[Adviesvraag] PC Samenstelling

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views

• tijnes
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09-2023
Ik was van plan een nieuwe grafische kaart te kopen. Maar ik betwijfelde of mijn moederbord wel iets nieuws aan zou kunnen. Mijn main-onderdelen zijn namelijk al wat ouder. Dan zou ik ook een nieuw moederbord moeten kopen, waardoor het logisch is een nieuwe processor aan te schaffen, geheugen, etc etc.
Dus heb ik besloten een nieuwe pc aan te schaffen. Zelf samenstellen uiteraard.

Nou hoop ik dat jullie naar mijn samenstelling kunnen kijken om eventueel advies te geven.
Ik heb stiekem ook een beetje gebruik gemaakt van de juli BBG.

De pc hoeft geen high-end systeem te worden, maar wel gereed voor de toekomst.
Ik zou hem over 6 jaar nog steeds gebruiken en wil dan nog steeds goede performance hebben.
Ik gebruik mijn pc om af en toe te gamen en films te kijken, maar voornamelijk werk ik grafisch met oa photoshop. Bijvoorbeeld; de game zal in de achtergrond nog soepel moeten doordraaien terwijl ik in photoshop even snel de ingame screenshot van de game bewerk.

Hieronder een rijtje met mijn samenstelling. De samenstelling is niet compleet, want bijvoorbeeld harde schijven, beeldscherm en optische drive heb ik al. een kast is latere zorg, kans is groot dat alles in mijn oude kast past. Maar misschien is een nieuwe kast mooier ;) het rijtje is in totaal best prijzig, naar mijn mening ik ben student.
Liefst wil ik de totaalprijs nog wat omlaag gooien, jullie advies is gewenst.

[b]Het rijtje met onderdelen inclusief links:

Grafische kaart: XFX HD4870 XXX
CPUs Socket: Intel Core i7 920
Voeding: Cooler Master Silent Pro M 700W
Moederborden: MSI X58 Pro-E
Geheugen: Corsair 6 GB DDR3-1333 Tri-Kit

Het totale kostenplaatje:
Link

Alvast bedankt! d:)b

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 02-07-2009 11:07 ]

Dit topic is gesloten.