GeForce GTS 250 of HD 4870 512MB GDDR5

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views

• godard_k
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09-2022
ik heb een nieuwe videokaart nodig. Hij moet wat kunnen maar hoeft niet extreem te zijn.
In de TALLOZE winkels hier (niet) lijken me dit de enige goede opties.

GeForce GTS 250

GPU Engine Specs:
Processor Cores 128
Graphics Clock (MHz) 738 MHz
Processor Clock (MHz) 1836 MHz
Texture Fill Rate (billion/sec) 47.2
Memory Specs:
Memory Clock (MHz) 1100 MHz
Standard Memory Config 512MB or 1 GB GDDR3
Memory Interface Width 256-bit
Memory Bandwidth (GB/sec) 70.4

en de andere
HD 4870

# Display Output: Dual DL-DVI-I+HDTV
# Core Clock: 750 MHz
# Memory Clock: 900 MHz, 3.6Gbps
# PCI Express 2.0 x16 bus interface
# 512MB /256bit GDDR5 memory interface
# Dual Slot Active Cooler
# HDMI compliant via dongle
# 7.1 Audio Channel Support
# Microsoft® DirectX® 10.1 support
# Shader Model 4.1 support

WAT IS BETER???
ben een beetje een leek voor de gene die het niet door hadden.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het toverwoord is "benchmarks", je kunt de kaarten daarmee vergelijken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Lijkt me toch dat je hier zelf een onderzoekje naar kunt doen, het enige wat je nodig hebt zijn de namen van de kaarten en welke versie, dat heb je allemaal. Neem eens een kijkje bij bvb http://www.tomshardware.com/us/.

Of google de types met het woord 'review' of zoals hier boven 'benchmark' erachter.

Leek of niet, dat moet toch lukken :)

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04 23:09
Bang for buck moet je de 4870 hebben. Qua geluid ed. moet je goed naar de verschillende varianten koeling kijken. Ik ben zelf zeer tevreden met mijn 4870 512mb.

flickr - WOT Profile - Game PC

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

GTS250 is ongeveer even goed als een HD4850 als ik het me goed herinner, en een HD4870 zit daar wel een stukje boven uiteraard.Ik zou voor de HD4870 gaan, staat erg laag geprijsd voor zo'n goeie kaart. Maar lees eerst even dit topic door, bijvoorbeeld wel belangrijk wat je resolutie is en wat je met je graka wil doen. En dan zijn benchmarks ook wel handig als je wil vergelijken.

De details als clocksnelheden en aantal cores enzo zijn trouwens niet belangrijk als je verschillende merken (Ati en Nvidia) met elkaar vergelijkt, dat zijn appels en peren, het is alleen belangrijk hoe ze presteren (en dat Ati DX10.1 heeft en Nvidia niet :))

[ Voor 19% gewijzigd door bwerg op 10-07-2009 15:26 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• godard_k
bwerg schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:23:
GTS250 is ongeveer even goed als een HD4850 als ik het me goed herinner, en een HD4870 zit daar wel een stukje boven uiteraard.Ik zou voor de HD4870 gaan, staat erg laag geprijsd voor zo'n goeie kaart. Maar lees eerst even dit topic door, bijvoorbeeld wel belangrijk wat je resolutie is en wat je met je graka wil doen. En dan zijn benchmarks ook wel handig als je wil vergelijken.

De details als clocksnelheden en aantal cores enzo zijn trouwens niet belangrijk als je verschillende merken (Ati en Nvidia) met elkaar vergelijkt, dat zijn appels en peren, het is alleen belangrijk hoe ze presteren (en dat Ati DX10.1 heeft en Nvidia niet :))
Ok thanks (de rest ook). Weet ik ook dat het appels met peren verglijken is, vond sommige dingen al zo ver uitelkaar liggen ook.

Ben aan het benchmarken en lees zo nog ff dat topic. Maar denk dat ik niet voor de Geforce ga.

• godard_k
bwerg schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:23:

(hebben ze trouwens allebij, maar dit was ff snel kopy paste van wat er het meeste te vergeleken leek. sorry)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

godard_k schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:33:
[...]

(hebben ze trouwens allebij, maar dit was ff snel kopy paste van wat er het meeste te vergeleken leek. sorry)
Bedoel je DX10.1? Nee, dat heeft alleen Ati, en dat geeft wel een prestatievoordeel in (toekomstige) DX11 spellen. Nvidia heeft alleen DX10. Die ".1" maakt redelijk wat verschil. :p

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Dit is een wereld van verschil. De HD4870 is vergelijkbaar met de GTX260, een categorietje hoger dan de GTS250. Zoals al genoemd was, als je geluid en temperatuur belangrijk vindt, zou ik als ik jou was wel opzoek gaan naar een variant met een custom cooler.

specs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin eens gewoon met je eisen duidelijk te krijgen. Die kaarten zijn niet in dezelfde dingen goed. Welke voor jou een betere keuze is hang o.a. af van de resolutie waar je op draait, welke software je draait en zo nog een aantal dingen. Wij kunnen jouw eisen niet ruiken, er is nooit een "betere" kaart zonder dat je zegt waarin.

E.e.a. staat hier om je op weg te helpen:
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.