Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
Beste dames en vooral heren,

Wij, de redactie, zijn op zoek naar goede suggesties voor toekomstige reviews. Er ligt altijd wel genoeg hardware om te testen, maar we willen graag weten waar het meeste interesse naar uit gaat. De nadruk ligt hierbij op Core-reviews, en niet op mobile, electronics etc. Zo kun je bijvoorbeeld denken aan het testen van oudere videokaarten tegenover nieuwe videokaarten. Een ander idee kan zijn het testen/bouwen van een htpc. Maar, eigenlijk zijn alle suggesties welkom. (Overigens wordt er op dit moment gewerkt aan benchmarks met snel ddr3-geheugen, worden er ook een aantal high-end luchtkoelers getest en zijn we bezig met het testen van voedingen)

Uiteindelijk zal er een keuze uit de suggesties gemaakt worden, waarna er een poll komt op de frontpage, waar de meest populaire keuzes in komen te staan. Probeer de suggesties enigszins concreet te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

• Randapparatuur zoals muizen, toetsenborden, muismatten
• Boxensets voor aan je computer
• Koelpasta's
• Printers / Scanners / Multifunctionals
• Laptopschijven
• Grote opslagschijven
• De beste PCI-e raidcontrollers

Verder [reviews] weinig randapparatuur getest en Hardware Reviews

[ Voor 15% gewijzigd door Wiethoofd op 14-07-2009 16:55 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Tests van een reeks (goedkope) kasten? Hoe stil zijn ze, hoe makkelijk kom je bij de hardware?

(Een puntje wat mij opviel bij mijn huidige kast: de hdd trays passen alleen SATA drives in omdat het metaal een stukje de hoek om gaat en daarmee de IDE connector blokkeert. Had ik dat vantevoren geweten had ik wellicht een andere kast gekocht)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik zou, maar dat is denk ik niet reeel, een retro-review eens per maand willen zien..bijv. op de vrijdagmiddag.

Weet niet wat jij verstaat onder "oudere" videokaarten maar neem aan dat daarbij geen Voodoo Rush of Riva TNT kaart wordt bedoeld. Of een 386 eens benchmarken en daarna een beknopte conclusie stoppen.

De oudere gebruiker op Tweakers.net (alhoewel, ben zelf 26) kan zich uitstekend vermaken waardoor ook overige artikelen op Tweakers.net zullen worden bekeken. Af en toe een nostalgische vlaag dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:09
Wiethoofd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:53:
• Koelpasta's
• Laptopschijven
• Grote opslagschijven

Ik sluit me aan bij Wiethoofd, deze onderwerpen zou ik zeker interessant vinden.

Enige wat ik nog toe zou willen voegen is NAS-systemen, denk aan de simpele kastjes van WD tot de routers "met extra's" van Asus, maar ook grotere NAS-sen van Synology of zelfs een kant-en-klaar WHS systeem. Vergelijkingspunten: energieverbruik, geluidsproductie, performance, "tweakability", features, ga zo maar door.

[ Voor 7% gewijzigd door jbvo op 14-07-2009 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Exorcist schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:56:
Ik zou, maar dat is denk ik niet reeel, een retro-review eens per maand willen zien..bijv. op de vrijdagmiddag.

Weet niet wat jij verstaat onder "oudere" videokaarten maar neem aan dat daarbij geen Voodoo Rush of Riva TNT kaart wordt bedoeld. Of een 386 eens benchmarken en daarna een beknopte conclusie stoppen.

De oudere gebruiker op Tweakers.net (alhoewel, ben zelf 26) kan zich uitstekend vermaken waardoor ook overige artikelen op Tweakers.net zullen worden bekeken. Af en toe een nostalgische vlaag dus! :)
Thandor is bezig (geweest) met retrospul. Misschien dat de redactie daar iets mee wil/kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:21

Umbrah

The Incredible MapMan

Om heel eerlijk te zijn, zal ik graag een test willen zien naar een totaal pakket (soft EN hardware) HTPC met hoge WAF-factor, en wel voor de volgende redenen:
  • Er zijn veel operating systems (3 populaire windows versies, XP, Vista, 7RC, talloze linux distro's, BSD's en wat kan een Mac als HTPC?), maar welke werkt nou het beste als 'basis'?
  • Als er geen totaal-OS wordt gekozen (zoals een media center Windows, of MC-Linux), welk stuk software werkt het best? Lastig en onvriendelijk qua configuratie Mediaportal (uren FAQ's doorlezen voordat ik DXVA aan de praat had met een Radeon 3200 IGP, om over TV configuratie nog maar te praten, en de bediening is ook niet allemaal even goed), heel erg gebruikersvriendelijk XBMC, wat echter véél dingen mist, zoals DXVA op ATI kaarten/IGP's, TV kijken als grootste gemis. Over Windows-MCE valt ook veel te zeggen (top qua bediening en TV kijken, maar mist veel CODEC's en aanpassing).
  • Welke hardware werkt, wat werkt niet? En dan vooral over IGP's, hardware versnelling in detail van video, dit is niet voor iedereen even makkelijk. Indien de IGP te lastig om in te stellen is: wat is er nodig aan CPU en voor welke programma's om bepaalde taken te doen? (HTPC in mijn Sig kan soms in XBMC nog maar nét hoge-bitrate 50FPS progressief 1080P afspelen, dat ligt echter aan XBMC, wat mijn GPU niet gebruikt, en niet zo snugger is in multicore).
  • Configuratie gemak van software, en dan vooral: iMon afstandsbedieningssoftware/non standaard afstandsbedieningen (Logitech Harmony!). De iMon sensoren/schermpjes komen in ziek veel HTPC kasten voor, en ik heb er nog best wel wat uurtjes in moeten steken voordat ik mijn iMon werkend had met XBMC en mijn Logitech Harmony One, vooral om de nodige update te vinden was nogal lastig.
  • Kabelaars. Dit is een ERG recent ding. Hoewel ik van mening ben dat ook sateliet en DVB-T een kans moet krijgen om getest te worden, is kabelaars land nogal in beweging. DVB-C is de defacto standaard, maar wat doen de kabelaars in Nederland? Wat moet je doen/kopen om Ziggo/UPC/Caiway op je PC te krijgen? Werkt mijn FloppyDTV + Alphacrypt IRDETO CAM straks nog met Ziggo (CI+ verhaal). Het is een doolhof voor veel mensen. Zowiezo vind ik dit een punt wat meer in de media mag komen (al was het maar om de politiek te bewegen). Elk sportevenement werden TV kaartjes veel verkocht, maar nu ineens willen kabelaars/aanbieders van programma's niet dat mensen hun spul zien. Slaat copyright bescherming te veel door door CAM's/PC's uit te sluiten? Ik zou graag willen dat hier meer aandacht voor is, dat misschien de politiek eens hapt om te zorgen dat alle kabelaars één standaard hebben straks zodat we straks één CAM/TV kaart kunnen gebruiken in het hele land.
  • Gebruikersgemak, true, de website heet 'tweakers.net', maar er wordt een steeds breder publiek aangesproken wat een instapje nodig heeft. Op GoT is lang niet altijd alles te vinden, en veel reviews gaan uit van voorkennis. En is alles eenmaal ingesteld: hoe gemakkelijk gaat vader/vrouw/vriendin er mee om? Logitech hapt heel erg mooi die marketing in met hun welbekende HarmonyOne reclame, misschien eens echt naar het gemak gaan kijken? (moet zeggen, moest nogal klooien voordat ik mijn Antec Fusion kast + opstarten + afsluiten + XBMC starten/bedienen werkend had met een Logitech Harmony, maar het gemak is 'bijna' subliem nu).
Samengevat: HTPC's, extra focus op bedieningsgemak, en TV-hardware, volle uitleg kabelaars, en het totaalplaatje: HTPC (hardware, software, configuratie van, bediening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

Wiethoofd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:53:
• Koelpasta's
• Laptopschijven
• Grote opslagschijven

Hier ben ik het helemaal mee eens maar je zou dit nog verder uit kunnen breiden met routers, externe harde schijven (2.5" en 3.5"), webcams, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

SECURITEH schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 22:18:
je zou dit nog verder uit kunnen breiden met externe harde schijven (2.5" en 3.5")
Dan lijken me de externe behuizingen en eSATA/Firewire-schijven alleen van belang of schijven met USB 3.0

Over USB 3.0 gesproken, daar een artikel over hoe en wat het is, snelheden, wanneer beschikbaar, hoe met aansluiten en backwards compatibility zou ook leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 07:04
Opzich zou wat enterprise georienteerde zaken mij ook wel interesseren, maar ik snap dat dit moeilijk tot niet haalbaar is. Niet alleen op core gebied, maar bijvoorbeeld virtualisatie omgevingen. Anandtech heeft ook laatst nog de broodnodige VMware artikelen geschreven bijvoorbeeld.

Om het wat dichter bij huis te houden lijkt mij zaken als RAID controllers wel interessant, zeker van dé Tweakers.net storage guru waar de inhoud toch altijd weer leerzaam en erg interessant is.

Randapparatuur als printers en scanners lijkt mij nog wel aardig, zeker semi-pro foto printers, aangezien (amateur) fotografie toch zeker een grote doelgroep heeft op T.net. Randappartuur boeit mij niet zo, een muis is toch persoonlijk, en een toetsenbord net zo. Da's mijn mening tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

silentsnake schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 22:30:
Randapparatuur als printers en scanners lijkt mij nog wel aardig, zeker semi-pro foto printers, aangezien (amateur) fotografie toch zeker een grote doelgroep heeft op T.net.
Huis tuin en keuken kleuren laserprinters worden ook steeds goedkoper, welke de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft zou ook leuk uitgezocht en weergegeven kunnen worden.
Randapparatuur boeit mij niet zo, een muis is toch persoonlijk, en een toetsenbord net zo. Da's mijn mening tenminste.
Het zijn wel objecten waar je dagelijks mee te maken hebt en (soms) uren achtereen mee moet werken. De reviews: Optimus Maximus onder de loep review is al weer bijna een jaar geleden en dat was dan een speciaal toetsenbord, maar zo heb je ook gamerstoetsenborden, de nieuwe Logitech G19 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

+1
Zowel SSD als HDD 2.5".

