Toon posts:

Geluidsinstallatie voor in de Auto

Pagina: 1
Acties:
  • 3.951 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

sinds kort heb ik een eigen auto en een degelijke geluidsinstallatie is essentieel voor mij.
Ik heb me een week lang geïnformeerd hier op tweakers hoe het een en ander werkt en ben ik nu tot de
conclusie gekomen dat een 165mm componenten speaker set + 2 keer 165mm rear speakers + headunit voor mij het beste is. De rear speaker zit niet in de hoedenplank maar zo (het lukte me niet om de afbeelding te tonen misschien heeft iemand hier een oplossing voor):

[img=http://img269.imageshack.us/img269/1426/rearspeakers.th.jpg]

Ik ga dus geen versterker halen of subwoofer! Het gaat mij puur om de kwaliteit niet de kwantiteit en bovendien heb ik hier gelezen dat een subwoofer de overige tonen kan overheersen.

Goed, nu heb ik de volgende speakers en headunit in gedachte, die overigens bij rondevries.nl worden gehaald aangezien ik hier positieve reviews over heb gelezen en het dikwijls voorkwam de topics:

-GROUND ZERO GZIC 650 € 49,-
-HERTZ DCX 165 € 69,-
-ALPINE CDE-103BT € 199,-

Totaal € 317,-

Zoals men kan zien is mijn budget rond de 300 euro. Ik weet dat het kiezen van speakers subjectief is, iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur. Het probleem is dat de audio speciaalzaak bij mij in de buurt deze speakers niet heeft dus daarom vraag ik aan jullie of iemand ervaring heeft met een van deze speakers.
Op google ook geen reviews kunnen vinden en dan houdt het op...

PS

Als er iets ontbreekt dan hoor ik het graag OF als jullie een betere samenstelling kunnen creëren voor dezelfde totaal prijs (meer 'bang for your bucks')

Verwijderd

Ik heb veel goede dingen gehoord over Hertz, je zou bij rondevries.nl om een setje kunnen vragen, die kunnen altijd wel een goed prijsje voor je maken..

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is ook naar boven gekomen in de meeste topics dat Hertz een zeer degelijk merk is.
Heb je toevallig ervaring met ground zero, scheen ook een degelijk merk te zijn.
Misschien dat als meerdere Hertz aanbevelen ik 50 euro meer betaal en voor de volgende componenten speaker set ga van Hertz :HERTZ DSK 165 € 109,-

Verwijderd

Ik raad je aan om rondevries.nl even te mailen en te vragen of ze een setprijs kunnen maken, als je dat nog niet gedaan hebt, ze hebben voor mij ook een mooie prijs gemaakt, misschien kan jij dat ook wel zo regelen.
Waarom ga je niet voor 6x9" achterin? Of zit je met een systeem waar alleen bepaalde grootten inkunnen..

Bij de mediamarkt heb ik trouwens infinity kappa's gehoord van 300 euro, die klonken super geweldig, ook een composetje van 16,5cm , maar dat is vast te duur :p

Heb zelf nog niets gehoord over ground zero, alleen ergens gelezen over hertz, dus kan je daar geen info over geven..

Je kan natuurlijk ook even naar hun winkel gaan en luisteren?

Ik neem aan dat je de composet voorin neemt? Dan zou ik daar het meeste geld in doen en achterin wat minder (aangenomen dat je zelf voorin de auto zit natuurlijk..)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2009 19:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
6x9 gaat inderdaad niet, komt omdat ik ze niet in mijn hoedenplank heb staan, maar ernaast zeg maar (zie image). En langs rondevries toch maar niet, omdat ik in het zuidelijkste puntje van Limburg woon (Heerlen).

Goed idee, als er niet snel meer mensen reageren wat betreft de kwaliteit van Ground Zero dan bestel ik me voorin gewoon die Hertz componenten set en achterin moet ik dan nog zien. Ken jij toevallig leuke rear speakers voor rond de 50 euro. Dan kom ik op 358 euro wat nog nét kan.

Ik zit inderdaad voorin heb nog geen chauffeur, maar dat komt nog wel ;)

PS

Wat betreft de setprijs, snap ik niet helemaal. Hoe kan ik door te mailen een lager prijs krijgen? Is het in de
trant van ik wil voor en achter speakers met headunit kunnen jullie wat euro's eraf knallen dan haal ik ze bij jullie... (even kort door de bocht :9 )

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2009 19:40 ]

Verwijderd

Ja je vraagt ze gewoon van hey ik wil graag deze set bestellen is dit goed of hebben jullie andere ideeen en wat is de laagste prijs die jullie kunnen doen.. Zeg dat je voorin een hertz compo wil hebben en achterin ook wel redelijk goede rears (het liefst van hertz)..

Zo deed ik dat tenminste..

Verwijderd

Topicstarter
Blackflower of wat je naam ook is, bedankt voor je hulp zover echt top!
Ik zal vanavond of morgen wel een mail sturen, mag ik vragen hoeveel jij eraf hebt kunnen krijgen?
Of wat voor speakers jij je hebt gehaald, je kan me ook mailen als het te persoonlijk is :D

Verwijderd

Ja ik heb niet deze set besteld, het ging mij toen om een Hertz 10cm voorin, 6x9 achterin en een MTX 10-04 subwoofer, hier kreeg ik ongeveer 20-30 euro vanaf.. Weet het niet meer precies..

