Mijn laptop gebruikt 2 cores volluit bij youtube!!

Pagina: 1
Acties:
  • 408 views

• Saidinho84
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-02-2025
Hallo,

Ik heb al enige tijd een probleem. Mijn laptop als ie eenmaal wat warmer is dan blijft de fan maar meer geluid maken dan normaal en als ik bijv een youtube video ga kijken dan worden mijn 2 cores op 100% gezet en dan daalt het wel even maar kan mijn youtube video niet soepel afspelen het hapert telkens tijdens het afspelen. De video loopt niet vloeiend en soepel. Ik merk zodra ik youtube video start dan gaat me fan volluit draaien en tijdje weer iets rustiger en dan weer voluit en tijdens dat voluit draaien dan loopt alles zo traag terwijl er maar max. 38% van me geheugen wordt gebruikt.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/8716/saiddesktop.jpg
Je ziet op de foto bij de gadget dat me 2 cores rood zijn dus voluit benut worden tijdens afspelen van youtube.

Ik heb zelf het volgende systeem:

Acer Aspire 5520G
AMD turion 64 x2 mobile TL-58 (1,9 Ghz 2x512 KB L2 cache)
128 MB video kaart Geforce 8400M G
Werkgeheugen: 4 GB DDR2
Besturingsysteem windows 7 RC
Virusprogramma: NOD32 (vreet haast niks van geheugen)

Alvast bedankt voor tips..

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
als ie eenmaal wat warmer is dan blijft de fan maar meer geluid maken dan normaal
Dat is nogal logisch, de fan draait dan harder om de boel te koelen. Dus meer maakt het meer geluid.

Verder, tja, lastig om er verder iets over te zeggen. Je draait een beta OS, het kan net zo goed zijn dat Flash nog niet helemaal optimaal ontwikkeld is voor Windows 7. Want op als ik hier iets op Youtube kijk op een dualcore Intel laptop met WinXP, dan komt het CPU verbruik amper boven de 25% op 1 core.

• Saidinho84
warp schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 01:37:
[...]

Dat is nogal logisch, de fan draait dan harder om de boel te koelen. Dus meer maakt het meer geluid.

Verder, tja, lastig om er verder iets over te zeggen. Je draait een beta OS, het kan net zo goed zijn dat Flash nog niet helemaal optimaal ontwikkeld is voor Windows 7. Want op als ik hier iets op Youtube kijk op een dualcore Intel laptop met WinXP, dan komt het CPU verbruik amper boven de 25% op 1 core.
Klopt. Maar ik heb ook een desktop machine en daar draait wel alles goed onder windows 7. Plus werkgeheugen is daar maar 2 GB maar wel een krachtige processor. Heeft niks met windows 7 te maken als op de destkop zelfs de HD functie van youtube soepel draait.

• warp
  • Niet online
Saidinho84 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 01:40:
Klopt. Maar ik heb ook een desktop machine en daar draait wel alles goed onder windows 7. Plus werkgeheugen is daar maar 2 GB maar wel een krachtige processor. Heeft niks met windows 7 te maken als op de destkop zelfs de HD functie van youtube soepel draait.
Ik gaf niet voor niets aan dat Flash misschien de boosdoener is....

• Saidinho84
warp schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 01:42:
[...]

Ik gaf niet voor niets aan dat Flash misschien de boosdoener is....
Maar hoe verklaar je dan dat Flash op mijn desktop het wel goed doet? Want daar draait Flash wel goed. En Flash is idd een zware applicatie

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:55

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Werkt het in -sorry dat ik het zeg- internet explorer net zo of gaat het dan soepel ?

edit:
wat zeg je nou flash een zware applicatie, is maar net wat je zwaar vind, een pentium 3 kan het nog wel aan. niet op hd kwali maar flash wil ik niet zwaar noemen.

[ Voor 50% gewijzigd door BGB4rn op 10-07-2009 01:47 ]

Signature

• Saidinho84
BGB4rn schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 01:45:
Werkt het in -sorry dat ik het zeg- internet explorer net zo of gaat het dan soepel ?
In IE gaat het nog slechter dan stottert de video om de zoveel seconden.
Tja IE he |:(

• warp
  • Niet online
Saidinho84 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 01:44:
Maar hoe verklaar je dan dat Flash op mijn desktop het wel goed doet? Want daar draait Flash wel goed. En Flash is idd een zware applicatie
Ik verklaar niets omtrent je bewering over je desktop, ik zeg alleen dat Flash mogelijk niet zo goed overweg kan met Windows 7. Buiten dat is Windows 7 ook nog niet final, misschien kan het wel niet goed met bepaalde hardware configuraties. Verder lijkt het me sterk dat jouw laptop exact dezelfde hardware heeft als jouw desktop, want je gaf zelf al aan dat jouw desktop over een veel snellere CPU beschikt bijvoorbeeld...

Het kan dus net zo goed een driver issue zijn.. of zo.

• Saidinho84
warp schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 01:49:
[...]

Ik verklaar niets omtrent je bewering over je desktop, ik zeg alleen dat Flash mogelijk niet zo goed overweg kan met Windows 7. Buiten dat is Windows 7 ook nog niet final, misschien kan het wel niet goed met bepaalde hardware configuraties. Verder lijkt het me sterk dat jouw laptop exact dezelfde hardware heeft als jouw desktop, want je gaf zelf al aan dat jouw desktop over een veel snellere CPU beschikt bijvoorbeeld...

Het kan dus net zo goed een driver issue zijn.. of zo.
Klopt dat zou ook kunnen. Ik kan de oorzaak maar niet vinden dat maakt het zo lastig:(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mijn laptop doet gebruikt 2 cores volluit!!

één topic per vraag is voldoende, en geen ene topictitel hoort te schreeuwen (meerdere uitroeptekens)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.