In de review van Corsair P256 mis ik een aantal moderne laptop harde schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40
Het allerliefst zie ik een graag een Nederlandse versie van ome Tom's gpu en cpu charts. Imho hebben ze daar de laatste paar jaren wat steekjes laten vallen; lang niet alle gangbare processoren/gpu's staan in de benchmarks.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Exorcist schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:56:

Dat lijkt mij ook erg tof, ben zelf 19 maar google nog regelmatig naar oudere hardware die ik vroegahh (ofja, mn pa) heb gehad, en kom dan toch soms wel eens op t.net terecht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Op zich zou ik best een verbreding willen zien naar:
- voedingen
- tobo's
- CPU / GPU koelers

Maar gezien de frequentie van de reviews ben ik daar niet zeker van. Ik denk dat het goed is om je af te vragen wat Tnet als reviewsite wil betekenen op de internets. Wordt het periodiek een roundup van beschikbare producten? Kort na release een review van een enkele product? Van alle productcategorieen een beetje? Of binnen een specifieke categorie een soort databasefunctie?

Ik zou een lans willen breken voor dat laatste. Resultaten zijn vaak alleen vergelijkbaar binnen 1 specifieke reviewsite, omdat de testomstandigheden verschillen. Daarom ben ik van mening dat veel verschillende reviews over producten die niets met elkaar gemeen hebben minder nuttig is. Liever zou ik zien dat een beperkt aantal categorieen flink wordt uitgediept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:28
Tablets!
Die dingen zijn nu in opkomst en ook Windows 7 gaat meer bieden op tablet niveau. Netbook + Tablet lijkt iig ideaal te worden als in deze: pricewatch: Asus Eee PC T91 Zwart

Zelf ben ik al aardig overtuigd dat ik dat ding voor erbij ga halen. Mijn schrift kan binnenkort worden verbrand in de vuurkorf :) . Ik ben er op dit moment aardig van overtuigd dat een dergelijk apparaat mijn schrift kan vervangen en naast mijn gewone laptop mee kan naar school. Moet ik wel vermelden dat ik komend jaar geen tot weinig boeken nodig heb: Stof is digitaal te verkrijgen.

Wat mij een leuke test lijkt en waar ik te weinig over heb kunnen vinden is: Hoe werkt zo'n ding als digitaal schrift. De T91 zelf lijkt ideaal als voor erbij zoals ik beschrijf, een HP TX2-serie meer als all-in-one. Omdat ik me al wat in de T91 heb verdiept: 5 uur accuijd, nog geen kilo en mooi compact. Lijkt me ideaal voor in de collegezaal waar 2 lange, of 3 normale college's kunnen worden overbrugd op de accu. Een belasting in je tas is het ook niet echt.

Normaal zou je aanttekeningen ook wel goed kunnen typen, echter gaat dat niet voor mij op. Op Elektro heb je gewoon het grootste deel van de tijd te maken met formule's en stroomcircuits etc etc. Met het nieuwer MS Equation Writer moeten die formule's wel goed zijn. Met Office OneNote kan je je aantekeningen goed ordenen (bij mij is echt een mess :P ).

Maar goed: Dat testen en kijken hoe alles werkt. Wat zijn de voor en nadelen, is het een serieuze concurrent van het papier? Mijn gevoel, zeker in mijn situatie zegt: JA! Maar een leuke test is nooit weg om te lezen :)

Verder enkel kudos voor dit idee. T.net + GoT Comminuty = O+ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 15:58
NitroX infinity schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 23:13:
Het allerliefst zie ik een graag een Nederlandse versie van ome Tom's gpu en cpu charts. Imho hebben ze daar de laatste paar jaren wat steekjes laten vallen; lang niet alle gangbare processoren/gpu's staan in de benchmarks.
Hier ben ik het helemaal eens. Tomshardware benchmarks waren ook super om 'oude' te vergelijken met 'nieuw' maar tegenwoordig vind ik die benchmarks niet meer overzichtelijk. Selecteer je game / 3d mark / winrar benchmark etc.

Dit zou ik een echte toevoeging van t.net vinden.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nee!
No offense. Ik vind het leuke apparaten, maar het is imho gewoon een gadget en heeft niets met Core te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:39:
[...]

Nee!
No offense. Ik vind het leuke apparaten, maar het is imho gewoon een gadget en heeft niets met Core te maken.
sorry ben er niet mee eens.
In de auto schade wereld worden die dingen gebruikt.
De calculator staat bij de auto en kan zo via een tablet alles aanklikken op zijn software.
Zonder eerst op een kladblok te kladderen.
Ook anderen bedrijfen gebruiken het steets meer bij een groot magezijn .
Zelf zo ding gezien op een sloopbedrijf die zijn spullen controleert en aanpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:21:
[...]

sorry ben er niet mee eens.
In de auto schade wereld worden die dingen gebruikt.
De calculator staat bij de auto en kan zo via een tablet alles aanklikken op zijn software.
Zonder eerst op een kladblok te kladderen.
Ook anderen bedrijfen gebruiken het steets meer bij een groot magezijn .
Zelf zo ding gezien op een sloopbedrijf die zijn spullen controleert en aanpas.
Da's mooi, maar dat doet niets af aan mijn argument, toch? Bij ons op het werk gebruiken we ook mobiele telefoon ;)
Hoe je het ook wendt of keert, complete systemen passen minder bij Core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik vergat even het Core idee, maar goed, alsnog wel een leuke test voor t.net in het algemeen.

EeePC T91 is overigens onderweg naar mijn huis en zo'n test zal er uberhauot wel komen op [zie sig] ;) :P

[ Voor 18% gewijzigd door GENETX op 15-07-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:10
Ik stem voor PCI-Express raidcontrollers, en een lijst met Processors om te vergelijken.
Met de opkomst van thuis NAS systemen, is het erg interresant om een zuinige maar veilige en snelle opslag te hebben in huis.

Van de processoren zou ik graag weten hoe zuinig (of onzuinig) ze zijn met bepaalde verbruiksprofielen (zoals idle, lage fileservertaken, en unrar/unpar taken)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:02

nFo

Ja PCI-E Raid controllers & nog meer ssd's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik denk idd dat een flinke roundup SSD's en HDD's een mooi gat in de reviewmarkt zou kunnen dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:31

BCC

(Externe) geluidskaarten. Ik ben al tijden op zoek naar een goede betaalbare voor OSX en er zijn nergens goede complete reviews te vinden.

Normale case ventilatoren. De laatste reviews die ik kan vinden zijn jaren oud en gaan over modellen die niet meer leverbaar zijn of gaan over extreme CPU koelers die toch nooit in mij kast passen.

[ Voor 56% gewijzigd door BCC op 15-07-2009 23:51 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
- Gamecontrollers en andere -input voor de PC
- Computing in silence (hdd's & hdd silencers, silent coolers & fan's, silent cases & psu's)
- Populaire TN, *VA en *IPS panelen van gelijke grootte (24 inch om mee te beginnen?) en ook LED backlight, vergeleken.
- Draadloze routers
- ...ik zal nog meer proberen te bedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
NitroX infinity schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 23:13:
Kleine toevoeging; een lijst van server-cpu's. Wat Tom's lijsten missen zijn overigens stroomverbruik, prestaties per watt, prestaties per euro en prestaties per watt per euro.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-07 21:04
NitroX infinity schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:37:
[...]

Kleine toevoeging; een lijst van server-cpu's. Wat Tom's lijsten missen zijn overigens stroomverbruik, prestaties per watt, prestaties per euro en prestaties per watt per euro.
Dan moet je hem aansluiten op de pricewatch? Prijzen fluctueren namelijk nog al is en al helemaal als ze net op de markt zijn en gereviewed worden, een maand later is een high-end kaart al weer €100,- goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Hmmm, nog wel een sterke... een behoorlijke 'trend' van tegenwoordig zijn "groene" harde schijven. Daar zijn natuurlijk de volgende onderzoeksvragen bij te bedenken:
  • Hoe groen zijn ze werkelijk (zowel het stroomverbruik als het productieproces met uitgang van een economische levensduur van 3 jaar bij het gemiddelde gebruik van een tweaker van 18 uur per dag)
  • Hoe veel scheelt het in de snelheid? (benchen!, en dan niet alleen cijfertjes, maar ook tests als 'laad een level in populaire game X' of 'speel een blueray film vanaf HD terwijl een 120mbit ziggo lijntje torrents binnen trekt')
  • Welke fabrikanten hebben welke productlijnen (ik knipperde even met mijn ogen en ineens snap ik niets meer van het verschil tussen WD's Blue/Green/Black en Samsung F1/F2 serie. Nou, ik snap het wel, maar ik snap dat anderen het niet snappen, snappie?)
  • Zijn ze ook stiller?
Het is vast wel ergens te vinden, maar niet zo makkelijk op ons eigen tweakers.net, en zeker met de 'groene revolutie' die nu bezig is, misschien een interessant onderwerp.

In hetzelfde kader, maar misschien meer op Pro gericht:
  • Heeft moderne (server)hardware echt nog zulke zware airconditioning naar 22 graden nodig? Werkt het net zo lang/goed op 36, en wat bespaart dat aan airco kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben voor:

- Oudere Videokaarten(Vanaf GF6 en X8XX serie naar wat hogere, ook wat oudere games(lees WoW, waar heb je genoeg aan))
- Vista vs Win7 CF/SLI(is bij de vorige vergeten! ;))
- Voedingen en hun efficientie(vooral lage belasting, zeg 5% belasting), PicoPSU vs 300/350 watt normale voedingen.
- Randapperatuur, en dan vooral muizen, tobo's en goedkope boxen
- Video accelleratie op de videokaarten en wat je daar voor moet doen/gebruiken
- Koelpasta's(ruime selectie, van de bekende AC5 en MX2 tot die met synthetische kristallen er in)
- Meer koelers, ook overzicht van de prestaties van een heel aantal van de koelers. Wel in een kast!

