Ik was van plan een nieuwe grafische kaart te kopen. Maar ik betwijfelde of mijn moederbord wel iets nieuws aan zou kunnen. Mijn main-onderdelen zijn namelijk al wat ouder. Dan zou ik ook een nieuw moederbord moeten kopen, waardoor het logisch is een nieuwe processor aan te schaffen, geheugen, etc etc.
Dus heb ik besloten een nieuwe pc aan te schaffen. Zelf samenstellen uiteraard.
Nou hoop ik dat jullie naar mijn samenstelling kunnen kijken om eventueel advies te geven.
Ik heb stiekem ook een beetje gebruik gemaakt van de juli BBG.
De pc hoeft geen high-end systeem te worden, maar wel gereed voor de toekomst.
Ik zou hem over 6 jaar nog steeds gebruiken en wil dan nog steeds goede performance hebben.
Ik gebruik mijn pc om af en toe te gamen en films te kijken, maar voornamelijk werk ik grafisch met oa photoshop. Bijvoorbeeld; de game zal in de achtergrond nog soepel moeten doordraaien terwijl ik in photoshop even snel de ingame screenshot van de game bewerk.
Hieronder een rijtje met mijn samenstelling. De samenstelling is niet compleet, want bijvoorbeeld harde schijven, beeldscherm en optische drive heb ik al. een kast is latere zorg, kans is groot dat alles in mijn oude kast past. Maar misschien is een nieuwe kast mooier
het rijtje is in totaal best prijzig, naar mijn mening ik ben student.
Liefst wil ik de totaalprijs nog wat omlaag gooien, jullie advies is gewenst.
[b]Het rijtje met onderdelen inclusief links:
Grafische kaart: XFX HD4870 XXX
CPUs Socket: Intel Core i7 920
Voeding: Cooler Master Silent Pro M 700W
Moederborden: MSI X58 Pro-E
Geheugen: Corsair 6 GB DDR3-1333 Tri-Kit
Het totale kostenplaatje:
Link
Alvast bedankt!
Dus heb ik besloten een nieuwe pc aan te schaffen. Zelf samenstellen uiteraard.
Nou hoop ik dat jullie naar mijn samenstelling kunnen kijken om eventueel advies te geven.
Ik heb stiekem ook een beetje gebruik gemaakt van de juli BBG.
De pc hoeft geen high-end systeem te worden, maar wel gereed voor de toekomst.
Ik zou hem over 6 jaar nog steeds gebruiken en wil dan nog steeds goede performance hebben.
Ik gebruik mijn pc om af en toe te gamen en films te kijken, maar voornamelijk werk ik grafisch met oa photoshop. Bijvoorbeeld; de game zal in de achtergrond nog soepel moeten doordraaien terwijl ik in photoshop even snel de ingame screenshot van de game bewerk.
Hieronder een rijtje met mijn samenstelling. De samenstelling is niet compleet, want bijvoorbeeld harde schijven, beeldscherm en optische drive heb ik al. een kast is latere zorg, kans is groot dat alles in mijn oude kast past. Maar misschien is een nieuwe kast mooier
Liefst wil ik de totaalprijs nog wat omlaag gooien, jullie advies is gewenst.
[b]Het rijtje met onderdelen inclusief links:
Grafische kaart: XFX HD4870 XXX
CPUs Socket: Intel Core i7 920
Voeding: Cooler Master Silent Pro M 700W
Moederborden: MSI X58 Pro-E
Geheugen: Corsair 6 GB DDR3-1333 Tri-Kit
Het totale kostenplaatje:
Link
Alvast bedankt!