Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] vreemde mappen op mijn tweede harddrive*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb al jaren een pc thuis staan met twee harddrives ééntje is gewoon de standaard waarop XP staat geïnstalleerd, en office e.d.; op de tweede staan mijn spelletjes, de foto's, de muziek etc.

Het vreemde is alleen, dat, al ongeveer sinds ik deze computer heb, in mijn tweede (D:) harddrive vier vreemde mappen staan, met namen als "4d13f9904e8026bc7594dfd97a56", "69aa060bfcff3a7aadd6", en nog meer van dat soort gebrabbel. Het enige wat zich in deze mappen bevindt is een map genaamd "update". sommige van deze "update"-mappen zijn leeg (als ik de muis erover houd staat er "lege map"), bij andere staat dat er iets in zit, maar als ik 'm probeer te openen zegt 'ie dat de toegang geweigerd is. het bestand wat er dan instaat begint met "windo...", dus ik neem aan dat het een windows-bestand is, maar ik vraag me af wat dat doet op de harddrive waar windows niet geïnstalleerd is, en waarom ze zulke achterlijk lelijke namen hebben. Ik ben wat huiverig om ze zomaar weg te gooien, er zit immers een map genaamd update in, en daar zit af en toe een (waarschijnlijk) windows-bestand, maar ik zou ze graag weg hebben, of gewoon in de windowsmap op de C:-schijf, waar het thuishoort.

Hopelijk is mijn verhaal een beetje begrijpelijk, maar eigenlijk wil ik ze dus gewoon weghebben, of ergens waar ik er geen last van heb.

Alvast dank,
Ilyushin

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-11 20:59

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Windows Update wil daar nog wel eens de updates parkeren om uit te pakken en te installeren. Zoals met Windows Media Player of Internet Explorer.

[ Voor 22% gewijzigd door Splinter Cell op 13-07-2009 23:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
en kan ik daar dan nog iets aan doen (ze naar een andere map verhuizen zonder dat ik windows helemaal verkloot ofzo), of is het gewoon pechhebben?

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11 16:03

Arethusa

Niet die server

Volgens mij zijn dat mappen van installaties die je in het verleden gedaan hebt.Die installaties kozen de schijf met daarop de meeste ruimte om daar hun bestanden neer te zetten. Deze worden naar mijn idee ook met een random naam aangemaakt, vandaar die rare naam. Je kunt ze best weggooien als je wil via een linux live cd of proberen om er eigenaar van te worden.

Edit: Wat Splinter Cel zegt.

[ Voor 4% gewijzigd door Arethusa op 13-07-2009 23:38 ]

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat lijken inderdaad op windows update directories. Doorgaans zouden die na de update verwijdert moeten worden, maar blijkbaar gebeurd dat niet altijd.

In elk geval heeft het weinig met PMG te maken.
Dit topic krijg dus een schopje naar WOS.

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:39
Normaal gezien moeten deze mappen na het installeren van deze Windows/IE Hotfixes automatisch verdwenen zijn.
Maar komt zo eens voor dat deze blijven bestaan... bij bijvoorbeeld te vroeg afsluiten PC, of andere combinaties hiervan

Je kunt ze dan eventueel zelf gewoon verwijderen....
edit:

Wat de anderen hierboven beschrijven inderdaad ;)

[ Voor 10% gewijzigd door mindwarper op 13-07-2009 23:39 ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Verwijderd

Topicstarter
oké, dank voor de snelle reacties.

sorry voor het verkeerd posten, zal beter opletten volgende keer :)

ik heb ze nu geprobeerd te verwijderen, grappig genoeg gingen de mappen waarin nog een bestand van windows zat er zonder piepen de prullenbak in, de twee lege mappen zijn echter nog steeds beveiligd o.i.d., kan ze ook niet weggooien. Het is natuurlijk niet bijzonder vervelend, maar het stoort me gewoon om zulke lelijke mappen ergens te hebben staan, ik houd van een schone pc :)

• mindwarper
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 23:44:
oké, dank voor de snelle reacties.

sorry voor het verkeerd posten, zal beter opletten volgende keer :)

ik heb ze nu geprobeerd te verwijderen, grappig genoeg gingen de mappen waarin nog een bestand van windows zat er zonder piepen de prullenbak in, de twee lege mappen zijn echter nog steeds beveiligd o.i.d., kan ze ook niet weggooien. Het is natuurlijk niet bijzonder vervelend, maar het stoort me gewoon om zulke lelijke mappen ergens te hebben staan, ik houd van een schone pc :)
Dan even met rechtermuisknop op de map in kwestie:
properties -> security -> jezelf toevoegen als gebruiker en geef jezelf Alle rechten (full control)
En dan hoppa delete ermee, dat werkt.

Ik heb het zelf eens getest op die System Volume Information mappen of dat werkt wat ik hierboven schrijf en ja dat werkt...

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-11 20:59

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Probeer ze eens onder veilige modus weg te gooien.

//edit: wat hierboven staat, kan ook nog inderdaad. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Splinter Cell op 13-07-2009 23:55 ]

• mindwarper
is ook niet OK in safe mode, dan moet je alsnog wat ik boven schreef toepassen
Tried that op die Sys Vol Info mappen...

Verwijderd

Toevallig had ik hetzelfde op een externe harde schijf. Ik heb die mappen kunnen verwijderen met Unlocker.

• mindwarper
Dat was het volgende wat ik ging voorstellen inderdaad, ik heb het ook op mijn PC staan.
Goed programmaatje, kan niet meer zonder ;)

Ik wilde eerst de on-board middelen laten gebruiken, maar Unlocker installeren kan inderdaad ook simpel weg het euvel verhelpen...

[ Voor 33% gewijzigd door mindwarper op 14-07-2009 00:03 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Meh, op zich kan je het ook gewoon met de hand doen zoals in de Windows Clients - FAQ staat uitgelegd :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1