Ik denk dat Tnet straks meer reviewers nodig heeft lol :P.

Edit: Sowieso lijkt het me een goed idee om eens wat aandacht aan low power computing te geven(dus denk aan voedingen, normale moederborden(hoe zit het met fasen power?), nano vs atom, fit pc)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2009 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Dank voor alle reacties. Zie dat jullie vooral diverser willen. Ik ga binnenkort een poll maken om eens even te kijken wat de meerderheid vindt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 14:36
Edmin schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 09:37:
Op zich zou ik best een verbreding willen zien naar:
- voedingen
- tobo's
- CPU / GPU koelers

Maar gezien de frequentie van de reviews ben ik daar niet zeker van. Ik denk dat het goed is om je af te vragen wat Tnet als reviewsite wil betekenen op de internets. Wordt het periodiek een roundup van beschikbare producten? Kort na release een review van een enkele product? Van alle productcategorieen een beetje? Of binnen een specifieke categorie een soort databasefunctie?

Ik zou een lans willen breken voor dat laatste. Resultaten zijn vaak alleen vergelijkbaar binnen 1 specifieke reviewsite, omdat de testomstandigheden verschillen. Daarom ben ik van mening dat veel verschillende reviews over producten die niets met elkaar gemeen hebben minder nuttig is. Liever zou ik zien dat een beperkt aantal categorieen flink wordt uitgediept.
Hier ben ik het zeer mee eens! Ik denk dat de kracht van reviews op T.net moeten liggen bij een bepaalde categorie. Doe je voordeel met schaalvergroting en diep een bepaalde categorie goed uit. Dat lijkt (en is) misschien minder interessant, omdat je daardoor vele onderwerpen niet kan behandelen. Maar de categorie die je daardoor wel uitdiept, is inhoudelijk veel informatiever en nuttig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Portenge
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Telefoons zijn ook wel erg interresant. En de nieuwste type telefoon software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Portenge schreef op maandag 20 juli 2009 @ 17:13:
Telefoons zijn ook wel erg interresant. En de nieuwste type telefoon software
Dat valt niet onder Core maar onder Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Mijn keus heeft momenteel de overgrote meerderheid van de stemmen en dit stemt :P mij tevreden :)

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
nieuws: Singlecore 45nm-AMD Semprons arriveren deze week voor 35 euro

Vergelijk 'm met een A64 4000+ Orleans, A64 LE-1640, A64 LE-1660 (Allemaal AM2) en je hebt een zeer interessant artikel imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Marc Rademaker schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:25:
Ik ga binnenkort een poll maken om eens even te kijken wat de meerderheid vindt ;)
Die is er al en kan hier dan ook even vermeld worden: Poll: Suggesties voor core-reviews

[ Voor 6% gewijzigd door Wiethoofd op 20-07-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Wiethoofd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:20:
[...]

Die is er al en kan hier dan ook even vermeld worden: Poll: Suggesties voor core-reviews
You're joking? Die heb ik gemaakt aan de hand van deze thread ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:24

Thandor

SilverStreak

TERW_DAN schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:25:
[...]

Thandor is bezig (geweest) met retrospul. Misschien dat de redactie daar iets mee wil/kan doen.
Dat klopt, ik heb een hele batterij benchmarks (meer dan 1000 results) die altijd nog groeit. Dit zijn 3dfx en wat omliggende kaarten en 8088 t/m 486 en Pentium Overdrive :).
Marc Rademaker schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:39:
[...]

You're joking? Die heb ik gemaakt aan de hand van deze thread ;)
Als ik kijk naar de Poll dan zou ik graag meerdere stemmen uit willen brengen. Zie o.a. de reply van Reinman waar koeling (CPU, warmtegeleidingspasta), oudere videokaarten, SLI en Crossfire en wat al niet meer genoemd wordt. Wat betreft oudere videokaarten hoef ik niet zozeer een review over de GeForce FX 5800 Ultra, haar drivers en FlowFX koeling want dat is reeds passé en die reviews zijn wel te vinden. Wat ik wel interessant vind is een aantal benchmark resultaten van die kaarten in een tabel zoals Tom's Hardware dat had (wat Nitrox Infinity dus al zei). Bij een review/benchmark vind ik zelf de koppeling met de oudere producten enorm belangrijk.

In-depth-artikelen over de nieuwste technologieën op Core-gebied vind ik overigens ook interessant.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Opzich zou wat enterprise georienteerde zaken mij ook wel interesseren...
Hier sluit ik me bij aan. Er lopen hier een hoop professionele IT-ers rond.
...maar ik snap dat dit moeilijk tot niet haalbaar is.
Waarom?
Er lopen hier verschillende Guru's rond en elk heeft z'n / haar eigen specialiteit.
( Windows, Linux, Networking, Applicatie Development, Graphic Design, enz. ) En iedereen heeft zo weer z'n eigen connecties, die men kan benaderen voor reviews of in depth artikelen.
Gewoon dit topic: "Suggesties voor ****-reviews" in de diverse subfora plaatsen en kijken wat dat oplevert.
In Fotografie zal dit andere ideeën opleveren dan in de Devschuur of Netwerken, maar dan kan je wat variëren op de frontpage.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bl@ckbird schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:39:
[...]
Hier sluit ik me bij aan. Er lopen hier een hoop professionele IT-ers rond.
[...]
Waarom?
Er lopen hier verschillende Guru's rond en elk heeft z'n / haar eigen specialiteit.
Sowieso kan het best wel eens leuk zijn een keer een blikje in de toekomst te gooien, binnen niet al te lange tijd zul je een paar Type-1 hypervisor produkten zien komen voor desktop use waarbij de ondersteuning voor AMD en Intel VT technieken aanwezig moet zijn.
Welke hardware is nu al op deze toekomst voorbereid, en wat zit er in de pijplijn?
Intel processoren zijn bijna willekeurig in hun ondersteuning voor virtualisatie, terwijl AMD bijvoorbeeld op bijna al hun (non-LE) processoren dat gewoon aan heeft staan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja, ik heb het al in mijn post gezegt, maar energie zuinige computing is echt waar weinig bekend is(hoe zit het met fasen power en verbruik bij lage belasting? Wat doet een voeding op lage belasting?). Er word daar zo weinig over geschreven en eigenlijk ook zo weinig naar gekeken. Daar zou je toch heel wat mensen mee helpen qua keuzes maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zelf zit ik meer into (Cisco) Netwerken. Zo zat in laatst bij een sessie over 10Gbps and beyond.
( 40 en 100Gbps ) Of een sessie van VMware, met hun visie op Cloud Computing. ( Met daaraan gekoppeld de achterliggende technieken. )

De verwarming / airco regelen van een IP Phone is gewoon vet.
Terwijl de meeste tweakers bij Cisco alleen aan routers en switches denken en niet aan IP telefonie / Unified Communications en zeker niet aan verwarming / airco's.

Soms zijn zaken lastig met elkaar te vergelijken.
Zo kan je bijvoorbeeld een aantal pagina's besteden per fabrikant:
Microsoft UC vs. Cisco UC vs. Avaya vs. Siemens

Features hard, 1 op 1, vergelijken is dan lastig, maar je ziet dan wel dat Microsoft Unified Communications benaderd vanuit het OS/applicatie, Cisco vanuit het netwerk en Siemens / Avaya vanuit de telecom hoek.
( Wat op zich logisch is, gezien de achtergrond van deze bedrijven. )

Elk subforum hier heeft z'n Guru's, die weten wat er in hun markt (op technisch vlak) speelt en misschien wat komen gaat. Tweaker.net is nu al een tijdje van VNU en daardoor een serieuze partner voor fabrikanten.
Biedt zeker mogelijkheden, denk ik...

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Moet het persé hardware zijn of is een vergelijkende review van VMware ESX / Xenserver, AppV en een aantal (andere) open source producten ook een optie?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steeds meer krijgt een thuis netwerk vorm in het "gewone" huis. Alle zaken die daar verband mee houden, tips and tricks maar met name homenetworking als uitgangspunt nemen, wat bied de markt aan kant en klare spullen aan, prijs/prestatie en kan men daarvoor nog zelf tegenop knutselen.

Centreaal hierin vind ik persoonlijk belangrijk maar ook wat ik op pik in mijn omgeving :

Routers
USB WiFi
Behuizing ( koeling - decibel )
Cat 5 - 5E - 6
Schijfruimte
Hotswap
Raid ( back up is nog steeds een no go )
Voor/nadelen OS gebruik - Win/Linux

Feitelijk alles wat er maar mee te maken heeft.

In het verlengde daarvan sinds de komst van het ION platform, wat doet ATi en Intel hiermee, of waar gaan ze mee komen qua ontwikkelingen. Intel en ATi praten al jaren over dit soort zaken maar laten nog maar weinig zien. Steeds meer gebruikers zoeken naar kant en klare oplossingen en ik moet zeggen, sinds de komst van de Squeezebox en Asrock ION330, wat ik persoonlijk aan respons krijg is dat men het ook allemaal "wil". Mjah, het is niet even neerzetten, er komt meer bij kijken, installeren van software, codec packs etc.

Testen van WiFi in zijn algemeen qua bereik en snelheden worden steeds belangrijker, maar ik zie/lees er weinig over. De ontwikkeling van Cloud Computing, krijgen we server software voor intern gebruik in huis of blijft het bij "online" applicatie's ? In huis gebruik zou het zoveel schelen aan software aanschaf, iedere pc zijn/haar OS/applicatie/veiligheidspaketten :

http://www.theappgap.com/home-cloud-computing.html

En tablets, zoals eerder aangegeven door GENETX zie ik niet als een gadget maar als warmloper die straks alles vervangt in 1 apparaat : werk/ontspanning/remote control/wireles HDMI/thuis-auto. De iTouch vind ik persoonlijk daar al een mooie voorloper van, het gaat allen nog om de formfactor bepaling, omvang apparaat en inhoudelijke kracht.

Imho, het draait al lang niet meer om de laptop of de desktop op zich, het draait om de toepasbaarheid in kleine verpakkingen :) LCD veroverde, LED/OLED neemt over en computerschermen hebben het nakijken, overal hangen tegenwoordig al ( tv's ) in de kamers, waarom er geen gebruik van maken zonder die extra computerschermen ?

