[Ati Hydravision] Dualscreen setup - Wallpaper & Taakbalk?

Pagina: 1
Acties:

• Gommers
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-04 21:25
Jeeuj! Ik heb vanaf vandaag mijn dualscreen setup met 2x20" op een reso van (2x)1680x1050. Heel handig.. maar ik zit met een probleem dat al eerder werd behandeld op GoT. Dat lost mijn probleem echter niet op.

Ik wil graag mijn twee schermen samen voegen, zodat ik één taakbalk heb en één wallpaper. Dat zou moeten kunnen als ik zo de print screen zie. Alleen dat is dus net het probleem, ik heb het tablad Hydravision niet in het CCC(zie prt_scr). Waarmee ik het dus zou kunnen doen. Ik heb de laatste drivers al 2x geinstalleerd en Hydravision ook de nodige keren + altijd opnieuw opstarten. Toch werkt het nog steeds niet! Ik heb nu UltraMon. Maar dat is niet echt wat ik zoek, nu werk ik namelijk met 2 dezelfde wallpapers en ik wil natuurlijk eentje die netjes doorloopt op mn 2e scherm!

Google verwijst me door naar UltraMon of Hydravision..

:?

Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/pc/hydravision.jpg

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:33

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Ik heb ooit ergens gelezen dat in Vista de optie om het windows-scherm te verspreiden over 2 schermen niet meer bestaat en op geen enkele manier meer terug kan komen. Dat kan alleen maar in XP. Aangezien ik zag dat je Vista gebruikte (printscreen) zijn de overgebleven mogelijkheden:
  • 1. Het windows-screen "klonen" op het tweede scherm.
  • 2. De taakbalk op het 1[sup]e[/sup] scherm, en een gewoon leeg bureaublad zonder taakbalk op het tweede scherm.

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Gommers
floriswesterman schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:13:
..Aangezien ik zag dat je Vista gebruikte (printscreen)..
Dat was enkel de quote uit het andere topic. Omdat hij wél dat scherm krijgt en ik niet! Ik gebruik dus wel XP.. en het kan zeg je? Hoe dan :D

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

ehhhh.... ik heb ook XP, ik zal ff kijken. zal zo antwoorden

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Je gaat naar bureaublad > rechtsklikken > eigenschappen > tabblad instellingen. Je selecteert je standaard beeldscherm, (degene die je nu al gebruikt) en je onthoudt welke resolutie je daar hebt ingestelt. Dan selecteer je je andere beeldscherm, (door op dat pijltje van menu uitrollen te drukken) en selecteert dan het vinkje onderaan: Het Windows-bureaublad uitbreiden naar deze monitor. (let op: alleen als je de resolutie van screen 2 op de resolutie van screen 1 hebt staan.) En je drukt op OK. Zo zou het moeten lukken

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Gommers schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 19:53:
Jeeuj! Ik heb vanaf vandaag mijn dualscreen setup met 2x20" op een reso van (2x)1680x1050. Heel handig.. maar ik zit met een probleem dat al eerder werd behandeld op GoT. Dat lost mijn probleem echter niet op.

Ik wil graag mijn twee schermen samen voegen, zodat ik één taakbalk heb en één wallpaper. Dat zou moeten kunnen als ik zo de print screen zie. Alleen dat is dus net het probleem, ik heb het tablad Hydravision niet in het CCC(zie prt_scr). Waarmee ik het dus zou kunnen doen. Ik heb de laatste drivers al 2x geinstalleerd en Hydravision ook de nodige keren + altijd opnieuw opstarten. Toch werkt het nog steeds niet! Ik heb nu UltraMon. Maar dat is niet echt wat ik zoek, nu werk ik namelijk met 2 dezelfde wallpapers en ik wil natuurlijk eentje die netjes doorloopt op mn 2e scherm!

Google verwijst me door naar UltraMon of Hydravision..

:?

[afbeelding]
Dat is dus typisch een Vista probleem. Bij XP gaat dat allemaal veel makkelijker.

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Als je op "Maximaliseren" drukt, moet je venster dan over beide schermen worden uitgespreid of over eentje?

