Toon posts:

Wii aansluiten op beeldscherm (vga of dvi).

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag allen,

Binnenkort ga ik op kamers en gaan natuurlijk de consoles mee. Om ruimte te besparen wil ik deze aan kunnen sluiten op mijn huidige beeldscherm (die een vga en een dvi ingang heeft). Nu is dit voor de 360 geen probleem, maar voor de Wii vind ik online verschillende berichten met verschillende opties. Denkend dat hier vast mensen zijn die ditzelfde probleem hadden/hebben, kom ik met de vraag naar jullie oplossingen/ervaringen/meningen.

Ik heb wel al even lopen zoeken op deze site, maar er zijn zoveel Wii topics dat er teveel bomen voor het bos zijn.

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Gewoon dvi doen omdat je dan een digitaal signaal hebt die je monitor meteen snapt zodat je niet hoeft te auto resizen elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
superman12 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:01:
Gewoon dvi doen omdat je dan een digitaal signaal hebt die je monitor meteen snapt zodat je niet hoeft te auto resizen elke keer.
Heb je er ook overnagedacht, of de Wii dvi kan uitzenden?...

Maar dit is inderdaad een lastig geval. Ik denk dat je dan een scartbox nodig hebt die het omzet naar dvi of vga. Niet van dat dat handig ofzo is en de kwaliteit gaat zwaar tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 18:08
WII stuurt dacht ik ook component uit, en dan een verloop component naar dvi of vga.

Stond ook gewoon hier op tweakers:
Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic Deel 76

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arymniteron
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
Wat voor dvi aansluiting zit er op je scherm? Als je dvi-d hebt gaat die verloopkabel niet werken, met dvi-i wel.
Het omzetten van component naar dvi-d is een dure oplossing, maar wel mogelijk met speciale hardware.

Waarschijnlijk ben je het beste af met een vga-box, dit is goedkoper (ongeveer 50 euro). Op marktplaats heb ik ook nog dit gevonden, maar weet niet wat je ervan kan verwachten: http://www.marktplaats.nl...or-ps3-wii-1-2-meter.html

[ Voor 67% gewijzigd door arymniteron op 03-07-2009 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga niet klooien met verlengstukken, scartboxen of VGA boxen.

Deze moet je hebben een VGA kabel voor de Wii
http://www.vdigi.com/inde...&Itemid&vmcchk=1&Itemid=1

Let wel op dat alle Virtual Console games 50hz zijn en dus niet werken en alle andere 50hz only games ook niet(uit me hoofd MadWorld, Mario Party en Rayman Raving Rabbids).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
crazycrab schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 22:17:
Wat voor dvi aansluiting zit er op je scherm? Als je dvi-d hebt gaat die verloopkabel niet werken, met dvi-i wel.
Het omzetten van component naar dvi-d is een dure oplossing, maar wel mogelijk met speciale hardware.
Heb helaas dvi-d, dus die vlieger gaat niet op.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 22:45:
Ga niet klooien met verlengstukken, scartboxen of VGA boxen.

Deze moet je hebben een VGA kabel voor de Wii
Ziet er handig uit, maar erg duur voor één kabel.

Had gehoopt dat het makkelijker/goedkoper zou zijn, maar onderhand lijkt het alsof een tv aanschaffen een betere optie is.

In ieder geval bedankt voor de reacties, zal wel even gaan hopen dat Nintendo zelf iets gaat uitbrengen. :)
Pagina: 1