Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] inloggen niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kamp al de hele avond met het volgende probleem:
logonui.exe - toepassingsfout
wanneer mijn laptop opstart krijg ik de foutmelding: de instructie op 0x005f023d verwijst naar geheugen op 0x005f023d. de lees of schrijfbewerking ("written") op het geheugen is mislukt.

klik op ok om het programma te beeindigen.
Klik op annuleren om fouten in het programma op te sporen..

Na enkele malen op ok/annuleren komt toch het inlogscherm. Na mijn gebruikersnaam en ww en op ok drukken komt mijn bureaubladachtergrond tevoorschijn. Echter, direct wordt ik weer afgemeld en krijg ik weer een inlogscherm. Dit gebeurt zowel op mijn eigen gebruiktersnaam als die van admin. schift ingedrukt houden werkt ook niet.

In veilige modus werkt het inloggen wel.

systeemherstel werkt niet. schijfcontrole is al gedaan en de virusscanner loopt nu.
logonui.exe en userit.exe is ook al eens vervangen door een andere...

iemand suggesties?

update: virusscanner in veilige modus: error: checking crc of nod32.exe: file is corrupt, possibly due to infection. Is dit virus of komt dit door veilige modus die de virusscanner dwars zit?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2009 22:05 ]

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-11 12:57
Windows Clients - FAQ <- voor het direct weer afmelden. Misschien helpt het.

Verwijderd

Topicstarter
in het register staat gewoon c:\windows\system32\userinit.exe

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 12:31 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Uit welke versie heb je de logonui.exe en userinit.exe teruggezet?
Dit moet wel het juiste patchlevel zijn natuurlijk, maar het klinkt toch alsof je ergens in 'normale' mode een infectie hebt zitten.
Wat is de lokatie van de logonui die gevonden wordt in je AV?

Safe Mode start op met een minimaal aantal services en drivers, en de 'geinfecteerde' logonui wordt dan niet geladen wellicht.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

wat bedoel je met AV? logonui en de andere heb ik uiteraard van system32 map, of kan ik deze nog ergens anders vinden?

de alternatieve dingen had ik ook van XP SP3 net als mijn huidige. Ik denk dat er dus wat te halen valt wanneer de logonui van de safe mode vergeleken wordt met die van de normal mode. Maarja normal mode laadt totaal niet meer....

gr

update: wsaupdater.exe overschrijven met userinit.exe levert ook niets op.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 10:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
De laatste poging met inloggen gaf mpnotify.exe ook dede foutmelding: de instructie op *x***** verwijst naar geheugen op *x0***. de lees of schrijfbewerking ("written") op het geheugen is mislukt.

daarna volgde nog een melding:
preventie van gegevens (DEP)
om uw computer beter te beveiligen, heeft windows dit programma afgesloten.
naam: userinit
uitgever: microsoft corporation

bericht sluiten

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:39

Haan

dotnetter

Ik zou zeggen: data backuppen en herinstalleren.

DEP is hardwarematige beveiliging tegen bepaalde vormen van virusinfectie, dus mogelijk dat je systeem is geïnfecteerd. Bij twijfel kan je eigenlijk meteen beter het zekere voor het onzekere nemen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
DEP melding nog niet weer gezien.
wanneer ik met een gastaccount inlog krijg ik die mpnotify error:
de instructie op 0x005c023d verwijst naar geheugen op 0x005c023d. De lees of schrijf bewerking ( "written") op het geheugen is mislukt.

any thoughts? weinig zin aan een herinstal van windows ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 12:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
inloggen lukt weer door deze aanpassing:
Try disabling DEP protection by editing your boot.ini file and changing the line that loads your OS to have the "/noexecute=AlwaysOff" switch:

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=AlwaysOff /fastdetect

hij blijft nog wel voor veel andere programma's de foutmelding geven?

update: inloggen was eenmalig gelukt; weer hetzelfde probleem alleen nu zonder foutmelding: inloggen resulteert in direct uitloggen. boot.ini staat nog steeds op always off...
het zou wel eens het nbp virus kunnen zijn als ik dit zo lees.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 13:22 ]

Pagina: 1