Stuffis Generalis... Hmz...

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 723 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:14

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Disclaimer :

Als dit topic onnodige of ongewenste reacties veroorzaakt, aarzel vooral niet om er een slotje op te hangen. Misschien zelfs bij voorbaat al. Mijn zegen heb je.

Ligt het nu aan mij, of begint SG ondertussen behoorlijk vol te lopen met "Kroeg-postings" ?

Is het niet handig dat er misschien behoorlijke duidelijke kan wel/kan niet guidelines opgezet worden, zodat de Mods niet de hele tijd beflamed worden als ze iets sluiten ?

Tevens lijkt het erop dat er ff tijdelijk wat meer mankracht op SG moet worden gezet om slotjes te zetten, want het meest gehoorde argument is : "Waarom moet deze dicht en blijft die open ??"

Naar mijn idee begint SG nu namelijk een wending richting naar beneden te nemen die behoorlijk "kroeg-alike" is.

Ik denk dat een behoorlijke niet bondig omschreven guideline ook wel handig is, aan de ene kant dat een user duidelijk(er) weet wat wel en niet kan, en een mod zich niet continue hoeft te verdedigen voor zijn acties, want in sommige draden zijn HlpDsk en Tom weer de L*L.

Ik weet ook wel dat je zeker niet alles in guidelines kunt vangen, maar volgens mij is het mogelijk meer te "vangen" dan nu.

Misschien ook ff tijdelijk een nog wat harder waarschuwingen beleid ?

Ik blijf erbij dat de meeste mensen niet weten wat er nu wel en niet mag, en dat daardoor de grootste troubles ontstaan.

Om te beginnen misschien een SG FAQ bovenin ?
Met misschien zelfs een stukje gedragscode erin ?

PS : Dit is bedoelt als _opbouwende_ kritiek, niet als Flame richting T.net/GoT of Adjes.

Aannames zijn fataal.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik sluit me hier geheel bij aan. Volgens mij was zelfs in de kroeg het niveau nog hoger dan op S.G. nu.

Virussen? Scan ze hier!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb hier op dit moment niets aan toe te voegen, maar ben het er volledig mee eens. Zeker de afgelopen 48uur vond ik het toch wel heel erug worden.

Ik ben het er ook mee eens dat er nog wel een aantal nieuwe /tijdelijke moderators bij mogen komen. Zoals gisteravond, was er een aantal uur geen moderator aanwezig, en op het eind van de avond was het een slot-war! (Llewella weer er alles van;))

Verwijderd

/me agrees
Ik denk trouwens ook dat er nog veel kroeg-"gespuis" nog hangt en dat op deze manier de kroeg terug proberen te "dwingen"

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 22:14

FoolZero

Freedom of speech...

De sluiting van de kroeg was een slimme zet. Toch blijven er die hard kroegers op GoT rondhangen. Deze hebben het SG meteen na de sluiting omgedoopt tot Kroeg II. :(
Nou ja. De kroeg was zo erg nog niet, het idee was namelijk best wel goed/GoT. Helaas dat al die onzin gewoon de overhand nam... ;(

* FoolZero is iig blij dat hij weer normaal van GoT kan genieten! :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Ik ga eens wat vuil ruimen.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Op donderdag 01 maart 2001 15:47 schreef HlpDsK het volgende:
Ik ga eens wat vuil ruimen.
Maar is dat nu juist niet symptoom-bestrijding ? Wat ik bedoel is juist dit bij voorbaat zoveel mogelijk af te vangen, zodat er niet zoveel "puin" geruimd hoeft te worden....

Aannames zijn fataal.

• Floor-is
  • Laatst online: 13-02 19:50

Floor-is

5.2

Het forum is nog niet klaar voor het "van te voren afvangen". Dit komt hopelijk nog wel, maar is niet zo 1-2-3 gedaan.

Voorlopig is het dus puinuimen, waarschuwen en bannen, tot we er een beter systeem voor hebben en de veranderingen die we willen doorvoeren ook daadwerkelijk doorgevoerd kunnen worden...

Bericht hierboven

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 15:55 schreef Floris_Diemel het volgende:
Het forum is nog niet klaar voor het "van te voren afvangen". Dit komt hopelijk nog wel, maar is niet zo 1-2-3 gedaan.

Voorlopig is het dus puinuimen, waarschuwen en bannen, tot we er een beter systeem voor hebben en de veranderingen die we willen doorvoeren ook daadwerkelijk doorgevoerd kunnen worden...
Zijn jullie bezig om net zo'n systeem in te voeren als de frontpage o.i.d.?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Op donderdag 01 maart 2001 15:55 schreef Floris_Diemel het volgende:

Lijkt het je dan niet een idee een aantal mods (mits ze daartoe bereid zijn) te promoveren naar "global" zodat ze een handje kunnen helpen in SG, om te voorkomen dat een thread bijvoorbeeld 50 postings bereikt voordat het slotje komt ? (Zwaardere ontmoediging)

En ff wat duidelijke guidelines in elkaar raggen totdat het "van te voren afvangen" wel is ingeregeld ? Die als Guideline met een Timewarp bovein kwakken.

Scheelt je vast wel weer behoorlijk shit in LA.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 15:50 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Maar is dat nu juist niet symptoom-bestrijding ? Wat ik bedoel is juist dit bij voorbaat zoveel mogelijk af te vangen, zodat er niet zoveel "puin" geruimd hoeft te worden....
Yep, dat is zo.

