[Multi] The Secret Of Monkey Island - Special Edition

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Metzie schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:57:
Voor degenen die het spel nog niet origineel hebben is er nu een Steam weekend deal, 50% off.

The Secret Of Monkey Island - Special Edition kost nu nog maar €4,49. Leuke deal en heb hem direct besteld.
Ga hem niet nog een keer kopen, maar bedankt voor de tip, kijken of mijn vriendin hem ook nog zelf wil hebben.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-03 14:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Die laatste twee filmpjes kan technisch simpelweg niet. Ik snap niet waarom ze doen alsof 't via een scan is gekomen. Moet gewoon handwerk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-03 14:36
apNia schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:20:
[...]

Die laatste twee filmpjes kan technisch simpelweg niet. Ik snap niet waarom ze doen alsof 't via een scan is gekomen. Moet gewoon handwerk zijn...
Nee volgens mij projecteren ze de conceptart (die zijn in een hogere resolutie) op een 3d achtergrond. Als een soort dia. Dat geeft het 3d effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Je kan onmogelijk de 3D informatie aan de achterkant vinden van bijvoorbeeld die boot, en de 3D meshes lijken ook redelijk schoon opgezet zijn. En als een 3D scanner iets NIET doet is het schone meshes produceren. Ik geloof er gewoon niks van :)

Ik zeg handwerk :P

Edit: never mind, de modellen zijn handwerk, de textures worden alleen geprojecteert vanuit de originele conceptart, neat :)

[ Voor 23% gewijzigd door apNia op 21-09-2009 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik snap niet waarom mensen zeuren over de animaties, ze hebben gewoon de core van de game het zelfde gelaten en de sprites alleen vervangen door nieuwe plaatjes. Dus ja de animaties gaan nog net zo als vroeger. Dat kan voor deze tijd wat dom ogen, maar het is gewoon meer nostalgie. Ik heb hem met plezier uitgespeeld, (wat ik eerder nooit had gedaan en nooit meer aan toe gekomen) Ik vind hem trouwens wel wat kort, dan is MI2 of 3 langer.

Ik hoop dat ze MI2 ook gaan remaken met voice enzo. Want die wil ik ook graag nog een keer weer spelen.

[ Voor 41% gewijzigd door Bulls op 07-12-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik kijk net op de site van lucasarts en ik zie dat Monkey Island 2: LeChuck's Revenge in de zomer uitkomt: http://www.lucasarts.com/games/monkeyisland2/#/home

Ook met een complete voice-over en een switch knop naar de originele game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 11:39
Klop, op Bluesnews staat al een aantal sets met screenshots. Ziet er weer fantastisch uit, ik moet wel bekennen dat ik deel 1 nog moet uitspelen, het is erg leuk voor een uurtje tussen de studie door bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:25

Japie.G

Colour Classic

okee dan!

Deel 1 in de remake uitgespeeld, heb nu al super veel zin in deel 2!!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oozie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-07 13:38
Dit is niet normaal!!!

Wat een geweldige engine toch... heb de iPhone versie inmiddels een paar keer uitgespeeld... blijft leuk!

If you see me running, try to catch up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dev diary met veel video materiaal:

http://www.gametrailers.c...oper-monkey-island/100671

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
A yes, deel 2. :D 2 absoluut de beste, wat een sick spel was en is dat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik heb in tegenstelling tot elke Monkey Island speler deel 1 altijd als het beste deel ervaren :)
Maar misschien toch maar spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:50

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Van het weekend uitgespeeld :D Nu maar wachten op deel 2.

Heb zelfs deel 1 als origineel liggen uit 1992 :+ Deel 2 heb ik eigenlijk nooit gespeeld.

Ny Nog maar wachten totdat ze ook Loom gaan heruitgeven.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Loom was echt vet, die verdient vooral nieuwe delen van Telltale.
The Dig vond ik echt een ondergewaardeerde adventure van Lucasarts trouwens :)

For that matter, zou een nieuw deel Day of the Tentacle wel fijn zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
ik moet hem ook maar eens kopen vanavond, deel 1 heb ik nooit gespeeld deel 2 wel. Daarmee heb ik engels geleerd door meekijken met mijn pa en spelen :D. aah the good old days.

Deel 3 vind ik nog het beste, ik kende het spel door en door wist elke oplossing van elke puzzel uit mijn hoofd. Deel 4 vind ik eens stuk minder, monkey kombat hoe komen ze er bij 8)7 maar wel wat grappig. Maar insult swordfighting blijft epic _/-\o_

[ Voor 42% gewijzigd door ArgantosNL op 23-06-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
apNia schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:57:

dat zou zeker super zijjn maar ik heb hem zoveel gespeeld dat ik hem ondertussen van buiten ken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

apNia schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:57:

DOTT?? Nee die is al best mooi. Als we het goed doen dan nemen we meteen Maniac Manson.

trouwens wisten jullie dat van Zak McCracken een remake gemaakt is. EN DIE IS NOG GRATIS OOK. link: http://www.mckracken.net/cms/news-2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Sinds vandaag ook beschikbaar op psn, gelijk gedownload. Release date voor deel 2 is gepland voor volgende maand :)

http://nl.playstation.com...%80%99s-Revenge%E2%84%A2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Roman schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:47:
[...]

