iPhone haarscheurtjes door vochtschade?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289377

Topicstarter
Twee weken geleden heb ik mijn iPhone voor garantie ingeleverd bij een T-Mobile shop. Dit omdat ik last had van de erkende haarscheurtjes. Tot mijn verbazing kreeg ik echter vrijdag een brief in de bus dat mijn garantie vraag was afgekeurd omdat de telefoon vochtschade zou hebben. Ze bieden me hierop twee opties: voor 40 euro de telefoon terug sturen of voor 260 euro het toestel vervangen. Dat er na een jaar intensief gebruik ergens een keer een druppel vocht het toestel is ingelopen trek ik niet in twijfel (de telefoon werkte ondanks de vochtschade overigens perfect). Maar wel dat vochtschade de haarscheurtjes heeft veroorzaakt, zeker als dit een door Apple erkend probleem is. Ik ben het hier dus ook niet mee eens en wil dit dus ook aanvechten.

Het toestel is ondertussen bijna een jaar oud, ik val dus buiten de eerste zes maanden na aankoop waarin de verkopende partij moet bewijzen dat de vochtschade de haarscheurtjes heeft veroorzaakt. Dit betekend dat ik dus zelf zou moeten bewijzen dat vocht inderdaad niet de haarscheurtjes heeft veroorzaakt. Ik ben dus allereerst op zoek naar tips hiervoor. Welke bewijzen kan ik hiervoor aandragen? Verder heb ik afgelopen vrijdag direct de T-Mobile klanten service gebeld om het reparatie rapport op te vragen. Deze verwezen mij echter door naar Solidvision (het bedrijf wat de garantie afhandeling doet voor T-Mobile). Solidvision was toen echter al gesloten. Ik ga vandaag dus nog een keer bellen. Maar ik vraag me alleen nog af naar wie. In principe is T-Mobile de verkopende partij en heb ik garantie bij hun. Met Solidvision heb ik niks te maken. Als ik echter alles via T-Mobile wil spelen dan bouw ik wel een extra communicatie schakel in het geheel, waardoor dit wel eens erg lang kan duren (als ik de T-Mobile klanten service vraag om het reparatie rapport betwijfel ik überhaupt of die aanvraag bij Solidvision terecht komt). Wat ook mee speelt is dat T-Mobile een gratis nummer heeft en Solidvision niet (maar is me dit de extra schakel waard?)

Het aanvechten hiervan is voor mij meer een principe kwestie. Naar mijn idee wordt mij hier onrecht aangedaan en proberen ze onder hun verplichtingen uit te komen ten koste van de consument. Ik ga nu opzoek naar bewijs omtrent vocht en haarscheurtjes.

Goed alles samenvattend vraag ik om tips omtrent het leveren van bewijslast dat vocht geen haarscheurtjes veroorzaakt. Verder zoek ik mensen die in dezelfde situatie zitten/zaten en hoe hun dit hebben opgelost. Verder zou ik graag tips hebben over of ik alle verdere communicatie via T-Mobile moet plegen, of dat ik toch maar rechtstreeks contact op moet nemen met Solidvision. En verder wil ik natuurlijk weten of ik inderdaad in mijn recht sta, naar mijn idee namelijk wel maar mocht dit niet zo zijn dan is het hele aanvechten natuurlijk zonde van me tijd en zal ik me bij de 40 euro onderzoekskosten neerleggen.

Edit:
Ondertussen heb ik een nieuw toestel ontvangen. De correspondentie kun je vinden op pagina 2 van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Goh. Verrassend. Een iPhone die geen garantie heeft omdat er 'waterschade' zou zijn. De zoveelste inmiddels.
Anoniem: 289377 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 09:07:
Het aanvechten hiervan is voor mij meer een principe kwestie. Naar mijn idee wordt mij hier onrecht aangedaan en proberen ze onder hun verplichtingen uit te komen ten koste van de consument. Ik ga nu opzoek naar bewijs omtrent vocht en haarscheurtjes.
Helaas voor je is dit het zoveelste topic hier als het gaat om een iPhone, waterschade en Solidvision. Leuk dat het een principekwestie is geworden, maar dan zal je echt diep moeten gaan, helaas. Het is een mooie methode om gemakkelijk onder garantie uit te komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 06-07-2009 09:10 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je zult je gelijk via de rechter moeten halen, Apple, het reparatiebedrijf en T-mobile houden gewoon voet bij stuk en schuiven veel garantiegevallen onder vochtschade. Eenmaal de status vochtschade betekent gewoon dat ze niks meer met je iPhone willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:23

paQ

had toch graag eens inside informatie gezien over welk percentage we het eigenlijk hebben van de ter reparatie aangeboden iphones, die dit 'stigma' krijgen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Al mensen die meer geluk hebben gehad als ze de verschillende consumenten organisaties inschakelen (Consumentenbond, Kassa, Radar etc.)?

