[BBG Aanschaf] Mainstream en High-end gamesysteem juli 2009

Pagina: 1 ... 22 ... 31 Laatste
Acties:
  • 82.815 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
yok schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 17:55:
[...]

Hoe lang duurt dat ongeveer?
Met een beetje geluk tegelijk met Windows 7. :)
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 18:25:
[...]

Prijsverlaging van de Core i7 950....
Waarom zou je een 950 kopen, als er een 920 is. ;)
Verder zie ik dat de AMD Phenom II X4 955 Black Edition 55 euro verschilt in prijs met de core i7 920.
Wel wat meer hoor moederbord zit ook nog aardig verschil in meestal is het prijsverschil toch zo'n 150 euro
En dat de snelheid (3,2 tegenover 2.667 GHZ) een stuks hoger is.
Snelheid van een CPU uitdrukken in GHz :X
Zou ik als ik jouw was een Pentium 4 kopen die haalden soms wel 8GHz. :P
Ik heb geen ervaring met AMD processors, maar is de AMD Phenom II X4 955 Black Edition beter dan de i7 920? En waarom zou ik de AMD kopen in plaats van de i7 920?
Als je alleen gamed merk je weinig tussen de twee CPU's, ga je veel intensieve CPU taken doen zoals video/fotobewerken dan is de Intel veel sneller. ;)
Verder zijn er geen compatibiliteit problemen met programma's of dergelijke?
Zou niet weten waarom. ;)

[ Voor 73% gewijzigd door -The_Mask- op 06-08-2009 18:36 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder zie ik dat er verschillende "levels" voor de CPU cache is. Wat is het nut van de verschillende levels?
Verder wat houdt QuickPath 4.8GTs in?
En waarom is de QX9650 zo duur? Ik zie er niet veel verschil in met de huidige core i7...

Ik heb veel vragen, maar ik ben ook een nieuw en heb weinig kennis over processors.

Edit: @ TheMask
De AMD heeftt een quad 3.2 Ghz en de intel een quad 2.667 Ghz. Vandaar wilde ik misschien een AMD boven de intel. Maar misschien dat het de prijs weer compenseert door een dure moederbord :S

En is het beter om nog te wachten met het aanschaffen van een PC, ik heb er geen haast bij, voor DX11 kaarten enzo....

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2009 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 18:46:
Verder zie ik dat er verschillende "levels" voor de CPU cache is.
Hier staat vast wel wat, maar wat heb je eraan als je het weet. :p
Verder wat houdt QuickPath 4.8GTs in?
Is de opvolger val de FSB zie ook wiki.
En waarom is de QX9650 zo duur?
Oud high-end product.
Ik zie er niet veel verschil in met de huidige core i7...
Nou ik zie eerder de overeenkomsten niet. :o :P
Ik heb veel vragen, maar ik ben ook een nieuw en heb weinig kennis over processors.
Lijkt mij ook niet nodig niemand weet alles van CPU's namelijk. ;)
En meeste wat je wilt weten weet Google ook wel. ;)
De AMD heeftt een quad 3.2 Ghz en de intel een quad 2.667 Ghz. Vandaar wilde ik misschien een AMD boven de intel. Maar misschien dat het de prijs weer compenseert door een dure moederbord :S
GHz zegt helemaal niks over de snelheid van een CPU.
En is het beter om nog te wachten met het aanschaffen van een PC, ik heb er geen haast bij, voor DX11 kaarten enzo....
Je kunt altijd wel ergens op wachten, maar als je nu een PC nodig hebt koop je hem nu en heb je dat niet dan koop je hem later. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door -The_Mask- op 06-08-2009 18:54 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap je eigenlijk nog steeds wat je wilt zeggen met " Ghz zegt niks over snelheid can de CPU" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:03

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 19:07:
Ik snap je eigenlijk nog steeds wat je wilt zeggen met " Ghz zegt niks over snelheid can de CPU" ?
Wat hij probeert te zeggen, is dat de kracht van een CPU niet alleen uit valt te drukken in GHz. Binnen een serie processoren (neem bijvoorbeeld de Q9xxx serie van Intel) betekend meer GHz een snellere processor.

Echter kun je Intel's GHz-en niet vergelijken met die van AMD. Daarnaast bestaat er ook nog zoiets als Single, Dual, Quad, Octa etc. cores. Je kunt ook niet zeggen een Quadcore 2.0 GHz CPU is even snel als een 8 GHz singlecore....

Dan komt daarbij ook nog eens de doorvoersnelheid naar de FSB.

Lees dit maar eens; Beetje gedateerd, maar prima uitleg: http://nl.tech-faq.com/cpu-speed.shtml

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matis schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 19:21:
[...]

Wat hij probeert te zeggen, is dat de kracht van een CPU niet alleen uit valt te drukken in GHz. Binnen een serie processoren (neem bijvoorbeeld de Q9xxx serie van Intel) betekend meer GHz een snellere processor.

Echter kun je Intel's GHz-en niet vergelijken met die van AMD. Daarnaast bestaat er ook nog zoiets als Single, Dual, Quad, Octa etc. cores. Je kunt ook niet zeggen een Quadcore 2.0 GHz CPU is even snel als een 8 GHz singlecore....

Dan komt daarbij ook nog eens de doorvoersnelheid naar de FSB.

Lees dit maar eens; Beetje gedateerd, maar prima uitleg: http://nl.tech-faq.com/cpu-speed.shtml
Waarin verschillen dan de AMD phenom 2 X4 en de intel i7 920 naast de CPU snelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 19:44:
[...]

Waarin verschillen dan de AMD phenom 2 X4 en de intel i7 920 naast de CPU snelheden?
Ze hebben eerder bijna geen overeenkomsten. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 19:47:
[...]

Ze hebben eerder bijna geen overeenkomsten. ;)
Ik leg me erbij neer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tja, om alle verschillen op te noemen ben je over een paar jaar nog niet klaar. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 19:49:
[...]

Tja, om alle verschillen op te noemen ben je over een paar jaar nog niet klaar. :P
Noem dan het grootste/belangerijkste verschil O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 19:54:
[...]

Intel vs AMD
Socket 1366 vs AM3
QuickPath Interconnect vs HyperTransport Bus
Intel CPU heeft ook nog HT en daarom kan elke core twee threads tegelijk afhandelen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

-The_Mask- schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 20:04:
[...]

