[BBG Aanschaf] Mainstream en High-end gamesysteem juli 2009

Pagina: 1 ... 21 ... 31 Laatste
Acties:
  • 82.815 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 20:28:
[...]

Ik heb de pro lite genomen met de DVI en HDMI,
Die in het winkelmandje heeft alleen maar VGA volgens de site van de fabrikant en tweakers. ;)
maar welke kaart raad jij mij dan aan?
Degene in het winkelmandje bijvoorbeeld.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
Millie-ano schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 20:13:
[...]

Dat bepaal je helemaal zelf. http://www.azerty.nl/8-255/assemblage.html kies je hier niet voor, dan komt alles mooi in 1 grote doos, met daarin allemaal andere kleine doosjes !!

dus als je niets hiervan erbij neemt krijg je helemaal geen garantie?

(bovenstaande was foutje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tuurlijk wel. :p
Alleen wel garantie per onderdeel natuurlijk en niet op de hele PC. Je kunt de PC dus niet helemaal terug brengen en hun het probleem laten uitzoeken, maar alleen het kapotte onderdeel. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar waarom zou je dan je hele pc opsturen. Lijkt mij logischer als je dan alleen je kapotte onderdeel opstuurt alleen al omdat het goedkoper is...

(wou dat dit kleiner geschreven kon) Wat zouden jullie doen? Want je betaald voor een beetje extra garantie al tachtig euro erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 20:54:
maar waarom zou je dan je hele pc opsturen. Lijkt mij logischer als je dan alleen je kapotte onderdeel opstuurt alleen al omdat het goedkoper is...
Maar niet iedereen weet welk onderdeel kapot is als de PC niet meer aan gaat. ;)
(wou dat dit kleiner geschreven kon) Wat zouden jullie doen? Want je betaald voor een beetje extra garantie al tachtig euro erbij.
Ik zet het sowieso altijd zelf in elkaar zelfs als ze het gratis zouden doen, vindt het veel te leuk. ;)
Wat jij moet doen laat ik aan jezelf weet namelijk niet hoe handig je bent. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet wel aardig hoe je een pc in elkaar moet zetten. Wat gezien op Youtube en omdat ik nu zo een ***** pc heb die alles mankeert weet ik ook hoe dingen werken. Heb bijv mijn videokaart ongeveer 6 keer opnieuw moeten installeren windows op niew moeten installeren, geluidskaart erin gezet enzovoort.heb dus beetje ervaring maar weet niet hoe je een moederbord in praktijk moet installeren maar dat lijkt me niet zo heel moeilijk... Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Idd, dat is het niet. Gewoon het boekje erbij houden als je het voor het eerst doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus voor mijn geval kan je beter geen assemblage kopen. Dus je krijgt nog wel garantie als je het zelf in elkaar zet. Dat vroeg mijn vader zich namelijk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 21:02:
dus voor mijn geval kan je beter geen assemblage kopen. Dus je krijgt nog wel garantie als je het zelf in elkaar zet. Dat vroeg mijn vader zich namelijk af.
Op elk onderdeel zit garantie niet op de hele PC dan dus. ;)
Fabrikant geeft namelijk gewoon garantie: Intel, AMD, Gigabyte, Asus, MSI, Western Digital, Samsung en ga zo maar door.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je hebt altijd garantie op de onderdelen, mits je die niet zelf naar de knoppen hebt geholpen (net als met alles).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar krijg je dan garantie ook van azerty?

(was eigenlijk de vraag)
damn voel me noob ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 21:07:
maar krijg je dan garantie ook van azerty?
Nee, maar je kunt het wel gewoon terug sturen naar Azerty, die regelen de rest wel. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je daar je producten gekocht hebt en ze zijn DOA of anders buiten jouw schuld om stuk, heb je gewoon recht op vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is doa? Maar de fabrieksgarantie verschild tog ook heel erg. Je moet dan een lijstje hebben hoe lang de fabrieksgarantie is van een bepaald product :D

Dus kort samengevat:
Ik krijg geen garantie van Azerty omdat ik mijn systeem zelf in elkaar zet. Maar heb wel de fabrieksgarantie. Als er wat stuk gaat stuur ik het naar Azerty en die regelen het met de fabriek en sturen zonodig het product terug. Als ik wat stuk maak tijdens het installeren (gaat denk niet gebeuren) heb ik helemaal geen garantie en moet ik het product opnieuw kopen. En als ik alles los bestel krijg ik alles in 1 grote doos met kleinere doosjes erin.

klopt toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DOA = Dead on arrival. Als in hij is stuk aangekomen.

Je hebt niets met de fabriek te maken, alleen met de plek waar je het gekocht hebt.
http://www.consuwijzer.nl/

en euh, waarom zou je wat slopen bij installatie?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2009 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus stuk: opsturen naar azerty wettelijke europese garantie 24 maanden

dus in principe is het normale garantie ook al zet ik het zelf in elkaar

Heb nog geen ervaring in depraktijk met het in elkaar zetten van computer. (moederbord aansluiten op kast)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup :). RMA heet dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k thanks

ga dan morgen mijn pc bestellen bij azerty. Jammer dat de videokaart pas 2 weken later kkomt :(

Als er wat is kan ik dan wel \bij jullie aankloppen? jullie weten er al heel wat van namelijk!

nogmaals thanks!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als er wat is, dan kun je gewoon op het forum terecht; net als iedereen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=32368654,noline]

Als ik wat stuk maak tijdens het installeren (gaat denk niet gebeuren) heb ik helemaal geen garantie en moet ik het product opnieuw kopen

klopt toch? :P
dan zeg je toch gewoon dat ie DOA was? >:)
(weet niet of ze dat kunnen controleren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 21:41:
[...]

dan zeg je toch gewoon dat ie DOA was? >:)
(weet niet of ze dat kunnen controleren)
Dat ligt er aan hoe het stuk is natuurlijk. Gebruikssporen zijn soms te zien(ik noem gebogen pinnetjes op CPU's, al ligt dat dan ook weer net aan of dat niet gebeurt is bij vervoer, maar dat verschil is wel te zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 10:07
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 20:10:
[...]