Ik zit ondertussen de kosten op te zoeken voor een rechtszaak. Volgens mij zou mij dit 90 euro aan griffierecht kosten. Dit is tweemaal de kosten van het terug sturen, maar het levert me waarschijnlijk wel een nieuwe telefoon op. Kloppen deze kosten of zijn er nog additionele kosten waar ik rekening mee moet houden (bij de kantonrechter is een advocaat niet verplicht meende ik).

Edit:
Als dit inderdaad een veelvoorkomend probleem is zouden er dan mede gedupeerden heil zien in een collectieve procedure?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 289377 op 06-07-2009 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

de haarscheurtjes zijn geloof ik al eens onderwerp geweest in Radar.
Als men zo nu blijkt ook die klacht afschuift op de waterschade stickers....

Ik krijg ondertussen wel de indruk dat er enorm veel mensen gebaat zijn bij een rechterlijke uitspraak over de rechtsgeldigheid van dat hele waterschade gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:08
Ik heb mijn iPhone nu voor de tweede keer voor haarscheurtjes ingeleverd. De eerste keer was na 9 maanden en is zonder problemen omgeruild voor een nieuwe. Deze keer zit ik nog net in de garantie maar er zit nu wel een voelbare haarscheur in bij de dock connector. De rest zit rondom de rand van de behuizing.

Ik laat even weten wat hier de uitkomst van is. Duurt nog een twee weken denk ik. Ik heb de iPhone wel gebruikt icm een sportarmband en heb gemerkt dat daar toch wel wat vocht bij komt kijken. Maar ik kon niet goed zien of de vochtsensor verkleurd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Vantevoren foto's maken: zowel van serienummer als van de plaatsen waar vochtstrips zitten. Ik krijg het idee dat ze er tegenwoordig alles aan doen om onder de garantie uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja foto's maken had ik inderdaad van te voren moeten doen, helaas niet gedaan.

Ik probeer ondertussen informatie te zoeken over het ontstaan van haarscheurtjes. Weet iemand van wat voor materiaal de case van de iPhone precies is gemaakt? Ik ga proberen deze informatie te bundelen in een bewijsrapport en deze tezamen met mijn eis op te sturen naar T-Mobile.

Verder denk ik dat ik zo ook nog even een telefoontje naar T-Mobile waag om meer informatie los te peuteren. Jammer genoeg heb ik niet de mogelijkheid om dat gesprek op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Net de T-Mobile klantenservice gebeld. Ze hebben tot woensdag werkzaamheden en kunnen daarom tot die tijd niks voor me betekenen. Woensdag nog maar eens bellen dan. Verder lees ik inderdaad op internet heel veel soortgelijke verhalen. Ik lees ook van iemand die gedreigd heeft met een advocaat en Kassa en vervolgens een nieuwe heeft ontvangen. Ik twijfel nu toch of ik niet contact op moet nemen met SolidVision ipv met T-Mobile.

Edit:
Net een mailtje naar Kassa de deur uit gedaan of hun van dit probleem op de hoogte waren en of zij nog eventuele tips voor mij hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 289377 op 06-07-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06 15:10
Je hoort toch wel veel verhalen van iPhones en waterschade "bullshit". Eigenlijk zou bv. Radar of Kassa eens een gloednieuwe iPhone direct vanuit de doos moeten inleveren bij T-Mobile ter zogenaamde reparatie. Kijken of het ding dan ook met het stigma waterschade terugkomt. Zou me trouwens niks verbazen...

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Dan heb je kans dat ze het ding gewoon aanzetten: "Oh, doet het wel", en dan tegen 40 euro onderzoekskosten terugsturen omdat er niks loos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ondertussen nog wat belletjes gedaan naar verschillende consumenten organisaties. Morgen ga ik nog eens contact opnemen met T-Mobile (als hun systemen weer online zijn). Mocht dit niks uithalen (waar ik eigenlijk al een beetje vanuit ga) zal ik een officiële klacht insturen waarin ik eis dat de telefoon gratis wordt gerepareerd of vervangen. Mochten ze ook daar niet op in gaan dan ga ik kijken of ik gerechtelijk me gelijk kan halen. De organisaties die ik tot nu toe gesproken heb geven mij tot nu toe aan dat ik in me recht sta en dat T-Mobile de telefoon kosteloos zou moeten vervangen/repareren.

Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:43
Mijn iPhone is momenteel ook weg, vrijdag ingeleverd, ook voor haarscheurtjes. Had een voelbare scheur bij de koptelefoonuitgang, dus ik wacht t af. Denk dat ze 'm gewoon op gebruikersschade gooien...

Wel leuk, T-Mobile heeft me niks verteld over eventuele onderzoekskosten, en gewoon m'n telefoon opgestuurd. Als ik onderzoekskosten moet betalen ga ik dus toch even terug naar de desbetreffende T-Mobilestore.

Ik hou dit topic in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De T-Mobile klantenservice zegt niet de bevoegdheid te hebben om er verder iets over te zeggen. Ze raden mij aan om een klachtenbrief te schrijven. Dit ga ik dus maar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:57
Het is echt te gek voor woorden, deze gang van zaken.

Met SolidVision heb jij inderdaad niets te maken, de extra schakel wordt door T-Mobile toegevoegd doordat zij hun garantie-afhandeling uitbesteden, niet door jou omdat jij met je leverancier contact opneemt.

Stuur inderdaad een 'boze brief' waarin je T-Mobile sommeert deze garantiekwestie af te handelen binnen drie weken (moet toch een redelijke termijn zijn).

Ter ondersteuning kun je wellicht een foto van je kliko meesturen, deze is ook van kunststof, staat in de stromende regen maar heeft geen last van haarscheurtjes :+
Wellicht kun je nog verder gaan, en aangeven dat wat jou betreft de vochtschade ontstaan is door ondeugdelijke materialen, het vocht zal maar door de haarscheurtjes naarbinnen getrokken zijn >:)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helaas mijn kliko staat in de schuur :). Maar ik ga in eerste instantie een nette brief sturen waarin ik ze op mijn rechten wijs (en op hun plichten). Mochten ze daar negatief op reageren dan kunnen ze inderdaad een boze brief verwachten waarin ik aangeef dat ik anders mijn rechten zal halen door middel van een gerechtelijke procedure.

Ik ga alleen over een aantal weken voor 5 weken naar het buitenland, dan ben ik dus niet in staat op hun brieven te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

dat laatste natuurlijk niet vermelden, want dan kan ik je nu al op een briefje reageren wanneer de reactie komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:08
AutisticPinguin schreef op maandag 06 juli 2009 @ 09:54:
Ik heb mijn iPhone nu voor de tweede keer voor haarscheurtjes ingeleverd. De eerste keer was na 9 maanden en is zonder problemen omgeruild voor een nieuwe. Deze keer zit ik nog net in de garantie maar er zit nu wel een voelbare haarscheur in bij de dock connector. De rest zit rondom de rand van de behuizing.

Ik laat even weten wat hier de uitkomst van is. Duurt nog een twee weken denk ik. Ik heb de iPhone wel gebruikt icm een sportarmband en heb gemerkt dat daar toch wel wat vocht bij komt kijken. Maar ik kon niet goed zien of de vochtsensor verkleurd was.
Gisteren is mijn nieuwe iPhone binnengekomen. Vervangen onder garantie, en in record tijd! Zaterdag 4 juli afgegeven bij T-Mobile Hoofddorp en afgelopen vrijdag verstuurd vanaf SV.

En ik had echt mn twijfels deze keer over de garantie afhandeling. Zoals vermeld gebruik ik de iPhone icm met een sport armband en daar kan het best vochtig worden na een uurtje rennen in de zon.

Helaas dat de behuizing van de 3GS hetzelfde probleem heeft. Ik heb deze nu twee weken maar daar komen ook al weer kleine haarscheurtjes in. :N

[ Voor 0% gewijzigd door AutisticPinguin op 14-07-2009 11:52 . Reden: Taalfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nog geen succes. Gister de eerste aangetekende brief de deur uit gedaan. Heb ze twee weken de tijd gegeven om te reageren. Ben benieuwd wat hun antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inmiddels een reactie van T-Mobile via de mail (terwijl ik deze niet had opgegeven in me brief), vol met fouten. Ik heb net gereageerd en hun nog eenmaal de kans gegeven het te regelen. Anders worden het toch juridische stappen.