Intel vs AMD
Socket 1366 vs AM3
QuickPath Interconnect vs HyperTransport Bus
Intel CPU heeft ook nog HT en daarom kan elke core twee threads tegelijk afhandelen.
Je vergeet de prijs natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijd voor een newbie-vraag! Als ik de onderdelen allemaal los bestel (waarschijnlijk alles bij Cool-prices) krijg ik dan alle benodigde kabels om mijn PC aan te sluiten? Of moet ik die nog los kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je ff kijken op de website van je moederbord maker hoeveel sata kabels er bij krijgt en of dat voldoende is. Ook ff kijken naar je voeding of die genoeg pci-e levert, al komt er met de videokaart vaak wel een 2xmolex naar 6pins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Kabels zitten standaard bij het moederbord. Afhankelijk van het type zijn dat er meer of minder, maar het is me eigenlijk nog niet voorgekomen dat ik er tekort kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Edmin schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 20:55:
maar het is me eigenlijk nog niet voorgekomen dat ik er tekort kwam.
Welk mobo heb je dan? Want ik kom altijd tekort met 2 hd's en 1 sata brander, zitten altijd 2 sata kabels bij het mobo.. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Mijn huidige is een GA-EP45-DS4. Daar zaten geloof ik wel 6 kabels bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Edmin schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 21:12:
Mijn huidige is een GA-EP45-DS4. Daar zaten geloof ik wel 6 kabels bij.
Da's wel gek, ik ga gelijk Gigabyte halen, Asus suckt gelijk bij mij met haar 2 kabeltjes, hoe durven ze!

Nee serieus, da's wel netjes van GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nou je het zegt... bij mijn oude A8R32 zaten er volgens mij inderdaad maar 4.

Wat een rotplank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chimo schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 21:17:
Nee serieus, da's wel netjes van GB :)
High-end Asus heeft er ook wel meer en een low en mid-end GB hebben ook vaak maar twee.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mwa, 4 kan nog wel, heb er maar 3 nodig. ;)

Mooie plank trouwens, mooie zwarte PCB. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 19:54:
[...]

totaal verschillende architectuur

de amd-tjes hebben een kortere pipeline (gok) en klokken daardoor harder, maar voeren minder uit per klok

te moeilijk (lees: niet) uit te leggen zonder diepgaande cpu kennis...
(ik weet wel hoe je een chippie moet maken, maar met meer dan een paar duizend transistors word het mij te gortig, in de intel zitten er miljarden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ja, dat was ook best een aardige plank. De enige op de markt destijds met 2 PCIe 1.1 x16 slots voor Crossfire, zodat mijn 2 X1900s voluit konden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Je denkt toch niet dat ik een pagina terug ga lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 167,33€ 167,33
1Club3D HD 4890 1024MB GDDR5€ 156,85€ 156,85
1Cooler Master Elite 335 Zwart€ 30,70€ 30,70
1Cooler Master Real Power M520€ 64,50€ 64,50
1Gigabyte GA-MA78GM-UD2H€ 64,20€ 64,20
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 45,01€ 45,01
1Samsung SH-S223B€ 17,50€ 17,50
1Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB€ 78,-€ 78,-
ImporterenTotaal€ 624,09

Kan je hiermee fatsoenlijk CS:S spelen op 1600 x 1050 met 16xQ CSAA? En dan bedoel ik minimaal 100fps met vsync uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chimo schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 22:49:
Kan je hiermee fatsoenlijk CS:S spelen op 1600 x 1050 met 16xQ CSAA? En dan bedoel ik minimaal 100fps met vsync uit.
Niemand hier zal die vraag waarschijnlijk kunnen beantwoorden hoor, dus misschien even google raadplegen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

chimo schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 22:49:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 167,33€ 167,33
1Cooler Master Elite 335 Zwart€ 30,70€ 30,70
1Cooler Master Real Power M520€ 64,50€ 64,50
ImporterenTotaal€ 624,09

Ik kan het deels voor je testen. Even wachten tot mijn pc is opgestart en ik heb gezien of Steam CS:S wel heeft geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 22:51:
[...]

Niemand hier zal die vraag waarschijnlijk kunnen beantwoorden hoor, dus misschien even google raadplegen. ;)
Mja, reviews testen alleen Farcry, Crysis, 3Dmark, HAWX en dat soort meuk die ik helemaal niet speel. Verder leverde de search wat forums op met driver problemen. Nou is CS:S misschien vrij oud ofzo dat het niet getest wordt maar dat is toch echt de enige game die ik speel dus vandaar. :)
Edmin schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 22:53:
[...]

Ik kan het deels voor je testen. Even wachten tot mijn pc is opgestart en ik heb gezien of Steam CS:S wel heeft geinstalleerd.
Bedankt, hoewel het deels is wardeer ik het alsnog maar het moet eigenlijk helemaal gelijk zijn aangezien het me echt om dit specifieke systeem gaat, het gaat me gewoon om die 4890.

Nou weet ik dat niemand dit heeft en het ff test maar was gewoon benieuwd of ie het trekt want m'n GTX260 had toch moeite met drukke momenten (70/80fps) op 8x CSAA op 1600 x 1050 en ik wil dat het de volgende keer echt glad is, ook als er 32 man voor me staan met schieten en effecten en smoke etc. het moet gewoon smooth zijn, minimaal 100fps.

Hier vandaan komt trouwens ook steeds dat gezeur over SLI en GTX295'en enzo, daarmee moet het zeker lukken denk ik dan (tuurlijk is het overdreven) maar als het daarmee niet lukt weet ik het ook niet meer. 8)7 Het is maar CS:S en DX9 zou je denken maar het valt nog vies tegen als je alles aanzet en de hoogste resolutie pakt en daarom ben ik juist benieuwd naar die 16xQ CSAA want da's best zwaar.

Ik beweeg ook supersnel als een debiel dus er is constant actie en beweging en grafisch geweld en het moet gewoon ten alle tijden glad zijn. :$

[ Voor 55% gewijzigd door chim0 op 06-08-2009 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Vwb mn specs: zie mijn sig.

Verder zie ik net dat CS:S bij mij nog niet geactiveerd is. Dll staat nu op 62%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Oei, dat is wel een heel ander moederbord en processor maar geeft misschien niet, grofweg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

offtopic:
Had je niet verwacht he? Een Intel CPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

16xQ CSAA want da's best zwaar.
FYI: QCSAA = Gewoon MSAA bij ATI. ATI heeft geen CSAA , dat geeft iets meer performance ten koste van beeld kwaliteit:

http://www.sunlitgames.ne...B2&file=viewtopic&p=47473

Over CS:S, dat is gewoon een source engine game. Pak Left 4 dead en je weet het ongeveer. Al word QCSAA vaak niet ingeschakeld, omdat het vergelijken dan lastiger word. Mijn vermoede is dat de HD4890 wel 16xMSAA aankan. Misschien zelfs wel 24x met Edge Detect aan.(Edge Detect pwnd! Al heb je een getraind oog nodig om het verschil te zien met 16xMSAA).

Meer leesvoer:
http://www.bit-tech.net/h...7/04/aliasing_filtering/1
http://www.bit-tech.net/h...y_adaptive_aa_explained/1
http://www.hardocp.com/ar...ries_custom_filtering_aa/

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2009 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:23:
[...]

FYI: QCSAA = Gewoon MSAA bij ATI. ATI heeft geen CSAA , dat geeft iets meer performance ten koste van beeld kwaliteit:
Ik heb daarover gelezen idd en zowel MSAA als CSAA getest met de GTX260. Het is idd lastig te zien wat het verschil is, hoewel CSAA mooier was maar MSAA iets meer prestaties gaf.