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Overigens zou ik proberen om toch vóór een betere compo set te krijgen.. Valt een 13 of 16cm set niet te hobbyen? Verder weet ik niet wat voor speakers je nu hebt achter, maar er bestaan ook 4x7 of 4x6 inch speakers voor naast de hoedenplank.

En, hou er rekening mee dat je binnenkort wél een versterker wil; een standaard radio gooit er met moeite 12-15 watt per kanaal uit en met betere speakers wordt dat je bottleneck. Ook een subje doet wonderen voor je geluid; je "gewone" speakers krijgen het een stuk makkelijker als ze de laagweergave niet hoeven te doen. Gevolg: strakker en zuiverder geluid.

Als ik je een zetje de goede kant op mag geven: vergeet de achterspeakers en investeer in een goede compo voor. Zoek een radio met tulp uitgangen en spaar door voor een leuke 4 kanaals> 2 kanalen vóór, 2 kanalen bruggen op de sub.

Over die sub: dat kan ook subtiel met een (ik krijg het bijna mijn strot niet uit) gesloten 8 of 10 inch. Dus niet om te boomen door de straat, maar puur als geluidsondersteuning.

Oh ja.. over foto's op dit forum: Overzicht van UBB-codes #tag_img

Wise enough to play the fool

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:41

JT

VETAK y0

Ik heb 2x12" in de auto gehad. Ging echt debiel motherfucking hard. Maar als ik het neutraal instelde, dan zeiden mensen wel eens dat ze niet hoorden dat er een subwoofer in de auto zat. En niet omdat er geen bas was, maar omdat het zo goed integreerde dat het wel uit de composet voor (had geen achter) leek te komen. Ik sluit mij aan bij teacher. Een sub is misschien niet nodig als je je deuren goed dempt met loodbitumen. Maar een versterker (hetzij voor je sub, hetzij voor je compo) en een sub kunnen wel verschrikkelijk veel toevoegen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:16
Zoek hier eens een mooi composetje uit.

http://audio-system.hifimotive.nl/
Hier hebben ze kwalitatief zeer goede speakers, die ook op wedstrijden gebruikt worden.

Mocht je wat meer geld overhebben dan moet je eens gaan kijken naar DLS.

Audiosystem is een zeer goed merk. Bij veel wedstrijden zie je deze naam tussen Audiosystem, Rockfort fostgate, MTX, Kicker, Ground zero

[ Voor 15% gewijzigd door BurnerT op 11-07-2009 23:17 ]

• JT

JT

VETAK y0

Hertz vind ik zelf fijner klinken. Je kan niet beslissen wat je neemt op basis van wat anderen zeggen eigenlijk. Maar Audio System vind ik momenteel wel een beetje een hype zoals Ground Zero dat een paar jaar geleden was (en daarmee wil ik niet zeggen dat het niet goed is hoor ;) )

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Nouja, je kan dus in ieder geval prima rondevries.nl om advies vragen, vragen of ze een setje voor je kunnen maken. Mij lijkt een subwoofer ook wel lekker tenzij je een erg goede compo set hebt die heel laag gaat.

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
Ground Zero is een goed merk, maar dat setje dat je noemt is slechts hun instapsetje en daar zou ik dan niet al teveel van verwachten. Ik zou beginnen met enkel een compo + HU om je budget rond de 300 te houden. Een versterker voor je compo is een veel grotere verbetering voor de kwaliteit van je geluid dan een set 6x9 speakers achterin. Mijn persoonlijke mening is zelfs dat geluid niet van achter hoort te komen en een setje achterin compleet overbodig is. Dan kan je beter voor een subwoofer gaan die niet hoger speelt dan +/- 80Hz zodat deze niet tot nauwelijks te plaatsen is...

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de velen replies,

een subwoofer kan ik altijd nog later toevoegen, vooralsnog wil ik het niet te duur maken.
Ik hoor van meerdere hier dat ik minder aandacht moet besteden aan de rear speakers en meer in een componenten set moet steken. Ik zou van de HERTZ DSK 165 naar de HERTZ ESK 165 kunnen gaan, maar is dat de 50 euro wel waard?

In principe had ik de rear speakers zo gelaten zoals ze nu zijn, als de rechter rear speaker niet zou kraken bij een te hoge volume (speakers waren van de sloop gehaald, zodat ik mijn hoedenplank origineel kon laten). Kortom, de rear speakers moeten vervangen worden en ik moet zeggen dat ik het wel fijn vind als ik 'omgeven' wordt door muziek. Dus zowel van voor als achter.

Nu even over het dempen van de deuren. Ik rij in een golf 3 uit 1994 waarbij de deuren nogal resoneren.
Ik wil hoe dan ook de deuren dempen, maar heb ik daarvoor per se speciale matjes voor nodig die je bij rondevries.nl kan halen of is een geïmproviseerde matje ook goed (heb een handige vader, soort van MacGyver achtig figuur :P ).

Wat betreft de versterker ik denk dat ik dat vooralsnog laat liggen omdat ik anders flink over mijn budget heen ga. Dat was een van de rede dat ik voor een Alpine Headunit was gegaan, produceert zonder versterker ook redelijk geluid. Toch bedankt voor de tips!

