Ruis uit Digital Out (COAX)

Pagina: 1
Acties:

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-02 21:31
Ik zit met een probleem waar ik eigenlijk al maanden niet uitkom maar het nu echt niet meer weet. Ik heb sinds kort een nieuwe Reciever de Sony STR DG-820, deze geeft op zich een mooi geluid maar nu ik mijn dvd-speler met een digitale coax kabel heb aangesloten heb ik last van ruis.

Als ik mijn reciever aanzet en op het COAX kanaal zet is er nog niks aan de hand, maar zodra ik de dvd-speler aan zet komt er een ruis uit de tweeters dit begint ongeveer bij volume 30/72 en word naarmate het volume hoger gaat steeds harder. Als ik de Digitale uitgang uitzet heb ik ook geen ruis, dus ik denk dat het aan de geluidschip in de DVD-speler ligt aangezien het een goedkope dvd-speler is een Aristona 439, maar met een SONY dvd-speler weliswaar uit 2004 heb ik dezelfde problemen.

Bij muziek is dit niet storend maar met een rustig moment in een film ruist het zo erg dat je soms de stemmen niet meer goed hoort en als er zachte muziek is hoor je het ook, dus ik zou het graag oplossen. Ik denk zelf niet dat het aan de Reciever ligt aangezien als de dvd-speler uitstaat er geen ruis is, dus het niet door de reciever gegenereerd word.

Zou iemand hier zijn licht is over kunnen schijnen, ik weet het echt niet meer.

HD4Life @ Full-HD

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

kan je de dvd speler eventueel ook met een toslink kabel ( optisch) op je reciever aansluiten ? probeer dat eens. 99% dat je probleem verholpen is.

[ Voor 4% gewijzigd door Ray op 02-07-2009 19:19 ]

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-02 21:31
Ray schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 19:18:
kan je de dvd speler eventueel ook met een toslink kabel ( optisch) op je reciever aansluiten ? probeer dat eens. 99% dat je probleem verholpen is.
Nee dat is helaas niet mogelijk, waarschijnlijk moet ik gewoon even een nieuwe kopen en dan meteen eentje met HDMI die zijn toch niet zo duur meer.

Iemand nog suggesties?

HD4Life @ Full-HD

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:55

dominic

will code for food

Davidshadow13 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 20:01:
[...]

Nee dat is helaas niet mogelijk, waarschijnlijk moet ik gewoon even een nieuwe kopen en dan meteen eentje met HDMI die zijn toch niet zo duur meer.

Iemand nog suggesties?
Alles goed geaard en op hetzelfde geaarde stekkerblok? Storingen worden meestal veroorzaakt door slechte aarding, waarbij er een lekstroom naar aangesloten apparatuur reist.

Download my music on SoundCloud

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:59

GreyGhost

Het is een spook

Ray schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 19:18:
kan je de dvd speler eventueel ook met een toslink kabel ( optisch) op je receiver aansluiten ? probeer dat eens. 99% dat je probleem verholpen is.
Wat je volgens mij bedoelt (en wat ik ook denk) is dat het geluid wordt veroorzaakt door een aardlus. Dat betekend dat er stroom door de mantel van je coax kabel gaat lopen door een verschil van aarding tussen beide componenten.

Zitten beide componenten in hetzelfde stopcontact? Hebben ze allebei randaarde in de stekker? (waarschijnlijk niet) Het kan ook komen doordat je een coax met de kabelaansluiting hebt verbonden (voor de radio), die dient dan ook als aarde. :)

[ Voor 0% gewijzigd door GreyGhost op 02-07-2009 20:30 . Reden: Darn net te laat ]

For I am grey, between the darkness and the light

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-02 23:54
Wat Greyghost hierboven zegt kan ik bijna alleen maar bevestigen. Of maar 1 kant aarden of allebei op dezelfde aarde. 2x een voeding met verschillende aarde geeft altijd vage problemen wat op audio gebied nog hoorbaar is. Maar werk je met inbraaksystemen dan kan het wat lastiger zijn om het te ontdekken... heb al een keertje mogen zoeken

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:42
Als de ruis wegvalt als je op de dvd speler de digitale uitgang uitzet lijkt het mij geen aardlus, de aarding is dan namelijk niet veranderd en blijft verbonden. Tevens is een aardlus veelal te horen in het laag ipv op de tweeter. Waarmee ik niks wil uitsluiten hoor, maar het lijkt me eerder een soort overspraak van het digitale signaal op een analoge signaalweg in de receiver, een digitaal signaal klinkt ook nog eens als ruis.
Haal voor de zekerheid eens alle apparaten los behalve de dvd speler en de speakers uiteraard.

[ Voor 4% gewijzigd door ShittyOldMan op 02-07-2009 21:18 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1