keukencomputer

Pagina: 1
Acties:
  • 781 views

• zooitjezooitje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-03-2021
ik ben op zoek naar een computer voor aan een muur in de keuken. (ja zelfs in de keuken wil ik af en toe tweakers checken :-))
Ik geloof dat ze onder de naam ' all in one' worden verkocht maar het komt neer op een simpele computer in de monitor ingebouwd met dradloos een muis en kbd.
Hij komt dus in de keuken te hangen (tv/filmpje tijdens het koken of een receptje van internet) dus hoeft niet zwaar uitgerust te zijn.

Minimaal:
-pc in flatscreen model
-TV tuner om normaal TV te kijken
-muurophanging
-touch screen
-draadloos muis en keyboard
-netwerkkaartje

Wie weet welke merken/typenummers dit allemaal in 1 product leveren tegen een redelijke prijs?

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-12 20:47
Graag gedaan!

Van deze lijst lijkt de achtste link het meest op wat je wilt.

while (! ( succeed = try ()));

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03:13

the mod man

iets van beeldmaker

Er is van asus een all in one ding in de eee lijn (stond er 1 van in dixons stadskanaal)
was ongeveer 4 cm dik met touchscreen en denk 15 inch scherm.

ChicaneBT wist em wel :z

[ Voor 13% gewijzigd door the mod man op 12-07-2009 00:39 ]

I can't wait to shoot!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

the mod man schreef op zondag 12 juli 2009 @ 00:22:
Er is van asus een all in one ding in de eee lijn (stond er 1 van in dixons stadskanaal)
was ongeveer 4 cm dik met touchscreen en denk 15 inch scherm.
Dat is de Asus Eee Top :).

• zooitjezooitje
tja, deze heb ik gezien. en er is ook een all in one die niet zozeer een laptopmodel is, maar er zit geen tvtuner in. en het nieuws kijken doe ik ook graag in de keuken ;-)

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Er zijn usb-dongles waar je je tv-kabel op aan kunt sluiten, dan werkt het ook.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Of je kijkt TV via je internet-verbinding. Ik zou denken dat je via uitzending gemist, nosheadlines.nl o.i.d. ook wel nieuws kan kijken

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

http://www.nos.nl/journaal24/ heeft 24/7 nieuws, wat wil je nog meer ;)

Verwijderd

zooitjezooitje schreef op zondag 12 juli 2009 @ 00:40:
tja, deze heb ik gezien. en er is ook een all in one die niet zozeer een laptopmodel is, maar er zit geen tvtuner in. en het nieuws kijken doe ik ook graag in de keuken ;-)
Misschien moet je zelf dan eens zoeken :X . Zet in je TS wat je gevonden hebt maar niet aan je eisen voldoet.

• zooitjezooitje
ik ga liever niet mijn wensen bijstellen omdat er tweakers zijn met andere gedachten. ik zoek nu net eentje met tvtuner. daarom kom ik hier op het forum.

er zijn wel een aantal die ik heb gevonden:
averatec a1
msi ae1900
msi ap1900
asus eee top
shuttle x5000ta
hp touchsmart AI0 (duur!)

maar hebben geen tvtuner en dat is nu net de crux. Mijn vriendin staat eerlijkgezegd vaker in de keuken dan ik en kijkt natuurlijk naar CSI en Law en Order en wat niet meer. Dus daarom geen herhalinggemist.nl of andere internetopties maar ook de optie om naast mijn NAS ook gewoon old fashion tv te kijken

Maar dat is nu net niet makkelijk te vinden vandaar deze oproep.

edit: als het niet bestaat is dat ook een leefbaar antwoord (ik heb momenteel analoog kabel - kan (bij voorkeur niet) over op digitale tv)

[ Voor 11% gewijzigd door zooitjezooitje op 12-07-2009 02:01 ]

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-12 20:59
Het is niet helemaal wat je zoekt, maar voldoet wel aan je eisen.

Je geeft al een lijst met geschikte apparaten, op de tuner na.

Gelukkig zijn er ook losse tuners op de markt. In allerlei geuren en kleuren. Van USB tot netwerk/Internet. Is dat misschien iets?

• Saampje1460
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-12 12:37
En die zijn hier te vinden: http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

[ Voor 7% gewijzigd door Saampje1460 op 12-07-2009 02:14 ]

• zooitjezooitje
geen idee. hoe werkt dat precies? een losse tuner die de pc signaal geeft (via afstandsbediening?) en dan op het scherm tv kijken mogelijk maakt?

is er dan software om te installeren? en kan de tuner los worden ingeplugd, want in dergelijke systemen een kaartje bijprikken lijkt mij geen optie.......

• Saampje1460
zooitjezooitje schreef op zondag 12 juli 2009 @ 02:15:
geen idee. hoe werkt dat precies? een losse tuner die de pc signaal geeft (via afstandsbediening?) en dan op het scherm tv kijken mogelijk maakt?

is er dan software om te installeren? en kan de tuner los worden ingeplugd, want in dergelijke systemen een kaartje bijprikken lijkt mij geen optie.......
In de tuner zit een opening voor de analoge kabel.
Daar doe je de tv kabel in.
Bijgeleverd bij de tuner zit de software en de drivers voor de tuner maar je kan natuurlijk ook Windows Media Center/MCE of Mediaportal gebruiken om tv te kijken via de tuner

• zooitjezooitje
ik ga even op zoek hoe dit er uit ziet (los kastje erbij). bedankt!

ik hoop wel dat er toch ergens een systeem bij zit met een tvtuner ingebouwd (hoe moeilijk kan het zijn?) :-)

• Saampje1460
zooitjezooitje schreef op zondag 12 juli 2009 @ 02:25:
ik ga even op zoek hoe dit er uit ziet (los kastje erbij). bedankt!

ik hoop wel dat er toch ergens een systeem bij zit met een tvtuner ingebouwd (hoe moeilijk kan het zijn?) :-)
Het ziet er ongeveer zo uit: http://tweakers.net/ext/i/1227693146.png
En de enigste all in one pc met tv tuner die ik heb kunnen vinden op Google is de Lenovo IdeaCentre 600 alhoewel die toch aardig duur is volgens mij vanaf 999 dollar omgerekend zo´n 719 euro. Alleen is die nog nergens te vinden op internet

[ Voor 8% gewijzigd door Saampje1460 op 12-07-2009 02:34 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12 17:34
Wikipedia: Honeywell 316

Is wel een oldtimer.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12 16:13
http://eu.msi.com/index.p...no=&cat3_no=&prod_no=1776
of
http://eu.msi.com/index.p...&cat2_no=655&prod_no=1732

Zoiets, en dan een USB tuner er bij misschien...

Of zoiets: http://eu.msi.com/index.p...incat_no=388&prod_no=1721
En dan een flink scherm er voor kopen...

[ Voor 21% gewijzigd door eX0duS op 12-07-2009 10:36 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:27
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Zie ook [Ervaringen] All-in-one Desktops
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.