• JT

JT

VETAK y0

Haal die loodbitumenmatjes bij Merford, is veeeeeeeeeeeeeeeeeel goedkoper. Hoef je zelf niet te kloten voor een paar euro's. Muziekopnames zijn meestal van voren gedaan dus dan krijg je in de auto muziek die van voren hoort te komen ook van achter....rij eens voor de gein met je auto rond zonder geluid uit de achter speakers. Als je voor en achter persé beide wilt gebruiken, zou ik voor en achter gelijkwaardige speakers halen.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Heb rond gereden en ik moet zeggen dat als ik de rear speakers wat harder zet dat het voor mijn gevoel veel fijner klinkt. Daarom denk ik ook dat ik voor de volgende set ga:

-HERTZ DSK 165 € 109,-
-HERTZ DCX 165 € 69,-
-ALPINE CDE-103BT € 199,-

Totaal € 377,-

Wow, duur grapje. Zo zijn alle speakers gelijkwaardig en heb ik een mooie Headunit. Wat betreft die lood bitumen matjes bij Merford. Ben trouwens van plan Vibraflex Normal (2,5 mm) te halen, voor € 19.42. En als mijn berekeningen kloppen dan heb zit er voor 400 euro aan materiaal in mijn auto dat mijn geluid een flinke boost moet geven. Als er nog opmerkingen zijn dan hoor ik het wel.

PS

Heb nog niks over mijn toekomstige headunit gehoord. Zou het misschien slimmer zijn een headunit van 60 euro te halen (bij de lidl is er een actie een silvercrest player) en met de overige 140 euro in speakers en een degelijke versterker te stoppen ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2009 20:18 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:36
Je zult het vast wel uitgezocht hebben, maar die ruimte naast je hoedenplank ziet er niet uit alsof er een speaker van 16,5cm in past?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
ja dat dacht ik ook maar ik heb het los gekoppeld, meetlint erbij gepakt en kwam uit op plus minus 16 centimeter. Ik heb mijn autoradio vervangen voor een JVC radio en kom toevallig op precies hetzelfde bedrag
alleen nu een stap omhoog gegaan qua speakers. Van de diECI serie naar de Hertz Energy serie. Zie onder:

-JVC KD-R501 € 119,00
-HERTZ ESK 165 € 159,00
-HERTZ ECX 165 € 99,00

Totaal € 377,-

En die serie ziet er heftig uit zie een filmpje van de woofer op youtube (over flexibiliteit gesproken zeg!):

http://www.youtube.com/wa...2Ou0lEb4s&feature=related

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2009 20:37 ]

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:40
Als je wat informatie over Hertz nodig hebt geef maar een gil heb zelf in mijn auto:

Hertz ESK 165L
Hertz ECX 690

Gaat icm caliber 4 kanaals versterker erg hard.. en vervormt niet.
Eigelijk iets te hard :P

Verwijderd

Topicstarter
Netjes SmoothTweaker, herinner je je nog het geluid zonder versterker en wat was je headunit?
Indien het geluid met versterker velen malen beter is kan ik me net zo goed een goedkope headunit halen
voor € 60,- bij de lidl in samenwerking met de BOSCHMANN PCH4882 versterker.
Wat dan uitkomt op de volgende prijs:

-Lidl headunit € 60,-
-HERTZ ESK 165 € 159,00
-HERTZ ECX 165 € 99,00
-BOSCHMANN PCH4882 versterker € 69,-

Totaal € 387,-

• Razkin
  • Nu online
Ik zou het op een degelijke HU houden en niet een lidl prulding. Wil je dan over een paar maanden toch een betere sound, dan breid je je install uit met een amp(en dan geen Boschmann :X )

iRacing Profiel

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb zelf een alpine 104(zelfde als de 103 alleen dan met ipod kabel en maar 1 kleur verlichting),
voor compo dsk 165, achter coax ecx 130.

Achter een serie hoger genomen zodat de belastbaarheid beter bij elkaar lag.
De alpine headunit is goed genoeg om de speakers aan te sturen, vaak hoor je dat de tweeters schel worden als je ze aanstuurt met versterker(heel ff zo getest vond het meevallen).
Achteraf heb ik er een beetje spijt van voor de voorspeakers voor de goedkoopste serie te gaan, maar deze waren in mijn auto het eenvoudigst aan te sluiten ivm losse filters voor laag en hoog.

Ik heb er trouwens wel een subje bij in de achterbak, maar ook zonder is het prima geluid.

Die headunit is echt een aanrader, ik gebruik hem icm een ipod nano/classic of iphone, dit werkt allemaal prima. Verder doet de nokia van mijn vriendin het perfect, en mijn HTC touch pro(na handmatige sync na een ROM update) het prima. De geluidskwaliteit van muziek en telefoneren is prima. Er zitten voor mij voldoende instellingen op. Bediening is prima te begrijpen al zijn er soms rare keuzes gemaakt. Zo is bevestigen of doorklikken niet de rotary knop induwen maar een knopje eronder. Maar hier is goed aan te wennen. Een ander klein nadeel is dat wij een citroen hebben, die de radio al aan zet op het moment dat de deuren van t slot af gaan. Op dat moment zet de HU ook een BT verbinding op met de telefoon. Ook wanneer mijn vriendin der telefoon binnen ligt, krijg je op zo'n moment een telefoontje dan gaat hij niet over in de auto als er nog geen frontje op zit, en ook niet op de telefoon want hij is verbonden met de HU.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Topicstarter
Dit is zeer interessant Def_P zeker aangezien je bijna dezelfde speakers en HU hebt, die ik wil hebben.
En aangezien een hogere serie volgens jou net dat extra beetje kon geven, ga ik denk ik voor de ESK 165 en Alpine HU in combinatie met de HERTZ DCX 165 als rear speaker.

