[OSX] Geluid is te hard

Pagina: 1
Acties:

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Is er een manier om het de output van het geluid wat zachter te zetten? Ik wil namelijk geluid streamen over het internet. Dit doe ik in bootcamp met bepaalde dj software via stereo mix.

Mijn oplossing was voorheen door speakers aan te sluiten waarop je een koptelefoon kon aansluiten en het geluid via de speakers zachter te zetten terwijl ik het geluid in windows niet aanraak. Hierdoor is kan ik het nauwkeurig afstellen.

Aangezien de output van mijn imac zeer hoog ligt (al bij 2 blokjes)

Lastig om uit te leggen maar misschien dat iemand het herkent

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25

breinonline

Are you afraid to be known?

Ruffzz schreef op zondag 05 juli 2009 @ 14:50:
Is er een manier om het de output van het geluid wat zachter te zetten?
Gewoon met de balk onderin het output sound preferences venster (voorbeeld)?

Hum, nee, die werkt hetzelfde als de volumeregelaar...

[ Voor 7% gewijzigd door breinonline op 05-07-2009 15:11 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bovenstaande berichten zijn afgesplitst van [iMac 2G] Ervaringen & Discussie - deel 4, omdat problemen in een apart topic horen :)

Mogelijke oplossing voor je probleem, maar niet echt eenvoudig is door het volume via Audio MIDI Setup aan te passen (te vinden in Applications > Utilities > Audio MIDI Setup). Daar kun onder 'Value' zelf een getal invullen, waardoor je meer controle over het volume hebt.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Daedalus/apl/audio_midi_setup.png

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Als ik de waardes verander springen deze weer automatisch terug wanneer ik het volume verhoog :?

[ Voor 179% gewijzigd door Ruffzz op 05-07-2009 16:51 ]

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-01 18:11

Hokkie

Hello

Kan je de input (gain/rec) van je software niet veranderen? Welk DJ programma gebruik je?

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ik weet niet of het jouw probleem oplost maar met [Option]-[Shift]-[VolUp] en [Option]-[Shift]-[VolDown] kun je het volume met kleinere stapjes (1/4 van een normaal blokje) regelen. Dit gebruik ik als ik een te gevoelige koptelefoon aan mijn MacBook heb hangen.

Zoef

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-01 18:11

Hokkie

Hello

Zpottr schreef op maandag 06 juli 2009 @ 01:30:
Ik weet niet of het jouw probleem oplost maar met [Option]-[Shift]-[VolUp] en [Option]-[Shift]-[VolDown] kun je het volume met kleinere stapjes (1/4 van een normaal blokje) regelen. Dit gebruik ik als ik een te gevoelige koptelefoon aan mijn MacBook heb hangen.
Option hoef je er niet bij in te drukken --> shift + volume up/down werkt ook!

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hokkie schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:41:
[...]

Option hoef je er niet bij in te drukken --> shift + volume up/down werkt ook!
Nee, die werkt niet op dezelfde manier. Dan hoor je alleen geen geluid als je het volume verandert, maar het zijn nog steeds volledige blokjes.
Pagina: 1