[Multi] The Secret Of Monkey Island - Special Edition

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:25
Heb hem inmiddels ook gekocht en ik blijf bij mijn standpunt: omgevingen zijn supermooi, karakters en karakteranimatie ziet er niet uit. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een prima initiatief, maar ik zou er minstens het dubbele voor over hebben als ze het meer zoals Monkey Island 3 gemaakt hadden.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:58

superwashandje

grofheid alom

Kaasplank schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 08:25:
ik heb hem gekocht op de xbox als arcade game en ben nu op zo'n 19%.
spoiler:
ik moet nu gaan insult sword fighting met de swordmaster maar ze komt steeds met een insult waar ik de juiste reactie nog niet op weet
ik heb alleen de oude nog maar gespeeld 30 jaar geleden maar:

spoiler:
als ik het goed heb zijn die er ook niet maar moet je reageren met passende reacties van andere insults

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

posttoast schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 08:47:
Heb hem inmiddels ook gekocht en ik blijf bij mijn standpunt: omgevingen zijn supermooi, karakters en karakteranimatie ziet er niet uit. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een prima initiatief, maar ik zou er minstens het dubbele voor over hebben als ze het meer zoals Monkey Island 3 gemaakt hadden.
Euh. Dat de karakters houterig bewegen is opzich logisch, het spel komt 1 op 1 overeen met het origineel. Als alles logischer/mooier geanimeerd was en het lopen fatsoenlijk was gemaakt dan kon je niet meer hotswitchen tussen beide versies. Dus bewegen ze net zo als houten klazen als het origineel. Of het design van de karakters slecht is... ik vind van niet, maar smaken verschillen.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

posttoast schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 08:47:
Dan krijg je dus MI3 met het verhaal en scenery van 1: daar zit ik nie top te wachten. Zoals je weet is Guybrush (e.a.) ieder deel zo'n beetje wat veranderd. Dan had ik liever wat anders dan MI3. Maar ik vind het wel prima zo - het had veel erger gekund. Ik vind het behoorlijk knap deze special edition, er is veel meer aandacht aan besteedt dan sommige andere snelle $$$ re-released versies/en crappy ports van oude games naar nieuwe platformen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Tja, het valt nu misschien gewoon meer op. Destijds hoorde dat houterige er een beetje bij, nu valt het erg uit de toon als je het vergelijkt met de achtergronden. Maar goed, genoeg gezeurd, we kunnen eindelijk weer Monkey Island spelen :D

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Heb sinds deze week ook "Tales of Monkey Island". Vind de graphics daarvan alleen knap beroerd. Deze spceial edition ziet er naar mijn mening véél beter uit.. Zoiezo vind ik de cartoon achtige graphics veel beter bij het spel passen. (net zoals bij Monkey Island 3)

[ Voor 9% gewijzigd door Bart© op 16-07-2009 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 22:07
posttoast schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:52:
Tja, het valt nu misschien gewoon meer op. Destijds hoorde dat houterige er een beetje bij, nu valt het erg uit de toon als je het vergelijkt met de achtergronden. Maar goed, genoeg gezeurd, we kunnen eindelijk weer Monkey Island spelen :D
Eindelijk? Ik heb iig SCUMMVM maar weer eens geinstalleerd en mn oude cd uit de kast gehaald :) Ik heb vroeger ooit eens een lucas-verzamel cd gekocht met oa : MI1, MI2, Zak, MM, DOTT, Indy3, Indy4, Sam&Max en Loom :) Het heette toen '10 adventures' ofzo. Allemaal dos natuurlijk, maar met SCUMMVM kun je ze gewoon lekker spelen :). Verder heb ik nog originele cd's van Mi3 en Full Throttle :D

[ Voor 4% gewijzigd door WVL_KsZeN op 16-07-2009 10:03 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

AT-Sheriff schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:02:
[...]
PQ is net als alle andere ..... Quest games inderdaad van Sierra On-line. Misschien dat dit een succes wordt en een trend zet voor ook andere developers met oude games.
Sierra is inmiddels failliet dus de rechten voor de ... Quest games staan nog ter discussie, waarschijnlijk vallen ze terug op de orignele schrijvers (Ken & Roberta Williams voor KQ/PQ, Al Lowe voor Leisure Suit Larry, Mark Crowe & Scott Murphy voor SQ).

Op de forums van Telltale (ToMI) is er al een suggestie gedaan voor Space Quest 7, en Scott Murphy reageerde er redelijk enthousiast op. Dus misschien is daar nog hoop ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
WVL_KsZeN schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:57:
[...]

Eindelijk? Ik heb iig SCUMMVM maar weer eens geinstalleerd en mn oude cd uit de kast gehaald :) Ik heb vroeger ooit eens een lucas-verzamel cd gekocht met oa : MI1, MI2, Zak, MM, DOTT, Indy3, Indy4, Sam&Max en Loom :) Het heette toen '10 adventures' ofzo. Allemaal dos natuurlijk, maar met SCUMMVM kun je ze gewoon lekker spelen :)
OK, OK, ik bedoel iets (semi)-nieuws van Monkey Island spelen. Want de rest heb ik natuurlijk tot in den treure gespeeld.

Ik vind ToMI er trouwens er goed uit zien (heb het nog niet gespeeld), mooier dan MI4. Nog niet zo leuk als MI3 helaas...

