• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Na een probleem met mijn moederbord ( zie DIT topic) ben ik op een nieuw probleem gestoten wanneer ik alles opnieuw in mijn case wou plaatsen.

Na het plaatsen in de case start de pc niet meer door. Ik zie helemaal niks op het scherm verschijnen en de fans in de case draaien heel normaal.

De harde schijf maakt ook geen geluid en de cd lezer pinkt ook niet en kan ik ook niet openen. Ik krijg niets op mijn scherm, ook niet het beginscherm van de bios.

Ik heb al volgende dingen geprobeerd:

- Alles terug losgekoppeld en terug aangekoppeld maar lukt niet.
- Andere videokaart geprobeerd maar ook niets als resultaat.

Aan wat kan dit liggen? Wel enkel de power sw pin is ingeplugd, maar dat mag geen problemen geven...

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:58

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

heb je al een bios reset geprobeerd?

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

• Droned
door de batterij er uit te nemen?

• Driftkikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05-2025
Maakt het mobo ergens kortsluiting met de case?

Haal het systeem eens uit de kast en kijk of ie het dan wel doet.

• Droned
heb hem er terug uitgehaald en start nog altijd niet door... Kan er door de kortsluiting bv de processor stuk zijn gegaan?

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:58

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

kortsluiting kan alles bij en computer kapot maken (bijna alles ok)

heb je wel de computer van het stroom afgehaald en de batterij er uit en een stuk 20-30 keer op de aan/uit knop duwen , batterij er in en stroom er op en dan pas weer opstarten (3-5 minuten wachten zonder batterij en stroom wilt ook wel eens helpen)

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

• Droned
Met andere processor erin draait hij wel, dus zal het wel de processor zijn die stuk is zeker?

Edit: het is een socket 462 processor, kan iemand mij zeggen waar ik deze nog kan krijgen?:)

[ Voor 33% gewijzigd door Droned op 12-07-2009 16:36 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Droned schreef op zondag 12 juli 2009 @ 16:19:
Met andere processor erin draait hij wel, dus zal het wel de processor zijn die stuk is zeker?

Edit: het is een socket 462 processor, kan iemand mij zeggen waar ik deze nog kan krijgen?:)
V&A staat er vol mee.

In elk geval had je dit prima zelf uit kunnen vinden als je was begonnen met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.
Dit topic gaat dan ook dicht, omdat we verwachten dat je voordat je een topic opent je eerst de troubleshooter doorneemt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.