Lange insteek maar hier gaat het in mijn visie de aankomende jaren om draaien, mark my words :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb al eens het idee geopperd om firewalls te testen. Destijds had ik ook de beschikking over een demo model (SonicWALL NSA 5000) en die aangeboden, maar tot op heden geen antwoord mogen ontvangen op mijn e-mail ondanks meerdere telefonische toezeggingen daarover.

Daarnaast zie ik altijd graag een opslag/raid review/roundup van Femme en consorten. Misschien zijn san's ook leuk gezien de hotheid van virtualisatie en centrale opslag.
Bl@ckbird schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 00:33:
Zelf zit ik meer into (Cisco) Netwerken. Zo zat in laatst bij een sessie over 10Gbps and beyond.
( 40 en 100Gbps ) Of een sessie van VMware, met hun visie op Cloud Computing. ( Met daaraan gekoppeld de achterliggende technieken. )
Leuk om te weten dat wij 10GB backbone gaan uitrollen met Gb to the Desktop i.c.m. 3560E-48/24PD-S en 3560G.

[ Voor 58% gewijzigd door PcDealer op 21-07-2009 10:12 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 08:15:
En tablets, zoals eerder aangegeven door GENETX zie ik niet als een gadget maar als warmloper die straks alles vervangt in 1 apparaat : werk/ontspanning/remote control/wireles HDMI/thuis-auto. De iTouch vind ik persoonlijk daar al een mooie voorloper van, het gaat allen nog om de formfactor bepaling, omvang apparaat en inhoudelijke kracht.

Imho, het draait al lang niet meer om de laptop of de desktop op zich, het draait om de toepasbaarheid in kleine verpakkingen :) LCD veroverde, LED/OLED neemt over en computerschermen hebben het nakijken, overal hangen tegenwoordig al ( tv's ) in de kamers, waarom er geen gebruik van maken zonder die extra computerschermen ?

Lange insteek maar hier gaat het in mijn visie de aankomende jaren om draaien, mark my words :)
Absoluut, brengt me bij een leuke in-depth review: Home Automation/Domotica: Wat gaan we de komende jaren zien? We gaan steeds meer die kant op.

Nog een leuke in-depth review is het hele Fusion gebeuren: Wat gaat het ons bieden, wat is de toekomst van x86. :w Wouter Tinus ;)

Had ook nog iets voor een redactieblog, maar dat ben ik even kwijt |:(

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 21-07-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik zou ook wel wat meer op (fibre) SAN gebied willen zien: storage, fabric switches, HBAs of een stuk over blades van de verschillende aanbieders.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 21-07-2009 11:29 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bor de Wollef schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 11:28:
Ik zou ook wel wat meer op (fibre) SAN gebied willen zien: storage, fabric switches, HBAs of een stuk over blades van de verschillende aanbieders.
10Gb switches ftw :)
Mogelijk dat ik daar demo units van kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 11:27:
[...]

Had ook nog iets voor een redactieblog, maar dat ben ik even kwijt |:(
http://www.motioncomputin...tablet_le1700_gallery.asp

Ruim 10 jaar geleden gaf Bill Gates al aan dat de desktop langzaam zal gaan verdwijnen. Desktops zijn per definitie niet meer een noodzaak om te gamen, CPU/GPU ontwikkelingen worden steeds kleiner en de wereld maakt zich op voor WiFi op iedere plek. CD/DVD branders worden obsolete want storage kun je overal al online kwijt. Londen is daar een mooi voorbeeld van, heeft nu al vele hotspots voor gratis gebruik en men streeft naar 100% dekking.

Het mooie van die ontwikkeling is dat als het global word ingevoerd je zelf altijd lokaal over alle informatie beschikt. Restaurants, route's, GPS, authoriteiten etc. Denk je straks opvouwbare OLED scherm systemen voor met een mini toetsenbord. De Atom is klein, het zal nog kleiner worden.

Het is alleen jammer dat de industrie vaak zichzelf in de weg zit. Het oude denken van iedere keer een net iets beter produkt op de markt zettem zodat mensen blijven kopen is achterhaald en daar moeten we vanaf. Philips heeft bewezen dat innovatie juist veel beter is en als het aanslaat massaal word verkocht, zelfde omzet effect maar op een andere manier.

Men borduurd te lang door op bestaande technieken en zo duurt het te lang om veranderingen door te voeren. Net zoals met de auto industrie, rijden op accu's is leuk terwijl hovering met magneten al lang is uitgevonden, men loopt dus ook hier achter de feiten aan. Daarmee hoeven we al lang niet meer zelf te rijden maar kan dat al vol automatisch. Maar goed, wij gaan de ontwikkeling misschien nog wel zien groeien maar volle integratie is weggeled voor de volgende generatie's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 13-09 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aangezien T.net al een tijdje meeloopt en d'r vast nog wel ergens uit een hok wat oude hardware gehaald kan worden: is het niet een idee om de wet van Moore over 10 jaar uit te bevestigen middels de vergelijking van rekenkracht? Moet toch te doen zijn zou ik zo zeggen :)

Geinig prakticum ook, als je aan de hardware kunt komen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Wet van Moore heeft niets met rekenkracht te maken. Wet van Moore zegt dat het aantal transistoren in een chip zich elke 18 tot 24 maanden verdubbeld. Die extra transistoren zijn niet per sé voor prestatie verbetering, ze kunnen ook gebruikt worden voor integratie van andere functies.

Wikipedia: Wet van Moore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moore slightly altered the formulation of the law over time, bolstering the perceived accuracy of Moore's Law in retrospect.[12] Most notably, in 1975, Moore altered his projection to a doubling every two years [13]. Despite popular misconception, he is adamant that he did not predict a doubling "every 18 months". However, an Intel colleague had factored in the increasing performance of transistors to conclude that integrated circuits would double in performance every 18 months.[14]
Wikipedia: Moore's law

@hier onder. Dat maakt niet uit. T valt allemaal onder moore's law.

Om nog maar uit de nerderlandse te quoten
De oorspronkelijke voorspelling ging over de dichtheid van de transistors, maar later is zij ook op dit punt bijgesteld.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat is niet Moore's law, dat zei een collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 01:45:
[...]

Het is alleen jammer dat de industrie vaak zichzelf in de weg zit. Het oude denken van iedere keer een net iets beter produkt op de markt zettem zodat mensen blijven kopen is achterhaald en daar moeten we vanaf. Philips heeft bewezen dat innovatie juist veel beter is en als het aanslaat massaal word verkocht, zelfde omzet effect maar op een andere manier.

[...]
offtopic:
Ik vind Philips nou zeker geen goed voorbeeld in jouw betoog :? Jarenlang waren zij het juist met de slogan “lets make things better”. Daarnaast verkiezen zij markten waar een hoge marge valt te behalen en verstoten daarbij haast de divisie Consumer Lifestyle in zijn geheel voor de divisie Health care.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDuifff
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-09 22:58
In-depth-artikelen over komende technologieën (USB 3.0, DirectX 11 enz.) vind ik wel een puik idee.

Verder stem ik ook voor randapparatuur! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 13:06
Heb voor de HTPC sectie gekozen.
In mijn ogen een erg interessante sectie, omdat HTPC's steeds meer in komen, naast de Network Media Tanks, maar imo nog wel wat meer aandacht mag krijgen. Een vast item in Best Buyers Guide, een artikel over HTPC vs NMT, HTPC vs Mac Mini of Apple TV etc.
Gebruik nu mijn oude Xbox met XBMC om films op mijn TV te kijken en voor non HD materiaal werkt het prima. Of ik koop gewoon een DVD, wat ik nog regelmatig doe, of ik kijk ze op mijn PC. Heb maar 1 optical in op mijn surround set, voor mijn 360, maar vind 360 wat te veel lawaai maken om rustig een dvd-tje te kunnen kijken. Ook niet ideale medium voor streaming. Een NMT kan voor mij deels een oplossing vormen (HD materiaal naar TV streamen), maar een HTPC biedt me wat meer mogelijkheden, waaronder een DVD drive, en om 'snel' ook even mail te checken of op internet te gaan, zonder hoofd pc aan te hoeven zetten.
Wacht zelf denk tot het najaar om te kijken of ik voor een HTPC of NMT oid ga, of dat ik daar nog langer mee wacht (budget en beperkte ingangen op surround set zijn oa issues).

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 22:09
Netwerkspul, en dan met name routers. En dan echt in-depth. Zo zag ik laatst een (oude) vergelijking tussen een tiental routers (100 Mbps). Met name de WAN->LAN routing speed varieerde daar tussen de 70 Mbps en 5 Mbps 8)7 (leuk als je 10+ Mbps internet hebt, en maar schelden op de provider :) ) Met de steeds sneller wordende internetverbindingen zou een dergelijke review heel nuttig kunnen zijn.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forsith
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-08-2020
Bijzonder, ik heb gestemd wat de overgrote meerderheid heeft gestemd (ben blijkbaar wat ordinair :P );

"In-depth-artikelen over komende technologieën (usb 3.0, DirectX 11 enz.)" - Momenteel is dat een score van 48%, en toch zie ik niemand in het topic hier voor stemmen.

Dit lijkt mij een leuke toevoeging, omdat er al zoveel vergelijk-product A-met-product B-waaruit-blijkt-dat-A-toch-wel-met-0,3ns-sneller-reageert-dan-B. Leuk, maar daar zijn volgens mij al genoeg andere sites voor. (No offense voor degenen die er op een vergelijkings-review gestemd hebben btw)

Daarom zou ik het een hele toevoeging vinden als men nieuwere technieken met oudere (USB3.0 vs USB2.0 bijvoorbeeld) kan vergelijken.
Verder is dit een stuk theoretischer en gaat het hier meer om technologische voortuitgang dan om 'platte' vergelijkingen (product A vs product B).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Edmin schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 09:37:
...Of binnen een specifieke categorie een soort databasefunctie?