[ Voor 9% gewijzigd door posttoast op 16-07-2009 10:08 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
WVL_KsZeN schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:57:
[...]

Eindelijk? Ik heb iig SCUMMVM maar weer eens geinstalleerd en mn oude cd uit de kast gehaald :) Ik heb vroeger ooit eens een lucas-verzamel cd gekocht met oa : MI1, MI2, Zak, MM, DOTT, Indy3, Indy4, Sam&Max en Loom :) Het heette toen '10 adventures' ofzo. Allemaal dos natuurlijk, maar met SCUMMVM kun je ze gewoon lekker spelen :). Verder heb ik nog originele cd's van Mi3 en Full Throttle :D
Inderdaad een briljante optie. Zeker met de verschillende render-opties ziet het er nu grafisch beter uit dan vroeger. Heb 'em zelfs op m'n Wii staan, alleen die is net te langzaam voor Monkey Island 3. Verder draait alles als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Kaasplank schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 08:25:
ik heb hem gekocht op de xbox als arcade game en ben nu op zo'n 19%.
spoiler:
ik moet nu gaan insult sword fighting met de swordmaster maar ze komt steeds met een insult waar ik de juiste reactie nog niet op weet
Je eerste keer dat je 'Secret' speelt? Als kind heb ik op dit deel Monkey Island ong. een jaar niet aangeraakt (ik was 10! shoot me :P)

Tip:
spoiler:
Insults leer je gaanderweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Alleen de stem van Dominic Armato is de 800 puntjes al waard, eindelijk weer een game waarvoor ik de 360 ook echt aanzet. Het is gelukkig zo lang geleden dat ik het origineel gespeeld heb dat ik bijna alles vergeten ben, dus ik moet gewoon nadenken bij de puzzels. Ik had in een review gelezen dat de stemmen van de niet zo heel belangrijke characters niet zo bijzonder waren, maar heb me er nog geen seconde aan kunnen storen. Al vanaf m'n eerste gesprek met Mancomb Seepgood zit ik met een hele, hele dikke grijns voor de tv :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DriveSand schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:25:
Alleen de stem van Dominic Armato is de 800 puntjes al waard, eindelijk weer een game waarvoor ik de 360 ook echt aanzet. Het is gelukkig zo lang geleden dat ik het origineel gespeeld heb dat ik bijna alles vergeten ben, dus ik moet gewoon nadenken bij de puzzels. Ik had in een review gelezen dat de stemmen van de niet zo heel belangrijke characters niet zo bijzonder waren, maar heb me er nog geen seconde aan kunnen storen. Al vanaf m'n eerste gesprek met Mancomb Seepgood zit ik met een hele, hele dikke grijns voor de tv :D.
Ik vind het enkel jammer dat er (nog) geen Wiimote voor de Xbox360 bestaat: daar is deze game echt perfect voor. Hoewel click & point met de 360-controller op zich ook prima werkt.

En voor de mensen die de nieuwe stijl niet zo geweldig vinden (smaak = subjectief), druk op F10 en je hebt de oude versie om te spelen op je moderne systeem..!! Echt zo cool dat ze dat ook aangeboden hebben.

Alles we 'm allemaal kopen komt misschien komt er ook een special edition van deel 2 van MI ! Als we klaar zijn met deze :D

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Op zich is het met de 360-controller geen ramp, maar soms wel lastiger dan het zou moeten zijn. Als je de analoge stick ietsies meer dan een klein beetje beweegt dan vliegt de cursor weg. Zolang je niet op pixels moet jagen geen ramp, maar ideaal is anders. Wat wel weer fijn is is dat je met de d-pad acties kunt selecteren zonder het menu te openen (ook al is de d-pad nog zo ruk).

Ik stoor me trouwens niet aan de nieuwe look, ik vind het zelfs cool. De achtergronden zijn echt mooi en ook de characters zijn nieuw maar hebben nog steeds die old-school vibe. Maar goed, ik ben misschien nog een beetje in een euforische stemming, eindelijk doet LucasArts iets voor de adventureliefhebber. Zal best moeilijk zijn geweest, met alle tijd die ze kwijt zijn om de ene Starwarsgame na de andere de studio uit te pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Top spel. Weer eens leuk om te spelen.

screenshots

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
harghl.. nou loop ik weer te kloten
spoiler:
ik moet die kerel van de winkel in de gaten houden wat de combinatie van de kluis is maar dat gaat zo verrekte snel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

superwashandje schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:05:
[...]

ik heb alleen de oude nog maar gespeeld 30 jaar geleden maar:

spoiler:
als ik het goed heb zijn die er ook niet maar moet je reageren met passende reacties van andere insults
Dat sowieso. Maar dan nog is het best lastig. Toen ik de oude versie speelde, heb ik hem gehaald door iedere keer als ik vooruitgang boekte, te saven.
Kaasplank schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:04:
harghl.. nou loop ik weer te kloten
spoiler:
ik moet die kerel van de winkel in de gaten houden wat de combinatie van de kluis is maar dat gaat zo verrekte snel :(
spoiler:
Jaren geleden heb ik het gehaald door gewoon op een papiertje de combinatie mee te schrijven middels een pijl die ik dan meetekende met hoe hij het deed. Driekwart met de klok me, half terug, etc.

(dat ik dit allemaal nog weet....)

[ Voor 37% gewijzigd door RaJitsu op 16-07-2009 23:03 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
RaJitsu schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 23:00:
[...]