Jawel sommige producten nog langer dan 2 jaar, je krijgt fabrieks garantie op de componenten die je naar hun kan opsturen onder het rma beleid
Ik heb het ook daar besteld zonder te assembleren want dat duurt 3 dagen en kost ook nog is 50 euro ofzo terwijl ik het nu zelf in een uurtje al in elkaar had, zo even 50 euro bespaard en 3 dagen
Luister niet naar die dreig mail dat de pinnetjes van de CPU snel ombuigen en als dat gebeurd dat je dan geen garantie krijgt
Want het is vrijwel onmogelijk om die pinnetjes te buigen die zijn super stevig een echte rand debiel moet er kijhard in de verkeerde gaatjes tegen aanduwen en dan zijn ze waarschijnlijk nog niet omgebogen
Maar bij installatie van CPU hoef je de cpu niet eens aan te drukken hij valt er zo in en op de CPU zit een peiltje en op het moederbord ook super makkelijk dus
En ik had nog nooit zelf een pc in elkaar gezet dus kan je nagaan wat een onzin het is

Vind azerty trouwens geen goed bedrijf ik had direct met ideal betaald wat mij 1 euro koste wtf voor een groot bedrijf zou zoiets gratis moeten zijn
En dan stond er bij een paar producten 2-3 dagen en de rest direct leverbaar maar pas na 7 dagen kreeg ik wat binnen kijk als ze het niet in 2-3 dagen kunnen leveren moeten ze het ook niet erbij zetten want als ik
dat wist had ik het ergens anders besteld bv bij komplett 1dags levering voor 0 euro(ophalen bij afhaal punt)
Dan ook nog is dat ik twee track trace codes heb gehad die deden het na twee dagen nog niet en toen mailde ik kreeg ik ineens een andere code en dat was er ook maar 1 die deed het wel
Plus het fijt dat ze al in hun mail zeggen we sturen het in een neutrale doos wegens diefstal en dan krijg ik een super grote doos waar extreem groot een plaatje van een HP computer met scherm en toetsenbord op staat beetje jammer zeg dan gewoon niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehehe, sja dat is bij de andere grote webshops precies het zelfde. Levertijden is altijd drama. Moet zeggen dat ik met Azerty nooit zo veel problemen heb gehad. Met de rest ook niet echt hoor.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2009 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
Ik ben bij deze (overigens erg nuttige!) best buy guide terechtgekomen omdat ik vandaag besloot om eens te kijken of ik in de nabije toekomst een nieuw systeem kan aanschaffen. Op dit moment draai ik hier nog een pentium 4 met 17" tft scherm. Goed onderhouden dus nog in goede staat. Games spelen op dit systeem is echter moeilijk, de radeon 9600pro is natuurlijk niet in staat om spellen als Warhammer online in alle glorie weer te geven (let op, dit spel heb ik wel speelbaar gespeeld voor een aantal maanden!). En CoD:4 met een hoge framerate is ook ondenkbaar.

Ik heb geen ervaring met het zelf in elkaar zetten van een PC maar ben wel handig en weet ook wel het een en ander van PC's af. Dit systeem wil ik zelf in elkaar zetten, en mij lijkt dit een leuke uitdaging!

Het systeem wat ik in gedachten heb is afgeleid van de best buy guide maar ik heb wat onderdelen aangepast omdat ik denk dat deze tot een beter uiteindelijk systeem bieden. Ik wil het systeem gaan gebruiken voor photoshop en games (CoD4, warhammer online, GTA IV, etc).

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 920€ 225,80€ 225,80
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 31,75€ 31,75
1Arctic Silver 5 (3.5gr)€ 4,50€ 4,50
1Asus P6T€ 197,50€ 197,50
1Asus ENGTX295/2DI/1792MD3€ 402,71€ 402,71
1OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK€ 87,83€ 87,83
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 65,99€ 65,99
1OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD 60GB€ 180,80€ 180,80
1Samsung SH-S223F€ 18,99€ 18,99
1Cooler Master Scout Zwart€ 81,04€ 81,04
1Cooler Master Real Power M700€ 98,85€ 98,85
1Logitech MX518€ 27,95€ 27,95
1Samsung Syncmaster 2494HM€ 235,59€ 235,59
1Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit + Windows 7 offer form€ 102,14€ 102,14
ImporterenTotaal€ 1.761,44

Mijn verjaardag is over 2 maanden en rond die tijd wil ik dit systeem gaan kopen, de prijzen zullen dan hopelijk iets zakken. Ook komt dan windows 7 uit en de nieuwe radeon kaarten (5870). Ik vind de prijs voor deze PC toch wel aan de hoge kant, maar wil dan ook een lange tijd vooruit kunnen zonder upgrades (iets wat ik dus ook met mijn Pentium 4 heb gedaan). Ik zie eigenlijk zelf geen mogenlijkheid veel te besparen zonder in te boeten op kracht of kwaliteit. Al is de SSD erg duur, ik ben toch enorm benieuwd naar deze nieuwe techniek dus deze zou ik er ook wel in laten.