• JT

JT

VETAK y0

Laat die Lidl lekker links liggen, JVC ben ik ook geen fan van en zie je ook niet bij SQ (sound quality) wedstrijden. Imho is dat zeker in het geval van JVC niet voor niks.

Wat misschien wel een aanrader is, maar eveneens iets boven het budget, is de Kenwood KDC-BT8044. Kenwood heb ik altijd leuk geluid vinden geven. En de KDC BT8044 bied heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel functionaliteit, ook hoogwaardige functionaliteit voor een bodemprijs. Bij Pixmania is die 210 euro. Voor dit geld krijg je onder andere het volgende:

- Time allignment
- 3x RCA uitgang van 4 volt
- Parametrische equalizer
- Instelbare steilheid van het filter van 6, 12, 18 of 24db/octaaf
- Bluetooth handsfree met SMS ondersteuning
- USB in
- Aux in
- 5 regelig LCD dot matrix display
- Afstandsbediening

Ziet er daarnaast ook nog erg nice uit:
Afbeeldingslocatie: http://images.kenwood.eu/files/image/1143/8/original/KDC-BT8044U.jpg

Echt belachelijke uitrusting voor het geld en de klank van de Kenwoods valt me lang niet tegen! Time allignment heb ik ook op m'n Alpine HU en ik zou niet meer zonder willen. Dat vind je normaal echt niet op head units van deze prijs, net zoals 3x RCA op 4 volt, instelbare steilheid van het actieve filter enzovoort. Ik vind Alpine geweldig, maar in die prijsklasse zou ik de Kenwood kiezen!

[ Voor 11% gewijzigd door JT op 12-07-2009 22:46 ]

Ecodan warmtepomp

• teacher

teacher

Dysgaf!

Er staat op sys een Pioneer Dex p99 te koop.. Dan heb je wat goeds. Daar moet wel een losse amp bij overigens, maar die kan je desnoods gebruikt scoren..

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor de tip Teacher, maar ik ga denk ik toch voor de Alpine. Heb op internet zeer positieve reviews gelezen. Kenwood laat ik liggen JT, zo kan ik door gaan en ik ben al flink over mijn budget.

Ik heb gisternacht een mail naar rondevries.nl gestuurd wat betreft de volgende set:

-HERTZ DCX 165
-HERTZ DSK 165
-ALPINE CDE-103BT

Totaal € 377,-

Nu maar hopen dat ze er een 'paar' euro's eraf kunnen halen.
Zoals jullie kunnen zien ben ik een stapje omlaag gegaan qua de speaker set serie. Muziek is belangrijk voor me in de auto maar aan de andere kant zit ik niet constant in de auto en zal ik volgens mij al flink vooruit gaan als ik de stock speakers vervang en de deuren nog met bitumen matjes beplak.

Afgaande op mijn gekozen set denken jullie dat ik enigzins 'bang for my bucks' heb?

• JT

JT

VETAK y0

Voor een tientje meer zou ik de Kenwood nemen. Zeker time allignment draagt bij aan je geluid. Voor dat tientje zou ik het niet laten liggen. Veel meer bang for the buck en om dat op een tientje te gaan besparen vind ik wel erg gierig ;)

[ Voor 25% gewijzigd door JT op 13-07-2009 14:48 ]

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Het klinkt inderdaad interessant, heeft iemand ervaring met pixmanie qua levering en service.
Bij rondevries kost de HU 239 dat is dan toch 40 euro en eerlijk gezegd snap ik de extra functionaliteiten niet zoals time allignment. Dus weet niet of ik de extra functionaliteiten ook ga gebruiken, misschien als je een samenvatting maakt van wat de Kenwood heeft in tegenstelling tot de Alpine dat ik de stap maak richting de Kenwood (in boerenkool Nederlands graag). :D

• Razkin
  • Nu online
Heb mijn JVC R801 bij Pixmania vandaan, was daar slechts 167,-. De gemiddelde prijs hangt rond de 195,- Had hem zonder gezever 3 dagen later in huis...

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb vanavond de knoop doorgehakt. Blackflower bedankt voor je tip heb rondevries een mail verzonden en ze zeiden dat het een top speaker set was in combinatie met de alpine radio. Bovendien heb ik nog € 37,- euro korting gekregen!!! Mijn keuze (voor de liefhebbers):

-HERTZ DCX 165
-HERTZ DSK 165
-ALPINE CDE-103BT

Totaal € 377,-

Korting € 37,-

Eind bedrag € 340,- :D

Zodra ik ze binnen heb en geïnstalleerd heb, zal ik een review maken als men dat wilt.