Op 16xQ CSAA heb ik niet eens getest want hij als moeite met 8x CSAA in sommige stukken dus ik had zoiets van no way! Ik kan daar niet echt tegen, tegen het fluctureren van frames. :( Het was niet zo extreem hoor maar je snapt wat ik bedoel, van lekker glad 260fps in een hoekje met alleen twee muren naar 70/80fps in een zwaar gevecht is behoorlijk verschil en daar wil ik vanaf, desnoods zak je terug naar 150fps in gevechten maar niet lager dan 100fps. Noem me gek maar ik merk dat en vind dat niet fijn spelen.

Alles is trouwens met vsync uit, dus tearing heb je sowieso, maar toch wil ik die hoge framerate, vandaar het overdrevene van CF en SLI enzo. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je nog voordeel van meer beeldjes hebben dan je scherm neer kan zetten? (ik weet dat bij CoD je dan hoger kon springen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:39:
Heb je nog voordeel van meer beeldjes hebben dan je scherm neer kan zetten? (ik weet dat bij CoD je dan hoger kon springen).
Geen idee, volgens mij niet. Je kan niet hoger springen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het antwoord is iig NEE. Ik heb de fps net tot ongeveer 130 zien dalen en verder niet veel meer onderzoek gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampekap06
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:45
Nu weet ik wel dat dit niet het "show je desktop-topic" is maar ik denk dat jullie het ook wel eens een keer leuk vinden om een BBG systeempje terug te zien. Zie het maar als bedankje van mijn kant voor de nuttige info ;)

Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/3197/twkrpakjes.jpg
(Processor is apart geleverd, toch maar de 955BE want die was toen direct leverbaar voor een nette prijs :9)

Afbeeldingslocatie: http://img522.imageshack.us/img522/3767/twkrdesktop.jpg
(Toch wel mooi zo'n 24")

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/4112/twkrbinnenkant.jpg
(En daarom wilde ik dus geen window in mn case :+)

Heb nu al er veel plezier van. Win7 rc draait er op en ik heb meteen voor een zacht prijsje Crysis Maximum pack en World in Conflict besteld in de UK. Heb jaren alleen een xbox gehad dus ik heb wat in te halen! De 4890 stelt hierin ook zeker niet teleur.

Toch is de combi videokaart en kast achteraf misschien niet zo geslaagd... Deze kast heb ik gekozen omdat de p183 te duur is. Deze is ook lekker stil door dikke wand met wat plastic erover. HDD kan je ophangen in elastiek. Verder geen gaten in de zijkant en bovenkant. Wel stil maar dus ook warm, ook voor de voeding... De tri-cool fan achterop dan maar op medium, ten koste van veel lawaai. Daar moet dus een andere voor in de plaats. De mooie en stille Mugen2 is zeker geen verspild geld geweest (cpu idle 40 en stressed 54 graden). Voorin heb ik twee 92mm Nexus fans die 1500 toeren draaien, onhoorbaar onder de videokaart die wel nadrukkelijk aanwezig is (idle op 1600 toeren). Tijdens het gamen wordt de videokaart ook echt ontzettend heet, 80 voor gpu en 100 voor memmory :? Fan draait dan op 3200 toeren... Dit lijkt me allemaal niet echt gezond? Hier had ik eigenlijk niet op gerekend, heb ik misschien toch een verkeerde kast gekozen voor al dit grafische geweld ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

No worries, die temps zijn volkomen normaal.

Bedankt voor de feedback en veel plezier met je masjientje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampekap06
Zowat binnen de minuut alweer, en het is bijna 2 uur 8)7

Jij ook bedankt! Zolang ik geen rare dingen zie gebeuren zal het inderdaad wel goed zijn.

Kan ik hem nu meteen dik overclocken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Mijn vader wil graag wachten met de aanschaf van een computer tot de release van win7. Heeft dat zin ivm met de prijzen/andere ontwikkelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Pff, lekkere koeler dan 8)7

Nee serieus, is dat normaal? Volgens mij niet en anders is het wel heel brak want dat kan veel koeler..
pientertje schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 06:55:

Heeft dat zin ivm met de prijzen/andere ontwikkelingen?
Mja, prijzen kunnen soms per dag veranderen dus zoiets kan je nooit met zekerheid zeggen, je moet gewoon nu kopen.

Computers zijn wat betreft net auto's, vandaag gekocht is morgen de helft waard...

[ Voor 39% gewijzigd door chim0 op 07-08-2009 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Mijn vader wil graag wachten met de aanschaf van een computer tot de release van win7. Heeft dat zin ivm met de prijzen/andere ontwikkelingen?
Nee, dit zal waarschijnlijk nul komma nul invloed hebben. Daarnaast kun je nu altijd nog Win7 RC2 draaien (gratis), en met de release van Win7 (22 okt, uit mn hoofd) kun je altijd nog een OEM versie aanschaffen bij een (voor mijn part) geheugenkaart-lezer.

Wachten tot 22 oktober zal in zekere zin weinig zin hebben, wel kunnen dan natuurlijk onderdelen al beter leverbaar zijn of andere onderdelen al uitgefaseerd.
Daarnaast zullen de onderdelen ook iets goedkoper zijn (marktwerking), maar dat zal niet significant veranderen wanneer Win 7 gereleased wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nee. De prijzen van hardware zullen er niet door wijzigen. Bovendien is alle hardware die je nu koopt evengoed compatible met Win7 en kan je Vista met een upgradecoupon voor Win7 krijgen.

Geen enkele reden om te wachten als je eigenlijk nu een systeem nodig hebt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

chimo schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 07:52:
[...]

Pff, lekkere koeler dan 8)7

Nee serieus, is dat normaal? Volgens mij niet en anders is het wel heel brak want dat kan veel koeler..
Het kan idd veel koeler. Mijn 4890 wordt niet warmer dan 48graden onder load. Helaas kost je dat wel een high-end waterkoelingssetup van €300. De stock koeler kun je ook harder laten lopen met CCC of bijv. Rivatuner, maar dat kost weer meer lawaai.
De GPU, VRAM en GDDR kunnen er tegen, dus waarom zou het echt koeler moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Edmin schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 08:28:
[...]

waarom zou het echt koeler moeten?
Zou kunnen, vond alleen die 100 graden zo raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lampekap06 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 01:40:
Nu weet ik wel dat dit niet het "show je desktop-topic" is maar ik denk dat jullie het ook wel eens een keer leuk vinden om een BBG systeempje terug te zien. Zie het maar als bedankje van mijn kant voor de nuttige info ;)

[afbeelding]
(Processor is apart geleverd, toch maar de 955BE want die was toen direct leverbaar voor een nette prijs :9)

[afbeelding]
(Toch wel mooi zo'n 24")

[afbeelding]
(En daarom wilde ik dus geen window in mn case :+)

Heb nu al er veel plezier van. Win7 rc draait er op en ik heb meteen voor een zacht prijsje Crysis Maximum pack en World in Conflict besteld in de UK. Heb jaren alleen een xbox gehad dus ik heb wat in te halen! De 4890 stelt hierin ook zeker niet teleur.

