Toon posts:

Mediacenter upgrade of nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views

Verwijderd

Topicstarter
Standaard Mediacenter upgrade
Hi allen,

ik zou jullie graag om advies vragen. Ik zit met de volgende situatie.
Ik heb een mediacenter op mijn tv aangesloten en kijk daar films op, speel muziek af en doe wat internetverkeer (downloads, surfen, mail enz)

Nu wil ik graag full-hd content gaan afspelen op mijn mediacenter maar ik weet niet goed wat ik moet doen.

Mijn configuratie is de volgende.
Intel 2,6 Ghz processor
MSI PM8M-V moederbord
GeForce Ti 4200
Hauppage WinTV PVR

Dit alles is nu redelijk verouderd maar werkt in principe prima maar uiteraard niet voor Full-HD content.

Nu kan ik 2 dingen doen:

1.
Mijn systeem upgraden qua moederbord processor en geheugen

2. nieuwe videokaart aanschaffen en daarmee de CPU-load verminderen.

Een nieuw systeem, met moederbord en quad of phenom processor loopt algauw in de 4 a 500 euro, dus dat is veel geld, als ik dat uit moet geven dan wil ik wel zeker weten dat dat de beste optie was/is.

Zouden jullie mij kunnen voorzien van advies wat voor mij de beste optie is, een nieuwe videokaart of een totale upgrade van mijn systeem.

Mogelijk ook met een voorbeeld van een configuratie die prijs/kwaliteit technisch de beste is.

Veel dank!

Wooshie

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01-2025
Ik denk niet dat je een quad of een phenom nodig hebt in zo'n systeem. Kijk anders is in de BBG van Mei 2009 bij HTPC.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
Voor een kleine investering heb je een nieuw MOBO met onboard videokaart. Stop daar een AMD x2 7750 in en een reepje geheugen. Voor nog geen 200 euro heb je een systeem dat fullHD content aankan. Kijk ook eens in topics over HTPC en de BBG van mei.

Maar 4 topics over hetzelfde onderwerp is wel erg veel..

[ Voor 14% gewijzigd door Lumics op 04-07-2009 12:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt guys,

ik ga denk ik het systeempje aanschaffen wat n de BBG van mei staat! Bedankt voor de nfo!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:12
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.