Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groeneg2
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 13:56
Ik heb het afgelopen weekend mijn nieuwe animatie clip afgemaakt.
Het is een zgn. klei animatie met in de hoofdrol Morph (van Aardman)
De software die ik gebruikt heb:
* Audacity voor audio mix
* Gimp voor grafische effecten en "image clean up"
* Stopmotionpro V5 als animatie renderer
* Moviemaker voor Mpeg en titels

http://www.youtube.com/watch?v=jYef1i1wxQI
Afbeeldingslocatie: http://i3.ytimg.com/vi/jYef1i1wxQI/default.jpg

Ik wil graag commentaar, kan opbouwende kritiek gebruiken :)
Vragen beantwoord ik ook graag,

Meer achtergrond informatie over Morph

Mijn pagina op youtube http://www.youtube.com/groeneg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 19:17

Matis

Rubber Rocket

Heh, geinig gedaan. En ziet er nog *realistisch* uit ook :)

* Matis heeft echt geen geduld voor dit soort zaken

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 10:21
Leuk, nog nooit gezien hier op tweakers. weer een subforum waar ik nog nooit was geweest. Ik heb even heel snel gekeken. Niet op de verhaallijn gelet. Wat mij gelijk opvalt, is dat er veel verschillende lichtomstandigheden zijn. Net alsof er een tv aanstaat op de achtergrond, of steeds andere flitswaarden worden gebruikt. Je zou kunnen proberen met lichtboxen te werken zodat lichtomstandigheden gelijk blijven.

Erg knap gedaan iig. je kan duidelijk zien dat het veel tijd heeft gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:47

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Erg mooi gedaan! Ook ik zou hier het geduld niet voor hebben. Kritiek:
- Volgende keer een lichtere omgeving zoeken. Het filmpje is nogal donker, vind ik.
- In het begin (met de puntenslijper) zit er nogal weinig verhaal in. Dat wordt later wel weer goed gemaakt ;) .
- Het geluid kan wat mij betreft interessanter. Misschien een achtergronddeuntje erbij. Minder irritante bliepjes :P . Wat ik vroeger altijd gebruikte om filmpjes mee te maken, waren de geluiden van Worms 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groeneg2
@Matis: tis een soort van therapie, zo rustig wordt je ervan :)
@mcsluis: Ik had 3 lichtbronnen op de set staan maar de zon die van buiten op de gordijnen scheen bleek (pas later) storend te zijn. Het geheel koste me 35 uur, ja je bent lekker even bezig :P
@Mr.Qips: Ja ik kreeg langzamerhand wat meer inspiratie en kwam uit met een mooie afronding.
Tja dat geluid. ik heb er over gedacht om er een melodie onder te zetten. De originele Morphfilms hebben het ook niet en het leek me lastig om en melodie en spraak en geluidseffecten te combineren zonder dat het chaos zou worden. Toch zal ik hier de volgende keer eens wat mee experimenten.

Allen bedankt voor het positieve commentaar, voelt prettig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik had soms het gevoel dat het in slow-motion was. Misschien de bedoeling, misschien ook niet (ik heb het bekeken zonder geluid) maar misschien een idee voor een volgend project, er op te letten dat het wat vlotter is. De bewegingen en zo wat vlotter en soepel.

Verder wel mooi gedaan, ik zou het je niet nadoen.

[ Voor 9% gewijzigd door kluyze op 15-07-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02:11
Lache :)

Kijk eens hier naar de filmpjes van Knox op newgrounds. Pancake Mines moet je echt zien :P Misschien kun je daar op het forum informatie vinden/vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groeneg2
kluyze schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 10:34:
Ik had soms het gevoel dat het in slow-motion was. Misschien de bedoeling, misschien ook niet (ik heb het bekeken zonder geluid)
De spreker die met Morph praat noopte me af en toe om het wat te temporiseren. Als je naar iemand luistert sta je ook meestal even stil of vertraagt in ieder geval. Bekijk het ook even met geluid, dan is het ook wat leuker denk ik.
Verder kan ik me er wel een beetje in vinden het iets compacter te maken. Volgende keer weer iets beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 15:59
Leuk gedaan. Alleen mis je in 'GProducions' niet een T? 'GProductions' lijkt me beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:38

Exirion

Gadgetfetisjist

kluyze schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 10:34:
Ik had soms het gevoel dat het in slow-motion was. Misschien de bedoeling, misschien ook niet (ik heb het bekeken zonder geluid) maar misschien een idee voor een volgend project, er op te letten dat het wat vlotter is. De bewegingen en zo wat vlotter en soepel.
Inderdaad, en wat ook opvalt is dat je niet met fixed settings op je camera werkt. Je ziet de automatische belichtings- en witbalansinstelling van je camera steeds veranderen.

Verder erg leuk en knap gedaan. Het 'kleiwerk' doe ik je niet na :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groeneg2
MuddyMagical schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 10:51:
Leuk gedaan. Alleen mis je in 'GProducions' niet een T? 'GProductions' lijkt me beter...
Scherp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kleine titelverandering en even onder voorbehoud: let even op Richtlijnen voor showcases en WiP's aub :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groeneg2
Exirion schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 10:55:..]
Inderdaad, en wat ook opvalt is dat je niet met fixed settings op je camera werkt. Je ziet de automatische belichtings- en witbalansinstelling van je camera steeds veranderen.
Nou ... ik heb alle auto settings in principe uit staan, heb daar eerder last van gehad. (auto focus, white balance etc.) De licht wisseling die je ziet op de achtergrond wijt ik zelf aan het zonlicht van buiten op de gordijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:38

Exirion

Gadgetfetisjist

Groeneg2 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 10:59:
Nou ... ik heb alle auto settings in principe uit staan, heb daar eerder last van gehad. (auto focus, white balance etc.) De licht wisseling die je ziet op de achtergrond wijt ik zelf aan het zonlicht van buiten op de gordijnen.
Ah, ok :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1