Toch is de combi videokaart en kast achteraf misschien niet zo geslaagd... Deze kast heb ik gekozen omdat de p183 te duur is. Deze is ook lekker stil door dikke wand met wat plastic erover. HDD kan je ophangen in elastiek. Verder geen gaten in de zijkant en bovenkant. Wel stil maar dus ook warm, ook voor de voeding... De tri-cool fan achterop dan maar op medium, ten koste van veel lawaai. Daar moet dus een andere voor in de plaats. De mooie en stille Mugen2 is zeker geen verspild geld geweest (cpu idle 40 en stressed 54 graden). Voorin heb ik twee 92mm Nexus fans die 1500 toeren draaien, onhoorbaar onder de videokaart die wel nadrukkelijk aanwezig is (idle op 1600 toeren). Tijdens het gamen wordt de videokaart ook echt ontzettend heet, 80 voor gpu en 100 voor memmory :? Fan draait dan op 3200 toeren... Dit lijkt me allemaal niet echt gezond? Hier had ik eigenlijk niet op gerekend, heb ik misschien toch een verkeerde kast gekozen voor al dit grafische geweld ;(
Zit je mugen niet over 3 van de 4 geheugen bankjes heen? Of vergis ik me nou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:50:
[...]

Zit je mugen niet over 3 van de 4 geheugen bankjes heen? Of vergis ik me nou ?
Zat ik ook aan te denken maar volgens mij zit alleen de fan er overheen, de heatsink stopt bij het eerste slot, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chimo schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:57:
[...]

Zat ik ook aan te denken maar volgens mij zit alleen de fan er overheen, de heatsink stopt bij het eerste slot, denk ik.
Maar goed als de fan er over heen hangt dan betekent dat nog steeds maar 1(!) bankje beschikbaar is.

Er is ook niet echt ruimte om de fan aan een andere kant van de mugen te hangen denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2009 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:59:
[...]

Maar goed als de fan er over heen hangt dan betekent dat nog steeds maar 1(!) bankje beschikbaar is.
Nee hoor, fan kan ook eventueel wat hoger en kingston value ram DDR2 past er gewoon onder.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 12:13:
[...]

Nee hoor, fan kan ook eventueel wat hoger en kingston value ram DDR2 past er gewoon onder.
Aha, dat verklaart een hoop. Het probleem met fotos van de zijkant zoals deze is dat het verschil in hoogte niet echt goed te zien is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adames
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-08 10:18
Edmin schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 08:28:
[...]

Het kan idd veel koeler. Mijn 4890 wordt niet warmer dan 48graden onder load. Helaas kost je dat wel een high-end waterkoelingssetup van €300. De stock koeler kun je ook harder laten lopen met CCC of bijv. Rivatuner, maar dat kost weer meer lawaai.
De GPU, VRAM en GDDR kunnen er tegen, dus waarom zou het echt koeler moeten?
toch, voor een vapor-x, die naar het schijnt toch goed zou moeten koelen, vind ik het enorm heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Gebaseerd op de setup van esdude heb ik momenteel de volgende configuratie:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 945€ 148,50€ 148,50
1Antec Nine Hundred Two Zwart€ 99,95€ 99,95
1Arctic Cooling MX-3€ 9,56€ 9,56
1Cooler Master Real Power M620€ 74,99€ 74,99
1Gigabyte GA-MA790XT-UD4P€ 103,35€ 103,35
1OCZ Platinum OCZ3P13334GK€ 66,90€ 66,90
1Samsung SH-S223F€ 18,99€ 18,99
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 65,99€ 65,99
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 31,75€ 31,75
ImporterenTotaal€ 776,83

Waar ik me echter vragen bij stel is de case. Zelf heb ik geen boodschap aan het estetische aspect van de case en lijkt 107 euro me een dure prijs voor een computerbehuizing. Voor minder dan de helft van de prijs kan ik ook pricewatch: Cooler Master Centurion 5 Zwart krijgen. Doet deze niet zijn job even effectief of mis ik hier iets mee?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:41

yok

Boeboe schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:22:
Waar ik me echter vragen bij stel is de case. Zelf heb ik geen boodschap aan het estetische aspect van de case en lijkt 107 euro me een dure prijs voor een computerbehuizing. Voor minder dan de helft van de prijs kan ik ook pricewatch: Cooler Master Centurion 5 Zwart krijgen. Doet deze niet zijn job even effectief of mis ik hier iets mee?
Kijk anders eens naar deze: Cooler Master Gladiator 600. Daar zijn ook veel goede reviews over te vinden en heeft twee ventilatoren aan de zijkant, 1 voor, 1 bovenop en 1 achter. Ook is er een airflow voor de voeding. Voor een zacht prijsje van ong. 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De Coolermaster 690 is ook al een paar keer voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Adames schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 12:56:
[...]

toch, voor een vapor-x, die naar het schijnt toch goed zou moeten koelen, vind ik het enorm heet.
Goed koelen, dat kan ook betekenen dat je weinig fanspeed nodig hebt om temps in check te houden. Koeling is vaak een trade-off tussen geluidsproductie en temps. Die koeler kan heus wel beter, maar hoe hard wil je hem laten blazen als de case op je desk staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Gebaseerd op de setup van esdude heb ik momenteel de volgende configuratie:
Wil je ooit nog CrossFire gaan gebruiken?
Anders zou die ook wel gaan voldoen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 945€ 148,50€ 148,50
1Antec Three Hundred Zwart€ 49,45€ 49,45
1Cooler Master Hyper TX3€ 12,85€ 12,85
1Corsair HX450W€ 59,-€ 59,-
ImporterenTotaal€ 631,36

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:35:
[...]

Goed koelen, dat kan ook betekenen dat je weinig fanspeed nodig hebt om temps in check te houden. Koeling is vaak een trade-off tussen geluidsproductie en temps. Die koeler kan heus wel beter, maar hoe hard wil je hem laten blazen als de case op je desk staat?
Idd ff een fan profiel maken en als mijn ogen mij niet in de steek laten is dat een antec sonata plus. Die heeft maar 1 12CM fan(ik zie op je spullen plaatje ook geen extra fans. Daarbij vermoed ik dat je de fan op de laagste stand hebt staan). Als ik jouw was zou ik proberen alle mogelijke fan slots bezetten met langzaam draaiende fans. Koop bijvoorbeeld sharkoon silent eagles of scythe slipstreams op zon 800/1000rpm. Airflow is zo ongelofelijk belangrijk. Ik heb in mijn kast 2x een 14cm fan en 2x een 12cm fan, alleen om te zorgen dat de aiflow echt goed is.

Manual van de sonata plus zegt dat er voor in nog 2x een 92cm fan kan.

pricewatch: Scythe Gentle Typhoon, 92mm ziet er te goed uit? 13db...
pricewatch: Antec TriCool 92 DBB, 92mm
pricewatch: Noctua NF-B9, 92mm

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampekap06
Bedankt voor de suggesties. Was ook niet de bedoeling het topic te kapen. Gelukkig niet geheel BBG-offtopic aangezien er nog al wat keuze voor handen is vwbt cases en koeling.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:40:
[...]Idd ff een fan profiel maken en als mijn ogen mij niet in de steek laten is dat een antec sonata plus. Die heeft maar 1 12CM fan(ik zie op je spullen plaatje ook geen extra fans. Daarbij vermoed ik dat je de fan op de laagste stand hebt staan). Als ik jouw was zou ik proberen alle mogelijke fan slots bezetten met langzaam draaiende fans. Koop bijvoorbeeld sharkoon silent eagles of scythe slipstreams op zon 800/1000rpm. Airflow is zo ongelofelijk belangrijk. Ik heb in mijn kast 2x een 14cm fan en 2x een 12cm fan, alleen om te zorgen dat de aiflow echt goed is.

