Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 00:55:
[...]
een slapende psu consumeert tussen de 5-20 watt.
Heb je wel een heel brakke voeding :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [object Object]
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 12:25
Ik zou graag zien wat het kwaliteitsverschil nou is tussen de zogenaamde 'gold plated' HDMI kabels van 35,- en de merkloze HDMI kabeltjes die je bijvoorbeeld bij de Makro haalt voor 3,- per stuk.
Is de beeldkwaliteit van duurdere 'gold plated' kabels beter, slechter of blijft die gelijk?

Ik hoor vaak dat het een digitaal signaal is en dat er niets doorkomt of iets doorkomt (dus wel of geen beeld, niet 'slecht' beeld). Toch zijn er nog steeds gold-plated kabels te koop van 35 euro per stuk, en niemand heeft het ooit echt getest geloof ik, dus het is tijd om deze onduidelijkheid uit de wereld te helpen!

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 00:55:
[...]

5-10% haal je echt zelden. 80 watt continue is al erg laag mits je Aero uitzet omdat het de GPU belast ;)
BS, dat ligt er aan wat je doet. Een Atom GCS systeempje doet aan load zon 10-20 watt(Voldoende voor een basis systeem). Mijn sempron LE met een GF8200+ een laptop hd doet 33 watt uit het stopcontact(Dat is dus inclusief voedings inefficientie, de load op de voeding is dus minder dan dat). Dat maakt load in de range van 10-30 watt zeker insteressant voor low power doeleinden. Laat 10% van een 300watt voeding(wat het laagste is qua normale voedingen in de pricewatch) al 30watt zijn!
Omdat het mij wel bezig houdt en het een onderdeel van mijn werk is kom ik met een wattmeter uit op de volgende waarden "psu only measured"

Uitgerekend is mijn voeding 87% efficiënt op 40% load en iets minder op 60% load (max systeem bij intensief gamen).
1)Watt meter is niet 100% precies.
2) Leuk dat jouw voeding het op 40% load zo effcient is. Daar mee heb ik nog geen vergelijking met een erg zuinig systeem welke nog geen 30 watt load genereerd.
De kwaliteit van een voeding is wel de beslissende factor of je deftige setup ook stabiel zal werken ofdat je na 2 jaar ineens vage klachten krijgt zoals het niet meer willen rebooten enzovoorts.
Irrelevant, gezien het 1) niet om deftige setups gaat 2) je altijd qualiteits voedingen moet nemen 3) het gaat om energie zuinige systemen.
Een grondige inspectie op PSU's is essentiëel en daar is geen dure setup voor nodig. Een regelbare weerstand (potmeter) en een spoel doen al wonderen ;) Ampere meter ertussen en oscilleren.

Ik denk dat 50% van de problemen met nieuwe setups komt door een ontoerijkende voeding.

Even echt to the point:
Of een voeding nu 75% effectief is of 95%, dat zou het probleem niet echt zijn.
Wat het probleem is dat bijna iedereen de computer wel uitzet als ze hem niet gebruiken, maar het modem, router, TFT en audioset op stand-by laten staan en een slapende psu consumeert tussen de 5-20 watt.
Dit alles bij elkaar zorgt voor een lekstroom van totaal 43 watt (hier dus).
Dat 16 uur per dag kost wel op jaarbases een leuke 57 euro. Dus na 2 jaar een gratis echt goede voeding uitgespaart, tjakka!
Door een stekkerdoos te gebruiken (geaard) met 3 weg schakelaar schakel ik heel mijn computerhoek uit. Gebruik 0,0 watt :)

Als jij je systeem 8 uur per dag gebruikt staat hij 16 uur niets te doen.

Wat bespaard meer denk je? ;)
Serieus kerel, heb je mijn bericht uberhaubt wel gelezen? Je wauwelt wat, maar het gaat totaal niet over waar ik het over heb. Energie zuinige computing. Daar gaat het dus niet over Dikke setups met CF/SLI. Daar gaat het over extra zuinige moederborden, zuinige processoren, zuinige igp's en... wat ontbreekt, zuinige voedingen. Dan vooral efficientie op lage load onder de 20%(Dat is al 60watt op een 300Watt voeding, een Zuinige dual core, een zuinig mobotje en een zuinige schijf zitten daar onder!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kingofthemall schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:08:
Ik zou graag zien wat het kwaliteitsverschil nou is tussen de zogenaamde 'gold plated' HDMI kabels van 35,- en de merkloze HDMI kabeltjes die je bijvoorbeeld bij de Makro haalt voor 3,- per stuk.
Is de beeldkwaliteit van duurdere 'gold plated' kabels beter, slechter of blijft die gelijk?