Ik zoek hier dus bevestiging dat dit een goed systeem is waar alles goed op elkaar is afgestemd voor een goede prijs.

Verder had ik ergens gelezen dat ik de harde schijf (Spinpoint F1) beter kan vervangen door een Spinpoint F3 als deze uitkomt, klopt dit?

Mijn laatste vraag: is het slim om te wachten op de HD5870. Hoe zal deze presteren vergeleken met de GTX295 of HD4870X2, en hoe zal de prijs zijn?. Andere aanbevelingen zijn ook welkom uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
HitDyl schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 21:54:
[...]

Want het is vrijwel onmogelijk om die pinnetjes te buigen die zijn super stevig een echte rand debiel moet er kijhard in de verkeerde gaatjes tegen aanduwen en dan zijn ze waarschijnlijk nog niet omgebogen
Maar bij installatie van CPU hoef je de cpu niet eens aan te drukken hij valt er zo in en op de CPU zit een peiltje en op het moederbord ook super makkelijk dus
En ik had nog nooit zelf een pc in elkaar gezet dus kan je nagaan wat een onzin het is
Zou ik niet te hard roepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SgtCaffran

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-EX58-UD3R€ 161,-€ 161,-
1Intel X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB€ 186,95€ 186,95
1Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit + Windows 7 offer form€ 102,14€ 102,14
1OCZ Freeze Extreme Thermal Conductivity Compound€ 3,97€ 3,97
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 68,88€ 68,88
2Sapphire VAPOR-X HD 4870 2GB GDDR5 PCI-E€ 173,24€ 346,48
ImporterenTotaal€ 1.677,22

GTA4 wil 2GB per GPU als je drawdistance op 100 wil zetten.

Verder, goedkoper mobo, betere koelpasta, betere ssd, alvast de F3 er in gezet ja.

[ Voor 0% gewijzigd door br00ky op 11-01-2022 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

SgtCaffran schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:01:
Ik zoek hier dus bevestiging dat dit een goed systeem is waar alles goed op elkaar is afgestemd voor een goede prijs.

Verder had ik ergens gelezen dat ik de harde schijf (Spinpoint F1) beter kan vervangen door een Spinpoint F3 als deze uitkomt, klopt dit?
Tja. Alleen al de keuze van je videokaart maakt dat ik je die bevestiging niet ga geven. Er is een reden dat de GTX295 hier nog niet is aangeraden en dat is de slechte prijs/prestatieverhouding. Zeker nu de Dx11 kaarten in aantocht zijn (anderhalve maand?). Als je dan toch zulke zware graka's wil hebben, waarom dan niet 2 HD4890's? Die zijn samen goedkoper dan dit ding.
Aan de andere kant bespaar je dan weer een paar euro's op de HDD door geen F3 of WD Black te kiezen.

Bij je mobo krijg ik het gevoel dat je precies doet wat de meesten doen: kies een niet te goedkoop bord, want anders zal het wel slecht zijn en neem dan de eerste de beste Asus die je tegenkomt. Waarom die plank die 4 tientjes duurder is dan een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0

#ProductPrijsSubtotaal
1Arctic Silver 5 (3.5gr)€ 4,50€ 4,50
2Asus GeForce GTX 275€ 179,50€ 359,-
1Asus P6T€ 197,50€ 197,50
1Samsung SH-S223B€ 17,50€ 17,50
1Samsung Syncmaster P2370€ 201,92€ 201,92
1Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB€ 78,-€ 78,-
2Western Digital Caviar Black WD6401AALS, 640GB€ 59,75€ 119,50
ImporterenTotaal€ 1.633,28

SSD heb ik geen ervaring mee maar vind het te duur voor desktop gebruik, twee van die WD Blacks in RAID-0 voor je besturingssyteem en games, lekker snel, en een WD Black 1TB voor je opslag. Je kan bijna zelfs drie 1TB Blacks nemen voor de prijs van die SSD en is bloedje snel, geloof me. Verder lekker twee GTX275's in SLI is ook wel geil. Ook een ander brandertje, goedkoper en wat beter leverbaar.

Ik ben jaloers! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SSD is een stuk sneller dan raid. Doorvoer is namelijk niet waarom een SSD snel voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Rein:
http://www.hardwarecanuck...al-compound-review-6.html

Hier doet freeze extreme het nipt minder dan MX-2. MX-2 is dan weer net minder dan MX-3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

chimo schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:20:
Verder lekker twee GTX275's in SLI is ook wel geil.
Tegen dit soort argmenten kan natuurlijk niemand op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ed, in die ene test wel, in al deze test delft ie het onderspit.

http://www.innovationcooling.com/Reviews.htm

@GTA4 videokaart/chimo. SLI GTX 275 gaat het afleggen tegen HD4870 2GB CF, omdat je niet je volledige draw distance kan aan zetten.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Dzev5dvaJ6q1LrQ36YzV2tBO/full.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:21:
SSD is een stuk sneller dan raid. Doorvoer is namelijk niet waarom een SSD snel voelt.
Mja, ik vind het niet waard. Heb altijd met RAID-0 gewerkt op bootschijf voor OS en games, als je gamer/klooier bent vind je het ook niet erg als je steeds opnieuw moet installeren (niet dat ik moet want ik heb nooit problemen gehad met RAID-0 allen maar winst), vind ik, belangrijke data sla je op op een andere schijf/USB stick/DVD of wat dan ook. Die Blacks in RAID-0 zijn snel zat, een gemiddelde gebruiker die 1 schijf is gewend weet niet wat ie meemaakt plus je hebt 100 keer zoveel opslag.