Helemaal mee eens. Één productreview haalt weinig uit, omdat mensen toch de reviews gebruiken om te vergelijken welk product de beste koop voor ze is. Ik was bijvoorbeeld op zoek naar een stille CPU-koeler en daarvan stond dan wel een mooie review van 2 koelers op T.net... maar er waren nog 15 koelers binnen mijn budget die niet gereviewd waren en ik heb dan geen idee of daar niet nog betere koelers bij zitten. Vandaar dat (mochten er meer productreviews op T.net komen) een diepgaande database, met verschillende aspecten, me het mooiste lijkt (waarbij dan helaas wel ingeleverd wordt op diversiteit).

Nu is er wel eens een review van een kast, dan weer van een koeler, dan weer van een geluidskaart... als je toevallig in dat product geinteresseerd bent is het nuttig maar voor de overige 80% niet zo (met mijn bovenstaande verhaaltje in het achterhoofd, dus geen vergelijking met andere producten). Met reviews in maar één productcategorie wordt het wel wat minder divers, maar ook nuttiger àls je in die productcategorie informatie zoekt. (neem de graka-benchmarks van tomshardware, zo groot lukt op T.net misschien niet maar als T.net bijvoorbeeld zo'n database krijgt voor koelers/toetsenborden/wat dan ook heeft T.net er een zeer nuttige kant bij wat mij betreft. Iedereen die naar graka's zoekt wordt naar Tomshardware doorverwezen, zou mooi zijn als op dezelfde manier mensen naar T.net worden doorverwezen.)

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 22-07-2009 23:15 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bwerg schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 23:12:
[...]

maar er waren nog 15 koelers binnen mijn budget die niet gereviewd waren en ik heb dan geen idee of daar niet nog betere koelers bij zitten.
Een mooie manier van een review anno 2009 vind ik deze vorm :

http://www.youtube.com/watch?v=8uIN_p7W2I0

http://www.youtube.com/re...arch_type=&aq=5&oq=cpu+co

Ik heb wel eens van een andere Nederlandse website dit soort filmpjes gezien maar die zijn zeer langdradig en de stem van de persoon is niet echt van een "je blijft luisteren" toon :)

Maar voor mij zeggen video beelden meer dan een verhaaltje met foto's erbij, zeker dat de werking kort maar krachtig word uitgediept. Amerika is daar een voorloper in maar in Europa/Nederland zien we dat nog te weinig op een professionele manier. ( tip )

Persoonlijk zoek ik alleen nog maar video reviews die voor mij persoonlijk beter tot een keuze van aanschaf leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

No offense, maar die videoreview vertelt me veel en veel te weinig. Het concept is best aardig, maar ik zie het meer als een aanvulling op een 'papieren' review dan een vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 01:51:
[...]

Een mooie manier van een review anno 2009 vind ik deze vorm :

http://www.youtube.com/watch?v=8uIN_p7W2I0

http://www.youtube.com/re...arch_type=&aq=5&oq=cpu+co

Ik heb wel eens van een andere Nederlandse website dit soort filmpjes gezien maar die zijn zeer langdradig en de stem van de persoon is niet echt van een "je blijft luisteren" toon :)

Maar voor mij zeggen video beelden meer dan een verhaaltje met foto's erbij, zeker dat de werking kort maar krachtig word uitgediept. Amerika is daar een voorloper in maar in Europa/Nederland zien we dat nog te weinig op een professionele manier. ( tip )

Persoonlijk zoek ik alleen nog maar video reviews die voor mij persoonlijk beter tot een keuze van aanschaf leiden.
Als er één iemand wel annoying is, is het Rodney Renolds wel. Jezus, wat een irritante stem heeft die gast :r Alle reviews beginnen met steeds weer dezelfde irritante intro en eindigen met de nooit grappige, totaal overbodige bloopers en ze zijn veels te kort om alle details fatsoenlijk te bespreken. Nouja, blijkbaar heeft hij die bloopers al een tijd achterwege gelaten, maar dan nog. 'T blijft irritant |:(

Hardware.info is inderdaad nogal langdradig, maar alle details komen wel aan bod en de reviews zijn tenminste om aan te horen. Bij Bouweenpc.nl is er iemand met een zeer prettig stemgeluid. Ook hun reviews zijn van een goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Hoe ga je met digitale media in je huis om? De gehele rambam van A tot Z
  • Welke fileservers kan je gebruiken met wat voor redenen
  • Welke routerdistro's kan je gebruiken en waarom
  • Hands-on ervaring in no-nonsense videootjes en guide's van HTPC software
  • HTPC hardware guide (HDCP, HDTV)
  • HTPC software guide (Freevo, mediaportal, MS MCE, SageTV
  • HTPC management software (ID3 tag auto complete software, library management tools)
  • Functionaliteiten bespreken
  • Stand van de markt updaten ieder jaar of zo (software en hardware)
Voorbeeld: Ik ben erg bekend met m0n0wall, een router distro. Maar zo heb je heel veel varianten. Nu wil ik graag weten waarom alternatieven beter zijn. Dat kan ik zelf prima uitzoeken, maar dat kost me een dag of meer werk. Liever lees ik dan een goed geschreven verhaal van iemand die dat al heeft gedaan. Dan ben ik in een uur klaar en weet ik meer en weet ik dingen beter. Omdat het op Tweakers.net staat, komen er altijd wel mensen langs die vergeten punten in comments aanstippen. Met zijn allen weten we meer, en als er een gedegen basis ligt voor discussie, dan is het nivo aan het begin van de discussie al hoog.

Ander voorbeeld. Ik heb laatst eens een tool gekocht die automagisch album art binnenhengelt. Mapje aanklikken, wachten, en voila: heel veel albums hebben opeens hoesjes, ID3tags, lyrics. Hoe goed gaat dit op een collectie van 100GB aan muziek? Word de album art weergegeven in media center software?

Technologie dossiers: Reviews, maar dan doorlopend, af en toe komt er een nieuwe pagina (update) bij. Kandidaten:
  • SSD's
  • RAID controllers
  • Netbooks (lijst modellen, lijst links met reviews, shops, etc)
  • Multimonitor werken (software, hardware, usability)
  • Windows 7 (usability, nieuwe dingen, benches)
  • Ubuntu
  • Mac OS X
  • Media centers (zie boven)
  • Office 2007, Openoffice 3 trucs/features/tools/etc
  • Browsers. Snelheid, compatibiliteit, features
  • (Multi)Touch in software en OSes
  • E-books. (verkrijgbaarheid? Hardware? Software equivalent van een boekenkast? Usability?)
Om SSD als voorbeeld te nemen: nu staat heel veel nutttige informatie verspreid over heel veel pagina's (Femme's reviews, SSD topic, nieuwsberichten, BenchDB). We begonnen met het realiseren dat je dus MLC en SLC geheugen hebt. Daarna begrepen we veel meer en kwamen er ook veel meer termen in als Wear-levelling, write-amplification factor, alignen, intelligente vs non-intelligente controllers, performance degradatie. Best handig als dat in een in-depth artikel staat. Een FAQ dus, maar dan geschreven door de redactie. Het liefste zou ik hier een wiki (tweaki?) voor zien, zodat ik er ook dingen aan kan toevoegen.

Een hoop informatie in die dossiers ken ik al omdat ik heel veel lees hier op Tweakers.net. Maar het zou erg handig, en ook beter zijn voor de informatie als die geaggregeerd en gepresenteerd wordt door een Tweakers.net redactie lid. Je kan er dan altijd makkelijk terug naar verwijzen, of opzoeken waar nodig. Ook jaren later, zoals ik vaak nog steeds FAQs van verschillende fora bezoek.

Ook zou ik het waarderen als Tweakers.Net vaker hands-on dingen direct uitprobeert. Johnny Lee komt met een wiimote hack, volgende dag heeft Tweakers.net dit uitgeprobeert en verteld fijntjes de redenen waarom het wel en niet gaat werken. En in de review staan alle relevante links die je normaal bij elkaar googled. Geruchten over het activeren van een 4e core in een Phenom x3: Tweakers.net test het uit.

[ Voor 27% gewijzigd door Ruudjah op 23-07-2009 16:32 ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:19
Als ik kijk naar de Poll dan zou ik graag meerdere stemmen uit willen brengen.
Dat kwam ik ook even zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalmania_666
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 12:44
Ik voel wel wat voor NAS-reviews, aangezien dat steeds meer opkomt, ook voor HTPC's heb ik belangstelling.
Wat inderdaad ook een aardige geste is, is om om de zoveel tijd een terugblik op oude hard- én software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalmania_666
  • Laatst online: 10-09 12:44
Ruudjah schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 16:17:
Hoe ga je met digitale media in je huis om? De gehele rambam van A tot Z
  • Welke fileservers kan je gebruiken met wat voor redenen
  • Welke routerdistro's kan je gebruiken en waarom
  • Hands-on ervaring in no-nonsense videootjes en guide's van HTPC software
  • HTPC hardware guide (HDCP, HDTV)
  • HTPC software guide (Freevo, mediaportal, MS MCE, SageTV
  • HTPC management software (ID3 tag auto complete software, library management tools)
  • Functionaliteiten bespreken
  • Stand van de markt updaten ieder jaar of zo (software en hardware)
Voorbeeld: Ik ben erg bekend met m0n0wall, een router distro. Maar zo heb je heel veel varianten. Nu wil ik graag weten waarom alternatieven beter zijn. Dat kan ik zelf prima uitzoeken, maar dat kost me een dag of meer werk. Liever lees ik dan een goed geschreven verhaal van iemand die dat al heeft gedaan. Dan ben ik in een uur klaar en weet ik meer en weet ik dingen beter. Omdat het op Tweakers.net staat, komen er altijd wel mensen langs die vergeten punten in comments aanstippen. Met zijn allen weten we meer, en als er een gedegen basis ligt voor discussie, dan is het nivo aan het begin van de discussie al hoog.

Ander voorbeeld. Ik heb laatst eens een tool gekocht die automagisch album art binnenhengelt. Mapje aanklikken, wachten, en voila: heel veel albums hebben opeens hoesjes, ID3tags, lyrics. Hoe goed gaat dit op een collectie van 100GB aan muziek? Word de album art weergegeven in media center software?