Mocht mijn actie succes hebben dan zal ik mijn briefen hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
sterkte, ik had dat bij de BC waar ze mijn kapotte SE K810i niet wilden repareren onder de noemer ' schade'

er is een hoop brievenwerk heen en weer gegaan, ook de rechtsbijstand geraadpleegd, die gelukkig niet in actie hoefde te komen.

stelregel is dat hun moeten aantonen dat jij het toestel zodanig heb behandelt dat deze defect is gegaan.
en stel ze ook vooral in gebreke, bij een evt. juridisch getouwtrek schijnt dat eerst goed duidelijk gemaakt te moeten zijn aan de tegenpartij.
daar heb ik het op gegooid en uiteindelijk is mijn toestel gerepareerd, maar het heeft goed 2 maanden geduurt.

een quote uit mijn laatste brief waarna BC tot reparatie overging.
Naar aanleiding van uw bovengenoemd schrijven kan ik u het volgende meedelen: het reparatieformulier wordt door uw medewerkers ingevuld. Als er geen schade zichtbaar is kunt u niet verwachten dat zij dat wel invullen. Ik mag er van uit gaan dat medewerkers van een bedrijf dat zich bezig houdt met mobiele telefonie heel goed in staat zijn om telefoons te beoordelen en de formulieren van de onderneming correct in te vullen.

De schade waar het om gaat is geen gebruikersschade maar een technische storing die onder de garantiebepalingen valt. Mobiele telefoons zijn er juist om mobiel te zijn: zij worden altijd in zak en/of tas gedragen en worden geacht daartegen bestand te zijn. Zo niet, dan verkoopt u producten die bij voorbaat al niet voldoen aan de functie waarvoor zij gemaakt worden.

Gelet op voorgaande en hetgeen ik in mijn brief van 20 november 2008 heb gesteld handhaaf ik mijn aanspraak op garantie. Omdat u zicht wilt ontrekken aan uw garantieverplichtingen zie ik mij helaas genoodzaakt om u hiermee formeel in gebreke te stellen. In dit verband wil ik u er op wijzen dat alle kosten die uit deze zaak voortvloeien, zowel in als buiten rechte, geheel voor uw rekening komen.

Ik hoop dat u voor alsnog aan uw verplichtingen wilt voldoen. Ik verwacht van u dan ook een positieve reactie binnen een redelijke termijn van 7 dagen.

Ik persisteer.
ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had de mail al de deur uit. De termijn dat hun moeten bewijzen dat de schade doe mijzelf is toegedaan geldt alleen in de eerste 6 maanden na aankoop (mijn telefoon is een jaar oud).

Maar je gelooft het niet: binnen 2(!!) minuten een reactie dat ze mijn toestel kosteloos zullen vervangen. Ik wacht nog even tot het toestel binnen is en dan zal ik de correspondentie hier plaatsen. Toen ik thuis kwam van me werk zag ik ook nog eens dat mijn iPhone was terug gestuurd (kosteloos) omdat ik niet had gereageerd binnen de 10 dagen of ik hem wou laten vervangen of repareren. Oftewel: als je iets langer wacht dan hoef je die 40 euro aan onderzoekskosten ook niet te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Weet je zeker dat er dan niet een acceptgiro bijzit of je telefoon onder rembours wordt aangeboden? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja. Er staat ook kosten betaalt door T-Mobile in de brief van SolidVision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
da's fijn :)

overigens was mijn toestel anderhalf jaar oud, en had ik 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vandaag kreeg ik een nieuwe iPhone per post afgeleverd. Dus zoals beloofd hier het complete verhaal inclusief de correspondentie. Misschien heeft iemand hier in de toekomst wat aan.

Allereerst heb ik de klantenservice gebeld, maar deze konden mij niet helpen omdat ze geen bevoegdheid hadden. Dus dan maar per aangetekende brief.
<adresgegevens>

T-Mobile Klantenservice B.V.
Postbus 16272
2500 BG Den Haag

Betreft: klacht over herstel of vervanging van ondeugdelijk product binnen de garantieperiode.

<plaats>, <datum>

Geachte heer/mevrouw,

Na herhaaldelijk contact met uw telefonische klantenservice voel ik mij genoodzaakt tot het versturen van deze brief.