[ Voor 6% gewijzigd door chim0 op 05-08-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:24:
@Ed, in die ene test wel, in al deze test delft ie het onderspit.

http://www.innovationcooling.com/Reviews.htm
Gave link, thx. Ben ineens blij dat ik niet besloten heb mijn AS-5 voor MX-2 te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij blijkbaar wel. SSD is ook gewoon sneller qua latency en dat is wat je gaat voelen.
Edmin schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:28:
[...]

Gave link, thx. Ben ineens blij dat ik niet besloten heb mijn AS-5 voor MX-2 te vervangen.
Ik heb altijd een hekel aan temperatuur reviews van zowel koelers als koelpasta. Te veel niet controleerbare variabelen. Ik wil een meta review daar van :(.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2009 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

chimo schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:27:
[...]
Mja, ik vind het niet waard. Heb altijd met RAID-0 gewerkt op bootschijf voor OS en games, als je gamer/klooier bent vind je het ook niet erg als je steeds opnieuw moet installeren (niet dat ik moet want ik heb nooit problemen gehad met RAID-0 allen maar winst), vind ik, belangrijke data sla je op op een andere schijf/USB stick/DVD of wat dan ook. Die Blacks in RAID-0 zijn snel zat, een gemiddelde gebruiker die 1 schijf is gewend weet niet wat ie meemaakt plus je hebt 100 keer zoveel opslag.
Ja, en voor de gemiddelde gebruiker die een 9800Pro gewend is, lijkt een 8800GT ook ineens de bom.

Maar dat is het punt niet, wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Edmin schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:23:
[...]

Tegen dit soort argmenten kan natuurlijk niemand op...
Ok laat ik het zo zeggen dat twee GTX275 in SLI = fraaaames. 8)
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:24:

@GTA4 videokaart/chimo. SLI GTX 275 gaat het afleggen tegen HD4870 2GB CF, omdat je niet je volledige draw distance kan aan zetten.
[afbeelding]
Mja, GTA IV is sowieso apart en met 2x 896MB meot je het toch wel redelijk redden? Desnoods zet je hem op 90% viewing distance, je bent toch meer met het spel bezig neem ik aan?

Maar al in al, het was meer gericht dat twee 275's even duur zijn als een 295 maar wel een stuk sneller, als hij voor een Nvidia oplossing wil gaan.
Edmin schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:30:
[...]

Ja, en voor de gemiddelde gebruiker die een 9800Pro gewend is, lijkt een 8800GT ook ineens de bom.

Maar dat is het punt niet, wel?
Dat bedoel ik en dan ga je van een ws. 40GB IDE schijf naar SSD 8)7 Hell, die gozer zal al kwijlen bij een enkele SATA schijf, als ie een beetje af weet van hardeschijf snelheden. Dan is een SLI oplossing ook overdreven maar met een budget van 1700 en een Nvidia oplossing, zou ik persoonlijk voor SLI gaan sowieso.

[ Voor 23% gewijzigd door chim0 op 05-08-2009 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chimo schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:32:
[...]
Ok laat ik het zo zeggen dat twee GTX275 in SLI = fraaaames. 8)

[...]
Mja, GTA IV is sowieso apart en met 2x 896MB meot je het toch wel redelijk redden? Desnoods zet je hem op 90% 30% viewing distance, je bent toch meer met het spel bezig neem ik aan?

Maar al in al, het was meer gericht dat twee 275's even duur zijn als een 295 maar wel een stuk sneller, als hij voor een Nvidia oplossing wil gaan.
Oh, als we toch meer met het spel bezig zijn, dan is een enkele HD4890 ook ruim voldoende, waarom nog GTX 275 SLI nemen.

Sja DX11 komt er aan, ik zou persoonlijk geen 300 meer neer leggen voor videokaarten, maar goed, dat ben ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2009 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:35:
[...]

Sja DX11 komt er aan, ik zou persoonlijk geen 300 meer neer leggen voor videokaarten, maar goed, dat ben ik.
Haha 30% ;) Ook goed hoor, ben toch met het spel bezig. Als ik mooie dingen wil zien, draai ik wel 3Dmark ofzo. :+

Tja, DX11 dat is een persoonlijke keus, wat ga je ermee doen. Maar nogmaals, dat zou mijn setup zijn omdat ik gek op ben op frames, hoe meer hoe beter. :P

Overigens heb ik GTA IV gespeeld met m'n GTX260 en dat draaide prima, die viewing distance was me niet eens opgevallen tot het hier genoemd werd. :o
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:35:
[...]

Oh, als we toch meer met het spel bezig zijn, dan is een enkele HD4890 ook ruim voldoende, waarom nog GTX 275 SLI nemen.
Ja tuurlijk, of een enkele GTX275, helemaal als je van een 9800 pro komt maar omdat die gozer 1700 neerlegt sping ik in met wat ik zou doen, en wat mijn droom is, een Intel + Nvidia SLI systeem :P

[ Voor 25% gewijzigd door chim0 op 05-08-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En dat is nou het verschil tussen weten wat en hoe je draait en gewoon wat in de lucht slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chimo schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:38:
[...]

