Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1080p x264 mkv --> 100% cpu usage of geen subs

Pagina: 1
Acties:

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-11 15:11
Ik heb wou gisteren mijn nieuwe 50" plasma uittesten en heb hiervoor een (legale) 1080p x264 mkv file gedownload met subs erin.

Als ik de file afspeel met BSPlayer of VLC Player, dan werken de subs perfect, maar kan mijn CPU (AMD A64 @ 2600Mhz) het blijkbaar niet aan (constant 100% CPU usage --> schokken)
Als ik de file afspeel met Mediaplayer (11 denk ik dat het was) dan verbruikt ie echter maar 40% CPU, maar ik krijg de subtitles niet aan de praat (hoewel ze wel aanstaan in mediaplayer: "on if available" ofzo)

Ik vermoed dat mediaplayer misschien mijn GPU (GForce 6600GT) gebruikt voor de video te decoderen en VLC / BS Player niet

Weet iemand hoe ik dit kan fixen?

Verwijderd

probeer de homecinema versie van mediaplayer classic eens (link). Deze ondersteunt hardwarematige acceleratie.

• Mastakilla
Bedankt voor de tip,

Ik heb het net even geprobeerd, maar ik krijg de subs niet aan het werken (hij ziet ze precies niet) en CPU usage is ook constant 100% (vind ook niet direct een option om hardware acceleration te forceren)

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 23:12
Moet zeggen dat ik je CPU niet al te geweldig vind om FULLHD matteriaal af te spelen, volgens mij is het minimum wel een dual core (Intel / AMD)
Echter verklaart dit niet waarom het wel soepel speelt in WMP en niet in andere players

• MaxxBass
  • Laatst online: 03-11 14:10

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

VLC is gewoon ook wel een vreemde player, waar Media Portal geen problemen heeft, doet VLC vreemd (ook andersom hoor, maar VLC pakt veel CPU cycles.. Maar bij mij is dat de bottelneck niet)

Kijk eens naar de KM-player, of installeer de Team Media Portal player eens.. ook gaaf.. is helemaal goed voor je HTPC, lekker vanuit je stoel bedienen..

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:33
Mastakilla schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 19:59:
Bedankt voor de tip,

Ik heb het net even geprobeerd, maar ik krijg de subs niet aan het werken (hij ziet ze precies niet) en CPU usage is ook constant 100% (vind ook niet direct een option om hardware acceleration te forceren)
"Hij ziet ze precies niet"? wat betekent dat? Je kan met MPC-HC de subs 'in de film' slepen. Werkt altijd hier, ook met GPU-accelerated video's.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• robin5210
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:20
Geef je subs is dezelfde naam als je film file...
Dat weekt normaal

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik gok dat het geen externe subs zijn maar gewoon subs die in de mkv container zitten. En in dat geval kan je niks slepen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:13
Mastakilla schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:05:
Ik vermoed dat mediaplayer misschien mijn GPU (GForce 6600GT) gebruikt voor de video te decoderen en VLC / BS Player niet

Weet iemand hoe ik dit kan fixen?
Tja ten eerste of het nu een legale of illegale mkv is, dat maakt geen kont uit, je hebt een probleem met je compoeter en daar helpen we je mee.

Wat betreft het al dan niet hardware matig decoderen van mkv bestanden, media player classic doet dat wel
je bent overigens niet de eerste, zo heb ik ook ooit een topic gehad :) [Codecs] Afspelen HD content performance drop en daar werd haarfijn uitgelegd hoe je media player classic correct moet configureren voor hardware matige decodering.

