Snelste videokaart zonder 6 pins voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 412 views

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:48
Geachte tweakers,

Op zolder staat nog een pentium 4 3.0HT machine met 2 gig DDR en een 16e PCIe videokaartslot. Jammergenoeg heeft een 6800XT kaart de geest gegeven, was een perfect kaartje. De vraag is nu hoeveer ik max kan gaan zonder een 6 pins voeding aan te moeten sluiten? Heb al gezien dat een 7900gs die 6 pins connector heeft en een 7600gt niet.

Afbeeldingslocatie: http://images.hardwareinfo.net/products/large/001298.jpg

Zijn er nog andere alternatieven? Of kan ik het beste voor de 7600gt gaan, ik weet zo 123 niet uit mijn hoofd hoeveel vermogen de voeding heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Red devil op 08-07-2009 11:11 ]

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-05 19:13

Tjark

DON'T PANIC

Gaat 't erom omdat je denkt dat die P3 voeding 't niet trekt of omdat die voeding geen 6 pins voedingskabeltje heeft?

in geval van 't laatste kun je gewoon deze gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://lib.store.yahoo.net/lib/xoxide/molex-to-pci-express-2.jpg

*insert signature here

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:22
Je kan ook kijken naar de HD4650 of de HD4670. Dit zijn beide kaartjes zonder een 6 pins aansluiting, en moeten voldoende zijn voor die bak, als het al geen overkill is ;)

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:48
Tjark schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:15:
Gaat 't erom omdat je denkt dat die P3 voeding 't niet trekt of omdat die voeding geen 6 pins voedingskabeltje heeft?

in geval van 't laatste kun je gewoon deze gebruiken:
[afbeelding]
Mmm eigenlijk 2e maar ik denk dat de voeding het ook niet trekt. Wel leuke tip trouwens, thanks. Ben ook bang dat die p4 ht echt veel energie slurpt, zodat er nog minder over blijft voor de videokaart.
AlexV schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:21:
Je kan ook kijken naar de HD4650 of de HD4670. Dit zijn beide kaartjes zonder een 6 pins aansluiting, en moeten voldoende zijn voor die bak, als het al geen overkill is ;)
w00t dat zijn idd dikke kaartjes, idd beetje overkill. Wil eigenlijk ook maar weinig investeren, moet flatout2 kunnen spelen :). Met geforce2mx wil dat toch net iets minder.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 15:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Dit is een kwestie van het maken van een lijstje van kaartjes welke aan je eisen voldoen, waarvan een van je eisen is dat de kaart geen extra PCIe power connector nodig heeft.
Pak dus een paar recente kaartjes en ga kijken of ze aan je eisen voldoen en dan zoek je daar wat reviews over op. Volgens mij is de ATI HD4670 de vlotste zonder PCI power connector op dit moment. En nVidia heeft de 9500GT welke volgens mij ook genoeg heeft aan de PCIe bus.
En als een kaartje overkill is kun je altijd nog omlaag in de markt richting de low-end kaarten. ATi 43xx serie of nVidia 9400 bijvoorbeeld.
Kijk eerst even rond, want dit zijn dingen die je prima zelf kunt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 08-07-2009 11:38 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.