Ja tuurlijk, of een enkele GTX275, helemaal als je van een 9800 pro komt maar omdat die gozer 1700 neerlegt sping ik in met wat ik zou doen, en wat mijn droom is, een Intel + Nvidia SLI systeem :P
En daarom druk je jouw droom op iedereen? Ik bedoel, je baseert het nergens op, geen steekhoudend argument gezien waarom je voor een duurder GTX275 zou moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Edmin schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:41:
En dat is nou het verschil tussen weten wat en hoe je draait en gewoon wat in de lucht slaan.
Mag je vinden maar ik heb begrepen van de crew dat je je mening mag geven mits onderbouwt, naja in mijn geval is dat dat ik Nvidia leuk vind, net zoals anderen ATI leuk vinden en net zoals anderen Gigabyte leuk vinden. Laat ik als argument geven dat ik vind dat ik de driverondersteuning erg goed vind en dat je met een Nvidia kaart goed en mooi spellen kan spelen, ik heb er tot nu toe nooit problemen mee gehad. Dat het wat duurder is, is dan maar zo, ik heb het graag voor over want mijn ervaring tot nu toe is altijd goed geweest, het zijn kwalitatief gewoon goede producten die lang mee gaan en nooit problemen geven, naja prima.

Waarom rijdt de ene in een KIA en de andere een dikke BMW als de KIA goedkoper en misschien meer waarde voor geld heeft dan die BMW en je in NL toch maar 100 mag? :+
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:44:
[...]

En daarom druk je jouw droom op iedereen? Ik bedoel, je baseert het nergens op, geen steekhoudend argument gezien waarom je voor een duurder GTX275 zou moeten gaan.
Uuhm, die gozer kwakt een systeem neer en ik heb het aangepast naar wat ik zou nemen voor dat geld, net zoals iemand anders dat deed. Dat het een droomsysteem is, is enthousiasme en mag ie voor lief nemen. :+ Het is een droomsysteem met zo'n budget.

[ Voor 21% gewijzigd door chim0 op 05-08-2009 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Onderbouw hem dan goed en op feiten. Jouw NV bias is gebaseerd op meningen en romantiek ipv feiten. Ik heb bijvoorbeeld een voorkeur voor Gigabyte boven Asus, omdat van de laatste de website akelig is en ik bij Asus te vaak tegen 'wel beloofd, niet gekregen' aan ben gelopen. Dat weerhoud me er echter niet van wel gewoon foxconn en Asrock aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chimo schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:53:
[...]
Mag je vinden maar ik heb begrepen van de crew dat je je mening mag geven mits onderbouwt,
Heb ik niet gezien.
naja in mijn geval is dat dat ik Nvidia leuk vind,
Is geen onderbouwing, is een mening
net zoals anderen ATI leuk vinden en net zoals anderen Gigabyte leuk vinden.
Laat ik als argument geven dat ik vind dat ik de driverondersteuning erg goed vind
Kom daar eens met feiten waarom hun driver ondersteuning goed is.
en dat je met een Nvidia kaart goed en mooi spellen kan spelen,
Is dat een argument? Dat is de doel van die kaarten. Het kan met de rest zeker niet.
ik heb er tot nu toe nooit problemen mee gehad.
Irrelevant. Je heb te weinig kaarten om tot een statistisch verantwoorde steek proef te komen of een product veel of weinig problemen heeft.
Dat het wat duurder is, is dan maar zo,
Voor niets, want ik zie nog steeds nergens gestaafde argumenten.
ik heb het graag voor over want mijn ervaring tot nu toe is altijd goed geweest, het zijn kwalitatief gewoon goede producten die lang mee gaan en nooit problemen geven, naja prima.
En heb jij zo veel kaarten getest dat je het kan vergelijken.
Waarom rijdt de ene in een KIA en de andere een dikke BMW als de KIA goedkoper en misschien meer waarde voor geld heeft dan die BMW en je in NL toch maar 100 mag? :+
Om secundaire redenen? Bouwkwaliteit, luxe, meer trek kracht. Geen van alles heb je hier genoemd of op zon manier dat het te vergelijken valt.
Uuhm, die gozer kwakt een systeem neer en ik heb het aangepast naar wat ik zou nemen voor dat geld, net zoals iemand anders dat deed. Dat het een droomsysteem is, is enthousiasme en mag ie voor lief nemen. :+
Ik zie hier niemand anders dan jij hier droom systemen neer zetten die niet voor zichzelf bedoeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Grappig, laten we niet weer beginnen, ik weet precies waar jullie op uit zijn door mijn post geschiedenis al mijn reacties af te kappen, ben misschien wel gek maar niet dom. ;) Maar goed ik ga hier verder niet op in...

En Ed, romantiek terwijl ik zelf die kaart heb gehad en er ervaring mee heb die ik hier deel? Dat moet je mij toch eens uitleggen.

De website van Asus is overigens prima, snelheden zijn prima, weet niet wat je bedoelt?

