Dram timing too tightly?

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views

• jrdplas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-09-2025
Mijn computer heeft kuren. Het is een wonder dat ik dit bericht er vanaf kan schrijven, maar ik hoop ook dat ie niet opeens weer uit zichzelf afsluit en opstart terwijl ik dit schrijf.

Hierboven beschrijf ik dus het hoofdprobleem en Windows XP heeft me al uitgelegd dat zoiets een stopfout heet en van anderen hoor ik dat ik mijn Windows XP dan opnieuw moet installeren aangezien deze nu dus op een illegale versie werkt en ik onwetend een "update" van Microsoft heb geïnstalleerd dat Genuine Advantage heet en nu mijn bureaublad helemaal zwart heeft gemaakt. Het probleem is dus dat mijn computer uit zichzelf afsluit zonder waarschuwing en weer opstart. Daarbij heeft hij soms ook serieuze problemen met opstarten, omdat het scherm ook wel eens niet aangaat, maar ik hoor wel een piep vanuit de computerkast. Maar dan loopt ie gewoon vast.

Als ie dan wel opstart en het voor elkaar krijgt om ook mijn monitor een commando te geven dat ie beeld geeft, dan komt er vaak een berichtje tevoorschijn (in het primitieve MSDOS-lettertype) dat zegt dat de 'Dram timing too tighly' is.

Wat moet ik nu doen en hoe verhelp ik deze problemen? Wat is er echt aan de hand?

En nog iets: Ik kan mijn legale Windows XP niet installeren over de huidige illegale versie, omdat de illegale versie 'nieuwer' is (waarschijnlijk vanwege SP1 en 2). Formatteren gaat ook niet, omdat er programma's nog op de harde schijf lopen wanneer de computer in Windows XP zit (lijkt mij ook logisch). Hoe los ik dit alles op?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:16
Timings staan te strak en dat kan je geheugen niet aan, in je bios moet je dus de timings wat hoger zetten en kijken of het dan beter gaat.

Je zult in je bios waarschijnlijk redelijk wat waardes tegenkomen, en zo te merken heb je er niet heel veel verstand van, maar als je het een paar waardes omhoog doet (dus iets wat op 5 staat bijvoorbeeld op 7 zetten) dan kan je er weinig aan verkeerd doen, dus probeer eens wat zou ik zeggen :)

The devil is in the details.

• jrdplas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-09-2025
Ik heb er inderdaad helemaal geen verstand van. Hoe komt in mijn BIOS?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:16
Tijdens het opstarten van je computer moet je waarschijnlijk op F10 ofzo drukken (als je opstart zie je altijd even staan hoe je in de BIOS moet komen, onderin ergens, ik vergeet altijd welke knoppen dat zijn :+).

The devil is in the details.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:59

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

jrdplas schreef op maandag 13 juli 2009 @ 00:22:
Dit al eens geprobeerd?
Modbreak:UTFS roepen - ook dmv een link - is op GoT nadrukkelijk niet de bedoeling. Als jij het zoveel beter weet, laat dat dan door goede posts blijken, niet door dit soort ongein :/

[ Voor 27% gewijzigd door dion_b op 13-07-2009 17:17 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

jrdplas schreef op maandag 13 juli 2009 @ 00:22:
Dat hangt helemaal af van wat voor PC je hebt. Aangezien jij ons niets vertelt daarover, bijvoorbeeld welke onderdelen erin zitten en/of als het een merkPC betreft welk model het is, kunnen wij je ook niet exact vertellen hoe je in je BIOS komt. Normaliter staat in de handleiding van je moederbord hoe erin te komen en welke opties er zijn. Mocht je die niet (meer) hebben, dan is het in vrijwel alle gevallen op de website van de fabrikant van je moederbord te vinden.

Verder hebben wij in de PMG FAQ een paar links gezet met uitgebreide info over welke BIOS instellingen je kunt vinden en wat ze dan doen.

Naast je BIOS vraag heb je blijkbaar problemen met illegale software. Hoe jij aan je software komt is jouw zaak, maar wij willen dergelijke zaken niet op GoT besproken zien ivm aansprakelijkheid van het forum. Dat staat trouwens ook duidelijk in het Algemeen Beleid.

Sowieso is het de bedoeling dat je zelf op zoek gaat voordat je een topic opent, en dat als je er niet uitkomt je duidelijk laat weten waar je gezocht hebt, op welke zoektermen, wat je toen vond, wat je geprobeerd hebt, wat er toen gebeurde en wat dan exact onduidelijk blijft. Dat mis ik in je topicstart hier, en aangezien je niet genoeg info geeft om je eerste vraag te beantwoorden en je tweede vraag niet op GoT hoort rest er weinig anders dan dit topic te sluiten.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.