Verwijderd

Ja graag reviews, of filmpjes zodra je het hebt.. En ja rondevries is wel een goede zaak

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:00:
Het klinkt inderdaad interessant, heeft iemand ervaring met pixmanie qua levering en service.
Bij rondevries kost de HU 239 dat is dan toch 40 euro en eerlijk gezegd snap ik de extra functionaliteiten niet zoals time allignment. Dus weet niet of ik de extra functionaliteiten ook ga gebruiken, misschien als je een samenvatting maakt van wat de Kenwood heeft in tegenstelling tot de Alpine dat ik de stap maak richting de Kenwood (in boerenkool Nederlands graag). :D
Time allignment compenseert voor de verschillen in afstand van speakers tot je oor. Je rechter speaker is verder van je vandaan dan je linker. Daar compenseert het voor. Erg fijne functie, zou niet meer zonder willen :)
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 22:30:
Ja graag reviews, of filmpjes zodra je het hebt.. En ja rondevries is wel een goede zaak
Lang niet altijd...een maat van mij had er een versterker gekocht. Kreeg hij dat ding binnen, is het eentje die al gebruikt was. Op zich geen ramp maar je zag het er aan af :/ Je zag precies waar de schroeven hadden gezeten want daar zat geen lak meer, er zaten krassen op en nog wel meer dingen. Zag er meer uit als een in redelijk goede staat verkerende 2e hands dan een nieuwe :/ Dat doe je imho niet. En zo heb ik wel vaker eens wat gehoord.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Zo bitumen matjes zijn nu eindelijk binnen!
Nu nog op de speakers wachten en installeren maar.

Wat betreft die bitumen matjes hoe warm je die op tot 50 graden als je geen verfstripper hebt. Verder, hebben jullie nog tips zoals, welke plekken het beste te ontdreunen?

• MasterNL23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-01 17:50

MasterNL23

alias Japie

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 18:21:

Wat betreft die bitumen matjes hoe warm je die op tot 50 graden als je geen verfstripper hebt. Verder, hebben jullie nog tips zoals, welke plekken het beste te ontdreunen?
Gewoon even in de auto laten liggen als die in de zon staat, dan wordt die shit wel warm genoeg.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:28
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 18:21:

Een gewone fohn doet ook wonderen hoor.
Heb heel mijn auto gewoon gedaan met een gewone fohn.. werkt net zo goed..
Het gaat erom dat het spul ietwat zachter word.. en dat lukt je ook met een gewone fohn.

Let wel op dat je alles goed aandrukt (vooral in de hoekjes) want anders krijg je luchtbellen onder je matjes en is de kans op roestvorming ook groter.

Verder kan ik je nog als tip meegeven sowieso heel je deur te dempen.
Je bekleding eraf. De buitenbeplating goed dempen.. en OOK de binnen beplating.. zorg dat er zo min mogelijk gaten open zijn. Want via gaten verlies je druk.
Succes ermee..

*sowieso

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik leg die matjes op het dak van de auto in het zonnetje.

Waar plakken? sws om en achter het speakergat, maar het liefst zo veel mogelijk. Ik weet niet hoeveel m2 matjes je hebt namelijk.

• JT

JT

VETAK y0

In de oven werkt ook ideaal. Blijven geen rare geuren achter in je oven kan ik je vertellen :)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
hahah in de oven, zal mijn moeder geweldig vinden :P
Ik heb 8 keer 50cm * 25cm matten. Dus plus minus 8m².
Kortom, om en achter het speaker gat en alle gaten dichten (die gedicht kunnen worden natuurlijk).

• JT

JT

VETAK y0

Euh...8 vierkante meter???? Je hebt 1 vierkante meter ;) Ik zou eerst alle gaten dichten. Wat je dan overhoud, rond de speaker en probeer 2 matjes op het buitenplaatwerk te krijgen.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk 0.25*0.5*8=1m², ik snap ook niet hoe ik aan die 8m² kwam :P
8 is wel erg groot en het is niet zo dat ik een Hummer heb of zo en dan nog was het te veel ;)

• DonJunior
Op het dak van je auto leggen.. ja moet je doen!! |:(
8)7
Het spul wordt zacht.. dus ook de randjes zakken wat in.. waardoor er dus dan spul op het dak van je auto komt.. en geloof me.. dat ga je niet leuk vinden...

Niet moeilijk doen.. gewoon iedere keer stukjes snijden.. van 10 bij 10 ofzo (wat door je duur gaten past) en dan rustig fohnen..

Overigens vind ik 1m2 wel erg aan de krappe kant..
ikzelf heb 1m2 per deur.. en dan nog 1 m2 in de kofferbak (coupé,, dus maar 2 deuren [voor de duidelijkheid] :P )

*sowieso

• teacher

teacher

Dysgaf!

DonJunior schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 23:48:
Op het dak van je auto leggen.. ja moet je doen!! |:(
8)7
Mja.. :/

:|

Anyways, zo doe ik het. De problemen die DonJunior omschrijft heb ik nog niet ervaren.

• DonJunior
Dat is vreemd.. juist met het op maat snijden van die matjes komen de randjes los te zitten en krijg je een grote plakboel (vooral met het laatste beetje en het lostrekken van de matjes van elkaar)
Ik neem aan dat je niet 1 m2 aan plaat op je dak gaat leggen.. (of heb je zo'n kit met allemaal losse plaatjes?)
Ik heb namelijk destijds gewoon bij het magazijn van dynamat meteen 3m2 (3 platen van 1m2) meegenomen..

