Keuren van mijn syteem

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views

• poNgz0r
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-08-2020
Hallo

Ik heb de moeite genomen om zelf wat in mekaar te "flansen"
Zouden jullie een kijkje willen nemen of het een redelijk pc is? Doeleinden: Gaming + Videobewerking

Ik heb een budget van 1000 tot 1200 euro, misschien kan ik een beter systeem in elkaar zetten voor dit geld dan ik heb gedaan?

230 euro, Processor: Intel i7 920
230 euro, Moederbord: Asus P6T Deluxe V2 (7.1 onboard sound, geen externe geluidskaart nodig?)
130 euro, Geheugen: 6GB Corsair Dominator TR3X6G1600C8D
300 euro, 3D Kaart: Asus ENGTX285 TOP/HTDI/1GD3
150 euro, Voeding: Corsair HX850W
60 euro, Kast: Cooler Master Gladiator 600 Zwart
75 euro, HDD: Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
30 euro, HDD: Samsung SpinPoint P80SD HD080HJ, 80GB (WINDOWS INSTALLATIE)

Totaal: 1175,-

Ik hoor graag van jullie.

PS: Is het slim om een hdd van 80 GB aan te schaffen voor windows? of is dit niet nodig? En heb ik heb een extra geluidskaart nodig? Of niet?

:)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:24

Thandor

SilverStreak

Dit soort topics zijn niet conform het CSL beleid en gaan daarom op slot :o.

Op jouw vragen: geluid zit on-board en voldoet voor de normale zaken prima. Een extra harde schijf voor Windows lijkt mij niet nodig. Wil je toch extra performance op dat gebied, ga dan niet voor een ouderwetse 80GB schijf maar voor een SSD of een Raptor :).

Je kunt het beste de Best Buy Guides (voor jou is reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2009 een goede, of zie [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) ter hand nemen, daar worden namelijk nieuwe systemen samengesteld die een tijdje meekunnen. In de topiclijst van CSL staan zogenaamde [BBG aanschaf] topics waar je jouw BBG samenstelling kunt laten controleren. Ook kun je HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? raadplegen. In de HOWTO wordt onder andere uitleg gegeven over het zoeken naar hardware, reviews en benchmarks. Zo zijn er speciale websites die hardware testen en hier verslag van uitbrengen. Tweakers.net brengt zelf ook reviews uit en bezoekers van Tweakers.net hebben ook de mogelijkheid om hun zegje te doen over iets in de product reviews :).

Al met al zijn er veel bronnen, waaronder ook de productpagina's van fabrikanten, die je kunt raadplegen om te kijken welke producten goed zijn. Zet alle gevonden informatie even op een rij en ga afwegen (prijs, features, prestaties, etc.). Het enige wat je dan nog te doen staat is het bestellen, opbouwen en tweaken van de nieuwe hardware ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Thandor op 13-07-2009 22:25 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.