Ad hoc achter router

Pagina: 1
Acties:

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-03 11:58
Hallo mede-tweakers,

Het volgende wil ik verwezenlijken: een ad hoc tussen mijn (vaste) pc en mijn laptop (pc heeft wireless kaartje, laptop heeft wifi geïntregreerd) waarbij de internetverbinding (draadje) van mijn pc gedeeld wordt. Nu heb ik dit al wel eens eerder geprobeerd maar is dat op heden nog niet gelukt, mogelijk omdat ik achter een router zit met mijn vaste pc.

Overige gegevens: pc draait vista 64 bit, laptop vista 32 bit.

Hopelijk kunnen jullie mij een stukje verder helpen?

Alvast bedankt!!!

(als er meer gegevens nodig zijn moeten jullie het maar melden)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vertel eens wat je al geprobeerd hebt? Dit ziet er erg standaard uit, en mag geen probleem zijn. XP had er zelfs een Wizard voor, ik neem aan Vista ook. Begin gewoon eerst eens wat uit te proberen, en het internet staat vol met tutorials voor dit. :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-03 11:58
Er is inderdaad een wizard voor, deze heb ik gewoon doorlopen waarbij ik op het laatst voor de optie internet delen gekozen heb.

Echter krijg ik geen goede verbinding tussen de 2 op de vreemde manier, beide beweren namelijk verbinding te hebben maar er is geen internet op de laptop en ze kunnen elkaar niet zien in het netwerk (de gedeelde mappen, welke ingeschakeld staan)