Ik ben het afgelopen halfjaar bezig geweest om stap voor stap uit te pluizen wat ik nu precies nodig heb om een goed werkend home cinema system in elkaar te zetten. Het scherm, de HTPC etc lijken redelijk ok, en daarom ben ik nu ook aangeland bij de audio.
Ook ik ben een van die velen die geen audiofiel is, dus vandaar mijn vragen. Voor mij gaat het vooral om 'betaalbare connectiviteit': voor rond de 500-850E hoop ik een goede 7.1 speakerset + receiver te vinden, waar ik mijn HTPC, XBox, TV etc mee met elkaar kan verbinden
Maar nu mijn vragen:
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ook ik ben een van die velen die geen audiofiel is, dus vandaar mijn vragen. Voor mij gaat het vooral om 'betaalbare connectiviteit': voor rond de 500-850E hoop ik een goede 7.1 speakerset + receiver te vinden, waar ik mijn HTPC, XBox, TV etc mee met elkaar kan verbinden
Maar nu mijn vragen:
- Mijn doel is: bouw HTPC, verbindt deze via optisch of via HMDI met de receiver en dan de receiver met speakers en TV via HDMI. Zelfde voor mijn Xbox. Ik zag de Onkyo TX-SR606 voor 600E. Zoiets lijkt me goed genoeg hiervoor? (http://www.dailygame.net/...606/Onkyo_TX-SR606_02.jpg)
- Belangrijker zijn echter de speakers. Ik heb al veel rondgezocht op internet, maar het lijkt wel of elke goede set voorzien is van een DVD / BD / DivX speler, maar ik wil alleen een goede 7.1 speakerset. Als ik echter ga zoeken op losse speakersets, kom direct op hele dure varianten van rond de 750-1000E. Zoek ik wel goed, of bestaat een losse 7.1 set voor rond de 250-300E gewoonweg niet?
- Hierop volgt dan ook de 3e vraag: PC speakersets voor 7.1 geluid (Logitech ed) zijn vaak wel een stuk goedkoper. Maar, volgens mij kan ik deze niet verbinden met een receiver, vanwege het feit dat het 3.5mm jack plug <--> tulp in betreft. Maw, pc-speakers horen ook echt alleen aan de pc, niet aan een receiver. Klopt dit, of zou ik zo'n set toch gewoon op een receiver aan kunnen sluiten? Zijn er misschien verloopstukjes waarmee ik dit wel makkelijk gedaan kan krijgen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
"Contact your admin for details" - But I'm the admin!