DOTT?? Nee die is al best mooi. Als we het goed doen dan nemen we meteen Maniac Manson.

trouwens wisten jullie dat van Zak McCracken een remake gemaakt is. EN DIE IS NOG GRATIS OOK. link: http://www.mckracken.net/cms/news-2.html
Ik vond MM als game een stuk minder leuk als DoTT. Doe mij maar, als ik mocht kiezen, een vervolg op en in de stijl van DoTT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
apNia schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:33:
[...]
Ik vond MM als game een stuk minder leuk als DoTT. Doe mij maar, als ik mocht kiezen, een vervolg op en in de stijl van DoTT :)
het mooie van MM was dat het een stuk minder lineair was. Als we nu een remake krijgen van MM krijgen met een soort animatie als Dott (Wat er inderdaad nog steeds goed uitziet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-CM11
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
Roman schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:47:
[...]
DOTT?? Nee die is al best mooi.
Als je nog een 14 inch CRT monitor hebt misschien... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

nee ik vond MM echt niet tof.. maar ik ben bij MI1 en Loom (eerste PC CDROMS) er in gedoken, en die waren wat sterker qua presentatie... daarom heeft MM mij nooit echt getrokken, prikkelde niet zo.. heb 'm nog wel origineel in doos op floppy :)
da's toch wel iets waar ik stiekem trots op ben ;)

maar ik doelde vooral op nieuwe delen eigenlijk.. ik verwar dit topic steeds met het 'Tales of Monkey Island' topic :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
http://store.steampowered.com/app/32469/
Minder dan 2 weken voor de MI2 release. Moet wel zeggen dat (adhv screenshots op die page) de kwaliteit stukken minder lijkt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

*schop*

Preloading op Steam is begonnen, morgen is het zover (voor ons waarschijnlijk eerder de 8e) en ik heb er zin in. \o/

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:59
hij staat nu ook op PSN meteen gekocht ;) is mijn favoriete deel van de serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Nog een kwartier denk ik.

Kwam net http://www.scummbar.com/tx/games/music/ tegen. Captain Dread, mijn favo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:25

Japie.G

Colour Classic

Net mi2 op iPad geïnstalleerd! Super!! Helemaal mooi!!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Part1 gedaan, maar die ken ik 99% uit me hoofd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Bah. Net even The Secret of Monkey Island 1 geïnstalleerd van Steam, maar het geluid is compleet verpest. Nu heeft m'n Win7 / mobo combinatie een probleem waardoor er bij het afspelen van films af en toe "pops" te horen zijn. Iets met onbekende device driver die de pci-bus te lang bezet houdt, waardoor het geluid "breekt".

Bij MI1 is dit echter continu! Niet alleen de muziek, maar ook de dialogen klinken alsof ze van een beschadigde cd worden afgespeeld. Ik heb dit nog bij geen enkel ander spel gehad. :-(

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:43
Deel 2 ziet er echt goed uit ! De besturing is ook dik verbeterd t.o.v deel 1. Het switchen tussen de classic en de nieuwe versie is ook sneller en je behoud de voiceovers :) Hier moet ik binnenkort echt ff voor gaan zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik heb MI2 net laatst gespeeld, dus nu weet ik gelijk alles nog, maar ik ga hem zeker binnekort een keer proberen de SE.

Lijkt me wel leuk als ze Indiana Jones and the Fate of Atlantis remaken, of Liever and the holy grail want die heb ik nooit uit kunnen spelen en ziet er nu totaal bagger uit, zelfs met SCUMM emulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Ik wil wel een Maniac Mansion of Zak McKracken remake :D

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:22
Of een remake van Full Throttle zou ik ook erg gaaf vinden!

Ik heb trouwens bij deel 1 op mijn ps3 dat het geluid ook raar doet soms vallen stemmen weg enzo beetje jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Beetje offtopic maar wel leuk, 10 things you did not know about Monkey Island

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:49

KneoK

Not in a million lightyears

Gisteravond Monkey Island SE uitgespeeld en meteen Monkey Island 2 aangeschaft op XBL. Dat wordt weer een paar avondjes enorm veel lol :)

Jammer dat het spel nog steeds niet volledig fullscreen is al lijkt het beeld wel iets groter ten opzichte van de eerste.