Het probleem is dat volgens mij zelden de FAQ wordt gelezen, en er al helemaal geen waarde aan gehecht word. Van de Ex-onzinners/kroegers zijn een paar lui nu gewoon de boel aan het verzieken. Zij het direct, zij het subtiel.

Er is een nieuwe FAQ e.d. in de maak, maar als niemand er waarde aan hecht helpt een lap tekst ook niet. En zelfs met duidelijke afbakening (wat bijna onmogelijk is), blijven er mensen dingen vragen die weer niet in een catagorie te plaatsen zijn. Of die op het randje liggen. Modden is mensenwerk, dus het kan voorkomen dat 2 dezelfde topics niet meteen hetzelfde behandeld worden. Dat moeten mensen eens inzien.

En dan heb je gelijk dat als de 1e dicht gaat en de andere niet, de posters uit de 1e, de 2e draad gaan lopen verzieken. Wat mij betreft mogen die lui allemaal wegblijven.

Verwijderd

ik merk hier sterk dat sinds de kroeg dicht is de sfeer tamelijk naar de haaien is gegaan.
toch jammer.
er word wel erg moeilijk gedaan hier door bepaalde mensen.

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Ik wordt hier toch |:( van... Nu dit weer: [topic=135911]

Eerlijk gezegd zou ik niet vies zijn van een compleet zakelijke aanpak van GoT de komende tijd. Dus geen ruimte voor non PC related topix. In de postings zelf is immers genoeg plaats voor grappen en grollen! :)
Maar ach als GoT communitie moet je natuurlijk ook ruimte voor andere zaken hebben...

Toch baal ik van die gasten, die alleen maar voor de gein komen en niet voor GoT... :(

Heal the internet ...

• Floor-is

Floor-is

5.2

Omko: Tom had je gebanned en ik had je verteld dat je niet meer welkom bent. Vandaar krijg je wederom een ban.

Bericht hierboven

Verwijderd

Rontgenstraal is gebanned. Irritant ventje.

De sfeer gaat zeker achteruit. Maar dat is niet omdat de kroeg dicht is, maar omdat een stel kleuters het weigert te accepteren en daarom maar meent de boel voor de rest te moeten verzieken.

En die lui ga ik dus hard aanpakken.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Sjah, zo blijven we bezig natuurlijk, toch eens kijken of we het stukje aanpassingen aan Topix sneller kunnen invoeren, dat zou al veel moeten schelen...

Bericht hierboven

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Op donderdag 01 maart 2001 16:13 schreef Floris_Diemel het volgende:
Sjah, zo blijven we bezig natuurlijk, toch eens kijken of we het stukje aanpassingen aan Topix sneller kunnen invoeren, dat zou al veel moeten schelen...
Hebben we het dan over een minimum post-limiet voordat de "potentieel minder serieuze" forums opengesteld worden ?

edit:

Jaymzen verwijderd... |:(

Aannames zijn fataal.

• Jaymz
  • Laatst online: 15-02 21:55

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 01 maart 2001 16:16 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Hebben we het dan over een minimum post-limiet voordat de "potentieel minder serieuze" forums opgensteld worden ?
:? Welk dialect is dit nou weer. Geen ABN IIG

Verwijderd

En nu zijn er een stuk of 6 topics al over de slotjes .. snappen ze dan echt niet dat dat juist de oorzaak van het probleem is? ??? |:(

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:12

Wokschotel

Op 6 wielen

Op donderdag 01 maart 2001 16:10 schreef HlpDsK het volgende:

En die lui ga ik dus hard aanpakken.
Stoere vent! :r

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Vandaag zit ik pas 1 uur op GoT en ik heb die provo's al meer dan 6 sloten zien forceren. Die gasten doen het er kennelijk om. Hoe zit het met het zerotolerance beleid? Wat mij aangaat mogen die gasten meteen aan de ban :(
Stelletje LOSERS zijn het.

Heal the internet ...

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Op donderdag 01 maart 2001 16:21 schreef rdgf het volgende:

[..]

Stoere vent! :r
En hoezo zou hij dat niet moeten doen dan ?

Dat zijn waarschijnlijk de grootste sfeer-verziekers....

Aannames zijn fataal.

• Floor-is

Floor-is

5.2

De mensen die niet inzien dat ze SG verneuken met dit kinderachtige gedrag kunnen wat mij betreft beter nu op eigen initiatief vertrekken, scheelt mij weer ban-werk.

En jah, het gaat dan om een bepaalde periode voor men SG kan zien, of een aantal posts. Als je niet ingelogd bent, zie je SG dan ook niet, en dat zal zeker schelen.

rdgf: Ik had het dus over jou.
Foolzero: [Edit vanwege verkeerd lezen] Jij snapt het.

Excuses, ik had het echt verkeerd gelezen.

Bericht hierboven

Verwijderd

En nu zijn het er al 20 of zo. Zucht.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Op donderdag 01 maart 2001 16:23 schreef Floris_Diemel het volgende:

[...knip...]

Foolzero: Ik had het ook over jou ja.
Floris, ik denk dat je FoolZero zijn posting verkeerd interpreteerd...

Aannames zijn fataal.

• Floor-is

Floor-is

5.2

idd, heb het aangepast.