Manual van de sonata plus zegt dat er voor in nog 2x een 92cm fan kan.

pricewatch: Scythe Gentle Typhoon, 92mm ziet er te goed uit? 13db...
pricewatch: Antec TriCool 92 DBB, 92mm
pricewatch: Noctua NF-B9, 92mm
De kast is een Antec Solo, dat is inderdaad de Sonata Plus zonder voeding. Grootste manco achteraf gezien is denk ik dus toch dat de voeding bovenin zit.

Ik zal eens kijken of de fan van de videokaart wat harder kan onder load. Heb er zelf niet zon erge last van omdat ik een goede, gesloten, koptelefoon gebruik bij het gamen. Lijkt me de meest efficiente manier om de memory temps onder controle te houden. Balen dat de Toxic niet leverbaar was, daar is de mem koeling wel actief, bij de Vapor-x is dat blokje passief |:(

Achterop zit een tri-cool fan die veel herrie maakt tenzij op minimaal. Deze zal ik vervangen door een andere 12cm fan van iets als Nexus of Scythe of een ander goed merk, als een winkel ze maar goedkoop wil verzenden. Ik zal voor de zekerheid maar een 1600 toeren fan nemen met een enkel fan controllertje.

Ik heb ook twee extra 92mm fannetjes van Nexus voorin, draaiend op 1500 toeren op 12v. Deze hoor je gewoon niet, maar maken ook niet zo veel wind. Er zit wel een rooster achterin waardoor nog wat lucht kan worden afgevoerd. Misschien dat het helpt als ik nog wat van die metalen plaatjes open zet.

Edit: Ohja, @Unddu: de pc staat op die foto aan :+ Dus die geheugen reepjes passen gewoon onder de fan van de Mugen2 en de heatsink zit niets in de weg. Ik zou zoals al vaker is gezegd geen hogere reepjes kopen icm de Mugen2.

[ Voor 4% gewijzigd door lampekap06 op 07-08-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Mensen!

Ik weet niet zeker of deze vraag hier hoort of bij de budgetsystemen, maar ik denk dat het een aardig mainstream systeem wordt. Het gaat in mijn geval puur om de kast. De rest heb ik nog of haal ik zelf wel even.

Ik bestel de onderdelen los en zet de pc zelf in elkaar (indien assemblage kostbaar is). Hierbij heb ik voorlopig geen OS nodig, komt misschien later nog wel.

Ik ga de pc voornamelijk gebruiken om te gamen, zowel oude games (BF2, WoW) als straks de nieuwere games (BF3, MW2).

Hij moet dus wel wat kunnen maar ik zit met een budget van ongeveer 500 euro dus dat is de richtlijn. Ik zit met 2 configs in mijn maag.

Deze bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/8986/afbeelding1r.png
By Loonens

Dus een mindere CPU maar wel een snellere GPU. Ik zie net trouwens dat de GTX275 ongeveer even duur is bij een andere winkel. Die zou ik eventueel nog wel los kunnen bestellen want ik zie in de test van http://tweakers.net/revie...0-vs-gtx260-pagina-6.html tweakers dat hij merkbaar sneller is!

Of deze;
Afbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/2813/afbeelding2yce.png
By Loonens

Een mindere GPU maar een beter CPU.

Het gaat me vooral om het gamen. Downloaden zal vooral 's nachts gebeuren denk ik.
BTW, is de 1gb op een HD4870 overkill of zorgt dit echt voor een betere performance?

[ Voor 9% gewijzigd door StealthyPeanut op 08-08-2009 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 14:03:
BTW, is de 1gb op een HD4870 overkill of zorgt dit echt voor een betere performance?
Dat ligt aan je beeldscherm resolutie, dus wat voor beeldscherm heb je?

Ga je trouwens ook overklokken en moet de PC ook stil zijn.

En wat vind je hiervan:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 710€ 86,-€ 86,-
1Asus EAH4870/HTDI/1GD5€ 133,50€ 133,50
1Asus M4A78-EM€ 60,12€ 60,12
1Cooler Master Elite 331 Zwart€ 28,70€ 28,70
1Corsair CX400W€ 39,-€ 39,-
1Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB€ 62,50€ 62,50
ImporterenTotaal€ 472,33

Voor 500 euro inclusief verzenden thuis, als je op importeren drukt kun je zien welke winkels het allemaal kunnen leveren en welke de goedkoopste is. (Databyte en Coolprices in dit geval)

[ Voor 91% gewijzigd door -The_Mask- op 08-08-2009 14:23 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Het liefst moet de pc wel stil zijn, maar dit is niet meteen een vereiste. Dit kan ik later ook oplossen met andere fans als ik vind dat het te erg is.

Ik heb trouwens nu nog een redelijk verouderd beeldscherm, CRT. Maar ik heb rondgekeken en de GTX275 komt erg goed uit de tests en verslaat de GTX260, HD4890, HD4870 zonder moeite en is voor rond de 180 euro te bestellen.

Ik ga over een tijdje nog wel een betere en andere monitor halen maar op dit moment is dat niet aan de orde.

Overklokken staat niet op de planning.

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 08-08-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 14:23:
Het liefst moet de pc wel stil zijn, maar dit is niet meteen een vereiste. Dit kan ik later ook oplossen met andere fans als ik vind dat het te erg is.
Zie mijn edit hierboven als het wat stiller moet kan er ook nog een TX3 CPU koeler van CoolerMaster bij.
Ik heb trouwens nu nog een redelijk verouderd beeldscherm, CRT. Maar ik heb rondgekeken en de GTX275 komt erg goed uit de tests en verslaat de GTX260, HD4890, HD4870 zonder moeite en is voor rond de 180 euro te bestellen.
GTX260 zit op het niveau van de HD4870 en de GTX275 zit nu op het niveau van een HD4890.
Winnaar geven tussen deze kaarten is niet te doen presteren ongeveer gelijk, maar als je dat toch wilt doen zijn het duidelijk de HD4870 en HD4890, aangezien deze hardwarematig DX10.1 ondersteunen en dus in de toekomst met DX10.1 en 11 games hun huidige nVidia tegenhanger makkelijk verslaan. ;)

En ga je trouwens overklokken?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Nee, ik ga niet overklokken. Maar die kaarten zijn in de tweakers.net test meegenomen en daar is de GTX275 toch wel duidelijk de winnaar. Maar dat is bij de volgende generatie games (DX10.1/11) dus niet meer zo?

