Mijn laptop doet gebruikt 2 cores volluit!!

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views

• Saidinho84
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-02-2025
Hallo,

Ik heb al enige tijd een probleem. Mijn laptop als ie eenmaal wat warmer is dan blijft de fan maar meer geluid maken dan normaal en als ik bijv een youtube video ga kijken dan worden mijn 2 cores op 100% gezet en dan daalt het wel even maar kan mijn youtube video niet soepel afspelen het hapert telkens tijdens het afspelen. De video loopt niet vloeiend en soepel. Ik merk zodra ik youtube video start dan gaat me fan volluit draaien en tijdje weer iets rustiger en dan weer voluit en tijdens dat voluit draaien dan loopt alles zo traag terwijl er maar max. 38% van me geheugen wordt gebruikt.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/8716/saiddesktop.jpg
Je ziet op de foto bij de gadget dat me 2 cores rood zijn dus voluit benut worden tijdens afspelen van youtube.

Ik heb zelf het volgende systeem:

Acer Aspire 5520G
AMD turion 64 x2 mobile TL-58 (1,9 Ghz 2x512 KB L2 cache)
128 MB video kaart Geforce 8400M G
Werkgeheugen: 4 GB DDR2
Besturingsysteem windows 7 RC
Virusprogramma: NOD32 (vreet haast niks van geheugen)

Alvast bedankt voor tips..

• Saidinho84
Ooh ja mijn fan is stofvrij ik maak het altijd schoon.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:33

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Dat zal allemaal wel zijn maar welk process stookt je cpu zo hoog op ? kijk eens in taskmanager :)

Signature

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Je draait nu een OS wat nog niet helemaal af is. Het zou dus goed kunnen dat bepaalde software niet helemaal lekker werkt.
Test het eens met een andere browser.

• Saidinho84
BGB4rn schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 01:21:
Dat zal allemaal wel zijn maar welk process stookt je cpu zo hoog op ? kijk eens in taskmanager :)
Dat is firefox op dat moment

• Saidinho84
job schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 01:22:
Je draait nu een OS wat nog niet helemaal af is. Het zou dus goed kunnen dat bepaalde software niet helemaal lekker werkt.
Test het eens met een andere browser.
Heb ik gedaan met IE nog erger. Laad alles veel langzamer en nog trager beeld

• Saidinho84
Tevens werkt windows 7 beter op mijn laptop dan windows vista. Vista vrat veel geheugen en windows 7 juist niet.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Saidinho84 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 01:24:
Tevens werkt windows 7 beter op mijn laptop dan windows vista. Vista vrat veel geheugen en windows 7 juist niet.
Even een kleine webetiquette: je kunt je eigen bericht aanpassen om daar nieuwe reacties op andere berichten in toe te voegen, zo voorkom je dat je 3 berichten van jezelf onder elkaar krijgt.

Het product is niet officieel gelanceerd, de browser is mogelijk niet geoptimaliseerd voor Windows7, mogelijk worden er flash of java applicaties op de achtergrond binnen de pagina gebruikt die ook nog niet goed onder Windows 7 werkt.

En een beetje off topic: Kennelijk vreet Vista je geheugen helemaal opgegeten dat 7 het nu maar met je CPU moet doen :+

Hier kon uw advertentie staan

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08-2025

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Nitroglycerine schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 01:31:
[...]

Even een kleine webetiquette: je kunt je eigen bericht aanpassen om daar nieuwe reacties op andere berichten in toe te voegen, zo voorkom je dat je 3 berichten van jezelf onder elkaar krijgt.
En twee topics openenen (Mijn laptop gebruikt 2 cores volluit bij youtube!!) is ook niet de bedoeling.....

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

• Saidinho84
Nitroglycerine schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 01:31:
[...]

Het product is niet officieel gelanceerd, de browser is mogelijk niet geoptimaliseerd voor Windows7, mogelijk worden er flash of java applicaties op de achtergrond binnen de pagina gebruikt die ook nog niet goed onder Windows 7 werkt.

En een beetje off topic: Kennelijk vreet Vista je geheugen helemaal opgegeten dat 7 het nu maar met je CPU moet doen :+
Oke bedankt.

Ja maar op mijn desktop machine draait alles wel perfect onder windows 7. Ook de youtube video's en die heeft maar 2 GB werkgeheugen maar wel een krachtigere processor. Dus aan optimalisatie ligt het denk ik totaal niet. Ik weet dat dit een RC is maar als op me destkop alles wel goed werkt en hier niet moet het probleem toch bij mijn lappie zijn.

• Saidinho84
Klopt ik merkte dat deze topic in de verkeerde onderwerp zat vandaar dat ik em daar opende weet niet hoe je deze kan afsluiten zodat ik daar verder kan gaan?

• BGB4rn

BGB4rn

Saidinho84 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 01:37:
[...]

Klopt ik merkte dat deze topic in de verkeerde onderwerp zat vandaar dat ik em daar opende weet niet hoe je deze kan afsluiten zodat ik daar verder kan gaan?
Dat kan je niet zelf, daarvoor heb je een mod nodig, die kun je oproepen door middel van een TRAfbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif, boven in de hoek.

ow, enneh de mods kunnen het topic ook gewoon overplaatsen hoor, dan moet je even wachten :)

[ Voor 17% gewijzigd door BGB4rn op 10-07-2009 01:44 ]

Signature

• Saidinho84
BGB4rn schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 01:42:
[...]

Dat kan je niet zelf, daarvoor heb je een mod nodig, die kun je oproepen door middel van een TR[afbeelding], boven in de hoek.

ow, enneh de mods kunnen het topic ook gewoon overplaatsen hoor, dan moet je even wachten :)
Okey bedankt man ;)

• BGB4rn

BGB4rn

bovendien lijkt me dit ook niet per see een probleem voor pmg, maar dat terzijde :P

Signature

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op verzoek van TS gaat deze dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.