Technologie dossiers: Reviews, maar dan doorlopend, af en toe komt er een nieuwe pagina (update) bij. Kandidaten:
  • SSD's
  • RAID controllers
  • Netbooks (lijst modellen, lijst links met reviews, shops, etc)
  • Multimonitor werken (software, hardware, usability)
  • Windows 7 (usability, nieuwe dingen, benches)
  • Ubuntu
  • Mac OS X
  • Media centers (zie boven)
  • Office 2007, Openoffice 3 trucs/features/tools/etc
  • Browsers. Snelheid, compatibiliteit, features
  • (Multi)Touch in software en OSes
  • E-books. (verkrijgbaarheid? Hardware? Software equivalent van een boekenkast? Usability?)
Om SSD als voorbeeld te nemen: nu staat heel veel nutttige informatie verspreid over heel veel pagina's (Femme's reviews, SSD topic, nieuwsberichten, BenchDB). We begonnen met het realiseren dat je dus MLC en SLC geheugen hebt. Daarna begrepen we veel meer en kwamen er ook veel meer termen in als Wear-levelling, write-amplification factor, alignen, intelligente vs non-intelligente controllers, performance degradatie. Best handig als dat in een in-depth artikel staat. Een FAQ dus, maar dan geschreven door de redactie. Het liefste zou ik hier een wiki (tweaki?) voor zien, zodat ik er ook dingen aan kan toevoegen.

Een hoop informatie in die dossiers ken ik al omdat ik heel veel lees hier op Tweakers.net. Maar het zou erg handig, en ook beter zijn voor de informatie als die geaggregeerd en gepresenteerd wordt door een Tweakers.net redactie lid. Je kan er dan altijd makkelijk terug naar verwijzen, of opzoeken waar nodig. Ook jaren later, zoals ik vaak nog steeds FAQs van verschillende fora bezoek.

Ook zou ik het waarderen als Tweakers.Net vaker hands-on dingen direct uitprobeert. Johnny Lee komt met een wiimote hack, volgende dag heeft Tweakers.net dit uitgeprobeert en verteld fijntjes de redenen waarom het wel en niet gaat werken. En in de review staan alle relevante links die je normaal bij elkaar googled. Geruchten over het activeren van een 4e core in een Phenom x3: Tweakers.net test het uit.
Ben het helemaal met je eens. Ook ik zoek nog regelmatig in oude faq's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 01:51:
[...]
Vind ik persoonlijk dan weer niks. Je kan namelijk niks in overzichtelijke, vergelijkende tabellen zetten, je kan niet googelen/ctrl+f naar dat ene feitje wat je zoekt maar je moet de gehele 10 minuten afkijken om zeker te weten dat je niks mist... en ik zou no way de benchmarks van tomshardware in youtube-vorm willen zien :P (oke, verschilt natuurlijk per product, prestaties van videokaarten kan je ook moeilijk op youtube zetten maar ik vind artikelen toch fijner.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 01:57:
No offense, maar die videoreview vertelt me veel en veel te weinig. Het concept is best aardig, maar ik zie het meer als een aanvulling op een 'papieren' review dan een vervanging.
Een combinatie is dan ook het meest complete. En er zijn genoeg uitgebreide video reviews, dit was slechts een voorbeeld :)

Maar waar het denk ik om draait is welke kant wil de consument/tweaker-bezoeker in de toekomst op, te meer omdat ik steeds meer de zakelijke/huis hardware/software zie versmelten richting 1 produkt, met uitzonderingen daargelaten voor grote kantoor omgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Edmin schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 01:57:
100% mee eens. En dit is een onderwerp opzich wat wel een poll waard is. Vaak op cnn.com bijvoorbeeld zijn er nieuwsitems die exclusief video zijn, en géén tekst. Om heel eerlijk te zijn: ik ga naar die website om het nieuws in-depth te lezen. Ik heb er geen behoefte aan om het geluid aan te zetten (of mijn loeiend harde muziek uit), en vervolgens 5 minuten te wachten totdat een of andere tweaker of babe-die-duidelijk-alleen-voor-de-looks-is-aangenomen tot haar conclusie komt. Dat is ongeveer net zo nuttig als de aftiteling van een pornofilm óók nog eens gaan kijken. Ik lees liever een artikel, wat duidelijk is opgezet (inleiding, kern met indeling, conclusie, slot). Het klinkt lullig, maar het boekje "een goed rapport" van Hogeweg (ISBN90-06-95022-X) kan op een verrassende hoeveelheid dingen toegepast worden, en bevat nogal wat checklists.

En om heel eerlijk te zijn, om een productreview op te schrijven, gebruik je een heel andere soort opzet dan dat je eigenlijk kunt verfilmen. De lezer wil graag in één opslag zien of het interresant is, door kunnen skimmen naar de informatie die voor hem van belang is, en daarna de conclusie kunnen lezen, bij voorkeur mét een zeer hoge kwaliteit foto's en optioneel (als je bijvoorbeeld echt een dergelijk product wilt kopen) een tabel met zoveel gegevens dat ik met mijn geodriehoek precies kan meten hoe groot het is.

En bij mijn weten is spoelen in flash video's nog steeds een crime (ik ga toch zeker niet een los bestand downloaden, stel je voor dat ik het los moet opzoeken op mijn harde schijf en in een apart programma moet afspelen, brrr, ik zou de muis moeten bewegen en 2x klikken). Tenzij je natuurlijk silverlight gebruikt, dan gaat het spoelen al wat beter en dan is er zonder dat je de 56K-vintage tweaker lastig valt toch nog een tabelletje in het filmpje te lezen.

Nah, hou het maar gewoon bij geschreven teksten die ik ook om 3u s'nachts kan lezen zonder het huis wakker te maken of mijn schedel tussen een bankschroef koptelefoon te douwen. Filmpjes zijn soms leuk als extra, omdat een fimpje soms meer zegt dan een plaatje. Echter voorwaarde is wél dat de resolutie en bitrate minimaal op YouTube 'HD' niveau zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Umbrah schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 00:56:
[...]
Filmpjes zijn soms leuk als extra, omdat een fimpje soms meer zegt dan een plaatje. Echter voorwaarde is wél dat de resolutie en bitrate minimaal op YouTube 'HD' niveau zit.
Mee eens, maar dan puur een kort filmpje met de functie van een uitgebreid plaatje, als je begrijpt wat ik bedoel. Als je in een review wilt laten zien hoe makkelijk een kast open te maken is, plaats een filmpje van 5 seconde waarin je de kast openmaakt aangezien dit niet met een plaatje kan (oke, slecht voorbeeld waarschijnlijk maar dat idee dus). Meer hoef ik niet te zien, ben het eens met het verhaal dat je een artikel snel moet kunnen doorbladeren. Filmpjes ter vervanging van artikelen hebben voor mij een te hoog talpa-gehalte (no-offence maar iedereen weet wat ik bedoel zo :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki688
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 11:12
Ik heb voor "Bouw en test een htpc" gekozen! Je krijgt nl
- In-depth-artikelen over komende technologieën (usb 3.0, DirectX 11 enz.)
- Groene harde schijven
- Toetsenborden/ muizen, andere invoerapparatuur
- Vorige generatie gpu's
- Cpu-koelers
- Voedingen
- En andere onderwerpen.

er gratis bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Loki688 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:55:
Ik heb voor "Bouw en test een htpc" gekozen! Je krijgt nl
- In-depth-artikelen over komende technologieën (usb 3.0, DirectX 11 enz.)
- Groene harde schijven
- Toetsenborden/ muizen, andere invoerapparatuur
- Vorige generatie gpu's
- Cpu-koelers
- Voedingen
- En andere onderwerpen.

er gratis bij ;)
Met als gevolg dat er teveel onderwerpen zijn om diep op in te gaan, waardoor de informatieve waarde verloren gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki688
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 11:12
Rave17 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:05:
[...]

Met als gevolg dat er teveel onderwerpen zijn om diep op in te gaan, waardoor de informatieve waarde verloren gaat.
Ok, Volg dan maar de nieuwe hardware en plaats deze in een HTPC context :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05 14:31
Ventilatoren lijkt me een goede suggestie, fabrikanten geven wel specs maar de testomstandigheden blijven een raadsel. Verder, zoals eerder gezegd, echte reviews zijn oud of niet te vinden, hoewel ik moet zeggen dat Hardware.info wel aardig wat recente fans heeft getest.

Oude hardware tegenover nieuwe hardware lijkt me ook een goede suggestie, dan weten mensen hoeveel verbetering ze ongeveer kunnen verwachten als ze upgraden. Veel mensen zitten met hardware van 2 generaties terug en die kom je toch weinig tegen in reviews, ik zie mijn HD3870 eigenlijk al erg weinig..

Misschien is het een idee om zo nu en dan een how-to uit te brengen of een soort roundup met informatie van andere sites, ik zie het nu en dan wel eens voorbijkomen, maar ik zou het leuk vinden om een weekoverzichtje te zien met reviews van o.a. anandtech ed. Tweakers.net is mijn favo site, maar je kunt nooit alle nieuwtjes posten. Gewoon wat recenties met wat meer inside-info, hoe wordt dit gemaakt, waar komt dat vandaan. Dit vond ik toendertijd ook erg verhelderend, maar in-depth reviews zie ik gelukkig al (op nr. 1) terug in de poll :)

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
De suggesties lijken een beetje stil te zijn gevallen :)

Eerst worden de huidige reviews afgewerkt, waarna we zeker aan de slag gaan met enkele suggesties. Dus als er binnen een week geen van de suggesties op de FP verschijnt, dan weet je hoe het komt :)

Nogmaals bedankt iedereen,

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

Ruudjah

2022

En om heel eerlijk te zijn, om een productreview op te schrijven, gebruik je een heel andere soort opzet dan dat je eigenlijk kunt verfilmen. De lezer wil graag in één opslag zien of het interresant is, door kunnen skimmen naar de informatie die voor hem van belang is, en daarna de conclusie kunnen lezen, bij voorkeur mét een zeer hoge kwaliteit foto's en optioneel (als je bijvoorbeeld echt een dergelijk product wilt kopen) een tabel met zoveel gegevens dat ik met mijn geodriehoek precies kan meten hoe groot het is.