reviews: GTX275 vs HD 4890 vs GTX260

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet wel kritischer reviews gaan lezen. Lees de comments ook maar eens. Tweakers.net maakt niet zulke goeie reviews, ze geven zelfs nog toe dat de nvidia er beter uit komt dan de bedoeling is/reallife is. Ga maar eens lezen op hardocp en anandtech.
Dat lijkt misschien in strijd met de getoonde testresultaten, maar om twee redenen komen de Nvidia-kaarten wat geflatteerd uit de tests naar voren. De eerste reden is dat de gebruikte spellen door de bank genomen in het voordeel van Nvidia zijn. De tweede heeft te maken met de gebruikte drivers. Voor de HD 4890 is versie 9.3 van de drivers gebruikt, terwijl versie 9.4-drivers hoogstwaarschijnlijk voor betere prestaties hadden gezorgd. Bij Nvidia werd juist van gloednieuwe bètadrivers gebruik gemaakt, die in drie van de geteste spellen ook een flinke performance-boost zouden moeten geven.
De meeste goeie sites zeggen ook dat ze geen winnaar kiezen omdat ze beide goed zijn. Het ligt aan de game welke wint.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Kijk, dan had ik inderdaad wat oogkleppen op. Ik ben er een jaar of 3 uitgeweest dus ik weet niet echt niet meer hoe en wat allemaal.

Maar de de ATI kaarten gebruiken dus wel harwarematig DX10.1, wat in de toekomst weer zorgt voor betere resultaten?

Dan zit je weer met de verschillende 4890 varianten. De club3d is 156 euro maar de XfX black edition is 190 euro.
De C3d;
Video Chip Snelheid 850MHz
Geheugen Grootte 1GB
Geheugen Type (videokaarten) GDDR5
Geheugen Snelheid 3.9GHz

De XFX Black Edition
Video Chip Snelheid 1GHz
Geheugen Grootte 1GB
Geheugen Type (videokaarten) GDDR5
Geheugen Snelheid 4GHz

Is dat dus die 35 euro extra waard vraag ik me af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de 1Ghz kaart is een stuk sneller. Je moet wel bedenken dat de BE moeilijk leverbaar is en onderload veel lawaai maakt, is dat geen probleem, de BE nemen.
Maar de de ATI kaarten gebruiken dus wel harwarematig DX10.1, wat in de toekomst weer zorgt voor betere resultaten?
Ja want DX11 gebruikt dingen van DX10.1. DX10.1 kan een aantal zaken sneller afhandelen dan DX10(4 samples nemen inplaats van 1 per pass bijv.). Dus games die DX11 hebben kunnen sneller en of mooier zijn met DX10.1 dan met DX10. Een voorbeeld daarvan is AA op alpha textures. dat kan DX10.1 wel en DX10 niet.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 14:46:
Dan zit je weer met de verschillende 4890 varianten.
Heb je niet meer dan genoeg aan een HD4870 met 1GB?
Daarnaast is een HD4890 ook moeilijk in het budget te krijgen of niet volgens jouw? ;)

Nog even een stille CPU koeler erbij gedaan:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 710€ 86,-€ 86,-
1Asus EAH4870/HTDI/1GD5€ 133,50€ 133,50
1Asus M4A78-EM€ 60,12€ 60,12
1Cooler Master Elite 331 Zwart€ 28,70€ 28,70
1Cooler Master Hyper TX3€ 12,85€ 12,85
1Corsair CX400W€ 39,-€ 39,-
1Samsung EcoGreen F2 HD103SI, 1TB€ 62,50€ 62,50
ImporterenTotaal€ 485,18

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou die trage hd er wel uit mikken. Dan liever een F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Inderdaad, je hebt helemaal gelijk The Mask. Anders blijf ik constant bezig; nog iets beter hier, iets beter daar. Dan zit ik zometeen aan de 600 euro _O-.

Is de AMD wel aan te raden? Omdat je echt veel positieve verhalen hoort over de Intel varianten. Ik meen dat AMD en ATI nu ook samenwerken toch? Dan is het wellicht verstandig om AMD&ATI te pakken OF Intel&Nvidia.

Ik zie trouwens dat er een CD-brander in zit? Ik denk dat ik die toch wel wil vervangen door een dvd-brander :)

[ Voor 13% gewijzigd door StealthyPeanut op 08-08-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 15:00:
Is de AMD wel aan te raden? Omdat je echt veel positieve verhalen hoort over de Intel varianten.
Als jij een betere Intel CPU hebt voor die prijs moet je het zeggen, maar ik kan het je nu al vertellen dat geen enkele Intel CPU voor deze prijs, maar een klein beetje in de beurt komt. ;)
Ik meen dat AMD en ATI nu ook samenwerken toch?
AMD heeft ATi overgenomen.
Dan is het wellicht verstandig om AMD&ATI te pakken OF Intel&Nvidia.
Dat maakt niet uit.
Ik zie trouwens dat er een CD-brander in zit? Ik denk dat ik die toch wel wil vervangen door een dvd-brander :)
Is een DVD brander. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:30
Ik ben op zoek naar grafieken waar de verschillende videokaarten vergeleken worden. De XFX 4890 BE is nauwelijks ergens te verkrijgen. Gezien dat de kaart is waar ik mee begin qua vergelijken vind ik het handig om deze als referentie te gebruiken. Iemand een link oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ascathon schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 18:11:
Ik ben op zoek naar grafieken waar de verschillende videokaarten vergeleken worden. De XFX 4890 BE is nauwelijks ergens te verkrijgen. Gezien dat de kaart is waar ik mee begin qua vergelijken vind ik het handig om deze als referentie te gebruiken. Iemand een link oid?
Zijn genoeg reviews te vinden ook slechte reviews die een heel ander beeld laten zien helaas.
Maar gewoon een kwestie van reviews lezen is namelijk ook nogal erg game afhankelijk welke videokaart beter is.

Dit is trouwens een mooi gemiddelde hoe de verhoudingen erbij hangen, in andere games op andere resoluties kunnen de verhoudingen weer heel anders zijn maar dit is ongeveer gemiddeld.
Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/ATI/HD_4890_CrossFire/images/crysis_1920_1200.gif

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik zie dat die schijf 5400RPM is, de F2. Is dit in dat schema aan te passen zodat je de hele configuratie wel gewoon houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:00
heey,

Ik zit nog met een vraag. in hoeverre vormt de 955 blck een bottleneck voor de 4890 graka ?

danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik heb de config van tweakers genomen en hier en daar wat aangepast. Ik kom op deze config uit.

Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/6592/afbeelding4qnq.png

Toch uiteindelijk voor de 4890 1Gb gekozen, hoewel ik niet zeker weet of dit wel past. Zorgt de cpu niet voor een bottleneck? Ik kan eventueel ook de 4870 1Gb pakken, maar voor 20 euro meer is de 4890 dus te bestellen. Opzich wel een leuke deal denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adames
Mizojojo schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 14:15:
heey,

Ik zit nog met een vraag. in hoeverre vormt de 955 blck een bottleneck voor de 4890 graka ?

danku
niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
srry voor al mn vragen.

Maar ik wil dus een nieuw systeem kopen en ik twijfel; over een i7 en een amd.

Dus ik wil zeker weten dat ik met de gekozen processor goed vooruitkan.