Bericht hierboven

Verwijderd

Tip de volgende die er over begint acuut een ban, wel een waarschuwing in de topic ervoor.

• Destruction
  • Laatst online: 20:18

Destruction

(ex-)Automonteur

* Destruction agrees

Is het geen optie om dan maar sneller waarschuwingen / of een ban uit te delen ?

Als het niet goedschiks kan dan maar kwaadschiks toch ?

pier

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:12

Wokschotel

Op 6 wielen

Op donderdag 01 maart 2001 16:23 schreef Floris_Diemel het volgende:

Ik? Wat heb ik nu weer misdaan? Ik vind het prima dat er wat wordt gedaan aan het 'misbruiken' van SG, maar ik hou niet zo van de manier waarop dat Hlpdsk dat brengt. Op zijn manier creeer je een soort oorlog, zo van 'hard tegen hard'. Okay, die :r had niet gemoeten, sorry. Maar om mij nu te betichten van het vervuilen van SG? Sorry Floris, maar dat gaat me echt te ver. Ik loop al lang genoeg op GoT rond om goed te weten wat wel en niet kan.

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op donderdag 01 maart 2001 16:29 schreef rdgf het volgende:

[..]

Ik? Wat heb ik nu weer misdaan? Ik vind het prima dat er wat wordt gedaan aan het 'misbruiken' van SG, maar ik hou niet zo van de manier waarop dat Hlpdsk dat brengt. Op zijn manier creeer je een soort oorlog, zo van 'hard tegen hard'. Okay, die :r had niet gemoeten, sorry. Maar om mij nu te betichten van het vervuilen van SG? Sorry Floris, maar dat gaat me echt te ver. Ik loop al lang genoeg op GoT rond om goed te weten wat wel en niet kan.
rdgf, eerlijk gezegd had ik jouw posting ook als een flame gezien. Kennelijk kwamen jouw intenties niet goed over, maar ach it happens! :)
Wat het HlpDsK verhaal aangaat sta ik toch echt achter HlpDsK. Hij geeft gewoon op zijn manier aan dat het zerotolerance beleid uitgevoerd gaat worden. Zijn manier van uitdrukking staat misschien wel stoer, maar dat is ook een deel van het statement dat hij wilt maken...

edit:
hmmm, tijd voor een nieuwe cursus nederlandse taalgebruik...

Heal the internet ...

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 16:29 schreef rdgf het volgende:

[..]

Lees de correctie :)

Verwijderd

Ik ben toch ook wel voor harde aanpak, zoals ik elders al zei, het lijkt gvd wel een tmf-chatbox.

Ik zal weer even terug mijmeren naar mijn eerste periode hier.....zucht, alleen die hard tweakers, met technische vragen of verhandelingen en we hebben toen toch ook veel gelachen...

Misschien moet er een icoontje komen van een ouwe grijsaard, want de 'jeugd' zal ons wel zeikers vinden.

nou ze doen maar..!

als ik mod was, dan was ik ook niet zo coulant.

Dus Modjes, hier is een hart onder de riem!

Verwijderd

Sorry, ik was een van de eersten die zo'n "De sfeer in SG gaat omlaag door alle onzin topics" postte, ik zag toen niet in dat ik dat niet had moeten doen. Sorry..

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Mooi zo.. pak SG maar flink aan want ik merk gewoon dat het een bende wordt... Vroeger kwam ik eigenlijk altijd in SG, sfeer was goed, leuke topics, serieus en toch ook lollig. Maar nu is het alleen maar bs ongeveer..

* IceStorm hoopt echt dat we het 'oude' SG weer een beetje terug kunnen krijgen.

Verwijderd

Zou er niet zo'n waarschuw systeem kunnen komen? Zo van, dat iemand op een knop kan klikken en dat er dan een berichtje naar de leiders gaat zo van, dit is verkeerd.. zou misschien helpen het sneller aan te pakken.. en natuurlijk zou verkeerd gebruik zwaar gestraft moeten worden..

Verwijderd

Ik zou bijna gaan vragen om het maar te scrappen en dan hidden terug te laten komen, voor 'gescreende' got-ers..

maar dan discrimineer ik waarschijnlijk weer..

ik weet 't ook niet meer, maar ik baal er wel van! :(

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:07
Ugh.. stuur ze naar Fok! ofzo! dit is nog altijd een tweakers forum.. voor van die kroeg-geile postings gaan ze maar naar forum.scholieren,com of Fokzine!

Maar zoals al vaker gezegd is.. die mensen zijn gewoon slotjes-geil. Ze vinden het juist LEUK om dit te doen. Gewoon etters en klojo's, en voordat ik ze helemaal verrot scheld druk ik maar op verstuur..

I want to live forever, so far.. so good.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op donderdag 01 maart 2001 17:06 schreef Fquist het volgende:
Zou er niet zo'n waarschuw systeem kunnen komen? Zo van, dat iemand op een knop kan klikken en dat er dan een berichtje naar de leiders gaat zo van, dit is verkeerd.. zou misschien helpen het sneller aan te pakken.. en natuurlijk zou verkeerd gebruik zwaar gestraft moeten worden..
Zo iets is er al in de vorm van [url="/listtopics.php/26"]Stoute Usertjes (Meldpunt Forummisbruik)[/url] en ook dat andere gaat komen als het aan mij ligt.