Punt is VLC ondersteund GEEN hardware matige codering, wat het programma net zo gehaat maakt als geliefd. Je zult moeten upgraden naar een betere processor, denk dan aan een AMD X2 6000+ of een intel E8400 wil je fatsoenlijk x246 materiaal afspelen met gebruik van je cpu. (heb beide cpu's in mijn bezit gehad en daar deed de content het prima op)

Hoop je vraag een beetje beantwoord te hebben :)

discogs

Verwijderd

in Media Player Classic, rechterklik op je 'beeld' (waar je film speelt), dan naar subtitles gaan, en ik vermoed dat er dan ergens 2 verschillende subs staan.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 18:48
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 20:27:
in Media Player Classic, rechterklik op je 'beeld' (waar je film speelt), dan naar subtitles gaan, en ik vermoed dat er dan ergens 2 verschillende subs staan.
Eerst menu navigatie en daarna subtitle ;)

Verder zie ik niets voorbij komen in de vorm van een codec pack. ?
Ik weet niet zeker hoe GoT over codec packs wordt gedacht omdat niet elke even netjes om gaat met de rechten van de originele codecs. Dus daarom geeft ik geen directe link maar als je zoekt op K-lite dan moet je er vast wel uitkomen. En neem daarvan minimaal de standard versie ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Ramon
Overigens ondersteunt een 6600GT geen hardwarematige versnelling van HD.

• Mastakilla
Tsurany schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 20:15:
Ik gok dat het geen externe subs zijn maar gewoon subs die in de mkv container zitten. En in dat geval kan je niks slepen.
exact...

en met dat "hij ze niet ziet" bedoel ik dat je geen subs kan selecteren, alsof er geen zijn
Ramon schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 20:38:
Overigens ondersteunt een 6600GT geen hardwarematige versnelling van HD.
wel vreemd dat mediaplayer 11 zo extreem veel minder CPU nodig heeft dan...
lijkt toch echt wel dat iets met MP de CPU ontlast?
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 20:27:
subtitles is greyed out (vandaar dat ik dus zeg dat ie ze niet vind)
loewie-643- schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 20:24:
Tja ten eerste of het nu een legale of illegale mkv is, dat maakt geen kont uit, je hebt een probleem met je compoeter en daar helpen we je mee.

Wat betreft het al dan niet hardware matig decoderen van mkv bestanden, media player classic doet dat wel
je bent overigens niet de eerste, zo heb ik ook ooit een topic gehad :) [Codecs] Afspelen HD content performance drop en daar werd haarfijn uitgelegd hoe je media player classic correct moet configureren voor hardware matige decodering.

Punt is VLC ondersteund GEEN hardware matige codering, wat het programma net zo gehaat maakt als geliefd. Je zult moeten upgraden naar een betere processor, denk dan aan een AMD X2 6000+ of een intel E8400 wil je fatsoenlijk x246 materiaal afspelen met gebruik van je cpu. (heb beide cpu's in mijn bezit gehad en daar deed de content het prima op)

Hoop je vraag een beetje beantwoord te hebben :)
ik zal die linkjes zo meteen eens bekijken...

core i7 staat op mijn verlanglijstje, maar is denk ik nog niet voor de 1e maand(en)
dus het zal sowieso nog ff met mijn A64 moeten (welke het blijkbaar in MP11 op een of andere bizarre manier toch makkelijk aan kan)
klaasbram schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 20:37:
[...]

Eerst menu navigatie en daarna subtitle ;)

Verder zie ik niets voorbij komen in de vorm van een codec pack. ?
Ik weet niet zeker hoe GoT over codec packs wordt gedacht omdat niet elke even netjes om gaat met de rechten van de originele codecs. Dus daarom geeft ik geen directe link maar als je zoekt op K-lite dan moet je er vast wel uitkomen. En neem daarvan minimaal de standard versie ;)
ik heb het niet zo met codec packs... ik install liever losse codecs maar als ik me niet vergis gebruikt MP11 voor x264 toch ook gewoon een "standaard" codec, die ook door andere media software gebruikt kan worden.
misschien moet ik gewoon een tool vinden die dezelfde video codec als MP11 gebruikt, maar wel de subs kan zien in mijn mkv containertje

en de "mkv embedded subs" in MP11 aan de praat krijgen... is dat misschien een optie?

[ Voor 109% gewijzigd door Mastakilla op 10-07-2009 21:01 ]

• Mastakilla
net ff dat link geprobeerd om hw accel aan te krijgen en dxva is greyed out bij

als ik het goed begrijp werkt dat enkel bij ati kaartjes

heeft nvidia dan niet iets vergelijkbaar?

edit:
hmm...
http://www.nvidia.com/object/dvd_decoder.html
wtf

20-50 dollar voor een decoder??