Dus een amd 955 vormt geen bottle neck voor één 4890 ? En als je die in cf zet kan de 955 dat dan ook gewoon aan ?

Ik wil gewoon heel zeker weten dat ik al mijn spaargeld goed besteed.

En als ik later een dx 11 kaart wil kopen. kan de 955 dat dan ook gewoon aan zonder een bottleneck te vormen

Bvd dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Dat gaat geen bottleneck veroorzaken denk ik.

Welk besturingssysteem kan ik trouwens het beste pakken? Ik heb hier XP Pro liggen die ik kan gaan gebruiken OF ik kan Windows 7 installeren die RTM is gegaan. Of is Windows 7 al te koop? Volgens mij niet toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
StealthyPeanut schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 16:08:
Dat gaat geen bottleneck veroorzaken denk ik.

Welk besturingssysteem kan ik trouwens het beste pakken? Ik heb hier XP Pro liggen die ik kan gaan gebruiken OF ik kan Windows 7 installeren die RTM is gegaan. Of is Windows 7 al te koop? Volgens mij niet toch??
Dacht dat windows 7 pas eind oktober uitkwam. de 22ste dacht ik. weet het niet zeker ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje trouwens voor de 4870 staat op de website dat hij minimaal 500w voeding nodig heeft, waarom heeft iedereen maar een 400w voeding op hun lijstje staan? of moet ik die dingen op die site met een korreltje zout nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adames
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 18:27:
Vraagje trouwens voor de 4870 staat op de website dat hij minimaal 500w voeding nodig heeft, waarom heeft iedereen maar een 400w voeding op hun lijstje staan? of moet ik die dingen op die site met een korreltje zout nemen?
500 watt van een brak merk, en dat is al ruim genomen. Hier nemen ze alleen goed merken die betere stroomsterktes leveren.
Wattage op een voeding is namelijk een piekspanning, niet wat deze constant kan leveren. een 500W sweex voeding levert constant 300W. een 500W corsair voeding levert constant 460W.
Die 500W wat ze erbij aangeven is ook inclusief de 500W sweex voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adames schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 18:29:
[...]

500 watt van een brak merk, en dat is al ruim genomen. Hier nemen ze alleen goed merken die betere stroomsterktes leveren.
Wattage op een voeding is namelijk een piekspanning, niet wat deze constant kan leveren. een 500W sweex voeding levert constant 300W. een 500W corsair voeding levert constant 460W.
Die 500W wat ze erbij aangeven is ook inclusief de 500W sweex voedingen.
Een goeie voeding maker zegt dat zijn voeding 500 watt levert, dat ook continue kan. De piek is dan bijv 600 watt. Dus die corsair kan dus ook echt 500 watt leveren. Daarbij zegt wattage niet alles. De amperage op de 12v lijn is veel belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Na wat wikken en wegen gaat dit het nu worden:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 164,90€ 164,90
1Cooler Master Gladiator 600 Zwart€ 52,90€ 52,90
1Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P€ 138,90€ 138,90
1OCZ Platinum OCZ3P13334GK€ 66,90€ 66,90
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 68,88€ 68,88
ImporterenTotaal€ 724,32

CPU ivm unlockte mulitplier, mobo ivm extra features bovenop de UD4, MEM ivm de lage CL, HDD lekker groot en snel, kast en voeding van hetzelfde merk en GPU van goedkoopste merk.

Ik wil een systeem waar ik lekker mee kan gamen, maar ook een boel andere leuke dingen mee kan (oa photoshoppen). Het geheel moet ook futureproof zijn dus er moet ruimte zijn voor upgrade (bijv 2e GPU of meer MEM).

Iemand nog commentaar of zeggen jullie: DOEN!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
kast en voeding van hetzelfde merk
En welk nut heeft dat volgens jou?

En als je haast hebt, dan moet je die harde schijf nog niet kopen...

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AJ1815 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 18:52:
Na wat wikken en wegen gaat dit het nu worden:

CPU ivm unlockte mulitplier,
Je komt op lucht even ver met een 945 als je weet wat je doet en het scheelt je een bak geld.
mobo ivm extra features bovenop de UD4
Welke features ga jij gebruiken dan die niet op de UD4P zitten?
, MEM ivm de lage CL,
CL helpt tegenwoordig eigenlijk vrij weinig. Zou ik dus ook niet in investeren.
HDD lekker groot en snel
maar nog niet leverbaar
kast en voeding van hetzelfde merk en
Je voeding is overkill voor dit systeem zo.
GPU van goedkoopste merk.
Bedenk wel dat ie onder load wat lawaiig kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Korte reacties op je punten van kritiek...
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 20:02:
[...]

Je komt op lucht even ver met een 945 als je weet wat je doet en het scheelt je een bak geld.
Nou ben ik toch benieuwd: wat is de FSB en de multiplier van de stock 945 en van de stock 955???[/quote]
[...]

Welke features ga jij gebruiken dan die niet op de UD4P zitten?
Met name de tweede LAN poort vind ik erg handig en daarnaast spreken de twee volwaardige x16 PCI-e poorten me aan.
[...]

CL helpt tegenwoordig eigenlijk vrij weinig. Zou ik dus ook niet in investeren.
Doet helemaal niets? Dan is dat inderdaad zonde. Misschien is (met het oog op overclock mogelijkheden) dan een investering in sneller geheugen (PC1600) verstandiger?
[...]

maar nog niet leverbaar
Weet ik, maar zouden binnenkort moeten komen, anders wacht ik gewoon even met die te bestellen.
[...]

Je voeding is overkill voor dit systeem zo.
Er komen nog 4 HDDs in en de 500 Watt versie is slecht leverbaar. Met het oog op een tweede GPU in de toekomst maakt de 620 Watt variant het systeem mooi futureproof
[...]

Bedenk wel dat ie onder load wat lawaiig kan zijn.
Dat is waarschijnlijk waarom die niet zo duur is. Maar hij komt eigenlijk alleen onder load tijdens het gamen en dan heb ik mijn headset toch op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AJ1815 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 21:18:
Korte reacties op je punten van kritiek...

[...]

Nou ben ik toch benieuwd: wat is de FSB en de multiplier van de stock 945 en van de stock 955???[/quote]
Dat is van belang omdat? Wat je tegenhoud is de processor, niet het bord. Die kan gewoon niet verder omdat ie te heet word.
Met name de tweede LAN poort vind ik erg handig en daarnaast spreken de twee volwaardige x16 PCI-e poorten me aan.
Handig voor wat? Wat heb je aan 2x 16 als 2x8 al voldoende is?
Doet helemaal niets? Dan is dat inderdaad zonde. Misschien is (met het oog op overclock mogelijkheden) dan een investering in sneller geheugen (PC1600) verstandiger?
Heel weinig. Misschien als je kickt op super pi, dan heeft het nut. IRL heeft het weinig nut. Hoe ver denk je te komen dan om sneller geheugen nodig te hebben?
Dat is waarschijnlijk waarom die niet zo duur is. Maar hij komt eigenlijk alleen onder load tijdens het gamen en dan heb ik mijn headset toch op.
Met een fanprofiel kom je al een heel eind, maar voor je schrikt dat ie zo veel lawaai maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik dacht dat ik een aardige config had gekozen (zie plaatje hierboven). Zelfs via tweakers.net samengesteld, maar nu zie ik dat de cpu AM3 is en het mobo AM2+. Dit gaat niet passen denk ik toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 22:30:
Ik dacht dat ik een aardige config had gekozen (zie plaatje hierboven). Zelfs via tweakers.net samengesteld, maar nu zie ik dat de cpu AM3 is en het mobo AM2+. Dit gaat niet passen denk ik toch?
AM3 is backwards compatible met AM2. Je moet dus ff in de cpu support list kijken of ie er tussen staat.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Oke bedankt, ik heb op de site gekeken en daar staat hij inderdaad tussen.