Ik ben dus voor het verbergen van General Chat voor een aantal dagen als je net geregistreerd bent of niet ingelogd surft...

Bericht hierboven

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 17:06 schreef Warbringer het volgende:
Ugh.. stuur ze naar Fok! ofzo! dit is nog altijd een tweakers forum.. voor van die kroeg-geile postings gaan ze maar naar forum.scholieren,com of Fokzine!

Maar zoals al vaker gezegd is.. die mensen zijn gewoon slotjes-geil. Ze vinden het juist LEUK om dit te doen. Gewoon etters en klojo's, en voordat ik ze helemaal verrot scheld druk ik maar op verstuur..
Laten we gelijk het aantal posts in profiel weghalen omdat veel mensen op hun aantal kicken en de eikels bannen die in iedere onzinnige topic voor moderator spelen met dat irritante "slotje" roepen of in veel gevallen in "SU" posten. Of een moderator een sukkel is en niet in threads kijkt waarvan de titel al niet helemaal ok is.|:(

Op FOK! is trouwens door een ene Harry een mooi verhaal gepost waarin een forum als FOK! wordt vergeleken met de middelbare school. Ik zal vannavond maar een variant maken op GoT.:) Kijken wat daar voor reacties op komen.:)

Trouwens, mensen wegsturen is wel erg makkelijk. Zullen we maar gelijk alle zware criminelen uit Nederland zetten zodat het weer veiliger wordt hier. Ik ben ervoor om GoT minder aantrekkelijk maken door SG een maandje te verbergen voor de newbies. Paar dagen lijkt mij iets te kort

• Theeboon
  • Laatst online: 10-02 08:48

Theeboon

theebonen bestaan!

Op donderdag 01 maart 2001 17:06 schreef Fquist het volgende:
Je zegt 't leuk :) Dit had ik ook es bedacht: gewoon bij elke gemaakte topic een button van "bevat deze topic bullcrap wat volgens de FAQ niet mag?", dat dan een berichtje naar 1 v/d modjes gaat om 'em na te tjekken...

"I sit in my room and imagine the future."

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 17:12 schreef Floris_Diemel het volgende:

[..]

Zo iets is er al in de vorm van [url="/listtopics.php/26"]Stoute Usertjes (Meldpunt Forummisbruik)[/url] en ook dat andere gaat komen als het aan mij ligt.

Ik ben dus voor het verbergen van General Chat voor een aantal dagen als je net geregistreerd bent of niet ingelogd surft...
Ja dat weet ik van die su. Maar dan moet je natuurlijk wel vaak checken..

Ik vind het inderdaad wel een goed idee om de kroeg te verbergen. Zoiets van
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?
if ((time() - $userdata[joindate]) < 3600*24*15 ) {

forum op invisible zetten. >:)

}
?>

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:40
Ik wil hierbij ook ff laten weten dat ik ook voor een harde aanpak ben.
Er zitten echt veel kleine koters tussen volgens mij, of volwassen mensen die gewoon irritant willen zijn.

Het is al eerder gevraagd maar wat is nou eigenlijk de reden dat de gesloten topics zichtbaar blijven ?
Je ziet gewoon dat er mensen onzintopics als "check al die slotjes!!!!" gaan posten alleen al omdat ze al die slotjes zien.
Het staat zoiezo als een 'slagveld' en dus zeker niet prettig.
Waarom niet gewoon gesloten topics onzichbaar maken?

Er zal vast een goede reden zijn maar die ken ik dan niet.. :)

Enlighten me?

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Misschien een idee om eens wat meer te gaan deleten en niet over slotjes op te hangen?

Als iemand met 10 slotjes op onzintopics nog niet door heeft dat het niet de bedoeling is zal hij/zij dat met 100 slotjes ook niet snappen. Ik denk dat sommige mensen nu een beetje het idee hebben dat ze gewoon maar wat aan kunnen posten en dat als het niet kan er t.z.t. wel een slotje verschijnt.

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 17:16 schreef Nasty.Nate het volgende:
Het is al eerder gevraagd maar wat is nou eigenlijk de reden dat de gesloten topics zichtbaar blijven ?
Ik zou denken dat als iemand's topic verdwijnt dat er nogal veel "WAAR IS MIJN TOPIC?!?!?!?!?!?!?!?" posts zullen komen. :P

• Nasty Nate
Op donderdag 01 maart 2001 17:17 schreef Fquist het volgende:

[..]

Ik zou denken dat als iemand's topic verdween dat er nogal veel "WAAR IS MIJN TOPIC?!?!?!?!?!?!?!?" posts zullen komen. :P
Toevoeging F.A.Q. : Alles gesloten topics zullen niet zichtbaar zijn omdat blah blah blah..?

Ik roep maar wat.

Verwijderd

Als iedereen de faq las zou dit niet in zulke mate gebeuren.

• Chaos
  • Niet online
Als je gesloten topics onzichtbaar maakt kun je ze net zo goed meteen weggooien.

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 17:19 schreef Nasty.Nate het volgende:

[..]

Toevoeging F.A.Q. : Alles gesloten topics zullen niet zichtbaar zijn omdat blah blah blah..?

Ik roep maar wat.
Ik zou liever een optie in de prefs willen zien dat iedereen zelf kan bepalen of ie threads met slotje wel of niet wil zien.:)

• Nasty Nate
Op donderdag 01 maart 2001 17:22 schreef Marius het volgende:

[..]