Dat sowieso. Maar dan nog is het best lastig. Toen ik de oude versie speelde, heb ik hem gehaald door iedere keer als ik vooruitgang boekte, te saven.
?
Kan je niet saven?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Que? Quote je niet de verkeerde? Of begrijp ik je verkeerd?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
RaJitsu schreef op Thursday 16 July 2009 @ 23:05:
[...]

Que? Quote je niet de verkeerde? Of begrijp ik je verkeerd?
Je zegt dat je tussendoor niet kan saven? (in tegenstelling tot de oude versie)
Of begrijp ik dat verkeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

anandus schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 23:08:
[...]
Je zegt dat je tussendoor niet kan saven? (in tegenstelling tot de oude versie)
Of begrijp ik dat verkeerd? :)
Ik weet niet of je tussendoor kan saven. Ik gaf enkel het advies om het zo te doen, ervan uitgaande dat het nog steeds kan, zoals dat 20 jaar geleden ook nog kon. Zo heb ik het destijds gedaan.
Maar nu ik dit allemaal zo lees, ga ik hem morgen ook maar downloaden. 9 Euro is geen geld. Eens kijken hoever ik kom op mijn nostalgische geheugen zonder vast te lopen. Het eiland afkomen moet wel lukken. De missies daarvan kan ik nog wel dromen. Het deel na de boot wordt wat lastiger. Maar goed, we zullen zien.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dan begreep ik je verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:04
Echt heel tof hoor om weer te spelen! Ook enige spel op xbox waarmee ik alle achievements heb gehaald :P

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:22
Super dat dit spel weer beschikbaar is...

speelde het destijds samen met mn vriendinnetje en schoonmoeder... en dan echt urenlang puzzelen, gefrustreerd de pc weer uitzetten, bleef toch in je hoofd spoken, dan had je weer wat nieuws bedacht, pc weer aan, spel weer opstarten, nieuwe oplossing proberen, lukte niet, gefrustreerd pc weer uit, uurtje later had je weer wat nieuws bedacht, opnieuw proberen... heerlijk. Kan me eigenlijk niks meer herinneren van de plot of de oplossingen van puzzels (
spoiler:
kan me alleen nog herinneren dat je ergens een rubberen kip moest gebruiken om van een touw af te glijden ergens naartoe... maar dat kan ook in MI2 zijn geweest
) dus ik kan echt helemaal opnieuw beginnen!

Maarreh, weet iemand wat winkels waar ik dit spel kan kopen? Ik begrijp dat je m alleen kunt downloaden en niet fysiek kunt kopen, heb echter totaal geen ervaring met kopen van downloads... is er een manier om gewoon het hele bestand te downloaden, dat het echt mijn eigendom wordt en op mijn pc wordt opgeslagen? Ben een beetje huiverig voor Steam, vind het geen prettig idee dat er dan altijd een externe partij tussen mij en mijn spel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
migchiell schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 14:29:
(
spoiler:
kan me alleen nog herinneren dat je ergens een rubberen kip moest gebruiken om van een touw af te glijden ergens naartoe... maar dat kan ook in MI2 zijn geweest
) dus ik kan echt helemaal opnieuw beginnen!
spoiler:
Opnieuw? Waarom? Gewoon naar de voodoo winkel gaan
Maarreh, weet iemand wat winkels waar ik dit spel kan kopen? Ik begrijp dat je m alleen kunt downloaden en niet fysiek kunt kopen, heb echter totaal geen ervaring met kopen van downloads... is er een manier om gewoon het hele bestand te downloaden, dat het echt mijn eigendom wordt en op mijn pc wordt opgeslagen? Ben een beetje huiverig voor Steam, vind het geen prettig idee dat er dan altijd een externe partij tussen mij en mijn spel zit.
Volgens mij alleen online te koop. Bij meerdere partijen trouwens, niet alleen Steam (geloof dat een andere partij ergens in dit topic genoemd wordt). Met Steam download je gewoon heel het spel trouwens en ik en meerdere met mij hebben erg goede ervaring met Steam. Zelf prefereer ik het downloaden dan een fysieke kopie. Ook goed voor het milieu :P

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

* Give stylish confetti to heavily armed clown * Ghihihihi, de meest briljante puzzel is toch wel degene die je niet oplost :P

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
Graham schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 14:35:
[...]

spoiler:
Opnieuw? Waarom? Gewoon naar de voodoo winkel gaan

Nee, ik bedoelde het juist positief... het is al zo lang geleden dat ik dit spel heb gespeeld, dat ik lekker weer opnieuw kan puzzelen omdat ik de oplossingen inmiddels allang weer vergeten ben... dus het spel voelt weer als nieuw! :-)

[...]

Volgens mij alleen online te koop. Bij meerdere partijen trouwens, niet alleen Steam (geloof dat een andere partij ergens in dit topic genoemd wordt). Met Steam download je gewoon heel het spel trouwens en ik en meerdere met mij hebben erg goede ervaring met Steam. Zelf prefereer ik het downloaden dan een fysieke kopie. Ook goed voor het milieu :P
Ik vind het ook geen enkel probleem om het te downloaden en geen fysieke dvd te hebben, alleen vind ik het dan een prettig idee om echt het hele bestand (of installer, of whatever) te downloaden, zodat ik daarna geen externe partij meer nodig heb om het spel te kunnen spelen... niet dat ik bang ben dat Steam ineens failliet gaat ofzo, maar vind het gewoon een prettiger idee om alles wat ik nodig heb gewoon op mn eigen pc te hebben staan :-)

Heeft iemand het spel hier op andere wijze dan via Steam gedownload? En zo ja, waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

migchiell schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:34:
[...]

