Ik heb een macro opgenomen welke een tekstbestand wat uit Oracle (ERP systeem) komt, meteen juist format. Columnbreedte, bold headers, etc EN wat overtollige regels weggooien. Bij dat laatste gaat het mis, maar ik snap niet waarom:
Gedeeltelijke code is: Cells.Select
Kort gezegd, ik sort op accountnummer, de regels met wat streepjes en andere onzin wat uit de text file van oracle komt, staan dan onderaan. Ik ga naar regel 15000 (zoveel regels zal ik nooit hebben) en met shift+end+pijltje naar boven ga ik naar de laatste vervuilde regel. Dit zijn elke keer evenveel regels. Ik selecteer de cel en ga precies 13 regels naar boven (D76:D90) om de selectie te vergroten.
Rechtermuisknop, delete, delete rows.
Als test maak ik de volgende keer de export file van Oracle wat langer, maar hij delete dan vervolgens teveel regels aan de onderkant. Het lijkt erop dat hij de selectie met de shift+end combinatie niet als flexibel ziet maar als hardcoded cell selectie (in mijn geval D90).
Suggesties?
Gedeeltelijke code is: Cells.Select
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Selection.Sort Key1:=Range("A2"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess, _ OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _ DataOption1:=xlSortNormal Range("C8").Select Application.Goto Reference:="R15000C4" Selection.End(xlUp).Select Range("D89:D90").Select Range("D90").Activate ActiveWindow.SmallScroll Down:=-19 Range("D76:D90").Select Range("D90").Activate Selection.EntireRow.Delete |
Kort gezegd, ik sort op accountnummer, de regels met wat streepjes en andere onzin wat uit de text file van oracle komt, staan dan onderaan. Ik ga naar regel 15000 (zoveel regels zal ik nooit hebben) en met shift+end+pijltje naar boven ga ik naar de laatste vervuilde regel. Dit zijn elke keer evenveel regels. Ik selecteer de cel en ga precies 13 regels naar boven (D76:D90) om de selectie te vergroten.
Rechtermuisknop, delete, delete rows.
Als test maak ik de volgende keer de export file van Oracle wat langer, maar hij delete dan vervolgens teveel regels aan de onderkant. Het lijkt erop dat hij de selectie met de shift+end combinatie niet als flexibel ziet maar als hardcoded cell selectie (in mijn geval D90).
Suggesties?
Basement Bios ---- Exo-S