Nja ben benieuwd... post je foto's @ TS? :p

*sowieso

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kit met allemaal losse plaatjes( 8 maal (50cm * 25cm).
En nee ik ga het niet op het dak van mijn auto verwarmen, maar doe het met een föhn.
Waarom zou 1m² niet genoeg zijn? Ik ga geen pantser auto maken... ;)

PS

Donjunior nog paar m² over, als je dichtbij woont dan haal ik het wel even op :P

PPS

Ja als ik de speakers binnen heb (waarschijnlijk maandag), zal ik wel paar foto's posten van het werk dat ik verricht heb.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2009 20:21 ]

• JT

JT

VETAK y0

Meer is beter voor de demping :) 1m2 voor 2 deuren kan wel, maar meer merk je wel.

Ecodan warmtepomp

• Def_P
  • Niet online
Is dat nou lastig die demping aan brengen?

Heb een citroen xsara, met elektrische ramen, en centrale vergrendeling, dat houd me dus nog een beetje tegen, heb zoiets nog nooit ondernomen.

• DonJunior
@Def_P: Nee hoor valt reuze mee..
Hier wat fotootjes van mijn demping.. En de stappen die ik heb ondernomen.

Eerst de deurbakken/bekleding eraf halen en de speaker demonteren.
Afbeeldingslocatie: http://www.ardonjunior.com/Fotoalbum/AutoDempen/dempen_001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ardonjunior.com/Fotoalbum/AutoDempen/dempen_002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ardonjunior.com/Fotoalbum/AutoDempen/dempen_003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ardonjunior.com/Fotoalbum/AutoDempen/dempen_004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ardonjunior.com/Fotoalbum/AutoDempen/dempen_005.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ardonjunior.com/Fotoalbum/AutoDempen/dempen_009.jpg

Dan alles echt heel erg goed schoonmaken.
Afbeeldingslocatie: http://www.ardonjunior.com/Fotoalbum/AutoDempen/dempen_015.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ardonjunior.com/Fotoalbum/AutoDempen/dempen_016.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ardonjunior.com/Fotoalbum/AutoDempen/dempen_017.jpg

Ik moest de stukjes op maat snijden nog...
Afbeeldingslocatie: http://www.ardonjunior.com/Fotoalbum/AutoDempen/dempen_018.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ardonjunior.com/Fotoalbum/AutoDempen/dempen_019.jpg

Vervolgens kun je gewoon langs je raam systeem en de gaten alles tegen de buitenwand van de deur plakken..

Afbeeldingslocatie: http://www.ardonjunior.com/Fotoalbum/AutoDempen/dempen_020.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ardonjunior.com/Fotoalbum/AutoDempen/dempen_021.jpg

Zelf heb ik de speakerranden ook goed ingepakt.. zodat alles netjes luchtdicht is.. (persoonlijke voorkeur, wel aan te raden)
Afbeeldingslocatie: http://www.ardonjunior.com/Fotoalbum/AutoDempen/dempen_022.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ardonjunior.com/Fotoalbum/AutoDempen/dempen_024.jpg

En dan de rest van de deur helemaal dicht plakken (let wel op de stangetjes van je deurvergrendeling.. dat je die niet mee inpakt.. anders gaan je deuren niet meer open/dicht)

Afbeeldingslocatie: http://www.ardonjunior.com/Fotoalbum/AutoDempen/dempen_025.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ardonjunior.com/Fotoalbum/AutoDempen/dempen_026.jpg

*sowieso

Verwijderd

Topicstarter
DonJunior, heel erg bedankt voor de foto's. Foto's zijn duizend maal duidelijker dan woorden!
Trouwens, netjes gedaan het eind resultaat mag er wezen! Ik ben alleen bang dat ik met mijn 1 m²
het helaas niet helemaal zal kunnen beplakken zoals jij hebt gedaan.

Ik zie dat je er ervaring mee hebt, als je 1m² hebt wat zouden dan je prioriteiten zijn(wat zou je zeker beplakken)?

• JT

JT

VETAK y0

Def_P schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 07:57:
Is dat nou lastig die demping aan brengen?

Heb een citroen xsara, met elektrische ramen, en centrale vergrendeling, dat houd me dus nog een beetje tegen, heb zoiets nog nooit ondernomen.
Zodra je deurpanelen eraf zijn is het een eitje :) Gewoon verwarmen en plakken.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 13:04:
DonJunior, heel erg bedankt voor de foto's. Foto's zijn duizend maal duidelijker dan woorden!
Trouwens, netjes gedaan het eind resultaat mag er wezen! Ik ben alleen bang dat ik met mijn 1 m²
het helaas niet helemaal zal kunnen beplakken zoals jij hebt gedaan.

Ik zie dat je er ervaring mee hebt, als je 1m² hebt wat zouden dan je prioriteiten zijn(wat zou je zeker beplakken)?
Eerst kijken hoeveel je hebt om het luchtdicht te maken. Dat op zich is nog wel belangrijker dan dempen. Dan 1 of 2 matjes achter je speaker (of meer als je nog over hebt).

