een vrij nieuwe review met de GTS250 en HD4870 erin. De meeste reviews die je vindt zijn nogal oud met oude drivers dus daar niet te snel conclusie aan binden. ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Als jij jezelf allerlei extra beperkingen oplegt is je keuze makkelijker (waarbij begrijpelijk is dat je bij Salland moet kopen, maar alle onderdelen Asus??? - alle chips van dezelfde fabrikant zou ik nog begrijpen, al is ook dat nergens voor nodig, maar dit slaat nergens op). Gewoon de bewuste kaarten in benchmarks/reviews opzoeken en adhv de resultaten kiezen. Daar heb je ons niet bij nodig.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.