Ik zou liever een optie in de prefs willen zien dat iedereen zelf kan bepalen of ie threads met slotje wel of niet wil zien.:)
Juistem!

Goed plan?!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Als mensen de faq zouden lezen, zouden er ook niet zo veel slotjes zijn, het wordt dus tijd voor verdergaande maatregelen, zo iets als:

Wanneer je een topic post word er:
1. Een search gedaan op keywords van de topictitel
2. Bij de 1e tien topics die je plaatst eerst de faq voorgeschoteld, die je helemaal door moet scrollen wil je kunnen posten. (Klik op ok onderaan oid)
3. General Chat pas na x dagen na registratie zichtbaar maken, dan registreerd niemand zich speciaal voor dat deel van het forum.

Zo iets, maarja...

Bericht hierboven

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:07
Op donderdag 01 maart 2001 17:22 schreef Chaos het volgende:
Als je gesloten topics onzichtbaar maakt kun je ze net zo goed meteen weggooien.
nee hoor, want topics met +255 replies worden ook gesloten, en dan zou je deze niet meer kunnen terugvinden.
ze moeten we invisible worden, maar niet weg gegooid worden. Zemoeten ook nog steeds in de search voor komen, maar simpelweg niet meer in het topic view...

I want to live forever, so far.. so good.

• Nasty Nate
Op donderdag 01 maart 2001 17:25 schreef Floris_Diemel het volgende:
Als mensen de faq zouden lezen, zouden er ook niet zo veel slotjes zijn, het wordt dus tijd voor verdergaande maatregelen, zo iets als:

Goed plan.

2. Bij de 1e tien topics die je plaatst eerst de faq voorgeschoteld, die je helemaal door moet scrollen wil je kunnen posten. (Klik op ok onderaan oid)

Werkt voor geen meter denk ik..hoevaak heb je wel niet zo iets met 'terms of agreement' waar je supersnel scroll scroll doet en klikken maar.

3. General Chat pas na x dagen na registratie zichtbaar maken, dan registreerd niemand zich speciaal voor dat deel van het forum.

Ja lijkt mij ook wel wat.

• Chaos
  • Niet online
Slecht idee, DPCH's kunnen dan bijvoorbeeld niet meer. Niets is irritanter dan een stom phpscriptsel dat zich bemoeit met jouw topic waar niets mis mee is.
Met de huidige snelheid van GoT is dat niet echt aan te raden IMHO.
Het is een redelijk idee, maar ik denk dat je er meer goede users mee benadeelt dan dat je er foute users mee weghoudt. Bedenk bovendien dat alle ex-onzinforummers hier al lang zitten en dus direct toegang krijgen tot SG.

Volgens mij is gewoon een aantal extra moderators aanstellen (en daarbij ook kijken naar de tijden waarop deze op GoT rondhangen) nog steeds de beste oplossing.

• Sequence
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

gaat nou effe niet om 255+ slotjes maar om handmatig gezette slotjes, ik denk dat verwijderen meer zin heeft dan slotje.. waarom? nou dan krijg je niet wanneer er een gesloten is dat iemand een half uur later dat onzintopic leest en iets dergelijks weer post..

• Chaos
  • Niet online
Op donderdag 01 maart 2001 17:26 schreef Warbringer het volgende:
nee hoor, want topics met +255 replies worden ook gesloten, en dan zou je deze niet meer kunnen terugvinden.
Mhja.. dat is sowieso raar. Topics met veel reply's is nou net de reden dat Arjen die paginaverdeling heeft gemaakt in de topics.

edit:
Ik had het ook niet over automatisch trashen ofzo hoor, ik bedoelde meer dat de moderators eens wat vaker dat rode kruisje moeten gebruiken als een topic echt onzinnig is

• Theeboon
  • Laatst online: 10-02 08:48

Theeboon

theebonen bestaan!

Op donderdag 01 maart 2001 17:25 schreef Floris_Diemel het volgende:
Zou dit niet veel serverload veroorzaken?
Tenzij je dit alleen doet bij mensen die een x aantal dagen op GoT vertoeven.
Hmm kweenie maar volgens mij gaat iedereen er dan gewoon snel doorheen scrollen of het schrikt juist users af ("nou als je steeds die kolere-faq moet lezen om iets te posten dan ga ik wel ergens anders heen")
Dan heb je misschien nog mensen die dan tegen anderen gaan zeggen "heej op GoT heb je een koele SG, maar dan moet je wel eerst zovaak posten" -> onzin postings in serieuze fora. Maar dit is wel een goed idee!

"I sit in my room and imagine the future."

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Beter idee. Met de hand mafkezen voorzien van een automagische slotenspecialist. Ofwel, sommige users kunnen geen Topic meer plaatsen. Indien ze op andere fora de lul zijn: pech.

Lijkt me kleine moeite om aan de hand van iemands notes te kunnen bepalen wie er geen topic meer kan openen.

Gaan ze klieren => ban.

* Delerium ziet geen problemen als er oplossingen zijn.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Op donderdag 01 maart 2001 17:34 schreef Chaos het volgende:

[...knip...]

edit:
Ik had het ook niet over automatisch trashen ofzo hoor, ik bedoelde meer dat de moderators eens wat vaker dat rode kruisje moeten gebruiken als een topic echt onzinnig is
Misschien dat trashen weer bepaalde nare bijverschijnschelen veroorzaakt in de DataBase ?