Ik gebruik zelf geen Hydravision (heb het wel gebruikt, maar vond het niet handig, bepaalde settings bleven niet bewaard o.a., en het werkt ook niet echt lekker browsen op 2 schermen dat soort dingen...).
Als je XP gebruikt: ATI CCC ---> Basic Mode --> Setup my desktop mode --> En dan "Stretched".
Onder Vista is het bij mij niet even 1-2-3 mogelijk.
Als je hem in Extended mode hebt (dus taakbalk op 1 scherm) dan kun je je wallpaper wel goed krijgen door een 3360x1050 wallpaper te nemen en voor "Tile/patroon/herhalen" (weet ik veel hoe dat tegenwoordig heet) te kiezen.

Ik heb zelf al zo'n 3 jaar dualscreen staan, eerst 2x17" en nu 2x24", dus als het niet helemaal duidelijk zeg het dan maar.

Edit @floriswesterman: wat jij zegt (met dat bureaublad uitbreiden) IS hetzelfde als Extended Desktop via CCC ;)

[ Voor 6% gewijzigd door lolcode op 03-07-2009 20:48 ]

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

lolcode schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:46:
Edit @floriswesterman: wat jij zegt (met dat bureaublad uitbreiden) IS hetzelfde als Extended Desktop via CCC ;)
Daar heb ik dus nog geen verstand van. Ik ben onmisbaar in mijn famillie, maar zoveel verstand heb ik er nog niet van.

• Gommers
lolcode schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:46:
Als je op "Maximaliseren" drukt, moet je venster dan over beide schermen worden uitgespreid of over eentje?

Ik gebruik zelf geen Hydravision (heb het wel gebruikt, maar vond het niet handig, bepaalde settings bleven niet bewaard o.a., en het werkt ook niet echt lekker browsen op 2 schermen dat soort dingen...).
Als je XP gebruikt: ATI CCC ---> Basic Mode --> Setup my desktop mode --> En dan "Stretched".
Onder Vista is het bij mij niet even 1-2-3 mogelijk.
Als je hem in Extended mode hebt (dus taakbalk op 1 scherm) dan kun je je wallpaper wel goed krijgen door een 3360x1050 wallpaper te nemen en voor "Tile/patroon/herhalen" (weet ik veel hoe dat tegenwoordig heet) te kiezen.

Ik heb zelf al zo'n 3 jaar dualscreen staan, eerst 2x17" en nu 2x24", dus als het niet helemaal duidelijk zeg het dan maar.

Kijk eens! Dat is wat ik zocht.. Waarom staan zulke dingen niet gewoon in de Advanced mode van CCC? :?. In iedergeval supa bedankt :9~

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Waarom die dingen niet in Advanced Mode staan heb ik me ook altijd al afgevraagd.
(met advanced kan je ongeveer alles behalve dit...)

O, en mocht je nou later van Stretched weer naar Extended willen, dan raad ik je aan hem eerst op Clone te zetten, en als-ie daarin staat de wizard opnieuw starten en dan naar Extended.
Als ik dat niet in die volgorde deed kreeg ik altijd gigantische corruption op m'n linker scherm, omdat hij dan dacht dat je linkerscherm 2560x1024 was en je rechter 1280x1024 (terwijl je toch "maar" 2 schermen had)... Misschien is het inmiddels opgelost, maar mocht dat niet zo zijn dan is dit dus de workaround ;)

Graag gedaan en veel plezier nog!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

floriswesterman schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:52:
[...]

Daar heb ik dus nog geen verstand van. Ik ben onmisbaar in mijn famillie, maar zoveel verstand heb ik er nog niet van.
waarom meld je dat je onmisbaar bent in je familie? dat is toch helemaal niet relevant..

OnT

ik heb net even gekeken of het bij vista mogelijk is en ik krijg het niet voor mekaar gebokst zal dan wel niet meer mogelijk zijn nou zit ik met 2 wallpapers..

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Een grote achtergrond zoeken en dan met behulp van een photo edit progje in 2en hakken?

Met ultramon kin je 2 verschillende achtergronden instellen en ik zal eens even kijken of je er ook 1 kan uitrekken. (andere pc heeft dual screen)

Edit: In ultramon kan het. Installer ultramon, en als ultramon draait, rechtsklik op ultramon logo bij je klok rechtsonder -> Wallpaper. Daar kun je instellen dat je 1 grote achtergrond wilt.

[ Voor 29% gewijzigd door Gleighton op 04-07-2009 11:21 ]

• Gommers
Bedankt allemaal.. Flash werkt heerlijk met twee schermen :D
Pagina: 1