http://support.asus.com/c...=M4A78-EM&product=1&os=29

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wil binnenkort een nieuwe pc aanschaffen. Daarvoor ben ik een tijdje aan het rond zoeken op verschillende sites. Maar als richtlijn heb ik toch de mainstream/high-end gamesysteem aangehouden van tweakers.
Dit is wat ik heb uitgekozen:

Processor:
- Intel Core i7 920 2.66GHz 4.8GT/s Box

Moederbord:
- Asus P6T SE iX58, SATA2 RAID, GLAN

Geheugen:
- OCZ 2x2GB DDR3 SDRAM PC8500 CL7.0 Gold Edition ( 8gb )

Videokaart:
- Club3D Videokaart PCI-e Radeon HD4850 1GB DDR3 DVI/HDMI Crossfire

HD:
- Deze zet ik over uit mijn oude pc. 1tb in totaal.

Miditower:
- Cooler Master Midi Tower HAF 922 No PSU (zwart)
+ Antec Casefan Big Boy 200mm voor aan de zijkant
+ Cooler Master Casefan R4-P2B-12AK-GP 120mm voor aan de onderkant

Voeding:
- Cooler Master Voeding Silent Pro M 700W Modular

Ik zou graag jullie mening willen horen. De computer is bedoeld om mee te gamen.
De videokaarten wil ik met crossfire aan elkaar verbinden, moeten hier 1 of 2 crossfire bridges aan?
En omdat er 2 videokaarten in komen heb ik gekozen om er 2 fans bij te kopen. Zal dit voldoende zijn?

Ook ben ik van plan een nieuw beeldscherm te kopen. Als jullie suggesties hebben, hoor ik ze graag!
Voor het beeldscherm wil ik rond de +/- 175 euro uitgeven. Het is bedoeld om mee te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een hele domme vraag, ik heb mijn nieuwe pc nu zon 2 weken en nu heb ik een vraag over mijn cpu koeler/fan.

De koeler is een enorm groot ding van zalman, maar koelt dit ding zonder de fan te gebruiken? De fan die er op zit heb ik nog nooit zien draaien. Gaat deze pas draaien als de temperatuur een zeker aantal celcius behaald? Of tijdens het overklokken?

Kan iemand mij dit vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 23:27:

Ik zou graag jullie mening willen horen.
Ik heb even een winkelmandje gemaakt voor je, is makkelijker als mensen het willen aanpassen en adviseren.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P6T SE€ 162,-€ 162,-
1Club3D HD 4850 1GB GDDR3 PCI-E€ 93,18€ 93,18
1Cooler Master HAF 922 Zwart€ 94,95€ 94,95
1Cooler Master Silent Pro M700€ 92,39€ 92,39
1Intel Core i7 920€ 225,01€ 225,01
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G€ 106,08€ 106,08
ImporterenTotaal€ 773,61

Wat ik eruit gelaten heb is:
- Antec casefan (kon niet vinden)
- CM casefan (kon niet vinden)
- Harde schijven (heb je zelf) > Overigens zou ik overwegen hoe oud en versleten deze zijn, anders gewoon een nieuwe en verse SATA of SSD schijf, lekker snel

Persoonlijk koop ik nooit casefans. Als ie bij de kast zit, zet ik hem er wel in maar doe verder niks met casefans.

Ook heb ik het geheugen aangepast naar 6GB Triple Channel, werkt het beste met een Intel i7 processor.

Als monitor, wordt deze veel aanbevolen:

#ProductPrijsSubtotaal
1LG W2261V-PF€ 157,98€ 157,98
ImporterenTotaal€ 157,98

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Chimo

Bedankt dat je er een winkelmandje van hebt gemaakt.

Alleen ik had er HD4850 crossfire in mijn lijst staan. Daarom had leek het mij ook verstandiger om extra fans erin te plaatsen. Of zijn de standaard fans al voldoende?
De hardeschijf heb ik 1 maand geleden gekocht:
Western Digital 1TB SATA300 32MB, WD10EADS.
Het geheugen zal ik aanpassen naar 6gb (wat jij in het winkelmandje had gedaan).

Het monitor had ik zelf ook al gezien. Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 08:59:
Of zijn de standaard fans al voldoende?
Lijkt me voldoende. Volgens de specificaties van de kast zitten er standaard 3 fans in: voor, boven en achter.
Front: 200 mm fan x 1 Red LED on / off fan x 1 / 700 RPM / 19 dBA
(can be swap for 120 / 140 mm fan x 1)
Top: 200 mm fan x 1 / 700 RPM / 19 dBA (can be swap to 120 mm fan x 2 )
Rear: 120 mm fan x 1 / 1200 RPM / 17 dBA

Bottom: 120 / 140 mm fan x 1 (optional)
Side: 200 mm fan x 1 (optional)
(can be swap for 120 mm fan x 2)
Dus dan wordt het zoiets:
#ProductPrijsSubtotaal
2Club3D HD 4850 1GB GDDR3 PCI-E€ 93,18€ 186,36
1Cooler Master Silent Pro M700€ 92,39€ 92,39
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G€ 106,08€ 106,08
ImporterenTotaal€ 1.024,77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedank,

Dan heb ik nog 1 vraag over het crossfire.
Moeten deze 2 videokaarten met 1 of 2 crossfire bridges verbonden worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 09:26:

Moeten deze 2 videokaarten met 1 of 2 crossfire bridges verbonden worden?
1 moet genoeg zijn. :)

#ProductPrijsSubtotaal
1OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK€ 86,07€ 86,07
2Sapphire HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E€ 88,84€ 177,68
ImporterenTotaal€ 978,68

Goedkopere videokaart.Zag niet dat de andere 1GB had, maar 1GB GDDR3 op een HD4850 heeft vrij weinig nut helaas. :)
Goedkoper en sneller geheugen.
Minder overdreven voeding.

En dit is ook allemaal nog leverbaar bij 1 webshop inplaats van meerdere webshops en dus veel verzendkosten. ;)

[ Voor 88% gewijzigd door -The_Mask- op 10-08-2009 09:46 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 22 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees *LET OP* - Wat moet ik kopen door voor je komt vragen. Wees daarbij zo VOLLEDIG mogelijk in wat je wilt en wat je te besteden hebt.

Een mooie tabel met specs maak je door op "RML Genereren" te drukken in je Winkelmandje.

PC Builders zijn doorgaans incompleet. Hecht daar dus niet te veel waarde aan.