Club3D Radeon HD 4850 HDMI & DP Edition?

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views

• Steen447
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-05 20:15
Beste tweakers,

Ik ben zelf een pc aan het samenstellen, en ik weet nu alle componenten die ik erin ga doen, behalve de videokaart. Mijn oorspronkelijke plan was om een Radeon HD4770 in de pc te doen maar jullie zullen vast wel weten dat die erg slecht leverbaar is.
Omdat ik een strikt budget van €90,- heb ben ik goed gaan zoeken, en kwam ik langs de volgende kaart:

http://www.salland.eu/?re...iLWNnYXgtNDg1MmlkcC5odG1s

Omdat die toch een stuk goedkoper is dan alle andere kaarten met een HD4850 chipset, begon ik toch een beetje te twijfelen of dit wel een goede voor mij is. Is deze kaart bijvoorbeeld merkbaar trager dan deze:

http://www.salland.eu/?re...tY2dheC00ODUyNGkuaHRtbA==

afgezien dat die 1GB geheugen heeft.

Ik ga mijn computer vooral gebruiken voor games als Call of Duty 4, de aankomende Call of Duty Modern Warfare 2, en meer van dit soort shooters. Ik hoef ze niet op de allerhoogste resolutie te draaien met alles op full, maar gewoon medium.

Verder komt er het volgende in mijn pc:

AMD Phenom II X3 720 Black
GigaByte GA-MA780G-UD3H
OCZ Memory Gold 4 GB, PC8500, 1066 MHz

Mijn vraag is dus of de 4850 HDMI & DP (wat dat ook mag betekenen) Edition goed genoeg is voor mijn eisen, aangezien deze aanzienlijk minder kost dan alle andere HD4850 kaarten en ik hem nog niet in een benchmark ben tegengekomen.

Alvast bedankt

Verwijderd

Ze zijn even snel. Het enige verschil dat ik kan zien is de geheugen grote. De vraag is of je met 512MB genoeg heb of liever1 GB wil hebben.

• Steen447
Oke dat is goed nieuws. Ik denk dat 512MB wel genoeg is, ik las ergens dat 512mb en 1 gig niet veel verschilt op een videokaart.

Verwijderd

LuckyLuQ schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 20:39:
Oke dat is goed nieuws. Ik denk dat 512MB wel genoeg is, ik las ergens dat 512mb en 1 gig niet veel verschilt op een videokaart.
Inderdaad, de volle 1GB zal weinig/nooit volledig gebruikt worden, tenzij je (bijvoorbeeld) veel aan zware video-editting doet! En voor zover ik zie zijn deze kaarten qua snelheid hetzelfde, maar pas ook op met de uitgangen, dat deze compatibel zijn met het scherm waarop je het wil aansluiten (opgelet met oude schermen, etc..)!

• Steen447
Oke dan, bedankt voor de hulp. Ik zie dat de kaart een DVI uigang heeft dus dat komt wel goed (heb een SyncMaster 206BW)

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 20:47:
[...]

Inderdaad, de volle 1GB zal weinig/nooit volledig gebruikt worden, tenzij je (bijvoorbeeld) veel aan zware video-editting doet! En voor zover ik zie zijn deze kaarten qua snelheid hetzelfde, maar pas ook op met de uitgangen, dat deze compatibel zijn met het scherm waarop je het wil aansluiten (opgelet met oude schermen, etc..)!
Wat heeft video-etting te maken met videokaarten? Laat staan dat de hoeveelheid videogeheugen daarbij belangrijk is. Het gaat daarbij om de hoeveelheid streamprocessors, maar aan deze info heeft de TS niets.

Het verschil tussen 512MB en 1024MB is te verwaarlozen voor jouw eisen. Ik vraag me wel af waarom je CoD4-MW(2) niet op de hoogste settings wilt spelen met jouw systeem. Door simpelweg een 4870/4890 met 1GB geheugen te kopen, kun je CoD4-MW(2) op de allerhoogste settings soepel spelen. Als je op een lage resolutie speelt, is 512MB ook voldoende. Wil je echter GTA4 en andere nieuwe games spelen met acceptabele framerates, dan is 1024MB videogeheugen aan te raden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Of een kaart trager is dan een andere hangt totaal af van je exacte eisen. Behalve je budget vertel je er weinig over. Wat is de reso van je scherm? Wat kan je voeding aan? Hoeveel plek heb je in je kast etc.

Maar goed, dit staat allemaal al hier beschreven - geen reden om het wiel opnieuw uit te vinden...
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.