Op <datum> kocht ik bij u een telefoon met bijbehorend abonnement. Het betreft hier een iPhone 3G.

Op <datum> jongstleden heb ik deze telefoon ter garantie ingeleverd omdat er haarscheurtjes waren ontstaan in de behuizing van de telefoon. Dit is een door de fabrikant erkende productiefout. Ik was dan ook in de veronderstelling dat mijn telefoon hersteld of vervangen zou worden.

Op <datum> ontving ik echter per post van jullie bericht dat mijn garantieaanvraag was afgekeurd wegens geconstateerde vochtschade. Jullie bieden mij de optie om de telefoon voor € 42,50 terug te laten sturen of om hem voor € 269,09 alsnog te laten repareren. Met beide voorstellen ga ik echter niet akkoord. Na een jaar intensief gebruik van de telefoon trek ik niet in twijfel dat er inderdaad ergens een druppel vocht is in gelopen. De conclusie dat vocht voor de haarscheurtjes heeft gezorgd durf ik echter wel in twijfel te trekken. Mede gezien het feit dat de haarscheurtjes een erkend probleem zijn.

Omdat het product ondeugdelijk blijkt te zijn, verzoek u vriendelijk de genoemde gebreken te herstellen, of het toestel te vervangen. Gezien de verleende garantie ga ik ervan uit dat er geen kosten zijn verbonden aan herstel of vervanging.

Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.

Met vriendelijke groet,

<naam>
Hierop kreeg ik het volgende mailtje terug:
Geachte heer <naam>,

U heeft bij T-Mobile aangegeven niet tevreden te zijn over de dienstverlening van T-Mobile. Ik heb u hiertoe een aantal maal telefonisch proberen te bereiken. Helaas is dit niet gelukt.

Ik begrijp dat het vervelend is dat de schade aan uw toestel niet binnen de garantie valt. Of een defect aan een toestel binnen de garantie valt wordt echter niet beoordeeld door T-Mobile zelf. Reparatie van defecte toestellen wordt verzorgd door een vakkundig extern bedrijf. Dit bedrijf stelt ook de schaderapporten op. Wij hebben geen reden te twijfelen aan hun expertise.

Wanneer u het niet eens bent met de uitkomst van het schaderapport kunt u een tweede schadeonderzoek aanvragen bij een onafhankelijk reparatiecentrum. Via de fabrikant van uw toestel, Nokia bereikbaar op het telefoonnummer 0900-2021977, kunt u navragen met welk onafhankelijk reparatiecentrum zij samenwerken. Wanneer de uitkomst van dit schaderapport, binnen de garantiebepalingen van de fabrikant, anders blijkt zal T-Mobile de schade vergoeden.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

<naam>
T-Mobile Written Complaints
Hierop heb ik het volgende mailtje terug gestuurd:
Geachte <naam>,

Allereerst viel het mij op dat u aangeeft al meerdere malen gepoogd heeft mij telefonisch te bereiken, ik kan in mijn gespreksgeschiedenis echter maar één poging terugvinden.

Waarom mij mededeelt dat de reparaties worden uitgevoerd door een derde partij is mij niet geheel duidelijk. Ik ben met u een verkoop overeenkomst aangegaan waarbij u de verkopende partij bent. Dit maakt u automatisch mijn aanspreekpunt betreffende garantie vragen. Met een eventuele derde partij achter de schermen heb ik niks van doen.

Eveneens heb ik in mijn brief aangegeven dat het in dit geval een Apple iPhone 3G betreft, ik neem aan dat ik dan ook geen contact hoef op te nemen met de service lijn van Nokia (waarvan u het telefoon nummer opgeeft).

Betreffende het aanvragen van een second opinion: ik twijfel niet (zoals ik al had aangegeven) aan de geconstateerde vochtschade. Na een jaar intensief gebruik lijkt mij dit niet geheel onterecht. De conclusie dat dit de haarscheurtjes heeft veroorzaakt lijkt mij echter ongegrond. Het aanvragen van een second opinion lijkt me dan ook overbodig.