Aannames zijn fataal.

• Chaos
  • Niet online
Op donderdag 01 maart 2001 17:38 schreef GaMeOvEr het volgende:
Misschien dat trashen weer bepaalde nare bijverschijnschelen veroorzaakt in de DataBase ?
Uhhh??? Jij suggereert dat Arjen niet eens een deletefunctie kan programmeren? :o

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Op donderdag 01 maart 2001 17:40 schreef Chaos het volgende:

[..]

Uhhh??? Jij suggereert dat Arjen niet eens een deletefunctie kan programmeren? :o
Ik weet niet wat Arjen allemaal wel of niet kan. Ik weet wel wat ik allemaal niet kan :o

* GaMeOvEr kan voor geen meter coden, of een batchfile moet ook coden zijn, 10 regels lukt nog net :P

Vandaar dat ik maar wat roep. Ik kan me voorstellen dat bepaalde dingen overstuur gaan, geen flauw idee wat allemaal. :?

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Echt, ik loop m'n hoofd erover te breken, wat te doen, net als gameover kan ik ook voor geen meter coden, dus ik weet niet eens wat kan..hoop wel dat er iets gebeurt, anders zal ik niet meer frequent got-en.

Shit, ik was zo blij dat ik weer tijd had voor GOT, maar het gaat aan z'n populariteit ten onder.

General chat is niet meer :'(

• Floor-is

Floor-is

5.2

Er zijn echt ideeen genoeg, nu moeten we nog de goede er uit halen en implementeren :+

Bericht hierboven

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Tijd voor de "GoT-kwaliteits-upgrade-Comissie" :P

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Waar is het inschrijfformulier? :9

Verwijderd

Hmhm, de ballotage commisie moet maar in 't leven geroepen worden..

Sh*t, ik kan nog steeds niet geloven dat 't hier zo veranderd is....

Gelukkig blijven ze redelijk weg uit de andere (serieuzere) fora

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op donderdag 01 maart 2001 18:31 schreef Fquist het volgende:
Waar is het inschrijfformulier? :9
inschijvenbijcomissieopgot.tweakers.net :P

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Floor-is

Floor-is

5.2

ROFL :D

Bericht hierboven

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Oi, wat krijgen we nu? Er is tot nu toe NOOIT openbaar besloten welke ideeen wel en niet gebruikt gaan worden. Of wordt dit de eerste keer.

* Delerium weet dan wel een goede tweede....

Verwijderd

Ik denk dat de anarchie het van de democratie gaat verliezen.

• botoo
  • Laatst online: 20:16

botoo

💀 too old to die young

Stuffis = Kroeg nieuwe stijl?
Kan ik niet over beslissen, ik kwam nooit in de kroeg omdat ik op een tweakers forum niet naar dom geneuzel op zoek ben, maar als ik nu naar SG kijk is dat ook niet meer iets waar ik met plezier ben.

Het is duidelijk dat het zero-tolerance beleid niet werkt of niet afdoende uitgevoerd kan worden (imho het laatste).

Als er dan toch op basis van symptoombestrijding gewerkt moet worden heb ik ook nog wel een 'botte bijl' idee.
Iedereen (!) die zich in een kroeg-onzin topic mengt krijgt een tijdelijke ban. Vervelend voor degene die zich te goeder trouw in een topic mengt, maar zo kan iedereen voor zichzelf bepalen of iets wel of geen onzin is, en of je je in de betreffende topic wilt mengen. Mocht blijken dat je steeds in de verkeerde topics post, dan is dat een overduidelijk signaal dat je hier op GoT niet thuis hoort.
Tijdelijk (dag, week?) om als afkoelperiode te fungeren, en je kan tenminste weer terug, ook als het evt. onterecht was.

Natuurlijk is deze insteek erg hard, maar helaas niet onnodig hard, en wel een systeem om de werkdruk van de admins niet teveel op te laten lopen.
In een later stadium zou het systeem afgezwakt kunnen worden, maar eerst rust in de toko.

Zoals ik wel vaker gemeld heb, het irritante en gemakzuchtige gedrag van een aantal users beperkt zich niet alleen tot de Kroeg of SG, maar verpest ook het 'niveau' in de andere fora.

Zonder mezelf gelijk een oudgediende te willen noemen, zie ik in de laatste anderhalf jaar wel steeds weer dezelfde problemen terugkomen en de oplossingen steeds minder effect hebben.

En daar baal ik goed van.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

here here,

Mee eens, ik denk dat degenen onder ons met voldoende niveau, zo'n tijdelijke ban wel zullen ontlopen, als ik zo eens rondneus zijn het vaak dezelfde personen, die je op de andere fora, lang zo vaak niet ziet.

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mischien voor als je registreert dat je 2 min moet wachten voordat je OK kan inklikken. In die tussen tijd de FAQ op het scherm toveren, de gene die echt geintereseert zijn lezen het de ander drukken gelijk X in :)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-02 05:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dat is dus het dilemma van de admin/mod

Zero tolerance klinkt leuk maar is niet te handhaven. Echt kwaadwillende gebruikers kunnen blijven terugkomen omdat er nu eenmaal genoeg manieren zijn om op andere systemen te registreren etc.
De botte bijl methode werkt niet, integendeel zelfs: zo jaag je mensen juist tegen je in het harnas, en dat wil je voorkomen omdat je (deels) afhankelijk bent van hun goede wil, omdat je maar heel beperkte machtsmiddelen hebt.