Ik vind het ook geen enkel probleem om het te downloaden en geen fysieke dvd te hebben, alleen vind ik het dan een prettig idee om echt het hele bestand (of installer, of whatever) te downloaden, zodat ik daarna geen externe partij meer nodig heb om het spel te kunnen spelen... niet dat ik bang ben dat Steam ineens failliet gaat ofzo, maar vind het gewoon een prettiger idee om alles wat ik nodig heb gewoon op mn eigen pc te hebben staan :-)

Heeft iemand het spel hier op andere wijze dan via Steam gedownload? En zo ja, waar?
Koop het gewoon via STEAM. De developer heeft dan z'n geld. Daarna download je hem van een torrent-site met crack: dan heb je geen externe partij nodig om het spel te spelen, maar jij hebt dan nog wel Lucasarts gesupport, zodat er in de toekomst mss. meer adventuregames weer komen van LA.

Een alternatief voor STEAM is D2D of via je Xbox.

http://www.direct2drive.c...-Special-Edition-Download

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2009 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:38:
[...]

Koop het gewoon via STEAM. De developer heeft dan z'n geld. Daarna download je hem van een torrent-site met crack: dan heb je geen externe partij nodig om het spel te spelen, maar jij hebt dan nog wel Lucasarts gesupport, zodat er in de toekomst mss. meer adventuregames weer komen van LA.

Een alternatief voor STEAM is D2D of via je Xbox.

http://www.direct2drive.c...-Special-Edition-Download
D2D: This product is only available for purchase in the United States and Canada. :X

En wil hem gewoon legaal kopen en downloaden, niet via torrent en crack dus.

Via Lucasarts zelf word ik ook naar Steam gestuurd en op google vind ik vooral veel aankondigingen en reviews, maar ook daar lijkt Steam de enige manier om het te kopen.

Is Steam dan echt de enige (legale) manier om dit spel te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
Ik weet niet of het ergens anders te koop is, maar ik koop al tijden spellen van steam ( http://steamcommunity.com/id/pica/games voor een lijstje :P), en dat werkt echt goed hoor; ze hebben ook toegezegd al zouden ze stoppen met steam dat ze dan ervoor zorgen dat ze code beschikbaar stellen zodat het zonder steam te spelen zou zijn.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
pica schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 16:47:
Ik weet niet of het ergens anders te koop is, maar ik koop al tijden spellen van steam ( http://steamcommunity.com/id/pica/games voor een lijstje :P), en dat werkt echt goed hoor; ze hebben ook toegezegd al zouden ze stoppen met steam dat ze dan ervoor zorgen dat ze code beschikbaar stellen zodat het zonder steam te spelen zou zijn.
Ok, ok... jullie hebben me overtuigd, en ik wil gewoon heel graag weer Monkey Island spelen :)

Hij staat, via Steam, te downloaden nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:17
_/-\o_ Monkey Island... Als kiddo heb ik me er flink op uitgeleefd. Ik heb hem nu op de Xbox gedownload, 2x uitgespeeld en alle archievements gehaald (voor de archievements wel ff op internet gespiekt).
Ik snap alleen niet helemaal waar die leaderboards goed voor zijn. Na de 1e keer uitspelen zag ik mezelf in de lijst staan met een x aantal punten (ook geen idee hoe die zijn berekend) maar na de 2x keer uitspelen is het punten aantal nog steeds hetzelfde.

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
  • Laatst online: 13:04
Is voor speedruns. Ik weet ook niet precies waar die punten vandaan komen, maar degene die boven aan staat heeft het schijnbaar in 1 uur en 10 minuten uitgespeeld.

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Laatst online: 14:17
FreakR schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 20:12:
Is voor speedruns. Ik weet ook niet precies waar die punten vandaan komen, maar degene die boven aan staat heeft het schijnbaar in 1 uur en 10 minuten uitgespeeld.
Hmmmmz, de eerste keer heb ik het in 5 uur nogwat uitgespeeld en sta ik op plaats 2800. 2e keer in 1 uur en 45 en sta ik nog steeds op dezelfde plaats 8)7

edit: 2e keer niet de hele credits afgekeken.... zo nog ff terug naar de laatste savegame en het laatste stukkie nog een keer doen.

edit 2: Nu wel helemaal tot het einde gespeeld en ik sta op de 560e plaats, zal idd met de snelheid te maken hebben. Wel idioot om een snelheidselement aan een adventure toe te voegen, het was btw. geen 1 uur 45 maar +/- 2 uur 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Caeruleus op 18-07-2009 22:23 ]

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb Monkey Island even moeten laten liggen, omdat ik met Saints Row 2 bezig was, maar ik heb hem gisteren eindelijk gespeeld. Wat een geweldige remake! Hoewel ik MI3 toch wel het mooiste vind, vind ik het wel heel mooi dat deze remake grafisch zo trouw is gebleven aan het origineel. Leuk dat ze hier en daar ook wat kleine details van de originele graphics in het spel hebben gelaten. Het gezicht van Manny Calavera in een rots in de grot onder Monkey Island was ook grappig. Zo zullen er waarschijnlijk nog wel meer verwijzingen naar LucasArts spellen toegevoegd zijn.

