[OSX] Automatisch inloggen werkt niet na wijzigen wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb nu toch een wachtwoord in gesteld op mijn imac. Maar nu heb ik het volgende probleem.

Als ik mijn imac aanzet moet ik nu ook inloggen en dit vind ik lastig. Ik heb liever dat hij gewoon meteen opstart. Er is maar 1 account. Bij account in de systeemvoorkeuren staat aan gegeven dat mijn account automatisch moet inloggen, maar hij logt dus niet automatisch in.
Hoe kan ik het veranderen dat ik geen wachtwoord meer hoef te gebruiken bij het opstarten?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik kom er via google ook niet uit. Alvast bedankt

[ Voor 16% gewijzigd door Nico111 op 05-07-2009 10:30 ]

Verwijderd

Systeemvoorkeuren>Accounts

Daar kan je automatisch inloggen selecteren.. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.gevri.nl/foto/inlogmac.png

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 14:19 . Reden: voorbeeld afbeelding bijgevoegd. ]

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:48
Simpel! Ga naar Systeemvoorkeuren --> Accounts. Klik op je account en dan op de knop "Wijzig wachtwoord". Vul je oude wachtwoord in en laat de vakjes voor het nieuwe wachtwoord leeg. Mac OS X waarschuwt je dat je geen wachtwoord hebt, maar je kunt gewoon op OK drukken.

Bij mij zijn de inlogopties grijs, dat zal bij jouw ook wel zo zijn aangezien je maar een account hebt. Daar staat standaard een vinkje voor automatisch inloggen, hij zal dus gewoon automatisch inloggen als je de volgende keer opstart.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bovenstaande berichten zijn afgeplitst van [iMac 2G] Ervaringen & Discussie - deel 4. Problemen horen nl. in een apart topic, zeker omdat dit meer met Mac OS X dan met de iMac te maken heeft :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-12-2025
Sorry voor het plaatsen van deze vraag in het imac topic. Het gebied is soms een beetje grijs of het er nu wel of niet in kan.

Bij mijn account voorkeuren stond mijn account al als automatisch inloggen. Dus daarom kon ik het niet vinden want het stond al eigenlijk goed.

Ik heb nu na de reactie Djortz het van automatisch verandert in uitgeschakeld en de imac opnieuw opgestart. Moest natuurlijk nu ook inloggen. Toen heb ik het weer op automatisch inloggen gezet. Moest mijn wachtwoord weer invoeren en nu log hij wel automatisch in. Ik weet niet waarom hij het eerst niet deed, want hij staat nu het zelfde ingesteld en log nu wel automatisch in.

Het belangrijkste is natuurlijk dat het werk. Mensen bedankt en het slotje mag erop :w