Kleuters van 12 die voor de grap (uche) heel SG gaan volspammen zijn snel gebanned en komen vaak ook niet terug, maar helaas is het niet altijd zo gemakkelijk.
Het is dan een kwestie van pappen en nathouden, af en toe wat meer gedogen, politiek bedrijven om te voorkomen dat de zaak escaleert.

Natuurlijk komt dat vreemd over op de rest ("waarom hij wel en de rest niet"), natuurlijk is het niet consequent, natuurlijk is het willekeurig en oncontroleerbaar. Het is niet de manier waarop we GoT willen runnen maar soms, heel soms is er geen alternatief.

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 19:17 schreef NINER het volgende:
here here,

Mee eens, ik denk dat degenen onder ons met voldoende niveau, zo'n tijdelijke ban wel zullen ontlopen, als ik zo eens rondneus zijn het vaak dezelfde personen, die je op de andere fora, lang zo vaak niet ziet.
Dit had ik blijkbaar niet moeten zeggen, bemerk net dat er in een thread hier ook al om slotjes word gemekkerd..

• witchdoc
  • Laatst online: 12:15
Kegel: is er iets anders dat KAN helpen behalve veel meer immer geduldige mods?
En als je niet veel meer mods wil, een vrijlopend forum waar je iedereen ze gang laat gaan (mits een paar trusted users die wel ERG veel geduld hebben) het illegale en dergelijke eruit halen..
noujah, dit is al eens voorgesteld en richting ignore-list gegaan (als in geen reden wrom niet gehoord) dus ik zwijg wel weer.. effe toch :)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Ik denk dat je sowieso een risico hebt dat users weglopen, of je nu wel of niet een hard beleid hanteert.

Het probleem is als je _geen_ hard beleid hanteert, dan lopen de Die-hards weg, en als je wel een hard beleid hanteert, is de kans groot dat newbies pleite gaan omdat de sfeer zuigt.

Maar je moet iets opofferen om het weer op orde te krijgen.

Persoonlijk denk ik dat je beter een paar newbies (niet lullig of negatief bedoelt overigens) kunt opofferen dan de die-hards die hier al een tijd meelopen in de andere forums.

Hoe dan ook, een bepaalde partij zal ontevreden/gedupeerd zijn. Daar ontkom je in deze situatie niet aan.

edit:

typo's

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Dan liever de newbies weg. Sorry hoor, maar zij zijn meestal (meestal zeg ik) de personen die een 2e FOK! willen. De Die-Hards/Old-Skoolers niet. (Wederom meestal).

Verwijderd

Ik weet nog een tijd dat we het leuk vonden als er een newbie bij kwam, das nu wel anders, je bent ergens toch op je hoede...is het niet weer zo'n puberaal typ?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Ach, ik denk dat je newbeez nog steeds moet verwelkomen, maar misschien wel ff wat meer de kat uit de boom kijken.

In ieder geval niet gelijk newbeez afkatten.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Dat hoor je mij ook niet zeggen, we zijn tenslotte allemaal newbies geweest, ik ben nu eigenlijk een tweede jeugd newbie, jaartje weggeweest, maar het zijn die paar jankerds en anderzins lastige klantjes die het voor het gros verzieken.

en mensen generaliseren nou eenmaal snel, te snel misschien, maar toch..

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Tja. We blijven nu eenmaal menselijk.

Ik zie alleen heel vaak dat newbeez best wel grof aangepakt worden, waardoor ze over de zeik gaan, en dan begint dus de heisa.

Een beetje uitlokking dus. Omdat er nogal wat mensen een beetje gefrustreerd zijn soms.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Ik bemerk dat ik, en anderen met mij, wegdromen naar vroeger tijden. :z

Maar het internet groeit en dus ook GOT, ben bang dat we er aan zullen moeten wennen..

Ik hoop alleen dat, al zullen we nooit de ideale cybermaatschappij worden, het wederzijds respect op GOT bewaard kan blijven.

Newbie, Die-hard of oldskooler, we zijn toch allen GOT-ers en het lijkt me niet leuk om iemand te moeten bannen.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Op donderdag 01 maart 2001 21:15 schreef NINER het volgende:
Ik bemerk dat ik, en anderen met mij, wegdromen naar vroeger tijden. :z

Maar het internet groeit en dus ook GOT, ben bang dat we er aan zullen moeten wennen..

Ik hoop alleen dat, al zullen we nooit de ideale cybermaatschappij worden, het wederzijds respect op GOT bewaard kan blijven.

Newbie, Die-hard of oldskooler, we zijn toch allen GOT-ers en het lijkt me niet leuk om iemand te moeten bannen.
Wise words.

Meerdere mensen zouden die instelling moeten hebben. Het draait allemaal om wederzijdse verdraagzaamheid.

