Vodafone slechte service, kan ik mijn contract opzeggen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Ik zit nu al een aantal jaar bij Vodafone (god help me). En ik ben ze nu meer dan zat.

Hieronder een aantal zaken waarom ik mijn contract voortijdig wil beeindigen zonder te moeten opdraaien voor de resterende abbonements kosten:

* alle telefoons die ik krijg bij het afsluiten en verlengen van mijn contract gingen binnen enkele weken stuk
Vodafone weigerde echter service te verlenen voor reparatie. Er werd zelfs geopperd om valse aangifte te doen van diefstal om zo WEL een nieuwe toestel te krijgen.
* onbeschofte klantenservice die gewoon ophangen
* onterecht afsluiten van mijn nummer omdat ik niet op tijd betaald zou hebben en vervolgens wel kosten in rekening brengen om mij weer aan te sluiten.
* soms als ik iemand bel krijg ik een wildvreemd persoon/bedrijf aan de lijn. ik word dus letterlijk verkeerd verbonden. ik heb hier een klacht over ingediend, maar nooit meer wat van vernomen.

Ik ben Vodafone helemaal beu en volgens (nu ik net weer met de klantenservice belde werd ik WEER gewoon opgehangen) wat een asobedrijf is het. Niet normaal.

Maar goed, point is, kan ik aan de hand van bovenstaande punten mijn contract opzeggen op het punt dat vodafone gewoon in gebreke blijft qua service?

[ Voor 0% gewijzigd door Naboo op 13-07-2009 10:02 . Reden: ff taalgebruik aangepast ]

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-06 12:20
Graag wel even op je taalgebruik letten, maar verder heb ik ook ongeveer zo m'n ervaring gehad met ze. Toen ik de kans zag om me abbonement op te zeggen heb ik dat ook meteen gedaan en ben over gestapt op Prepaid, dan maar wat meer betalen, dat maakt mij niet zoveel uit, maar als nog ben ik dan zeker dat alles goed gaat.

Als je de einddatum van je abbonement hebt kan je het dan gaan opzeggen (kijk wel wanneer je hem moet opzeggen en het tijdsbestek dat er tussen moet zitten).

Veel succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:58
Misschien denk ik heel kortzichtig, heb dan ook helemaal geen juridische kennis maar volgens mij heb je alleen kans als er sprake is van contractbreuk. De vraag is echter of er contractbreuk in het spel is, dus (in mijn ogen dan) komen ze dingen niet na die wel in je contract staan? Ik kan dat moeilijk uit je post halen, sommige dingen zijn nogal vaag namelijk.

Verder, opgehangen worden door de klantenservice is mij nog nooit overkomen. Niet bij Vodafone of welke klantenservice dan ook, en ook ik heb ooit flink moeilijk gedaan (mits terecht). Ik krijg dan ook het idee wellicht ook eens naar jezelf mag kijken hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-06 14:38
Nou ik moet zeggen, dat ik na jaren klant te zijn geweest, ook steeds minder positief ben van Vodafone....
(zie HIER ook)

Volgens hen is er namelijk bij mij geen probleem.. *zucht* ik denk dan ook dat ik niet voor de lol ga bellen ofzo...

Ze zullen wel veel klachten krijgen tegenwoordig.... en daarom wat kribbiger worden bij de KS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198256

Hoe bedoel je ze weigeren service te verlenen? In een groot aantal Vodafonewinkels is een service- en reparatiepoint. Op vertoon van de kassabon/afleverbon kun je daar je toestel inleveren voor reparatie. Dat gaat via Dynafix.

Ik moet je wel nageven dat Vodafone vrij streng is qua betaling van factuur. Het is mij ooit ook een keer overkomen. Maar als je kunt bewijzen dat je de rekening wel betaald hebt, zouden ze de heraansluitkosten gewoon moeten crediteren of verrekenen met de volgende factuur. Dat is bij mij in ieder geval wel gebeurd.

Ik geef je overigens een kleine kans op het voortijdig beëindigen van het contract zonder dat je het zou moeten afkopen. Dat is juridisch namelijk goed afgedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06 15:54

-d-

Je kan niet op deze manier van je contact af. Uitzitten tot einde contractduur of afkopen is enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-06 21:07
Je moet ze schriftelijk in gebreke stellen! Met een aangetekende brief bij voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289377

Je kunt ze in gebreke stellen. Met de bovengenoemde punten lijkt me dat zeker redelijk. Mochten ze dit weigeren dan zou je of naar de geschillencommissie kunnen stappen, of naar de kanton rechter. Aan een klacht bij de geschillencommissie zijn geen kosten verbonden. Een zaak laten voorkomen bij de kanton rechter brengt wel een kleine kostenplaatje met zich mee (100 euro ongeveer), je hebt voor een dergelijke zaak echter geen advocaat nodig. Mocht je in het gelijkgesteld worden dan kan de rechter besluiten Vodafone voor de gemaakte kosten (geheel of gedeeltelijk) op te laten draaien, in dat geval kost het je (bijna) niks.

Succes!

Edit:
Verder moet je (zoals Vinnienerd ook al aangaf) alle eisen via een aangetekende brief versturen. Hierin kun je eisen dat ze binnen een redelijke termijn moeten reageren (binnen twee weken bijvoorbeeld).