@apNia >>> Tof die lijst. Dit filmpje kende ik al maar in die lijst wordt 'ie gelinkt met ondertiteling, te grappig:

[ Voor 39% gewijzigd door KneoK op 13-07-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
het audiocommentaar is ook erg grappig! alleen jammer dat het spel doorgaat als je het aanzet. moet je weer saven/loaden om de cinematic niet te missen :P

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gybrus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 09:27
Net uitgespeeld en ik moet zeggen dat dit een hele verbetering is vergeleken met de MI1:SE, interface werkt stukken prettiger en de art van guybrush ziet er niet zo vreemd uit.
Neemt niet weg dat MI2 sowieso al een geniaal spel is.

KEVIN DIERKX | DISTORTED FUSION | GITHUB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Hier ook uitgespeeld :)

Vraag me af of er ook een remake komt van Monkey Island 3 - wat ik persoonlijk de leukste uit de hele serie vond..... Monkey Island 4 vond ik toch minder, en alhoewel erg leuk om te spelen en zeker beter dan deel 4, vond ik de Tales of Monkey Island series toch minder leuk dan voornamelijk 2 en 3.

Monkey Island 3 is natuurlijk grafisch alweer een stukje beter dan de eerste twee delen, maar wellicht is een remake in de stijl van de MI2 remake toch op zijn plaats.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 14:28
Ben nu in het tweede hoofdstuk maar op de een of andere manier vroeg ik me af of ze ook een keer een remake zouden willen maken van Freddy Fish..
Jeugdsentiment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

maartena schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:49:
Hier ook uitgespeeld :)

Vraag me af of er ook een remake komt van Monkey Island 3 - wat ik persoonlijk de leukste uit de hele serie vond..... Monkey Island 4 vond ik toch minder, en alhoewel erg leuk om te spelen en zeker beter dan deel 4, vond ik de Tales of Monkey Island series toch minder leuk dan voornamelijk 2 en 3.

Monkey Island 3 is natuurlijk grafisch alweer een stukje beter dan de eerste twee delen, maar wellicht is een remake in de stijl van de MI2 remake toch op zijn plaats.
Ik verwacht het niet. Ik vind nog steeds MI3 een prachtig spel. MI1-2 natuurlijk ook wel, maar dat is meer vanwege sentimentele redenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
De remake van 1 & 2 vind ik eigenlijk nog steeds minder mooi (of leuk) dan MI3:COM. Die cartoonstyle is echt prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik vind ze allemaal wel mooi in hun tijdsbeeld, behalve Monkey Island 4. Die heb ik altijd de smet op de serie gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 14:12:
Ik vind ze allemaal wel mooi in hun tijdsbeeld, behalve Monkey Island 4. Die heb ik altijd de smet op de serie gevonden.
Ben ik het volledig mee eens. MI4 vond ik qua besturing waardeloos. Ik kan verder niet zeggen welk deel mijn favoriet was, ik vond ze alledrie geweldig. Met als hoogtepunten in MI1 Zwaardvechten en Herman Toothrot :P, in MI2 Stan's Previously owned coffins en het grog-spugen :P en in MI3 natuurlijk Murray!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Willybubba schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 16:39:
Ik wil wel een Maniac Mansion of Zak McKracken remake :D
Zak McKracken remake is er al. Momenteel allen in het duits maar aan een vertaling wordt gewerkt.

http://www.mckracken.net/cms/1-2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Roman schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 12:20:
[...]

Zak McKracken remake is er al. Momenteel allen in het duits maar aan een vertaling wordt gewerkt.

http://www.mckracken.net/cms/1-2.html
Toch liever een officiele, op XBLA :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Een vraag aan iedereen die deel 2 in bezit heeft, hoe ziet het er eigenlijk uit?

Ik heb namelijk net mi2 gekocht via steam en als ik het wil starten krijg ik een error dat het programma niet werkt, voor de rest helemaal geen extra informatie. Heb al forums afgestruind en alle mogelijke updates uitgevoerd die er volgens mij voor windows zijn en nog werkt het niet. Ik heb een 64 bits vista systeem met geforce gts 250. Iemand die eenzelfde probleem had?

Vervelend gedoe ook.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Nou, gefixed inmiddels. Als mi1 of mi2 het niet doet bij de startup en je hebt een sound blaster, zorg er dan voor dat je het op digitaal geluid geluid hebt staan bij instellingen voor je geluidskaart. Beetje apart dat ze dat niet zelf konden fixen, had me veel gezoek gescheeld. Nou ja, het werkt. Hoop dat iemand anders er nog iets aan heeft.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
lol, dat hoort bij het oldskool-gevoel, je soundblaster goed instellen :+

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hahahaha bestaat Soundblaster überhaupt nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
anandus schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 10:59:
lol, dat hoort bij het oldskool-gevoel, je soundblaster goed instellen :+
IRQ7, DMA1, Port 220.... :D

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1 2 Laatste