Aannames zijn fataal.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-02 05:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op donderdag 01 maart 2001 20:31 schreef poohbeer het volgende:
Kegel: is er iets anders dat KAN helpen behalve veel meer immer geduldige mods?
En als je niet veel meer mods wil, een vrijlopend forum waar je iedereen ze gang laat gaan (mits een paar trusted users die wel ERG veel geduld hebben) het illegale en dergelijke eruit halen..
noujah, dit is al eens voorgesteld en richting ignore-list gegaan (als in geen reden wrom niet gehoord) dus ik zwijg wel weer.. effe toch :)
Offtopic: ik heb dit al meer gezegd (en ik ben niet de enige): zou je het fatsoen kunnen opbrengen om me bij m'n voornaam aan te spreken? Op deze manier degradeer je me al meteen tot een minderwaardig gesprekspartner (zo komt het althans over) en dat lijkt me niet gezond.

Ontopic: het probleem is dat een dergelijk forum van kwaad tot erger gaat (zie OF/OTF/Kroeg geschiedenis) anders zou dat ook mijn voorkeur hebben. De sfeer moet vanzelf goed zijn ipv met harde hand afgedwongen worden.

Verwijderd

En zolang dat niet zo is, zullen we maar slikken dat er hier en daar ge-eikeld wordt, of komt er toch nog een kwaliteits-systeem?

Al lijkt deze discussie dood te bloeden.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Deze discussie bloed ook dood, omdat er niet echt veel gedaan kan worden in het moment, (afgezien van meer mods, en guidelines) en er is al een ander systeem in ontwikkeling, en dat kost tijd.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Nou, als je nog een mod met een reeele kijk en een 9mm nodig hebt hoor ik het wel...

Maar serieus, ik zou het jammer vinden als 'n fijne plek als GOT verkloot zou worden door personen die eigenlijk in een chatroom of (minder erg) op FOK zouden moeten gaan zitten.

Anyway, ik sta achter elke actie danwel maatregel om m'n favo-forum te cleanen.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik weet dat we morgen met Arjen aan de slag gaan, ik hoop dan ook dat dit soort discussies niet doodbloeden, dat zou zonde zijn, juist dit soort discussies zijn erg goed om te werken aan algehele verbetering van de site.

Bericht hierboven

Verwijderd

Tja, Floris, ik denk dat de discussie toch doodbloedt, gewoon omdat dat alle technieken al besproken en gegeven zijn..(dat denk ik)

Verwijderd

Okee, ik blijf deze draad volgen, meedenken en zo mogelijk visies e.d. aandragen..

We zijn er tenslotte om elkaar te helpen en het hier zo prettig mogelijk te houden/maken.

ik hoop/neem aan dat ik niet de enige niet mod zal zijn die deze gedachte toegedaan is.

Verwijderd

NAAR DE VLAKTE ME..nee hoor.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op donderdag 01 maart 2001 20:43 schreef HlpDsK het volgende:
Dan liever de newbies weg. Sorry hoor, maar zij zijn meestal (meestal zeg ik) de personen die een 2e FOK! willen. De Die-Hards/Old-Skoolers niet. (Wederom meestal).
en wie versta jij onder "newbies" ?

( vannaf welke registratiedatum ? )

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Oww en ehh , als alle newbies weg moeten . zorg er dan meteen voor dat er geen registraties meer worden toegelaten ( kun je als het goed is zo instellen ) want GoT is VOL dat is overduidelijk.

en met +/- 9000 members . Maakt het ook niet uit.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op vrijdag 02 maart 2001 10:42 schreef pier het volgende:

[..]

en wie versta jij onder "newbies" ?
Newbie = iemand die op een irritante manier zichzelf wilt ont-newbieen. Het sterft van de niet-vervelende newbie die netjes bijspringen.
Enkele newbies denken dat ze iedere vorm van etiquette kunnen droppen. Juist deze newbies moeten de adjes 'droppen'.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

ja dat weet ik , maar vannaf welke registratie datum ben je echt newbie ?

• Bulldog
  • Niet online
Op vrijdag 02 maart 2001 13:44 schreef pier het volgende:
ja dat weet ik , maar vannaf welke registratie datum ben je echt newbie ?
Ik denk dat je daar geen datum aan vast kunt koppelen. Het is niet als een datum of tijdseenheid uit te drukken. Er zijn hier users die hier al maanden komen, maar toch eigelijk nog newbie zijn. Er zijn ook users die zich nu registreren en meteen op een goede manier "mee kunnen doen" en waar je geen last van hebt, geen newbie zijn.

* Bulldog kan sommige dingen soms moeilijk verwoorden maar hoopt dat het wel duidelijk is;)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Ik snap je in ieder geval, en dat is een goed teken ! :D

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

'Newbie' is nu gelijk een term in een kwaad daglicht, laten we ze "Irri's" noemen ofzo, ik wil geen mensen tegen me in het harnas jagen, dan zijn we nog verder van huis.

we willen tenslotte een soort cohesie op GOT, dacht ik, en niet groepjes vorming; de "Oldies" tegen de "newbie" ofzo...

toch?

• Bulldog
  • Niet online
Op vrijdag 02 maart 2001 16:09 schreef NINER het volgende:
toch?
You got a point;)

Verwijderd

Ik vind dat er net zo'n systeem moet komen als op de frontpage! Precies hetzelfde, dat is gewoon leuk ook! Alleen onterechte flamebaits moeten ietsje sneller ontdekt worden, of dat adjes en modjes dit beoordelen!
Pagina: 1 2 Laatste