Toon posts:

Simpele backup van harde schijf/partitie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een externe harde schijf die aangesloten is met eSata op mijn computer en die is verdeeld in 4 partities. Nu vind ik die partities niet zo handig en wil ik ze er graag terug uit, maar voor ik daaraan begin wil ik een backup van 2 bepaalde partities. Hoe pak ik dit het beste aan?
Als ik gewoon de schijf (partitie) pak in windows verkenner en ga kopieren naar mijn lokale vast schijf dan duurt dat ten eerste superlang (70GB) en ten tweede loopt dat nooit feilloos en mag ik telkens herbeginnen...

Ik heb al wat gegoogled maar dat zijn allemaal al snel veel technischere en ingewikkeldere dingen. Dit is gewoon een simpel schijfje backuppen en gedaan, maar ik vind maar niet hoe dat het beste gaat :P

Bedankt!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Gewoon een image maken per partitie is het makkelijkst, die terugzetten en je partities zijn in ere hersteld.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
En wat is een goed gratis ISO programmatje? Heb daar ook al lekker veel mee gesukkeld om een goeie te vinden, bij het branden van een windows 7 iso en ik ben er eigenlijk nog altijd niet uit :P

Ik stel mijn vraag ook nog even anders: hoe maken jullie met andere woorden een backup of een kopie van een volledige schijf?

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-12-2025

Lulukai

God's gift to women

Acronis

.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

In de OM FAQ staan meerdere programma's, zelf heb ik goede ervaring met DriveImage XML.

Volg me op Twitter/X & Bluesky