Toon posts:

Full-HD Videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik wil op mijn mediacenter pc Full-HD content gaan afspelen.
Mijn situatie is als volgt. Ik heb een mediacenter pc met een intel 2600 processor
1064GB intern geheugen en een oude videokaart. Ik heb video en muziek, downloads en internetverkeer op de mediacenter. Ik speel er geen games op. Nu wil ik mijn nieuwe videokaart het afspelen van de hdcontent laten doen omdat mij processor dat niet trekt.

Ik wil zo veel mogelijk HD-content af kunnen spelen, dus ook Blu-ray, H.264, WMV9 en MKV. Welke videokaart kan ik het beste aanschaffen voor deze content?

Groeten,
Wooshie

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:12
Elke recente nieuwe videokaart kan dit. Met een beetje onderzoek op ati.amd.com of nvidia.com kom je hier gewoon achter.

Overgens is het lastiger om een programma te vinden die daar ook gebruik van maakt....

Vette shit!

Verwijderd

Ik ken eigenlijk alleen maar CPU's van AMD met het typenummer 2600+ ;)

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

In principe zijn alle nieuwe ATI & NVIDIA kaarten geschikt.
MPC-HC (player) of CoreAVC (decoder) ondersteunen beide GPU decoding. NVIDIA heeft op het moment een kleine voorsprong door CUDA. Hier maakt CoreAVC gebruik van om het decoden via de GPU te laten lopen.
MPC-HC maakt gebruikt van DXVA en kan daarom gebruikt worden op beide merken. Let op dat er voor WMV bestanden nog niet echt een GPU decoder beschikbaar is! (Misschien PowerDVD, maar deze zul je moeten kopen)

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

mijn eigen ervaring is dat powerdvd een uitstekend programma is om full-HD content af te spelen,
ook de 5.1 en 7.1 audio wordt prima afgehandeld door powerdvd.

aleen vind ik zelf powerdvd minder geschikt voor gebruik op een mediacenter pc vanwege de interface.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Verwijderd

Vergeet niet dat hij waarschijnlijk een AGP kaart nodig heeft, als ik naar zijn CPU kijk. Want volgens mij is dat een Athlon XP 2600+

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2009 10:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
adoy schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:53:
In principe zijn alle nieuwe ATI & NVIDIA kaarten geschikt.
MPC-HC (player) of CoreAVC (decoder) ondersteunen beide GPU decoding. NVIDIA heeft op het moment een kleine voorsprong door CUDA. Hier maakt CoreAVC gebruik van om het decoden via de GPU te laten lopen.
MPC-HC maakt gebruikt van DXVA en kan daarom gebruikt worden op beide merken. Let op dat er voor WMV bestanden nog niet echt een GPU decoder beschikbaar is! (Misschien PowerDVD, maar deze zul je moeten kopen)
Adoy,

bedankt voor dit duidelijke antwoord, ik ga een paar kaartjes bekijken!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:27
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:54:
Vergeet niet dat hij waarschijnlijk een AGP kaart nodig heeft.
Ooit een AGP-moederbord gezien waar 1064GB geheugen op kan? [/flauw]

Maar inderdaad, een moederbord vermelden zou ook wel handig zijn geweest.

The devil is in the details.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 15:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Hier is ontzettend veel over te vinden en vrijwel elke moderne videokaart van ATi en nVidia kunnen ondersteuning bieden bij het decoden van geschikte videobestanden. Zolang je daarvoor de software gebruikt die het ondersteunt.
Verder zul je moeten kijken wat er in jouw systeem past, door te kijken wat voor uitbreidingslot je moederbord heeft, AGP of PCI Express om er twee te noemen.

Onlangs is er ook op Hardware.info een artikel gepubliceerd over het afspelen van HD-video op Windows machines met GPU acceleratie. Zoek daar ook even op.

Omdat ik twijfel heb of je wel zelf gezocht hebt om een antwoord op je vraag te krijgen gaat dit topic dicht.
Zie ook Het algemeen beleid.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.