De stemmen is natuurlijk de beste toevoeging. Behalve dat de stemmen van LeChuck en Elaine wel wat dramatischer hadden mogen zijn, vond ik het acteerwerk erg goed. Dominic Armato is gewoon Gubrush Threepwood, dus daar kan niets mis mee zijn. ;)

De interface werkt niet helemaal lekker op de pc. Om een tekst aan te klikken moet je echt op een letter klikken (waardoor je vaak mis klikt) en het weglaten van de verbs en inventory onderaan het scherm is een beetje onhandig. Daarom moet je toch altijd nog een hand bij je toetsenbord houden.

Wat mij betreft mogen ze de andere drie Monkey Islands ook wel updaten. Als ze van deel vier dan maar een point & click maken en dat achterlijke Monkey Combat eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
evEndzhar schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:33:
Het gezicht van Manny Calavera in een rots in de grot onder Monkey Island was ook grappig.
Leuk zeg, mij was het niet opgevallen :)
Hier een screenshot (voor de mensen die geen zin hebben om ingame te kijken zoals ik :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evEndzhar schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:33:

Wat mij betreft mogen ze de andere drie Monkey Islands ook wel updaten. Als ze van deel vier dan maar een point & click maken en dat achterlijke Monkey Combat eruit halen.
Ligt er natuurlijk een beetje aan hoeveel mensen MI:SE écht gekocht hebben O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
anandus schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:42:
[...]
Leuk zeg, mij was het niet opgevallen :)
Hier een screenshot (voor de mensen die geen zin hebben om ingame te kijken zoals ik :P )
Hij zit ook in deel 3 in de bar :p op zich wel grappig dat die games naar elkaar refereren. Grim Fandango was dan ook een meesterlijk spel.. goh..waar zijn dergelijke adventures gebleven in de jaren :(

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:15

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik vind alleen de oude art wel stijlvoller. De nieuwe is extreem cartoony terwijl de oude art veel meer probeerde een beetje werkelijk te zijn. Dit viel me vooral op bij die governor. Als je haar ziet moet je maar eens switchen van views...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gedownload en even 3 kwartier gespeeld, ik vind em geweldig! Ik had em een paar jaar geleden weer eens op mn pda gespeeld (lang leve ScummVM!), maar er is (gelukkig) toch weer een hoop weggezakt. Spel loopt ontzettend soepel (guybrush loopt soms naar mijn inzicht iets TE soepel) en het switchen gaat verbazingwekkend vlot. En het is natuurlijk leuk om het eens in full hd te spelen. Mn best bestede 9 euro tot zover deze maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hoe groot is die game zeg? :S 2.5GB als ik het allemaal even door reken (34% met 840MB)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:25

Japie.G

Colour Classic

Damn, uitgespeeld!

Wat mooi zeg! Nu hopen dat MI2 ook in deze variant uitkomt!!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Saturnus schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 15:52:
Hoe groot is die game zeg? :S 2.5GB als ik het allemaal even door reken (34% met 840MB)?
heuh? stemmen in FLAC codec? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 17:18

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik heb de iPhone versie en ik moet zeggen dat de besturing niet een van de handigste is. Ze hebben bijna letterlijk de besturing van de PC/Console remake gebruikt. De graphics en het geluid zijn wel echt top en de dubbele swipe om van nieuw naar origineel te switchen is natuurlijk subliem. Mede door de goede score zit je al gauw weer echt in het sfeertje van vroeger.

Ik kan niet wachten op Day of the Tentacle. De talkie heb ik al draaien op ScummVM op de iPhone, maar met redesigned graphics zou dat voor mij echt een killer game zijn.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:49

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb 'm ook op de iPhone maar vind de besturing eigenlijk wel prima. In ScummVM vind ik het in de meeste spellen ook de meest ideale besturing (uitzonderingen zijn Curse of Monkey Island, Full Throttle en Phantasmagoria). Het tofste vind ik dat je in alles de Scumm engine terug herkent, alsof ze gewoon letterlijk een nieuwe laag over het spel hebben geschilderd. Helemaal naar de rand van een scherm moeten lopen, soms gewoon compleet klem zitten, gefrustreerd het hele scherm met je cursor afspeuren naar iets clickable, fantastisch. Ik vind de voice acting vaak redelijk geniaal en zeker een toevoeging aan het spel, had een aardige dooddoener kunnen zijn. Het grafische stijltje bevalt me ook zeker wel, erg trouw aan het origineel met waar nodig flink opgesmukt (de voodoo priesteres is goed gelukt, zelfs d'r been als je d'r de eerste keer tegenkomt in d'r stoel), het waterverfachtige idee daar moet je van houden denk ik. Ik vond het in Braid erg goed uitgewerkt en hoewel het totaal anders is in Monkey Island vind ik het wel passen. Alle nieuwe toevoegingen maken de ervaring gelukkig niet minder, ik speel nu met net zoveel plezier als ik vroeger de originele speelde.

DotT revised zou echt heel tof zijn, maar als we dan toch bezig zijn, weg met die Sam&Max episodes en Hit the Road restylen, Maniac Mansion is dan een must, Full Throttle heel graag en er zijn er nog zat die ik wel opnieuw wil spelen. De iPhone en ScummVM maakt veel goed (gratis aanrader is Beneath a Steel Sky, staat volgens mij zelfs op de ScummVM website, samen met ik meen Amazon Queen (meteen reden om die niet te kopen in de appstore)).