En bij mijn weten is spoelen in flash video's nog steeds een crime (ik ga toch zeker niet een los bestand downloaden, stel je voor dat ik het los moet opzoeken op mijn harde schijf en in een apart programma moet afspelen, brrr, ik zou de muis moeten bewegen en 2x klikken). Tenzij je natuurlijk silverlight gebruikt, dan gaat het spoelen al wat beter en dan is er zonder dat je de 56K-vintage tweaker lastig valt toch nog een tabelletje in het filmpje te lezen.
Kleine, no-nonsense to the point videootjes voegen denk ik wel echt wat toe in reviews. Als je filmpjes klein houdt (max 20-30 seconden) die slechts een of twee dingen behandelen, is het prima te overzien. Dan kan je de info nog steeds in een oogopslag zien, en de informatie krijg je IMHO beter gepresenteerd.

Ik kan overigens al jaren prima spoelen in flash videootjes. Nergens problemen mee, behalve sites die hier expliciet een restrictie in opleggen. Maar die sites zijn bijna uitgestorven, en Tweakers.net deed hier al nooit aan in de spaarzame filmpjes die Tweakers.net heeft gepubliceerd.

Video's, mits goed bewerkt, zijn wat mij betreft meer dan welkom. En dan niet zo'n lege demo vid, maar no-nonsense uitleggen hoe dingen werken of hoe je dingen doet. Laatst was er een review van zo'n mediaspeler. Het bleek dat de software gewoon gaar werkt. Dan kan je dat perfect op video opnemen en laten zien. Screenshots zijn hier gewoon niet fijn om te zien, onduidelijk. Een filmpje van 15 seconden maakt direct duidelijk wat er aan de hand is. Vervolgens kan je dan zelf beslissen of je dat gat in usability voor lief neemt, od het product laat voor wat het is.
Ook bijvoorbeeld het installeren van software kan je zo prima doen. Neem de gehele scene op, en speel het versneld af met op de video de werkelijke tijd getoont (wat dus erg snel oploopt).

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Hardware.info heeft T.net al ingehaald met een artikel over USB 3.0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

Ruudjah

2022

Ze zijn alleen USB 1.0 vergeten te melden in het artikel B)

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Laatst online: 09:31

BCC

DigiK-oz schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 18:21:
Netwerkspul, en dan met name routers. En dan echt in-depth. Zo zag ik laatst een (oude) vergelijking tussen een tiental routers (100 Mbps). Met name de WAN->LAN routing speed varieerde daar tussen de 70 Mbps en 5 Mbps 8)7 (leuk als je 10+ Mbps internet hebt, en maar schelden op de provider :) ) Met de steeds sneller wordende internetverbindingen zou een dergelijke review heel nuttig kunnen zijn.
Inderdaad, ik probeer nou al tijden een goede gigabit router te vinden, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

BCC schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:15:
[...]

Inderdaad, ik probeer nou al tijden een goede gigabit router te vinden, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
En nu is het toch weer Hardware.info die een primeur heeft met een review van de AMD Phenom II 42 TWKR. T.net blijft toch steeds een beetje achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Rave17 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 12:22:
En nu is het toch weer Hardware.info die een primeur heeft met een review van de AMD Phenom II 42 TWKR. T.net blijft toch steeds een beetje achter :)
T.net is gewoon minder hardcore geworden over tijd en meer mainstream. Maar niemand kan tippen aan de storagereviews van Femme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wifi apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Ik ben zelf eigenlijk wel erg benieuwd hoe het zit met het overclocken van goedkopere CPU's en ze dan vergelijken tegen een heel scala high-end CPU's (Core i7 en de Phenom II 965). Een soort van CPU Overclock mega test. Verder gewoon wat meer ingaan op dingen waarmee je ook echt iets tweakt, want een simpele review vinden we ook wel op Google.

• tazzman
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Naast de BBG's, welke ik zeer informatief vind, zou ik graag ook wat meer topics zijn over het upgraden van bestaande hardware.

Iets in de trend van (bear with me here :) ): Periodiek (elke 3 tot 6 maanden?) een artikel gebaseerd op 3 verschillende generaties hardware en wat daar het beste aan geupgrade kan worden en welk kostenplaatje daar aanvast kleeft.

Bijvoorbeeld, neem een moderne game PC uit de BBG als standaard benchmark en dan 3 oudere systemen - bijvoorbeeld een P4 3Ghz, een vroege Core Duo of Core 2 Duo (E6600) en een oudere Quad Core (Q6600). (en/of AMD tegenhangers natuurlijk).

Benchmark die onderling en ten opzichte van de moderne game PC om een idee te geven wat voor upgrade mogelijkheden er bestaan voor elke generatie, wat de best "bang for the buck" upgrade is en wat je daar uiteindelijk voor terugkrijgt.

Kortom: antwoord geven op vragen zoals:

- wat is het prestatie verschil tussen een moderne game PC en mijn generatie X PC?
- wat zijn mijn upgrade mogelijkheden voor mijn generatie PC en heeft dat nog zin?
- wat voor budget moet ik in gedachten houden en wat krijg ik daarvoor terug?

Dit zijn namelijk vragen die ik mijzelf heb moeten stellen toen ik een maand of twee terug ging nadenken over de upgrade van mijn P4 systeempje - welke uiteindelijk compleet vervangen werd. Mijn grootste struikelblok was dat ik niet echt een idee had wat het echte prestatie verschil was tussen mijn oude P4 en een modern Quad Core systeem met flinke videokaart.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

tazzman schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 04:33:
Iets in de trend van (bear with me here :) ): Periodiek (elke 3 tot 6 maanden?) een artikel gebaseerd op 3 verschillende generaties hardware en wat daar het beste aan geupgrade kan worden en welk kostenplaatje daar aanvast kleeft.
Kan, maar lijkt me dat daar voor de redactie erg veel werk in gaat zitten als je het goed wilt doen. Ze moeten daarmee namelijk voor tig sockets en tig budgetten de mogelijkheden gaan opschrijven. Of je moet het voor één budget, en één doel houden. Dus bijvoorbeeld voor elk (veel gebruikt, redelijk recent) socket: hoe bouw ik deze pc zo goedkoop mogelijk om tot een pc waar je nieuwere games weer op trekt.

Maar ja, dan heb je het weer alleen over gamen... :P

Aan de andere kant heb je wel gelijk dat daar wel veel aandacht voor is denk ik. "He, trekt mijn pc dit programma/spel ook niet meer? Dan maar even googelen hoeveel het kost om hem iets te upgraden." Bijna iedere niet-veel-van-hardware-afwetende pc-gebruiker loopt er wel een keer tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 21:57
bwerg schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:47:
[...]

Kan, maar lijkt me dat daar voor de redactie erg veel werk in gaat zitten als je het goed wilt doen. Ze moeten daarmee namelijk voor tig sockets en tig budgetten de mogelijkheden gaan opschrijven. Of je moet het voor één budget, en één doel houden. Dus bijvoorbeeld voor elk (veel gebruikt, redelijk recent) socket: hoe bouw ik deze pc zo goedkoop mogelijk om tot een pc waar je nieuwere games weer op trekt.
Je zou het simpel structureel kunnen oppakken:
Kijk naar de BBG van exact 1, 2 en 3 jaar geleden. Neem aan dat iemand de aangeraden config van een van die categorieen heeft gekocht - hoe zou die PC naar een hedendaagse vergelijkbare machine geupgrade kunnen worden?

Je hoeft dus niet te kijken naar alle mogelijke sockets & configuraties, maar je zegt eigenlijk: "3 jaar geleden was zus-en-zo de beste game-PC configuratie en als je die nu nog zou willen upgraden, dan moet je dit-en-dit aanschaffen.".
Al kan ik mij voorstellen dat 3 jaar al te oud is om nog over upgraden na te denken - een compleet nieuwe PC is dan wellicht de betere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Laatst online: 09:53

Q

Au Contraire Mon Capitan!

10 Gigabit hardware
Voor de ultra-nerds met snelle RAID setups is Gigabit ethernet eigenlijk al weer te traag.
Over 10 Gigabit netwerk kaarten en switches is nog weinig bekend en worden die snelheden ook gehaald?
Volgens mij is deze technologie nog veel te duur voor de tweaker zelf, maar interessant is het wel.

Zuinige stille voedingen bij elke capaciteit
Een database van voedingen die onder lichte belasting weinig gebruiken zou fijn zijn.

CPU (en andere onderdelen) idle verbruik vergelijking

Wat een CPU verbruikt onder load is niet zo heel interessant. Een computer staat meestal 99% van zijn tijd niets te doen. Veel interessanter is het idle verbruik. Wat zou het fijn zijn als er eens een sloot hardware werd getest waarbij wordt gemeten wat een systeempje of onderdelen doen als ze idle zijn. Neem ook gerust oudere hardware (goedkoper) mee.

Dit is erg handig voor mensen die een zelfbouw NAS of Router willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Q schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:04:
10 Gigabit hardware
Voor de ultra-nerds met snelle RAID setups is Gigabit ethernet eigenlijk al weer te traag.
Over 10 Gigabit netwerk kaarten en switches is nog weinig bekend en worden die snelheden ook gehaald?
Volgens mij is deze technologie nog veel te duur voor de tweaker zelf, maar interessant is het wel.
Ik gok dat er te weinig animo voor is. Tweakers "dient" natuurlijk wel reviews te plaatsen die haalbaar zijn voor vele van ons, waardoor de artikelen natuurlijk ook beter worden gelezen.

Men moet zich continu bezig houden met de vraag waar de "Tweakers" zich over het algemeen, vandaag de dag, mee bezig houden. En dit met regelmaat opnieuw peilen om te zien waar het meeste behoefte aan is.

Maar de poll laatst op de website ging al min of meer die richting op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Laatst online: 09:53

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik denk dat Tweakers niet alleen naar het eigen publiek zou moeten luisteren maar zelf ook eens wat onderwerpen er uit mag halen die gewoon interessant zijn, los van de vraag of het voor alle dag relevant is.

