Bedankt voor de suggesties. Was ook niet de bedoeling het topic te kapen. Gelukkig niet geheel BBG-offtopic aangezien er nog al wat keuze voor handen is vwbt cases en koeling.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:40:
[...]Idd ff een fan profiel maken en als mijn ogen mij niet in de steek laten is dat een antec sonata plus. Die heeft maar 1 12CM fan(ik zie op je spullen plaatje ook geen extra fans. Daarbij vermoed ik dat je de fan op de laagste stand hebt staan). Als ik jouw was zou ik proberen alle mogelijke fan slots bezetten met langzaam draaiende fans. Koop bijvoorbeeld sharkoon silent eagles of scythe slipstreams op zon 800/1000rpm. Airflow is zo ongelofelijk belangrijk. Ik heb in mijn kast 2x een 14cm fan en 2x een 12cm fan, alleen om te zorgen dat de aiflow echt goed is.
Manual van de sonata plus zegt dat er voor in nog 2x een 92cm fan kan.
pricewatch: Scythe Gentle Typhoon, 92mm ziet er te goed uit? 13db...
pricewatch: Antec TriCool 92 DBB, 92mm
pricewatch: Noctua NF-B9, 92mm
De kast is een Antec Solo, dat is inderdaad de Sonata Plus zonder voeding. Grootste manco achteraf gezien is denk ik dus toch dat de voeding bovenin zit.
Ik zal eens kijken of de fan van de videokaart wat harder kan onder load. Heb er zelf niet zon erge last van omdat ik een goede, gesloten, koptelefoon gebruik bij het gamen. Lijkt me de meest efficiente manier om de memory temps onder controle te houden. Balen dat de Toxic niet leverbaar was, daar is de mem koeling wel actief, bij de Vapor-x is dat blokje passief
Achterop zit een tri-cool fan die veel herrie maakt tenzij op minimaal. Deze zal ik vervangen door een andere 12cm fan van iets als Nexus of Scythe of een ander goed merk, als een winkel ze maar goedkoop wil verzenden. Ik zal voor de zekerheid maar een 1600 toeren fan nemen met een enkel fan controllertje.
Ik heb ook twee extra 92mm fannetjes van Nexus voorin, draaiend op 1500 toeren op 12v. Deze hoor je gewoon niet, maar maken ook niet zo veel wind. Er zit wel een rooster achterin waardoor nog wat lucht kan worden afgevoerd. Misschien dat het helpt als ik nog wat van die metalen plaatjes open zet.
Edit: Ohja, @Unddu: de pc staat op die foto aan

Dus die geheugen reepjes passen gewoon onder de fan van de Mugen2 en de heatsink zit niets in de weg. Ik zou zoals al vaker is gezegd geen hogere reepjes kopen icm de Mugen2.
[
Voor 4% gewijzigd door
lampekap06 op 07-08-2009 16:13
]