[ Voor 42% gewijzigd door KneoK op 21-08-2009 00:17 ]

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
Ik vond het alleen jammer dat de speech niet werkte in de oldschool mode, of kan dat wel? De nieuwe graphics zijn wel erg tof, behalve dat haar van Guybrush...

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

• CrusaderNoR
  • Laatst online: 04-08 15:14
daanteb schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 13:24:
Ik vond het alleen jammer dat de speech niet werkte in de oldschool mode, of kan dat wel? De nieuwe graphics zijn wel erg tof, behalve dat haar van Guybrush...
Destijds hadden we nog geen speech. Je mocht in je handjes klappen als je een geluidskaart in je 386 had zitten ipv geluid via je pc speaker.

Monkey island 1 was het eerste spel wat ik op floppy heb gekregen :') . Ik heb 'm nog steeds liggen incl. handleiding en doos. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door CrusaderNoR op 03-09-2009 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
CrusaderNoR schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:57:
[...]

Destijds hadden we nog geen speech. Je mocht in je handjes klappen als je een geluidskaart in je 386 had zitten ipv geluid via je pc speaker.

Monkey island 1 was het eerste spel wat ik op floppy heb gekregen :') . Ik heb 'm nog steeds liggen incl. handleiding en doos. _/-\o_
ja dat begrijp ik, geloof dat tijdens het zwaardvechten de pc speaker bliepte :P maar het had mij wel leuk geleken om de speech ook in de ouwe modus te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Laatst online: 09-09 09:00

Metzie

Nyaano !

Voor degenen die het spel nog niet origineel hebben is er nu een Steam weekend deal, 50% off.

The Secret Of Monkey Island - Special Edition kost nu nog maar €4,49. Leuke deal en heb hem direct besteld.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Metzie schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:57:
Voor degenen die het spel nog niet origineel hebben is er nu een Steam weekend deal, 50% off.

The Secret Of Monkey Island - Special Edition kost nu nog maar €4,49. Leuke deal en heb hem direct besteld.
Ga hem niet nog een keer kopen, maar bedankt voor de tip, kijken of mijn vriendin hem ook nog zelf wil hebben.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-03 14:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Die laatste twee filmpjes kan technisch simpelweg niet. Ik snap niet waarom ze doen alsof 't via een scan is gekomen. Moet gewoon handwerk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-03 14:36
apNia schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:20:
[...]

Die laatste twee filmpjes kan technisch simpelweg niet. Ik snap niet waarom ze doen alsof 't via een scan is gekomen. Moet gewoon handwerk zijn...
Nee volgens mij projecteren ze de conceptart (die zijn in een hogere resolutie) op een 3d achtergrond. Als een soort dia. Dat geeft het 3d effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Je kan onmogelijk de 3D informatie aan de achterkant vinden van bijvoorbeeld die boot, en de 3D meshes lijken ook redelijk schoon opgezet zijn. En als een 3D scanner iets NIET doet is het schone meshes produceren. Ik geloof er gewoon niks van :)

Ik zeg handwerk :P

Edit: never mind, de modellen zijn handwerk, de textures worden alleen geprojecteert vanuit de originele conceptart, neat :)

[ Voor 23% gewijzigd door apNia op 21-09-2009 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik snap niet waarom mensen zeuren over de animaties, ze hebben gewoon de core van de game het zelfde gelaten en de sprites alleen vervangen door nieuwe plaatjes. Dus ja de animaties gaan nog net zo als vroeger. Dat kan voor deze tijd wat dom ogen, maar het is gewoon meer nostalgie. Ik heb hem met plezier uitgespeeld, (wat ik eerder nooit had gedaan en nooit meer aan toe gekomen) Ik vind hem trouwens wel wat kort, dan is MI2 of 3 langer.

Ik hoop dat ze MI2 ook gaan remaken met voice enzo. Want die wil ik ook graag nog een keer weer spelen.

[ Voor 41% gewijzigd door Bulls op 07-12-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik kijk net op de site van lucasarts en ik zie dat Monkey Island 2: LeChuck's Revenge in de zomer uitkomt: http://www.lucasarts.com/games/monkeyisland2/#/home

Ook met een complete voice-over en een switch knop naar de originele game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 11:39
Klop, op Bluesnews staat al een aantal sets met screenshots. Ziet er weer fantastisch uit, ik moet wel bekennen dat ik deel 1 nog moet uitspelen, het is erg leuk voor een uurtje tussen de studie door bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

okee dan!

Deel 1 in de remake uitgespeeld, heb nu al super veel zin in deel 2!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oozie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-07 13:38
Dit is niet normaal!!!

Wat een geweldige engine toch... heb de iPhone versie inmiddels een paar keer uitgespeeld... blijft leuk!

If you see me running, try to catch up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dev diary met veel video materiaal:

http://www.gametrailers.c...oper-monkey-island/100671

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
A yes, deel 2. :D 2 absoluut de beste, wat een sick spel was en is dat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb in tegenstelling tot elke Monkey Island speler deel 1 altijd als het beste deel ervaren :)
Maar misschien toch maar spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Laatst online: 12-09 13:50

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Van het weekend uitgespeeld :D Nu maar wachten op deel 2.