Ik hoor vaak dat het een digitaal signaal is en dat er niets doorkomt of iets doorkomt (dus wel of geen beeld, niet 'slecht' beeld). Toch zijn er nog steeds gold-plated kabels te koop van 35 euro per stuk, en niemand heeft het ooit echt getest geloof ik, dus het is tijd om deze onduidelijkheid uit de wereld te helpen!
0en en 1en zijn niet te verbeteren zoals analoge signalen. Ze komen aan (beeld), of ze komen niet aan (geen beeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ik zou wel graag een artikel zien over stille (1000w+) voedingen. Vaak lees ik reviews die alleen bekijken hoe zuinig ze zijn maar ik maak mij eigenlijk meer druk over het geluid dat ze produceren. :P

En een vergelijking van case fan's lijkt mij ook wel interessant. :)

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i7x schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:06:
Ik zou wel graag een artikel zien over stille (1000w+) voedingen. Vaak lees ik reviews die alleen bekijken hoe zuinig ze zijn maar ik maak mij eigenlijk meer druk over het geluid dat ze produceren. :P

En een vergelijking van case fan's lijkt mij ook wel interessant. :)
1KW voedingen zijn voor 99% van de mensen overbodig, daar onder vallen zelf mensen die er er een hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:08:
1KW voedingen zijn voor 99% van de mensen overbodig, daar onder vallen zelf mensen die er er een hebben.
Betekent niet dat het geen interessant stukje hardware is om te testen. Verder is het zo dat een hoog wattage voeding op hetzelfde systeem efficienter kan zijn dan een lager wattage voeding, ook leuke tests. Ook kan de overcapaciteit upgrademogelijkheden - dual systemen in 1 kast - open houden, mocht je er een bult hdd's quad crossfire/sli in gaan proppen dan is het wel leuk dat je ook nog fatsoenlijk kunt booten en belasten :Y)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:33:
[...]

Betekent niet dat het geen interessant stukje hardware is om te testen. Verder is het zo dat een hoog wattage voeding op hetzelfde systeem efficienter kan zijn dan een lager wattage voeding, ook leuke tests. Ook kan de overcapaciteit upgrademogelijkheden - dual systemen in 1 kast - open houden, mocht je er een bult hdd's quad crossfire/sli in gaan proppen dan is het wel leuk dat je ook nog fatsoenlijk kunt booten en belasten :Y)
Imho liever andere dingen getest. Kijk dan naar energie zuinigheid. De hoeveelheid mensen die een KW voeding nodig hebben en of gaan kopen zijn er een stuk minder dan die een zuinig systeem willen bouwen. Daarbij is er van de KW voedingen veel meer de standaard info te vinden dan de 10%-20% belasting voor een energie zuinig systeem :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ik heb de KW in mijn post dan ook tussen haakjes gezet ;). Toevallig ben ik er naar op zoek maar een test met voedingen met een wat lager wattage zou ook leuk zijn hoor. ^^

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:21
Ik mis bij de nieuwe review van de 5870 een vergelijking van de temperaturen van de verschillende gpu's. Men vroeg zich al een aantal keren in het ATI nieuwstopic af of het kleine luchtrooster aan de achterkant van de kaart wel genoeg warme lucht zou doorlaten. Nu snap ik wel dat dit moeilijk is om nauwkeurig en betrouwbaar te meten, maar ik zou het iig erg waarderen. Gebruik desnoods een geijkte tempsensor die je tussen de gpu en het koelblok plaatst.

Als ik bij "testopstelling" kijk, zou het fijn zijn als ik de kloksnelheden van de core/shaders/mem kon zien. Een samenvatting van de specs in een overzichtelijk plaatje zou ook handig zijn. Nu staan de specs verspreid over de tech-pagina's.

Neem een voorbeeld aan de reviews van xbitlabs en anandtech. Anyways, goede review hoor ;)

• tadgio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-10-2020
het lijkt mij ook een goed idee iets te doen met voedingen, wat voor voedingen precies goed zijn bij de nieuwste kaarten. en dan ook de efficiency, geluid emissie ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:05

Q

Au Contraire Mon Capitan!

De vraag is hoe Tweakers zich wil profileren, wat standaard reviews of leuke stukken over wat exotischere hardware die niet voor iedereen is weg gelegd of relevant is, maar wel tot de verbeelding spreekt. Die storage reviews van Femme reken ik daar ook onder. 90% van de bezoekers hier doet niets met RAID maar leuk om te lezen is het wel. Maar RAID setups gaan nu zo hard dat het netwerk al lang en breed een bottleneck is geworden. Dus how about iets over 10 gigabit netwerk hardware. Gewoon, omdat het kan? Moet het echt allemaal over voedinkjes gaan die een procent meer of minder zuinig zijn? Of een nieuw SSD dingetje dat weer ietsje sneller is dan al die bestaande meuk?