[ Voor 22% gewijzigd door Mastakilla op 10-07-2009 22:03 ]

• Mastakilla
zo staat wm11 trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Mastakilla/wm11.JPG

wanneer ik op properties van de mkv klik in WM11, zie ik dat ie de Cyberlink H 264/AVC Decoder van PDVD8 gebruikt voor de video (wat ik wel vreemd vind, want met PowerDVD 8 kan ik de mkv zelfs niet openen)

Ik zie ook onderaan het icoon van Haali Media Splitter staan.

Hierin staan de dutch subs bij de lijst van subtitles en ze zijn zelfs aangevinkt (maar toch zie ik ze nergens verschijnen)

ik zou ook denken dat ie maar 1 vd 2 kan gebruiken (of Haali of Cyberlink decoder)

Ik heb ook een tool gevonden om de subs uit de mkv te extracten (MKVextractGUI) en heb zo een srt file uit de mkv kunnen extracten...

Normaal start vobsub altijd als ik een mediafile open met WM11 en er een srt in dezelfde folder, met dezelfde naam staat...

Nu echter niet??

Ik kan ook niet vinden hoe ik vobsub geforceerd aan kan zetten

kan iemand me hierbij helpen?

edit:
hmm...

ik heb vobsub kunnen forceren om te laden, maar dan vervangt vobsub ook de video decoder en kan de cpu het weer niet meer aan...

[ Voor 90% gewijzigd door Mastakilla op 10-07-2009 22:52 ]

• Mastakilla
aangezien blijkbaar niemand een oplossing heeft, weet dan iemand misschien waarom de cyberlink video decoder zoveel minder cpu nodig heeft?
gebruikt deze mijn nividia videokaart misschien? zijn er andere decoders die dit ook kunnen en ook subs kunnen afspelen?

of weet er toevallig iemand een programma dat srt's kan laden / tonen zonder ook de video decoder te vervangen?

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:54
In Media Player Classic moet je altijd van renderer veranderen voordat je ondertitels kan gebruiken. Download maar eens een willekeurige subtitle (van nlondertitels.com bijvoorbeeld) en probeer die onder je film te zetten. Dat zegt 'ie dat je de renderer moet veranderen. Hier is al eerder op gewezen in je topic (MPC moet goed ingesteld worden).

• Ramon
Mastakilla schreef op zondag 12 juli 2009 @ 20:51:
aangezien blijkbaar niemand een oplossing heeft, weet dan iemand misschien waarom de cyberlink video decoder zoveel minder cpu nodig heeft?
gebruikt deze mijn nividia videokaart misschien? zijn er andere decoders die dit ook kunnen en ook subs kunnen afspelen?

of weet er toevallig iemand een programma dat srt's kan laden / tonen zonder ook de video decoder te vervangen?
Ik heb geen kant en klare oplossing, maar ik kan je wel vertellen dat waarschijnlijk die CPU gewoon echt te traag is, en met een GPU die geen hardware acceleratie van H.264 ondersteunt (nee echt niet!) gaat dat gewoon echt niet werken. Ik zou kijken of je kan upgraden naar een budget dual core va AMD en/of een moderne videokaart van AMD of nVidia, dat moet tegenwoordig echt wel goed werken.

• Mastakilla
Ramon schreef op zondag 12 juli 2009 @ 21:40:
[...]

Ik heb geen kant en klare oplossing, maar ik kan je wel vertellen dat waarschijnlijk die CPU gewoon echt te traag is, en met een GPU die geen hardware acceleratie van H.264 ondersteunt (nee echt niet!) gaat dat gewoon echt niet werken. Ik zou kijken of je kan upgraden naar een budget dual core va AMD en/of een moderne videokaart van AMD of nVidia, dat moet tegenwoordig echt wel goed werken.
zoals ik al zei, is die upgrade voor later
en zoals je al kon lezen is mijn cpu niet te traag voor de cyberlink H.264 decoder
bijlange niet zelfs, hij komt niet eens boven de 50% qua cpu usage!

en ook nvidia's betaalware, Purevideo, ondersteund hardware decoding vanaf de GForce 6000 reeks (kijk maar eens op hun site)
Pagina: 1