Toon posts:

internet delen via draadloos netwerk zonder Access Point

Pagina: 1
Acties:
  • 740 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen.

Ik heb een vraag een collega heeft thuis 3 computers.
Ze hebben internet op 1 pc staan via een modem met een netwerkkabel naar de [hoofdcomputer].
Maar nu willen ze ook internet op de andere pc's en dat moet draadloos.
Maar alleen als de hoofdcomputer uitstaat dan mogen de ander computer ook geen internet hebben.
Kan je dat oplossen door in de 2 computers een draadloos netwerkkaart te stoppen en de vaste netwerkkaart van de hoofdcomputer te delen.of heb je echt een Access Point nodig.
op de computers zit [WindowsXP]

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-03 22:54

silverstorm

tearing me apart

Als je in de pc's een WLAN kaartje stopt, goed instelt dan moet je op de andere pc's ook kunnen internetten. Het kan dus wel. Je moet wel in alle pc's WLAN hebben of er een kaartje inzetten.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:13

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zoiets heet adhoc mode, en dat kan slecht met 2 PC's tegelijker tijd. Als je met 3 PC's Wireless wilt werken moet je een AP (Access Point) hebben.

Als jij (of iig je collega) perse wil dat de 2 andere PC's niet kunnen internetten wanneer de "hoofd PC" uitstaat, dan zal je deze PC een aparte netwerkkaart moeten geven, en de PC moeten laten routeren (ICS).
Op deze extra netwerkkaart zal je een WAP moeten verbinden.

Makkelijker is natuurlijk om een Wireless Router met ingebouwd modem te kopen. De HoofdPC sluit je dan wired aan, en de rest wireless.
Echter kan elke PC dan op het internet, of de "hoofdPC" dan aan staat of niet. Maar je kan dan natuurlijk altijd je router nog uitzetten. ;)

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Je wilt persee dat ze niet kunnen internetten als de hoofd pc uit staat? Dan krijg je het volgende schema:

code:
1
Internet ----> Hoofdpc eth0 ---> Hoofdpc eth1 ---> Access Point ~~> Wireless verkeer naar andere clients

Op deze manier moet je dus op de hoofdpc internet sharing aanzetten en de gateway van de andere clients naar het eth1 IP adres van de hoofdpc laten wijzen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mishmash op 06-04-2006 11:14 ]

Verwijderd

waarom zou je dit willen eigenlijk?

• Mishmash
Misschien wilt de TS wel controle over het gebruik van de internet verbinding. Dat bijvoorbeeld de kids niet 's nachts kunnen internetten omdat pappa z'n pc uit staat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik even een test opstelling gemaakt thuis.
de hoofdcomputer met het ip 10.0.0.9 dit is dit is met kabel.
ik heb op de hoofdcomputer een draadloos netwerkkaart aanvast gemaakt. met het ipadres 192.168.0.1.
ik heb op de client computer een ipadres aangemaakt met het ip 192.168.0.2 en de gateway 192.168.0.1.

het problem is ik kan wel tot de router komen maar verder dan de router kan ik niet komen.
de computer zijn allemaal [WindowsXP]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

[erg vervelend], maw. haakjes zijn niet nodig ;)

Maar je hebt een Ad-hoc opgezet tussen 2 systemen begrijp ik? Heb je dan ook ICS aangezet of gebruik je een AP + ICS?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Ad-hoc opgezet.
ik heb ook ICS ingesteld dus op de hoofdcomputer heb ik de vaste netwerkverbinding gedeeld

• Mishmash
Je zegt dat je tot de router komt, bedoel je daarmee je internet router of je hoofdpc? Want eigenlijk routeren ze beiden nml ;)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:13

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik begreep dat hij alleen een modem had, en dus geen hardware router. Dus router in zijn verhaal is de hoofdPC.

TopicStarter: Post eens de output van:
(Op de hoofdPC, )
code:
1
C:\>ipconfig /all

[ Voor 5% gewijzigd door Equator op 07-04-2006 07:35 . Reden: HIj had de gateway al goed staan 8)7 ]

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

Mishmash schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:33:
Misschien wilt de TS wel controle over het gebruik van de internet verbinding. Dat bijvoorbeeld de kids niet 's nachts kunnen internetten omdat pappa z'n pc uit staat.
Dan kan de persoon in kwestie ook gewoon het modem uitzetten.

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het thuis even aan het testen of het werk een ik heb thuis een adsl router.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 13:32 ]

Pagina: 1