Kom ik weer met die 10 gigabit zooi, maar daar gaat het niet zozeer om, van mijn part iets anders bruuts, maar op de zoveelste vergelijkingstest tussen wat voedinkjes zit ik persoonlijk niet te wachten, dat is er al.

En wat energie zuinig betreft: ik kan daar wel een leuk stukje over schrijven:

1. Koop wat willekeurige hardware.
2. Zet het uit na gebruik*.

Beats ieder systeem dat 24/7 wordt ingezet. *of deep sleep.

[ Voor 30% gewijzigd door Q op 25-09-2009 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Q schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:04:
10 Gigabit hardware
Voor de ultra-nerds met snelle RAID setups is Gigabit ethernet eigenlijk al weer te traag.
Over 10 Gigabit netwerk kaarten en switches is nog weinig bekend en worden die snelheden ook gehaald?
Volgens mij is deze technologie nog veel te duur voor de tweaker zelf, maar interessant is het wel.
Q schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 20:49:
De vraag is hoe Tweakers zich wil profileren, wat standaard reviews of leuke stukken over wat exotischere hardware die niet voor iedereen is weg gelegd of relevant is, maar wel tot de verbeelding spreekt. Die storage reviews van Femme reken ik daar ook onder. 90% van de bezoekers hier doet niets met RAID maar leuk om te lezen is het wel. Maar RAID setups gaan nu zo hard dat het netwerk al lang en breed een bottleneck is geworden. Dus how about iets over 10 gigabit netwerk hardware. Gewoon, omdat het kan? Moet het echt allemaal over voedinkjes gaan die een procent meer of minder zuinig zijn? Of een nieuw SSD dingetje dat weer ietsje sneller is dan al die bestaande meuk?

Kom ik weer met die 10 gigabit zooi, maar daar gaat het niet zozeer om, van mijn part iets anders bruuts, maar op de zoveelste vergelijkingstest tussen wat voedinkjes zit ik persoonlijk niet te wachten, dat is er al.
Ja ik denk ook dat het wel leuk zou zijn gewoon eens wat ultra brute RAIDs te testen. Zo iets als dat Samsung SSD filmpje ( http://www.youtube.com/watch?v=96dWOEa4Djs ) of zo. Niemand die dat ooit gaat betalen maar vet is het zeker wel. :P

• Q

Q

Dat is meer een gimmick, allemaal bestaande techniek maar dan 'veel'. Het mag best iets meer relevantie hebben.

Het is meer dat er ook hardware is die misschien niet voor iedere thuisgebruiker relevant is, maar wel tot de verbeelding spreekt. Een kijkje bij EMC achter de deuren? Hoe grotere SANs in elkaar steken?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je zou ook kunnen kijken naar standaard hardware die je wat meer 'pro' inzet.
Wat ik bijvoorbeeld miste in de review over de nieuwe mobile chipsets op de frontpage was hardware VT support, met name als je bedenkt dat er steeds meer bare-metal hypervisors beschikbaar komen (om XenClient maar eens te noemen).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Q schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 20:49:
1. Koop wat willekeurige hardware.
2. Zet het uit na gebruik*.

Beats ieder systeem dat 24/7 wordt ingezet. *of deep sleep.
3. probeert remote bij zijn server te komen/download te laten gaan/insert alles wat gewoon door moet blijven gaan.
4. ????
5. Fail.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2009 18:34 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Alternatief:
4. Session Broker redirect je naar de service die je wilde bereiken op de geconsolideerde host
5. lekker doorwerken

:+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Te veel geklooi, ik wil gewoon direct bij al mijn zooi wat mijn server aanbied. Daarbij is het uit staan voor downloaden ook niet handig, want dan download ie niet. Met mij een heleboel mensen, getuige het zuinige server topic, dus zoals hij het schets(dat het uit moet) is gewoon dom.

Dan heb ik het alleen nog maar over servers en nog niet eens over office/home pc's die nog veel zuiniger kunnen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2009 18:41 ]

• Q

Q

Ik heb het wel over thuis gebruik. Dat een router oid 24/7 aan staat snap ik, dat je daarvoor een zuinig pctje inzet snap ik ook. Maar de rest kun je gewoon met WOL naar behoefte aanzetten. Downloadbak staat bij mij ook uit als hij niet download. Bevalt prima. Even WOL en 2 minuten later staat hij aan. Maar laat ik dit topic niet kapen.

Ik denk dat ik toch vooral pleit voor reviews van niet alledaags spul. Dat alledaagse spul is er zoveel. Zonde van de tijd en moeite.

[ Voor 38% gewijzigd door Q op 26-09-2009 21:20 ]

Pagina: 1 2 Laatste