Tuurlijk kan je andere kaarten en andere onderdelen nemen, ik houd je niet tegen, zeg alleen wat ik zou doen voor dat geld, hij gaf zelf aan een 920 met een 295 dus.. :) Dat ik voor dit kies is precies hetzelfde als jij voor Gigabyte kiest, voorkeur, heeft niks te maken met dat een ander merk moederbord goed slecht is, het is gewoon persoonlijke voorkeur, denk je dat ik blind ben? :Z

Het is heel simpel hoor, iemand zet een bepaald systeem neer en ik pas het aan met wat ik zou doen voor dat geld, zoals steeds gebeurt met andere systemen. Overigens zie ik niet bij andere aanpassingen steeds waarom voor dat onderdeel is gekozen, behalve prijs en levertijd dus ik voel me best wel aangevallen hier als je het niet erg vind..

Overigens worden 9 van de 10 argumenten hier uit online reviews getrokken dus bespaar me ajb je opmerkingen met dat het irrelevant is dat ik niet alles heb getest want jij hebt ook niet alle kaarten of wel? Zoja, moet je een rijk man zijn.. :z :+

[ Voor 26% gewijzigd door chim0 op 05-08-2009 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

chimo schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 23:12:
En Ed, romantiek terwijl ik zelf die kaart heb gehad en er ervaring mee heb die ik hier deel? Dat moet je mij toch eens uitleggen.
Jij brengt de termen 'droomsysteem' en 'geil' het topic binnen. Als dat geen romantiek is...
De website van Asus is overigens prima, snelheden zijn prima, weet niet wat je bedoelt?
En jij bent echt de enige die ik dat ooit heb zien beweren.
Overigens zie ik niet bij andere aanpassingen steeds waarom voor dat onderdeel is gekozen, behalve prijs en levertijd dus ik voel me best wel aangevallen hier als je het niet erg vind..
Nee, ik vind het niet erg. Ik val je namelijk ook aan op het feit dat jij met 'droomsystemen' aan komt zetten die weinig met een fatsoenlijk advies te maken hebben. Als jij denkt dat de onderbouwing per onderdeel ontbreekt, mag je er gerust naar vragen. Ik zie hier een topic met meer dan 1000 posts waarin voortdurend per onderdeel aangegeven is waarom er voor gekozen wordt. En die onderbouwing gaat verder dan kwijlende smileys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Veel onderdelen zijn niet of slecht leverbaar daarom heb ik wat veranderingen toegepast:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Nine Hundred Two Zwart€ 99,95€ 99,95
1Asus P6T SE€ 163,87€ 163,87
1Club3D HD 4890 1024MB GDDR5€ 156,85€ 156,85
1Cooler Master Real Power M620€ 74,74€ 74,74
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 253,89€ 253,89
ImporterenTotaal€ 1.507,22
Is idd sneller en heeft geen problemen in RAID, alleen is nog niet leverbaar daarom heb ik de WD er in gezet.
Mijn laatste vraag: is het slim om te wachten op de HD5870. Hoe zal deze presteren vergeleken met de GTX295 of HD4870X2, en hoe zal de prijs zijn?. Andere aanbevelingen zijn ook welkom uiteraard!
De HD5870 (als die zo gaat heten) is die ongeveer twee keer zo snel als een HD4870, tenminste zo zijn de geruchten. Dus als CrossFire en SLi heel goed werken ongeveer even snel als een HD4870 en GTX295 en als CrossFire of SLi niet goed scalen dan is de HD5870 sneller en waarschijnlijk komt er dan ook nog een HD5870X2. :)

Voor de rest heb ik trouwens nog wat veranderingen toegepast.
Behuizing is bijna niet leverbaar.
Goedkopere versie van jouw moederbord genomen, al is die van jouw ook geen slechte keuze.
HD4890 genomen kun je alles op het hoogst mee spelen behalve GTA IV maar dat is gewoon erg slecht geprogrammeerd en het is imo gewoon dom om een videokaart met 2GB te kopen voor GTA want voor de rest heb je er niks aan en iets minder hoge instellingen valt ook wel mee te leven. ;)
Lichtere en beter leverbare voeding genomen, genoeg voor een eventuele nieuwe DX11 videokaart.
SSD van Intel is sneller naar mijn weten en meer GB's :)
DVD brander die beter leverbaar is genomen.
Imo betere monitor, hogere resolutie.
En HD dus veranderd al is de Samsung F3 ook een prima alternatief als die leverbaar is. ;)

/me Gaat geen onnodige discussies meer aan, zouden jullie ook eens moeten doen. :+

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:07
* GENETX pakt de popcorn :')

Maar goed. Wellicht is het niet overal 100% onderbouwd met links, niet iedereen gaat zo een post opstellen. Belangrijk is dat hetgeen dat wordt gemeld wel klopt. Het moet te verdedigen zijn.

Daarbij, zoals Ed_L aangeeft, komt wel eens wat persoonlijke ervaring kijken. Niemand, chimo, gaat je afbranden als je aangeeft een Asus plank te willen. Daar zul je dan je redenen voor hebben. Dat kun je zelfs meenemen in het advies aan iemand. Het is echter de vraag of iemand dat overneemt, maar dat staat en valt op argumentatie, onderbouwing en wederom persoonlijke smaak.