Ecodan warmtepomp

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-11-2025
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 22:02:
Beste tweakers,

ik heb vanavond de knoop doorgehakt. Blackflower bedankt voor je tip heb rondevries een mail verzonden en ze zeiden dat het een top speaker set was in combinatie met de alpine radio. Bovendien heb ik nog € 37,- euro korting gekregen!!! Mijn keuze (voor de liefhebbers):

-HERTZ DCX 165
-HERTZ DSK 165
-ALPINE CDE-103BT

Totaal € 377,-

Korting € 37,-

Eind bedrag € 340,- :D

Zodra ik ze binnen heb en geïnstalleerd heb, zal ik een review maken als men dat wilt.
Koop dan voor die 37 Euro een leuke tweedehands versterker... 10:1 dat je dat gewoon erg goed merkt. Ik zelf had Hertz 6*9's in de auto, weet niet meer welke, maar merkte het erg goed toen ik een versterkertje inbouwde. (4x35W JBL) Deze kocht ik 2dehands voor 30 euro... 2 kanalen gebruikte voor een dubbelspoels 12" woofer. Mooi gebalanceerd voelde je je geen aso in die auto, maar kon je wel genieten van heerlijk geluid.

Verwijderd

Topicstarter
Iredev, wat voor Headunit had je? Indien een cheap HU, misschien dat daarom de overgang naar een versterker zo drastisch was. De Alpine HU produceert namelijk al van zichzelf zeer degelijk geluid. Als je ook een Alpine of iets dergelijks had en het geluid zoveel beter is, dan zal ik het zeker in overweging nemen. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2009 14:58 ]

• lredev
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 14:57:
Iredev, wat voor Headunit had je? Indien een cheap HU, misschien dat daarom de overgang naar een versterker zo drastisch was. De Alpine HU produceert namelijk al van zichzelf zeer degelijk geluid. Als je ook een Alpine of iets dergelijks had en het geluid zoveel beter is, dan zal ik het zeker in overweging nemen. ;)
Een pioneer.. type weet ik zo niet (hij is gisternacht uit mijn broertjes auto gejat :S) maar gewoon een nieuwe serie, 4x45W je kent die onzin wel...

Verwijderd

Topicstarter
Pfff, bad luck man!
Leuk dat het een Pioneer was maar zonder type nummer heb ik er niet veel aan ;)
Waren de ruiten ingeslagen trouwens, ik moet er niet aan denken dat mijn Alpine gestolen wordt!!!

• JT

JT

VETAK y0

Frontje gewoon meenemen. Ook niet in je dash leggen ofzo want dat weten dieven dus ze slaan gewoon je ruitje in en pakken het frontje uit je dash.

Ecodan warmtepomp

• lredev
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 00:13:
Pfff, bad luck man!
Leuk dat het een Pioneer was maar zonder type nummer heb ik er niet veel aan ;)
Waren de ruiten ingeslagen trouwens, ik moet er niet aan denken dat mijn Alpine gestolen wordt!!!
Nope, het is een polo uit 94 en ze hebben bij het raam gewoon de deur open gebogen en slot open gedaan, beetje zoals in de film geloof ik. Terugbuigen was gelukkig goed te doen, was het raam stuk, ben je ook gelijk 50 € verder...

De radio was eentje van 7 maanden oud 130 euro, wel versterkeruitgang. Type zal ik nog eens nakijken, doos heb ik nog :+
JT schreef op maandag 20 juli 2009 @ 00:40:
Frontje gewoon meenemen. Ook niet in je dash leggen ofzo want dat weten dieven dus ze slaan gewoon je ruitje in en pakken het frontje uit je dash.
Jep, dat gebeurt normaal ook.. kennelijk op het verkeerde moment een keer vergeten. Politie had wel een vermoeden wie het was, maar daar konden ze niets mee 8)7 En het mij vertellen wilden ze ook niet :+

• JT

JT

VETAK y0

Ja, gewoon zuur is het. En triest dat het nodig is. Maar dus ook nodig.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

heb de alles binnen en eergister de rear speakers en HU geïnstalleerd. Jezus, wat een geweldig geluid in vergelijking met de oude speakers :D Ik heb de voorste speakers stuk zachter gezet, zodat de rear speakers beter te horen zijn. Ik vind het nu al zonder de compo set fenomenaal klinken :P
Zo vond ik het nummer black or white van MJ matig (had hem te vaak gehoord als klein kind) en NU (slap my ass and call me daisy) kreeg gewoon kippenvel, voelde me weer een kind van 12 :D

Tot nu toe dus zeer tevreden, maar het lastigste moet nog komen (composet installeren + bitumen matjes :| )
Nu nog aan het wachten tot het weer opklaart en ik er tegen kan gaan.

PS

Hoe lang hebben jullie erover gedaan om de composet + bitumen matjes voor het eerst te installeren.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2009 19:04 ]

• JT

JT

VETAK y0

Rustig aan gedaan, was ik er een middag mee bezig inclusief alle troep opruimen enzovoort. Dat was trouwens inclusief kabeltjes leggen naar de radio zelf.

[ Voor 26% gewijzigd door JT op 23-07-2009 19:53 ]

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

vandaag de tweeters en de woofers in de auto gedaan (even snel zonder bitumen matjes, om te testen).
Woofer is redelijk maar met bitumen natuurlijk nog beter. Ik ondervond alleen een probleem bij de tweeters.
Toen ik de stock tweeters eruit haalde vond ik 4 draden per tweeter, 2 voor plus en 2 voor min...
Ik heb allerlei combinaties gebruikt in samenwerking met de Hertz tweeter maar er komt steeds een zeer zwak geluid uit in vergelijking met de stock tweeter.