Ik mag verwachten dat een bedrijf als T-Mobile ook op de hoogte is van haar wettelijke verplichtingen indien een product binnen de verwachte levensduur onverwachte schade vertoont. Ik trek dit, na de correspondentie van uw kant, toch lichtelijk in twijfel. Het gaat in dit geval natuurlijk niet over de fabrieksgarantie welke u aangeeft in uw reactie, maar over de wettelijke garantie welke gespecificeerd staat in het Burgerlijk Wetboek 7. In artikel 17 staat beschreven dat als consument je altijd recht hebt op een deugdelijk product. Dit is in deze situatie niet het geval. De haarscheurtjes zijn niet het gevolg van abnormaal gebruik maar betreffen een productie fout. Hierdoor heb ik volgens artikel 21 (eveneens uit het Burgerlijk Wetboek 7) recht op reparatie of vervanging van het product.

Ik heb deze kwestie ondertussen ook voorgelegd aan de ConsuWijzer welke mij eveneens in het gelijk stelde. Ik verzoek u dan ook om mijn zaak nogmaals te herzien en de schade te herstellen.

Mochten u geen verdere actie ondernemen na aanleiding van deze mail dan zal ik verdere juridische stappen ondernemen en stel ik u aansprakelijk voor de kosten die hieruit voortvloeien. Daarnaast zal ik mijn beklaag doen over uw service bij de verschillende consumenten services (De Consumentenbond, TROS Radar, VARA Kassa en de geschillencommissie waaraan u verbonden bent).

Gezien het feit dat ik telefonisch contact prefereer boven e-mail contact, verzoek ik u mij in de toekomst telefonisch te benaderen. Mocht ik afwezig blijken dan kunt u altijd een telefoonnummer achterlaten waarop ik u terug kan bellen.

Met vriendelijke groet,

<naam>
Waarop ik binnen 2 minuten van hun de volgende reactie kreeg:
Geachte heer <naam>,

Ik betreur het dat uw toestel niet aan uw verwachtingen voldoet. T-Mobile After Sales wil dan ook uw toestel omruilen voor een andere nokia U kunt uw toestel per aangetekende post verzenden naar onderstaand adres, de kosten hiervan worden vergoed.

T-Mobile Klantenservice BV
T.a.v. After Sales Support
Postbus 16272
2500 BG Den Haag

Graag bij uw toestel uw T-Mobile mobieletelefoonnnummer en/of klantnummer vermelden, zodat wij uw gegevens kunnen terugvinden. Wanneer wij uw toestel hebben ontvangen zal ik u hierover telefonisch berichten.

.
Met vriendelijke groet,

<naam>
T-Mobile After Sales Support
Toen ik thuis kwam bleek dus dat ze mijn toestel al hadden terug gestuurd (zonder dat ik de 42.50 heb betaalt). Deze heb ik direct terug gestuurd en twee dagen later was ik in het bezit van een nieuw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 11:02
Ik betreur het dat uw toestel niet aan uw verwachtingen voldoet. T-Mobile After Sales wil dan ook uw toestel omruilen voor een andere nokia U kunt uw toestel per aangetekende post verzenden naar onderstaand adres, de kosten hiervan worden vergoed.
Is dit een overname fout van jou of is T-Mobile echt raar bezig? Hoe moeilijk is het om zo'n beessie bij z'n naam te noemen...

Heb op dit moment zelf ook ruzie met ze, ik mag mijn iPhone 3G omruilen tegen een iPhone 3GS tegen een meerprijs omdat de 3G voor de 2e keer defect was. Ik moest mijn 3G opsturen en dan zou ik zsm een 3GS + Factuur krijgen.

Uit eraard er niet bij gezegd dat ik ook alle accesoires moet meesturen en dat de levertijd ±4 weken is... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is een fout van T-Mobile. Ze hebben het dus tweemaal over een Nokia gehad. Maar ik heb ik mijn laatste mail nogmaals gezet dat het om een iPhone ging. Daarna heb ik gewoon een nieuwe iPhone toegestuurd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

'k vind dat je het goed hebt aangepakt...
Ik vind ook dat T-mobile iedereen standaard (dus) afwimpelt met een lulverhaal.
Iedereen die niet reageert is mooi meegenomen.
Zo zie je maar hoe T-mobile over hun klanten en geldende wetten denkt.... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vindt het ook echt belachelijk. Daarom plaats ik het contact hier ook zodat hier mogelijk andere mensen nog wat aan hebben. Ik zit te overwegen om dit verhaal als nog bij Kassa, ConsuWijzer etc neer te leggen zodat zij evt hiermee mensen kunnen adviseren. Ik zal T-Mobile ook nog een mailtje sturen om te vragen waarom ze uiteindelijk wel toegaven en hoe ze dit in het vervolg gaan regelen (verwacht daar alleen geen reactie terug op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervdmeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06-2023
Hey Kamose, ik had exact hetzelfde verhaal, haarscheurtje in de achterkant en kreeg het toestel niet gerepareerd terug ivm vochtschade. Na wat zoekwerk vond ik oa jouw brief die ik ook opgestuurd heb naar T-Mobile. En warempel binnen 3 werkdagen kreeg ik een telefoontje van T-mobile waarin ze me vertelden dat het toestel omgeruild zou worden voor een refurbished model *O* , ze deden nergens moeilijk over. Dus bedankt voor de brief _/-\o_ zeker een aanrader om te gebruiken!