Heb zelfs deel 1 als origineel liggen uit 1992 :+ Deel 2 heb ik eigenlijk nooit gespeeld.

Ny Nog maar wachten totdat ze ook Loom gaan heruitgeven.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Loom was echt vet, die verdient vooral nieuwe delen van Telltale.
The Dig vond ik echt een ondergewaardeerde adventure van Lucasarts trouwens :)

For that matter, zou een nieuw deel Day of the Tentacle wel fijn zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
ik moet hem ook maar eens kopen vanavond, deel 1 heb ik nooit gespeeld deel 2 wel. Daarmee heb ik engels geleerd door meekijken met mijn pa en spelen :D. aah the good old days.

Deel 3 vind ik nog het beste, ik kende het spel door en door wist elke oplossing van elke puzzel uit mijn hoofd. Deel 4 vind ik eens stuk minder, monkey kombat hoe komen ze er bij 8)7 maar wel wat grappig. Maar insult swordfighting blijft epic _/-\o_

[ Voor 42% gewijzigd door ArgantosNL op 23-06-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
apNia schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:57:

dat zou zeker super zijjn maar ik heb hem zoveel gespeeld dat ik hem ondertussen van buiten ken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

apNia schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:57:

DOTT?? Nee die is al best mooi. Als we het goed doen dan nemen we meteen Maniac Manson.

trouwens wisten jullie dat van Zak McCracken een remake gemaakt is. EN DIE IS NOG GRATIS OOK. link: http://www.mckracken.net/cms/news-2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Sinds vandaag ook beschikbaar op psn, gelijk gedownload. Release date voor deel 2 is gepland voor volgende maand :)

http://nl.playstation.com...%80%99s-Revenge%E2%84%A2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Roman schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:47:
[...]

DOTT?? Nee die is al best mooi. Als we het goed doen dan nemen we meteen Maniac Manson.

trouwens wisten jullie dat van Zak McCracken een remake gemaakt is. EN DIE IS NOG GRATIS OOK. link: http://www.mckracken.net/cms/news-2.html
Ik vond MM als game een stuk minder leuk als DoTT. Doe mij maar, als ik mocht kiezen, een vervolg op en in de stijl van DoTT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
apNia schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:33:
[...]
Ik vond MM als game een stuk minder leuk als DoTT. Doe mij maar, als ik mocht kiezen, een vervolg op en in de stijl van DoTT :)
het mooie van MM was dat het een stuk minder lineair was. Als we nu een remake krijgen van MM krijgen met een soort animatie als Dott (Wat er inderdaad nog steeds goed uitziet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
Roman schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:47:
[...]
DOTT?? Nee die is al best mooi.
Als je nog een 14 inch CRT monitor hebt misschien... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

nee ik vond MM echt niet tof.. maar ik ben bij MI1 en Loom (eerste PC CDROMS) er in gedoken, en die waren wat sterker qua presentatie... daarom heeft MM mij nooit echt getrokken, prikkelde niet zo.. heb 'm nog wel origineel in doos op floppy :)
da's toch wel iets waar ik stiekem trots op ben ;)

maar ik doelde vooral op nieuwe delen eigenlijk.. ik verwar dit topic steeds met het 'Tales of Monkey Island' topic :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
http://store.steampowered.com/app/32469/
Minder dan 2 weken voor de MI2 release. Moet wel zeggen dat (adhv screenshots op die page) de kwaliteit stukken minder lijkt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

*schop*

Preloading op Steam is begonnen, morgen is het zover (voor ons waarschijnlijk eerder de 8e) en ik heb er zin in. \o/

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:59
hij staat nu ook op PSN meteen gekocht ;) is mijn favoriete deel van de serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Nog een kwartier denk ik.

Kwam net http://www.scummbar.com/tx/games/music/ tegen. Captain Dread, mijn favo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Net mi2 op iPad geïnstalleerd! Super!! Helemaal mooi!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Part1 gedaan, maar die ken ik 99% uit me hoofd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Bah. Net even The Secret of Monkey Island 1 geïnstalleerd van Steam, maar het geluid is compleet verpest. Nu heeft m'n Win7 / mobo combinatie een probleem waardoor er bij het afspelen van films af en toe "pops" te horen zijn. Iets met onbekende device driver die de pci-bus te lang bezet houdt, waardoor het geluid "breekt".

Bij MI1 is dit echter continu! Niet alleen de muziek, maar ook de dialogen klinken alsof ze van een beschadigde cd worden afgespeeld. Ik heb dit nog bij geen enkel ander spel gehad. :-(

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:43
Deel 2 ziet er echt goed uit ! De besturing is ook dik verbeterd t.o.v deel 1. Het switchen tussen de classic en de nieuwe versie is ook sneller en je behoud de voiceovers :) Hier moet ik binnenkort echt ff voor gaan zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik heb MI2 net laatst gespeeld, dus nu weet ik gelijk alles nog, maar ik ga hem zeker binnekort een keer proberen de SE.

Lijkt me wel leuk als ze Indiana Jones and the Fate of Atlantis remaken, of Liever and the holy grail want die heb ik nooit uit kunnen spelen en ziet er nu totaal bagger uit, zelfs met SCUMM emulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Ik wil wel een Maniac Mansion of Zak McKracken remake :D

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:22
Of een remake van Full Throttle zou ik ook erg gaaf vinden!

