Hoi allemaal,
Ik heb me van de week ingeschreven voor een HBO informatica opleiding waar ik een hoop ga programmeren. Nu wordt er vanuit de school aangeraden om een laptop te kopen en te gebruiken.
Klinkt heel leuk maar er is nu zo veel aanbod van verschillende laptopjes dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Via een vriend van mij kan ik een demo laptop kopen waarbij ik alleen het werk geheugen kan uitbreiden.
maar is deze snel genoeg om mee te ontwikkelen?
Ik hoor het wel
Ik heb me van de week ingeschreven voor een HBO informatica opleiding waar ik een hoop ga programmeren. Nu wordt er vanuit de school aangeraden om een laptop te kopen en te gebruiken.
Klinkt heel leuk maar er is nu zo veel aanbod van verschillende laptopjes dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Via een vriend van mij kan ik een demo laptop kopen waarbij ik alleen het werk geheugen kan uitbreiden.
maar is deze snel genoeg om mee te ontwikkelen?
Of kan ik beter een andere laptop kiezen zie hier onder tegen een duurdere prijs dan de bovenstaandeScherm
15,4" TFT-scherm ClearView
Processor
Intel Pentium Dual-Core T4200 (2,00GHz, 800Mhz FSB, 1Mb cache) of:
Chipset
Intel Chipset PM45 + ICM9M
Werkgeheugen
2GB DDR2 800MHz (1x 2GB)
(Uitbreidbaar tot 4gb)
Video
nVidia Geforce 9300M GS met 256Mb DDR2 geheugen
Hardeschijf
320GB 5400RPM Serial-ATA (8Mb cache)
Optische Schijf
DVD +/- dual layer (her)schrijver (SATA)
Waar dien ik rekening mee t ehouden als ik dus een laptop wil kopen, ik weet dat ik veel met java zal werken zodra ik met de opleiding begin. Verder had ik begrepen dat we dan met JBuilder gaan ontwikkelen. Is dit een applicatie dat veel geheugen en processor vreet?Scherm
15,4" TFT-scherm ClearView
Processor
Intel Core 2 Duo T6400 (2,00GHz, 800Mhz FSB, 2Mb cache)
Chipset
SiS M671DX + SiS968
Video
nVIDIA GeForce G105M met 512MB DDR2 videogeheugen
DirectX 10.0 compatible
Geheugen
4GB DDR2 667MHz geheugen (2x 2GB)
hardeschijf
320GB 5400RPM Serial-ATA (8Mb cache)
Ik hoor het wel