Toon posts:

Ati vidkaart of Nvidia

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Heb een vraagje, dit zijn me specs:

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0 GHz
4094 MB RAM
Asus M2N SLI Deluxe
8800GT 512MB
Samsung scherm 22inch: syncmaster 2232bw

Ben van plan om een nieuwe videokaart te halen, zit te twijfelen over de ATI 4870 1024MB, en de Nvidia GTX260. Alleen hoor ik hier en daar dat ik beter de GTX260 kan halen vanwege mijn nvidia chipset op me moederbord. Maar van iemand anders hoor ik weer dat de prestaties van de ATI kaart weer veel beter zijn.
Heeft iemand mss hier meer verstand van, en welke ik beter kan halen? 8)7

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-04 21:14
Beide zijn gewoon even goed, het zijn dan ook directe concurrenten.
Het verhaal over die chipset en moederbord wat beter met nvidia zou werken is pure nonsens dus daar moet je niet naar kijken.
Gewoon de goedkoopste nemen en klaar. Als stilte een must is heeft de gtx260 een klein voordeel tenzij je een 4870 koopt met niet standaaard koeling (sapphire vapor-X is een hele goeie)

God does not play dice

Verwijderd

Topicstarter
zal me cpu geen bottleneck worden voor als ik de ATI kaart zal halen?
Lees net van iemand die een Intel Core 2 Quad Q6600 2,40 met de GTX260 een erge lage fps haalt, bijna net zoveel als zn vorige kaart, 8600GT.
Kortom is mn cpu goed genoeg??

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05 11:35

BrammT

The one and only!

als je hem overklokt wel

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Verwijderd

En dat heeft nut die 300MHz of zo zal het hem echt niet doen hoor.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:19
Hier een Q6600 met ati 4850 gebruiker, gamend op 1920x1080, geen centje pijn, dus lage fps met een GTX260 lijkt me dattie dan een ander probleem heeft.
Zoals gezegd, gewoon de voordeligste keus nemen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Het is de bedoeling dat je zelf doet wat je kunt voor je hier een vraag stelt. Daar hoort ook bij het doornemen van info die wij ter beschikking stellen en dingen opzoeken die je niet gelijk snapt. Begin eens hier:

**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Verder "hoor" je dingen, maar zeg je niet waar je dat hoort. Daar kunnen wij weinig mee (behalve in dit geval zeggen dat wat je hoort knudde is, maar dat had je hopelijk al zelf door). Geef altijd exact aan waar je info vandaan hebt, dan kunnen wij het beter op waarde schatten.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.