Ik heb trouwens bij deel 1 op mijn ps3 dat het geluid ook raar doet soms vallen stemmen weg enzo beetje jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Beetje offtopic maar wel leuk, 10 things you did not know about Monkey Island

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:49

KneoK

Not in a million lightyears

Gisteravond Monkey Island SE uitgespeeld en meteen Monkey Island 2 aangeschaft op XBL. Dat wordt weer een paar avondjes enorm veel lol :)

Jammer dat het spel nog steeds niet volledig fullscreen is al lijkt het beeld wel iets groter ten opzichte van de eerste.

@apNia >>> Tof die lijst. Dit filmpje kende ik al maar in die lijst wordt 'ie gelinkt met ondertiteling, te grappig:

[ Voor 39% gewijzigd door KneoK op 13-07-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
het audiocommentaar is ook erg grappig! alleen jammer dat het spel doorgaat als je het aanzet. moet je weer saven/loaden om de cinematic niet te missen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gybrus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 09:27
Net uitgespeeld en ik moet zeggen dat dit een hele verbetering is vergeleken met de MI1:SE, interface werkt stukken prettiger en de art van guybrush ziet er niet zo vreemd uit.
Neemt niet weg dat MI2 sowieso al een geniaal spel is.

KEVIN DIERKX | DISTORTED FUSION | GITHUB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Hier ook uitgespeeld :)

Vraag me af of er ook een remake komt van Monkey Island 3 - wat ik persoonlijk de leukste uit de hele serie vond..... Monkey Island 4 vond ik toch minder, en alhoewel erg leuk om te spelen en zeker beter dan deel 4, vond ik de Tales of Monkey Island series toch minder leuk dan voornamelijk 2 en 3.

Monkey Island 3 is natuurlijk grafisch alweer een stukje beter dan de eerste twee delen, maar wellicht is een remake in de stijl van de MI2 remake toch op zijn plaats.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 14:28
Ben nu in het tweede hoofdstuk maar op de een of andere manier vroeg ik me af of ze ook een keer een remake zouden willen maken van Freddy Fish..
Jeugdsentiment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

maartena schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:49:
Hier ook uitgespeeld :)

Vraag me af of er ook een remake komt van Monkey Island 3 - wat ik persoonlijk de leukste uit de hele serie vond..... Monkey Island 4 vond ik toch minder, en alhoewel erg leuk om te spelen en zeker beter dan deel 4, vond ik de Tales of Monkey Island series toch minder leuk dan voornamelijk 2 en 3.

Monkey Island 3 is natuurlijk grafisch alweer een stukje beter dan de eerste twee delen, maar wellicht is een remake in de stijl van de MI2 remake toch op zijn plaats.
Ik verwacht het niet. Ik vind nog steeds MI3 een prachtig spel. MI1-2 natuurlijk ook wel, maar dat is meer vanwege sentimentele redenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
De remake van 1 & 2 vind ik eigenlijk nog steeds minder mooi (of leuk) dan MI3:COM. Die cartoonstyle is echt prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik vind ze allemaal wel mooi in hun tijdsbeeld, behalve Monkey Island 4. Die heb ik altijd de smet op de serie gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:12:
Ik vind ze allemaal wel mooi in hun tijdsbeeld, behalve Monkey Island 4. Die heb ik altijd de smet op de serie gevonden.
Ben ik het volledig mee eens. MI4 vond ik qua besturing waardeloos. Ik kan verder niet zeggen welk deel mijn favoriet was, ik vond ze alledrie geweldig. Met als hoogtepunten in MI1 Zwaardvechten en Herman Toothrot :P, in MI2 Stan's Previously owned coffins en het grog-spugen :P en in MI3 natuurlijk Murray!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Willybubba schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 16:39:
Ik wil wel een Maniac Mansion of Zak McKracken remake :D
Zak McKracken remake is er al. Momenteel allen in het duits maar aan een vertaling wordt gewerkt.

http://www.mckracken.net/cms/1-2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Roman schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 12:20:
[...]

Zak McKracken remake is er al. Momenteel allen in het duits maar aan een vertaling wordt gewerkt.

http://www.mckracken.net/cms/1-2.html
Toch liever een officiele, op XBLA :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Een vraag aan iedereen die deel 2 in bezit heeft, hoe ziet het er eigenlijk uit?

Ik heb namelijk net mi2 gekocht via steam en als ik het wil starten krijg ik een error dat het programma niet werkt, voor de rest helemaal geen extra informatie. Heb al forums afgestruind en alle mogelijke updates uitgevoerd die er volgens mij voor windows zijn en nog werkt het niet. Ik heb een 64 bits vista systeem met geforce gts 250. Iemand die eenzelfde probleem had?

Vervelend gedoe ook.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Nou, gefixed inmiddels. Als mi1 of mi2 het niet doet bij de startup en je hebt een sound blaster, zorg er dan voor dat je het op digitaal geluid geluid hebt staan bij instellingen voor je geluidskaart. Beetje apart dat ze dat niet zelf konden fixen, had me veel gezoek gescheeld. Nou ja, het werkt. Hoop dat iemand anders er nog iets aan heeft.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
lol, dat hoort bij het oldskool-gevoel, je soundblaster goed instellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hahahaha bestaat Soundblaster überhaupt nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
anandus schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 10:59:
lol, dat hoort bij het oldskool-gevoel, je soundblaster goed instellen :+
IRQ7, DMA1, Port 220.... :D

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1 2 Laatste