Toon posts:

Drie weg kabel splitter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn eerste post en het is meteen een probleem haha wat een mooi begin :P

ik heb vandaag bij de handyman een drieweg optische kabel splitter gekocht, deze is aangesloten op mijn JVC receiver in de digital in. Vervolgens gaat er in de drie vrij openingen een PS3, Humax IHDR5050C en zo nu en dan mijn MacBook alleen krijg ik op geen enkele poort geluid ook niet als ik kabels verwissel....probleem ligt dus denk ik aan mijn JVC receiver.

Op die splitter zou ik moeten kunnen switchen van 1X out naar 3X in of andersom ik kom er alleen niet aan uit want daar zit weer geen knopje voor....weet iemand hoe ik kan checken waar hij op staat want als hij nu op 1x in en 3x out staat gaat het dus niet werken...

http://cgi.ebay.nl/3-WAY-....c0.m14&_trkparms=65%3A12|66%3A2|39%3A1|72%3A1399|293%3A1|294%3A50#ebayphotohosting

let niet op de ebay pagina het gaat om de splitter :)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:42
Je moet aan die knop draaien. Licht gaat beide kanten op dus of het een uitgang is of een ingang maakt niet uit, zolang beide maar zijn verbonden met elkaar en de andere 2 dus niet.
Probeer een van de apparaten eerst eens zonder schakelkast ertussen en stel de receiver zo in dat het zeker de digitale ingang gebruikt (wellicht staat dat nog op analoog, of een andere input)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
als ik die splitter ertussen uit haal heb ik gewoon digitaal geluid van alle drie mijn apparaten dus receiver staat goed ingesteld maar herkend dat splittertje niet...:S

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11-2025
Er is voor de receiver geen enkele mogelijkheid om die splitter te "herkennen"

Die splitter moet gewoon het optisch signaal goed doorgeven en dan is het voor de receiver net alsof er geen splitter tussen zit. Maar het is niet zo alsof die splitter en receiver met elkaar gaan babbelen.

Maar is die splitter niet gewoon defect?
Zo te zien kies je handmatig welk van de drie aparaten er gebruikt moeten worden en dan moet het signaal vrij simpel 1 op 1 doorgestuurd worden. Daar zou weinig aan mis moeten kunnen gaan.
Tenzij intern de optische onderdelen niet goed tegenover elkaar staan als jij de schakelaar instelt.

Als je 'm aan de receiver kant een los haalt, komt er dan licht uit de kabel?
En zo niet, wat gebeurd er als je aan die knop draait?