Heeft iemand van jullie enig idee wat he kan zijn, foto's kan ik morgen plaatsen indien nodig.

• JT

JT

VETAK y0

Je moet een kabel trekken van je wisselfilter die bij de nieuwe compo zat naar de tweeter.

Ecodan warmtepomp

• teacher

teacher

Dysgaf!

Jep.. En leg sws je bedrading even opnieuw aan.

Koop je een mooie HU en nette speakers, zelfs bitumen en gebruik je het 0,00000000000005mm2 draadje wat er al in zat... 1,5mm2 is een mooi compromis. Dik genoeg voor het geluid, maar niet zo dik dat je er niks mee kan.

Verwijderd

Topicstarter
JT schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 00:27:
Je moet een kabel trekken van je wisselfilter die bij de nieuwe compo zat naar de tweeter.
Dat heb ik gedaan, maar nog steeds zwak geluid. En hoe zit het nu met die 4 draden? Heb daar nog niks over gehoord. Zal het geluid zoveel beter zijn dan met nieuw draad. Ik dacht dat de vooruitgang niet altijd hoorbaar is. En als ik het zou halen waar kan ik de kabels dan halen? (Gamma?)

De behuizing van de oude tweeter is nogal laag, als ik nu de Hertz tweeter erop wil zetten dan krijg ik de grill er niet op omdat de tweeter te veel uitsteekt.
Hier graag ook wat tips hoe het beste de hertz tweeter te monteren, misschien op de grill monteren?

Foto van behuizing:

Afbeeldingslocatie: http://www.fotopocket.nl/fpimages/2009/07/25/a21b7edb9f4b255250b887a33d05bec0/tBehuizing.jpg

De 4 draden die naar de originele tweeter lopen:

Afbeeldingslocatie: http://www.fotopocket.nl/fpimages/2009/07/25/641090ee3353f66277f6a9c217526828/tdraad.jpg

Het gat waar ik de Hertz tweeter in zal moeten bouwen:

Afbeeldingslocatie: http://www.fotopocket.nl/fpimages/2009/07/25/8b7ed05d8116d7bb0ebda438794f9f7b/tgat.jpg

Ik hoop dat deze foto's het allemaal een stuk duidelijker maakt.

PS

Rechter deur is vandaag volledig gebitumed ;) En wat een geluid zeg totaal geen resonantie meer. Ik heb ook de rechter met de linker deur (zonder bitumen) vergeleken, kortom zeer groot verschil.
Linker deur wordt morgen gebitumed. Alleen die tweeters nog, ik hoop dat iemand een idee heeft anders wordt het nieuwe bedrading aanleggen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2009 23:17 ]

• Def_P
  • Niet online
Is t niet zo dat er van de radio 2 aders naar de tweeters gaan, en van de tweeter weer twee aders door naar de woofer?

Bij mijn hertz tweeters heb ik de schuine behuizing eraf gehaald, en vervolgens hem in het plastic bakje met pootjes eraan gedaan, de pootjes op maat gemaakt en de originele gril er weer voor.

• JT

JT

VETAK y0

Ik denk idd dat het filter vast zit aan de tweeter. Een paar kabels is dus de kabel die van de radio komen. Die moet je aansluiten op het wisselfilter (wordt dan nog een leuke klus bij jou :P ). Het andere paar loopt dan vanaf dat filter naar het woofertje in je deur. Die moet je aansluiten op je wisselfilter op de uitgang voor je woofer. En dan nog een los kabeltje erbij naar de tweeter.

Edit: zo te zien geen eens een filter maar een simpel condensatortje bij elke speaker ofzo.

[ Voor 10% gewijzigd door JT op 27-07-2009 16:08 ]

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Mensen gister is alles gefixed, ik heb of beter gezegd mijn papa heeft de tweeters uit de stock behuizing gedaan en de nieuwe erin geïmplementeerd. En nu klinkt alles fenomenaal! Het geluid gaat hard genoeg, nog harder en ik word doof en mijn deuren resoneren niet meer!!!

Ik ga er een aantal maanden van genieten en als ik merk dat ik wat meer bass wil dan ga ik misschien voor een actieve subwoofer of een meerkanaals versterker met een subwoofer in de reserve wiel gat (in de kofferbak).

• DonJunior
Sorry voor de late reactie maar was dus een weekje weg.. :s
Zie dat het allemaal gelukt is! helemaal top!
Ik had zelf overigens inderdaad ook alle (dan ook echt ALLE) kabels zelf getrokken om de reden die Teacher aangeeft.
Hoop dat je er lang van mag genieten!!

*sowieso

• JT

JT

VETAK y0

Veel plezier ermee ;)

Ecodan warmtepomp

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:55
Vanaf 17 Dec heeft de Lidl een autoradio met bluetooh te koop voor 80 euro.
Model: CRB - 530 Bluetooth Car Radio

http://www.lidl.nl/cps/rd...nl/hs.xsl/index_10055.htm

Heeft iemand ervaring met deze autoradio?

• teacher

teacher

Dysgaf!

eh? en hiervoor kick je een oude post?
Dat is niet de bedoeling natuurlijk :+

[ Voor 34% gewijzigd door teacher op 15-12-2009 16:36 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:26

FeaR

In GoT we trust

Ter aanvulling:
Daar voor dat soort zaken hebben we: [Aanbiedingen] Audio en HiFi - Deel 15

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.