300 watt-voeding genoeg voor deze specs?

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views

• cumulus007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-07-2022
Ik sta op het punt de volgende PC te kopen met de volgende CPU en videokaart:

Amd Athlon64x2 7850 2.8ghz 3mb  
Pci-E 512mb 9800GT Nvidia

Verder zit er nog een 500 GB-schijf en wat onboard prut in. Ik vind een voeding van 300 watt eigenlijk een beetje weinig voor deze opstelling, wat vinden jullie? Daarbij is het ook geen kwaliteitsvoeding, dus het rendement zal ook niet optimaal zijn.

Verwijderd

Heb je de voeding al ofzo (zo ja, wat is het merk)? Een 350 watt merkvoeding moet i.i.g. voldoende zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het geen kwaliteitsvoeding is moet je er sowieso niet aan beginnen. Goedkope voedingen moet je gewoon nooit gebruiken als je hardware je ook maar een beetje lief is.

Maar kijk hier eens: Welke voeding heb ik nodig? Deel 22

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
Hmm ik denk dat mijn signature in deze volstaat ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Investeer ajb in een goeie A-merk voeding, dat scheelt ons over een jaar weer een topic over een uitgefikt systeem ;)
Voedingen zijn het belangrijkste deel van een PC.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• cumulus007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-07-2022
Probleem opgelost, bedankt voor de hulp :)

[ Voor 77% gewijzigd door cumulus007 op 12-07-2009 12:38 ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
Bekende merken zijn oa.:
Antec
Chieftec
Cooler Master
Corsair
Enermax

Als je maar zorgt voor een 80-plus voeding, dan zit je eigenlijk al automatisch op een Active-PFC voeding en dan zit je eigenlijk al wel goed.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

cumulus007 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:34:
Probleem opgelost, bedankt voor de hulp :)
Wat heb je besloten / gekocht?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:29
Dit hoort dus inderdaad in Overige Hardware waar Welke voeding heb ik nodig? Deel 22 loopt. Deze gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.