Waar je echter niets mee opschiet is elkaar afbranden op "fanboyism". Als iemand voor een bepaalde taak een Phenom II X4 955 beter vind dan de Ci7 920 op basis van goede argumentatie dan is dat zo. Die mening dien je te respecteren. Net als iemand jou mening dient te respecteren om liever een NVIDIA kaart te halen. Ik beveel hier ook wel ATI aan, maar wellicht dat ik zelf ook wel een NVIDIA zal halen de volgende keer. ATI verknalde het hier behoorlijk toen de eerste 3 maanden ETQW, de game waar ik al een jaar naar uitkeek, niet goed werkte... Driver issues...

Maar laten we het maar weer even staken. Val aub nu niet elkaar aan op denkwijzen, dat heeft geen nut. Als chimo liever een RAID setup aanbeveelt dan een SSD dan kan dat best heren :) . Maargoed, ik neem aan dat de mensen die om advies vragen na een goede onderbouwing toch voor een SSD gaan :+

[ Voor 95% gewijzigd door GENETX op 05-08-2009 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Edmin schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 23:21:
[...]

Jij brengt de termen 'droomsysteem' en 'geil' het topic binnen. Als dat geen romantiek is...
offtopic:
Oh nou sorry hoor MENEER, ik zal voortaan m'n dridelige pak aantrekken als ik hier kom. Zal ik ook nog uw schoenen poetsen of een kopje koffie voor u maken? :z
offtopic:
Tuurlijk, het is weer mijn schuld.. Dit slaat totaal nergens op, wat is er verkeerd aan wat ik zeg? Iemand plaatst een systeem en ik pas het aan wat ik zou doen, zoals iedereen dat doet! Da's toch belachelijk?

Trouwens, ik wil PhysX gebruiken en dat kan als het goed is niet met een ATI kaart.
-The_Mask- schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 23:29:
[...]

* chim0 Gaat geen onnodige discussies meer aan, zouden jullie ook eens moeten doen. :+
De eerste keer dat ik het met je eens ben. :)

Voor degene's systeem waar het over ging, luister aub niet naar mij, ik weet niks. De heren met de rode namen weten alles, ik zou op hun advies afgaan. Sorry, ik werd door mijn enthousiasme geleid, vergeet maar wat ik gezegd heb. :z O-)

@ GENETX: Ik heb op dit moment een tweede PC met een Foxconn plank, ik heb ABIT gehad, ik heb Gigabyte gehad dus ik klamp echt niet vast aan Asus hoor, is gewoon op dit moment voorkeur net zoals bij iedereen. Ik heb 3Dfx gehad, Banshee en 5, ik heb een Radeon 9800 Pro gehad en ik heb altijd AMD procs gehad vanwege geld dus w.d.b. ben ik echt geen fanboy ofzo.

Overigens een merk afwijzen omdat de website traag zou zijn (waar dat vandaan komt is voor mij nog steeds een raadsel) is wel het nonste argument ooit, sorry hoor...

@SgtCaffran : Ik had trouwens nog je monitor veranderd, vind die P serie erg mooi en de 1080 resolutie vind ik erg mooi omdat ik veel blu-ray films kijk, lees er goede reviews over dus vandaar maar als je de voorkeur hebt voor 24" is dat prima. :)

[ Voor 44% gewijzigd door br00ky op 11-01-2022 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

chimo schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 23:37:
[...]
Trouwens, ik wil PhysX gebruiken en dat kan als het goed is niet met een ATI kaart.
Waarom geef je dan dit soort argumenten niet vanaf het begin? Het argument 'Physx' komt in ieder geval doordachter over dan 'geil'.

Al is het een slecht argument: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3539&p=7;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Wie zegt dat jij het deed chimo? Iedereen doet gezellig mee, dus dan pak ik popcorn :+ :9
chimo schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:20:
SSD heb ik geen ervaring mee maar vind het te duur voor desktop gebruik, twee van die WD Blacks in RAID-0 voor je besturingssyteem en games, lekker snel, en een WD Black 1TB voor je opslag. Je kan bijna zelfs drie 1TB Blacks nemen voor de prijs van die SSD en is bloedje snel, geloof me. Verder lekker twee GTX275's in SLI is ook wel geil. Ook een ander brandertje, goedkoper en wat beter leverbaar.

Ik ben jaloers! :9~
Woordje "ik" mist daar dan in de tekst, maar het gaat dus om deze essentie "maar ik vind".. Probleempje hier: Het is niet jou computer. Jij vind het te duur, maar de poster heeft het geld er blijkbaar voor over.

De kracht zit hem juist in het verplaatsen in de persoon die om advies komt. Sure, 2 WD Blacks in Raid zal voor velen zeker genoeg zijn. Sure, het kost een hoop minder. Ik doe het ook maar met een trage 500GB schijf en dat vind ik vlot genoeg. Maar ik heb, net als jou, het geld voor een SSD (nog) niet over.

Verplaats ik me in de poster: Geld is aanwezig. Wat zou je dan nemen? Een SSD of 2 zielige WD Black's in RAID. Ik wist het wel: reviews: OCZ Vertex in raid getest . Wil niet zeggen dat 2 WD Blacks in Raid slecht zijn, integendeel. Maar een SSD is, zoals Reinman ook al aangaf, gewoon een hele andere klasse.
Overigens een merk afwijzen omdat de website traag zou zijn (waar dat vandaan komt is voor mij nog steeds een raadsel) is wel het nonste argument ooit, sorry hoor...
Nou nee. Het is de laatste tijd beter, maar ik weet nog dat ik setupbestanden van mijn Asus laptop uit Taiwan moest laten overkomen middels rooksignalen ofzo. Ik lieg niet als de doorvoersnelheid op zijn best 10kb/s was... Qua mobo vind ik Gigabyte ook net iets beter, prima bordje hier, al zou ik Asus niet afbranden, maar is doorgaans de 2e rangs keuze iig. Maar zoals aangegeven, dit is persoonlijk.

