Toon posts:

Thuisbioscoop met een beamer + audio installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte medegebruikers,

Wij zijn op zoek na een thuisbioscoop met een beamer nu ken ik bijna bij geen product goed vinden als er een optie is tot het aansluiten van externe versterker of dergelijke.

Beamer :

Was aan het tijfelen over de Acer H5350 omdat er erg positief op gereageerd wordt.

Het is vooral om films te kijken en TV, nu weet ik wel dat tv niet de beste kwaliteit is maar met de huidige digitale tv zal het hopelijk wel mee vallen.

Miss dat jullie enige ervaring willen delen met mij en mij de goede keuze te laten maken.

Gr.

Jan van Susteren

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 18:16
Een beamer sluit je ook niet aan op een versterker. Als je TV wilt kijken, neem dan een decoder voor digitale TV, het beeld sluit je aan op de beamer en geluid op de versterker. Dan kun je iedere beamer nemen die je wilt. Maar bedenk wel dat het beeld van een beamer pas fatsoenlijk is als je de kamer vrijwel volledig verduisterd. Ik zou er altijd nog een TV naast gebruiken voor alles behalve film.

Verder moet je gewoon even langs bij een beamer handelaar en daar gaan kijken.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
ja oke voor een beamer meot je het duister hebben maar nu lees ik bijv bij de h5350 dat je niet helemaal duister moet hebben, aangezien je film normaal wel in beetje duistere kamer kijkt lijkt me dat het probleem niet. Nu ben ik al een beetje op weg geholpen, maar heeft iemand hier al ervaring mee gemaakt op het gebied van tv kijken met een beamer?

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:49
Ken de projector zelf niet, maar wat bedoel je precies met het aansluiten van een externe versterker? Wat wil je daar precies mee bereiken?

De beamer is aardig goedkoop zo te zien (540 euro en 130 euro voor een lamp), is dat de prijsklasse waar je het apparaat in zoekt, of mag het ook wat meer kosten? In de prijsklasse tot zo'n 900 euro heb je veel meer keuze namelijk, zoals de infocus hd70 en de panasonic ax200.

Je kan op projectorcentral.com aardig wat recensies vinden, avsforums voor gebruikerservaringen, en voor de specificaties voor aansluitingen enzo uiteraard de pagina van de fabrikant zelf of bijv. kieskeurig of onze eigen pricewatch

Wat betreft tv-kijken op een projector, uiteraard gaat dit goed, zou niet weten waarom niet eigenlijk. Jouw beoogde projector heeft 2000 lumen, wat helder genoeg moet zijn voor een matig verlichte ruimte. Het ligt er wel aan wat je kijkt, bij sportprogramma's/journaal/comedies enzo zal het goed gaan, maar als je naar iets kijkt wat erg veel donkere scene's heeft (bijv. series als 24 of thrillers) dan zal je toch goed moeten verduisteren.

Een beamer kan het beeld nooit donkerder maken dan de kleur dat het scherm heeft als de beamer uitstaat. Als je niet goed verdonkert dan kijk je dus tegen een knalwit scherm aan, bij donkere scene's waar maar een paar lumen gebruikt wordt ga je dan gewoon subtiele dingen missen.

[ Voor 32% gewijzigd door sewer op 07-07-2009 20:42 ]

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 18:17
Ik ben bang dat je hier op tweakers niemand zal vinden die ervaring heeft met een beamer. de meesten zitten hier achter hun pc schermpje. ;)

V.W.B. ervaringen over je beamer, een google search levert al genoeg op. Wat wil je nog meer weten. De eerste hit geeft aan dat het apparaat niet geschikt is om overdag filmpjes te kijken. De opbrengst is te laag.

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:44

burgt

Starbass

Lumics schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 20:36:
Ik ben bang dat je hier op tweakers niemand zal vinden die ervaring heeft met een beamer. de meesten zitten hier achter hun pc schermpje. ;)
?? mooie aanname, moet ik me afmelden van tweakers??

ik heb zelf de optoma-hd800x gekoppeld aan mijn denon versterker (hdmi) zodat er maar één kabel naar de beamer moet, upscaling en gemakkelijk geswitched kan worden tussen de bronnen (tv dvd ps3 en pc)

Let er wel op dat er mensen zijn die last kunnen hebben van het rainbow effect bij DLP beamers, maar tegen woordig is het kleuren een stuk sneller als bij oude modellen zodat dit minder snel zichtbaar is. Ik heb er nog nooit last van gehad (hd800x is DLP, eerst had ik een Infocus X1, RBE wel zichtbaar maar niet storend).

Verder is het heerlijk om op een groot 'scherm' te kijken met beamer, vooral blu-ray ziet er prachtig uit!

2000 lumen is veel voor thuisbioscoop, maar verduisteren is altijd verstandig om meer contrast in het beeld te krijgen.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 14:28
Ik kijk al meerdere jaren TV op beamers, het laatste jaar op een H5350.

Voor het geld is het een topbeamer, maar als jij een thuisbioscoop wilt zou ik toch ECHT gaan kijken naar een Epson LCD beamer, deze zijn veeeel beter voor video en daar helemaal op gebouwd!

TV kijken via mjin H5350 vind ik goed, maar niet uitstekend, een beeldbuis met digitale TV geeft mooier beeld, maar dat komt ook omdat ik nogal zwak antenne signaal binnenkrijg in de kamer waar mijn beamer staat opgesteld.
HD films met een HDMI kabel zijn echt prachtig!

Ik heb in het begin ook een klein beetje last gehad van het rainbow effect (hoofdpijn als je kijkt), maar na een tijdje gaat dit over.

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 15:08

RMX

Ik heb zelf een Sony VPL-AW15

Ook een aanrader, check de reviews maar :D

Verwijderd

ik heb de epson tw1000 (full hd beamer). en tv kijken werkt super, met name voetbal en films.
kost wel iets meer (+/ - 1300 euro,) maar dan heb je wel een top beamer, waar je nog lang van kan genieten.

http://www.htforum.nl/yab...97cdae60181&topic=79994.0
Pagina: 1