Verder helpt het als je een logboek hebt bijgehouden van de contact momenten tussen jou en Vodafone (dus met wie je hebt gesproken op welke datum/tijd en wat er is besproken). Hiermee sta je aanzienlijk sterker.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 289377 op 13-07-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Men, ik wordt ook een beetje erg moe van Vodafone (na ruim 10 jaar klant te zijn geweest)
Op mijn mail wordt niet gereageerd en telefoontjes worden opgehangen of doorverbonden met lijnen die ergens oneindig lijken te "zweven"

ipv van mijn contract om te zetten, schijn ik een nieuw contract voor een jaar aangegaan te zijn. Ik heb geen flauw idee hoe ik daar aangekomen ben, ik heb niks ingesproken en niks ondertekend. Het vervelende is wel dat het moelijk is om iemand te spreken die wat nuttigs kan zeggen/verder helpen. En zoals gezegd op mail reageren ze niet, of met zo'n copy/paste antwoord wat geen antwoord is op je vraag, maar iets dat er ergens op lijkt.

Blergh

* Ik volg dit topic *

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 18:25
Je mag toch 60 dagen na het aangegeven gebrek kosteloos opzeggen?
Je moet Vodaphone een redelijk termijn geven om het op te lossen.
Dus doe je melding, noteer de datum, en 60 dagen wachten.
Aangetekende brief sturen dat ze in gebreken zijn geweest.. klaar.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowan073
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-06 19:08
ik heb ook vodafone.. pfft.. wordt er echt moe van.. zelfde punten als hierboven alleen ik heb er nog een paar meer..
xo kreeg ik smsjes van een of andere provider met de text bedankt voor uw bestelling.
ik denk dat ik die zon 20 per dag kreeg.
3 dagen later bel ik vodafone op.
ja dat is van onebip(online kopen) ik: ik heb niks naar hun gestuurt. vodafone: ja dat moet u gedaan hebben.
ik : ik weet wel zeker van niet.(kwaad). vodafone: piep..piep.. piep..(opgehangen)

einde van de maand rekening van 300 euro WAAT O_O
dus ik belde vodafone weer op.
ja meneer u heeft wel degelijk smsjes gestuurt naar dat nummer
terwijl ik zeker weet dat ik dat niet heb gedaan.. heb een htc wm6 dus die houdt alle smsjes in de verzonden box. niks naar dat nummer.
het nummer van onebip opgezocht bleek het om een of andere fout te gaan. ze hadden bij mijn nummer een heel ander email adres staan dan de mijne.
mischien cyfertje verkeerd ingevuld. moet toch niet kunnen lijkt mij.
vodafone gebeld dat het volgens onebip een grote fout was.
vodafone: hebben wij niks mee te maken.
doei. piep piep piep... gewoon assosiaal echt.. zosnel mijn abbo verloopt.. voor mij noooooit geen vodaflop meer ik pak wel telfort.. gewoon sim only.. lekker bellen voor weinig xD en een veel betere helpdesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-06 21:07
jowan073 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:18:
ik heb ook vodafone.. pfft.. wordt er echt moe van.. zelfde punten als hierboven alleen ik heb er nog een paar meer..
xo kreeg ik smsjes van een of andere provider met de text bedankt voor uw bestelling.
ik denk dat ik die zon 20 per dag kreeg.
3 dagen later bel ik vodafone op.
ja dat is van onebip(online kopen) ik: ik heb niks naar hun gestuurt. vodafone: ja dat moet u gedaan hebben.
ik : ik weet wel zeker van niet.(kwaad). vodafone: piep..piep.. piep..(opgehangen)

einde van de maand rekening van 300 euro WAAT O_O
dus ik belde vodafone weer op.
ja meneer u heeft wel degelijk smsjes gestuurt naar dat nummer
terwijl ik zeker weet dat ik dat niet heb gedaan.. heb een htc wm6 dus die houdt alle smsjes in de verzonden box. niks naar dat nummer.
het nummer van onebip opgezocht bleek het om een of andere fout te gaan. ze hadden bij mijn nummer een heel ander email adres staan dan de mijne.
mischien cyfertje verkeerd ingevuld. moet toch niet kunnen lijkt mij.
vodafone gebeld dat het volgens onebip een grote fout was.
vodafone: hebben wij niks mee te maken.
doei. piep piep piep... gewoon assosiaal echt.. zosnel mijn abbo verloopt.. voor mij noooooit geen vodaflop meer ik pak wel telfort.. gewoon sim only.. lekker bellen voor weinig xD en een veel betere helpdesk
Je moet het ook met onebip oplossen en niet met vodafone. Vodafone heeft er niks mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264539

Op de online rekening van vodafone (te vinden op my vodafone) staan alle gebelde/gesms'te nummers. Hiermee moet het toch vrij makkelijk te bewijzen zijn dat je die nummers niet gesms't hebt?

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 264539 op 15-07-2009 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:32
Manueltje22 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 10:00:
Toen ik de kans zag om me abbonement op te zeggen heb ik dat ook meteen gedaan en ben over gestapt op Prepaid,
Nou dat prepaid van vodafone is ook niet ideaal (op de sms blox en internet blox na). Opwaarderen zou ik altijd doen via een opwaardeer bon uit de winkel. Aangezien ik al meerdere malen 2 dagen op mijn btg heb moetten wachten.

Btw mijn reden voor prepaid is dat ik heel erg slechte ervaringen met T-mobile gehad heb. Geld van de rekening halen en me geen nieuwe simkaart willen geven. Vervolgens verteld de klantenservice dat ze die geleverd hebben. Na 1.5 maand had ik geen simkaart. Daarna heb ik er voor gezorgd dat ze geen geld meer aan konden.

Toen hebben ze mijn contract verbroken + mij op de zwarte lijst gezet bij de telco's :S
Pagina: 1