[ Voor 3% gewijzigd door jelmervdmeer op 22-04-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:) graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy-91
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-06 15:43
Zag een paar dagen geleden dat ik ook haarscheurtjes heb, en ze lijken wel steeds groter te worden :'(

Misschien dat ik er overheen heb gelezen, maar heb ik nog garantie? Want de iPhone is al 1,5 jaar oud.

PSN: Roy-1991

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:20
Je zou het kunnen proberen. De haarscheurtjes zijn immers een door de fabrikant erkent probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Inderdaad. Als het een erkend probleem is dan zit er volgens mij niet eens een wettelijke termijn aan vast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:14
Waar ontstaan die haarscheurtjes door? en hoe zijn deze makkelijk te herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224406

Is het haarscheurtjes probleem al opgelost? Ik wil mijn contract vernieuwen en een nieuw toestel aanschaffen alleen op geneuzel over scheurtjes zit ik niet te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-06 20:11

wouter1981

w00t

Anoniem: 224406 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 11:51:
Is het haarscheurtjes probleem al opgelost? Ik wil mijn contract vernieuwen en een nieuw toestel aanschaffen alleen op geneuzel over scheurtjes zit ik niet te wachten.
Nee. Misschien dat de nieuwe iphone hier niet zo gevoelig voor is. Nog even geduld.

Trust me, I'm an engineer | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Ook ik heb mijn iphone (3gs) opgestuurd vanwege de haarscheurtjes. Ik liep er al even mee rond maar 1 scheur was nu groter geworden (ca 1,5 cm). Dus reden om hem op te sturen.
Net een mail gekregen dat het niet onder de garantie valt i.v.m. vochtschade. Ik mag 219 euro betalen voor een nieuwe of refurbished toestel.
Wat raden jullie aan? Reageren op mail/pdf of meteen brief sturen naar Tmobile?

[ Voor 8% gewijzigd door robbertb op 25-08-2010 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:09
Ik zou gewoon dezelfde brief als hierboven sturen.

De haarscheurtjes zitten in de casing lifeguard. Die kan je dus gewoon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 23:04
Hier hetzelfde verhaal met een iPhone 3G, waarbij mijn aan/uit knop het niet meer deed. Ik heb zelf ook een mooie brief gestuurd naar t-mobile om mijn beklaag te doen over de gang van zaken en kreeg na 3 dagen ook een telefoontje met de mededeling dat ze een nieuw toestel zouden opsturen. :)

Ik had zelf ook al het idee dat ze het gewoon proberen, eigenlijk echt schandalig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Ik heb vanmiddag met TMobile klantenservice gebeld en gemeld dat ik het niet eens ben met de conclusie.
Tot mijn verbazing (na wat ik hier gelezen heb) melden ze mij dat ik mijn toestel moet terug laten sturen en dat ik hem dan kosteloos kan omruilen in een Tmobile vestiging. Ik hoop dat het ook echt zo zal gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ze zijn laatst op hun vingers getikt door onder andere het consumentenprogramma Kassa. Nu zijn ze hier een stuk gemakkelijker in geworden. Dan nog schandalig dat ze je eerst proberen af te schepen met torenhoge kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Titel ont-tagt van T-Mobile..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Anoniem: 289377 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 18:54:
Ze zijn laatst op hun vingers getikt door onder andere het consumentenprogramma Kassa. Nu zijn ze hier een stuk gemakkelijker in geworden. Dan nog schandalig dat ze je eerst proberen af te schepen met torenhoge kosten.
http://kassa.vara.nl/tv/a...hter-vochtschade/speel/1/

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Inmiddels is mijn toestel (aan de deur) omgeruild door T-Mobile voor een refurbished iPhone 3GS. Dus geen scheurtjes meer :)
Pagina: 1