Ik vind het prima dat Tweakers haar eigen publiek bevraagt, maar als we nu alleen artikeltjes krijgen over voedinkjes en HTPC ofzoiets systemen dat is wel mager.

[ Voor 28% gewijzigd door Q op 28-08-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc Rademaker schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:50:
Beste dames en vooral heren,

Wij, de redactie, zijn op zoek naar goede suggesties voor toekomstige reviews. Er ligt altijd wel genoeg hardware om te testen, maar we willen graag weten waar het meeste interesse naar uit gaat. De nadruk ligt hierbij op Core-reviews, en niet op mobile, electronics etc. Zo kun je bijvoorbeeld denken aan het testen van oudere videokaarten tegenover nieuwe videokaarten. Een ander idee kan zijn het testen/bouwen van een htpc. Maar, eigenlijk zijn alle suggesties welkom. (Overigens wordt er op dit moment gewerkt aan benchmarks met snel ddr3-geheugen, worden er ook een aantal high-end luchtkoelers getest en zijn we bezig met het testen van voedingen)

Uiteindelijk zal er een keuze uit de suggesties gemaakt worden, waarna er een poll komt op de frontpage, waar de meest populaire keuzes in komen te staan. Probeer de suggesties enigszins concreet te houden.
Goede inzet :)

Hier een paar goede suggesties voor een betrouwbare meting.

Meestal is een benchmark synthetisch en gericht op één enkele specifieke taak.
Meerdere synthetische benchmarks draaien (Tom's Hardware) en daaruit een gemiddelde nemen (vind ik) geeft geen goede weergave van wat mensen merken in real-time.

Wat is dan wel goed benchmarken?

Bench met Windows XP, Windows Vista en Windows 7. De Windows Experience Index is eigenlijk een heel goede benchmark die het systeem op de 5 belangrijkste gebieden bencht.
Onder Windows 7 loopt de WEI van 1,0 - 7,9 en in Vista tot en met 5,9. Dus hele moderne hardware krijgt een 5,9 onder Vista terwijl de hardware meer kan. In Windows 7 haal ik 7,1 als score en onder Vista dus logisch een 5,9.
Bench verder met populaire games en applicaties en je krijgt een heel betrouwbaar beeld van de werkelijke prestatie van een systeem.

Goed benchen doe je met applicaties die veel gebruikt worden.
Zoals "hoe snel is Norton Anti-Virus met scannen en welke belasting legt een real-time scanner op het systeem?"

Als je zelf je systeem wil benchen dan ben je met Windows Vista/7 snel klaar, maar enkele tests vind ik wel goed:
http://www.pcpitstop.com/ Voelt erg Amerikaans aan, maar is volstrekt onschadelijk en de plug-in is clean.
Passmark performancetest. is een trial en de beperking is dat je geen comparelines kunt importeren en 30 dagen. Ben er zelf niet zo enthousiast over, maar geeft wel gedetailleerde gegevens.

Een goede real-estate benchmark maken kost veel meer tijd als een batch van synthetische benchmaks.

Mijn vraag is wat de leden van tweakers.net kunnen betekenen. Als je alle WEi scores hebt en de config kun je al een hele mooie baseline maken. vergelijk dat weer met de nieuwste hardware.

ter aanvulling: Het is verstandig om tijdens een bench taakbeheer mee te laten lopen als je meerdere cores test. Je kunt nu kijken of de benchmark alle cores strak op de 100% kan houden.
Windows 7 is een juweeltje als men meerdere cores heeft. Windows 7 gaat blijkbaar zeer intelligent om met de L2 cache en dual channel. Dus daarom loont het de moeite om Windows 7 ook mee te nemen. Windows 7 is al RTM en voor Technet abonnees nu te downloaden.

Voedingen.
het wattage is niet van primair belang. Als je een voeding test neem dan volgende waarden in acht:
1. Hoe efficiënt is een voeding op 100%-60%-40% en 20%.
2. Gaat er meer dan de toegestande 20 A door de 12 volt lijn (dus per rail maximaal 240 watt eff)
3. Oscilloscoop de vlakheid van de spanning bij volle belasting. In hoeverre treed er rimpelspanning op en hoe erg is die rimpelspanning bij condensatoren met 20% verlies ofwel grofweg 1% per 100 uur. Een absolute fout groter dan 3% en een absolute fout van meer dan 10 Hz vind de hardware niet leuk en veel systemen leggen hierdoor het loodje. Als de condensatoren bol staan of lekken, onmiddelijk andere voeding en dat risico neemt onevenredig snel toe na ongeveer 2000 werkuren.

Als er vragen zijn hoor ik het wel :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het testen van voedingen redelijk oppervlakkig zal worden, je kan het hebben over de aanwezige kabels, de looks, OVP OCP etc, over de kwaliteit van de koeling, over de efficientie en over de kwaliteit van de stroomvoorziening. Echter, om een voeding echt te testen heb je een goede opstelling nodig die flijnk wat geld/tijd kost om te maken/kopen. Hardwaresecrets is een van de weinige reviewsites die dat heeft, zij controleren met een oscilloscoop ook de ruis en verstoringen. Daarna halen ze de voedingen uit elkaar en analyseren ze de gebruikte onderdelen. Als je voedingen gaat reviewen wordt het dus of echt hardcore of een beetje oppvervlakkig.

Ik denk dat het idee van Ed_L om SSD's en HDD's te vergelijken beter is. Er zijn al een paar goede reviews over SSD's geweest en het is een interessante markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Bovendien is er al een database van 80+ voedingen die niet echt te overtreffen is. Zou het vooral aan moeten komen op voedingen die geen 80+ certificering hebben, maar daar lijkt me minder interesse voor. Als je al geen 'goede' voeding koopt boeit het je ook minder hoe efficiënt je voeding is bij 60-80% belasting oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bwerg schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:20:
Bovendien is er al een database van 80+ voedingen die niet echt te overtreffen is. Zou het vooral aan moeten komen op voedingen die geen 80+ certificering hebben, maar daar lijkt me minder interesse voor. Als je al geen 'goede' voeding koopt boeit het je ook minder hoe efficiënt je voeding is bij 60-80% belasting oid.
Welke database en laat die mij een 5 en 10% load zien? Dat is zo interessant, want een basis pc verbruik in idle zo weinig dat je dus mogelijk daar wel op gaat komen. Daarnaast is het een niche die door behalve SPR, die niet zoveel review produceerd, niet word gevuld door anderen. Dit is -heel- -heel- erg interessant voor energie zuinige computing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-07 08:23
Ik zou zeggen een test waarin de performance van Windows XP tegen Windows 7 wordt getest. En tevens de performance van oudere hardware op Windows 7.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Q schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 10:04:
10 Gigabit hardware
Ik neem deze hardware mee in mijn virtualisatie topic. Arista en Cisco hebben 10Gb switches.
Wat een CPU verbruikt onder load is niet zo heel interessant. Een computer staat meestal 99% van zijn tijd niets te doen. Veel interessanter is het idle verbruik. Wat zou het fijn zijn als er eens een sloot hardware werd getest waarbij wordt gemeten wat een systeempje of onderdelen doen als ze idle zijn. Neem ook gerust oudere hardware (goedkoper) mee.
Mijn desktop doet 39,9W idle en bestaat echt niet uit troep hardware.

Ik zie graag meer (professionele) 19" apparatuur.

• Madrox
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Zou graag reviews/benchmarks willen zien van van dual cores cpu's (of triple) met zwaardere videokaarten tegenover quadcores met lichtere videokaarten; met een min of meer gelijke prijs. Zo kunnen we eindelijk zien wat nou eigenlijk beter presteert voor hetzelfde geld.

[ Voor 3% gewijzigd door Madrox op 15-09-2009 10:09 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:23:
[...]

Welke database en laat die mij een 5 en 10% load zien? Dat is zo interessant, want een basis pc verbruik in idle zo weinig dat je dus mogelijk daar wel op gaat komen. Daarnaast is het een niche die door behalve SPR, die niet zoveel review produceerd, niet word gevuld door anderen. Dit is -heel- -heel- erg interessant voor energie zuinige computing.
5-10% haal je echt zelden. 80 watt continue is al erg laag mits je Aero uitzet omdat het de GPU belast ;)

Omdat het mij wel bezig houdt en het een onderdeel van mijn werk is kom ik met een wattmeter uit op de volgende waarden "psu only measured"

Uitgerekend is mijn voeding 87% efficiënt op 40% load en iets minder op 60% load (max systeem bij intensief gamen).

De kwaliteit van een voeding is wel de beslissende factor of je deftige setup ook stabiel zal werken ofdat je na 2 jaar ineens vage klachten krijgt zoals het niet meer willen rebooten enzovoorts.

Een grondige inspectie op PSU's is essentiëel en daar is geen dure setup voor nodig. Een regelbare weerstand (potmeter) en een spoel doen al wonderen ;) Ampere meter ertussen en oscilleren.

Ik denk dat 50% van de problemen met nieuwe setups komt door een ontoerijkende voeding.

Even echt to the point:
Of een voeding nu 75% effectief is of 95%, dat zou het probleem niet echt zijn.
Wat het probleem is dat bijna iedereen de computer wel uitzet als ze hem niet gebruiken, maar het modem, router, TFT en audioset op stand-by laten staan en een slapende psu consumeert tussen de 5-20 watt.
Dit alles bij elkaar zorgt voor een lekstroom van totaal 43 watt (hier dus).
Dat 16 uur per dag kost wel op jaarbases een leuke 57 euro. Dus na 2 jaar een gratis echt goede voeding uitgespaart, tjakka!
Door een stekkerdoos te gebruiken (geaard) met 3 weg schakelaar schakel ik heel mijn computerhoek uit. Gebruik 0,0 watt :)

Als jij je systeem 8 uur per dag gebruikt staat hij 16 uur niets te doen.

Wat bespaard meer denk je? ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2009 01:24 . Reden: Advies ]

Pagina: 1 2 Laatste