Daarentegen: _/-\o_ Asus notebooks _/-\o_

Maar een fabrikant op een site afbranden kan best. Asus is niet het meest logisch ingedeeld. De site is nog steeds tuk eigenlijk.. On the other side: Een heel groot probleem is het niet. Bij mobo's is het zo dat bv Gigabyte het beter heeft geregeld (op alle vlakken in mijn ogen, and thus een streepje voor heeft). Bij notebooks is het maar een beperkt probleem. Hulde aan Asus voor het leveren van CD's itt de rest van de markt. Hulde aan de 2 jaar garantie die ze leveren op de toch al prima consumentennotebooks.

[ Voor 26% gewijzigd door GENETX op 05-08-2009 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Edmin schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 23:46:
[...]

Al is het een slecht argument:
Mja, da's niet mijn schuld. Ik koop zo'n kaart omdat ik die functie wil gebruiken, dat het niet goed werkt, is niet mijn schuld, dan moet je de schuld geven aan Nvidia of de makers van dat spel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
chimo schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 00:00:
[...]
Mja, da's niet mijn schuld. Ik koop zo'n kaart omdat ik die functie wil gebruiken, dat het niet goed werkt, is niet mijn schuld, dan moet je de schuld geven aan Nvidia of de makers van dat spel. :)
Het is ook de schuld van de overheid dat ik met mn Ford Fiesta 1.1 maar 120 over de snelweg mag* 8)7

* Ja, hij haalt de 140 wel hoor O-)

Fact: PhysX heeft weinig invloed op het moment, het is nog in opkomst.
Fact: Pas met DX11 gaat dit echt lopen omdat MS physics dan inbouwt
Fact: ATI kan het ook met Havok, alleen ook hier ontbreekt de ondersteuning nog. Maar komt wel.

Result? Als je nu een beetje voordeel van PhysX wilt hebben en daar graag wat extra geld voor neertelt en wat performance in de meeste games verliest. Go ahead, it's your pick! Maar of je er echt veel baat bij hebt, ik betwijfel het, net als Ed_L. Laat de fabrikanten lekker het zaakje uitvechten. Het komt er toch op neer dat je met elke videokaart pas over een jaar (ofzo) fatsoenlijke support hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
GENETX schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 00:09:
[...]

Het is ook de schuld van de overheid dat ik met mn Ford Fiesta 1.1 maar 120 over de snelweg mag* 8)7

En nog wat andere dingen..
Ja precies! Die Fiesta is prima en kan 120, dat het niet mag/kan is een ander verhaal. Hier ben je het toch met me eens? Die kaart kan PhysX, dat het niet goed werkt, tja dat is niet mijn fout dan moeten ze het maar beter maken, ik koop die kaart voor die functie. Dus of betere drivers of betere spellen.

In dezeflde alinea zeg je dat eerst dat WD's "zielig" zijn en even later dat ze niet slecht zijn, wat is het nou? :D

SSD RAID is absoluut de top maar uuh, ching ching? We hebben een budget maar er zijn grenzen... Sins ik met RAID werk als werkschijf, wil ik niet anders, ik weet niet wat het is maar ik kan gewoon niet tegen 1 schijf, traag en stroperig, en ik gebruik die schijf veel voor uitpakken/kopieren/dingen bewerken (misschien is dat waarom). Mensen doen alles op 1 schijf, en helaas is een harde schijf nog steeds een onderdeel wat "slijt", en dan krijg je weleens een PC heb ik megemaakt die zoooo traag is omdat die schijf gewoon verkracht is van het kopieren, scannen, formatteren, defragmenteren (:r overigens) en weet ik het allemaal nog meer, je weet misschien wat ik bedoel, zo'n vervuilde PC met 1 schijf erin waar de hele family van alles op doet, dat ie gewoon als versleten aanvoelt.

Naja, weet je iedereen heeft zijn/haar voorkeur en wij tweakers zijn koppig en zullen nooit toegeven. :)

Ik ga roken en slapen, truste! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chimo schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 00:16:
In dezeflde alinea zeg je dat eerst dat WD's "zielig" zijn en even later dat ze niet slecht zijn, wat is het nou? :D
Tegenover een SSD kun je idd wel medelijden hebben met zo'n HD, maar voor een HD is die heel snel. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[...]
Die kaart kan PhysX, dat het niet goed werkt, tja dat is niet mijn fout dan moeten ze het maar beter maken, ik koop die kaart voor die functie. Dus of betere drivers of betere spellen.
De vraag is eerder: wat wil je dan met PhysX? Ik zal eenieder die PhysX als koopargument voor een graka aandraagt verwijzen naar de link die ik je net gaf. PhysX is geen doel, het is een middel om betere physics in games te krijgen terwijl je hoge frames houdt. Maar als dat dan resulteert in een checkbox feature, zoals nu het geval is, waarom zou je er dan geld aan uitgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
[...]
Ja precies! Die Fiesta is prima en kan 120, dat het niet mag/kan is een ander verhaal. Hier ben je het toch met me eens? Die kaart kan PhysX, dat het niet goed werkt, tja dat is niet mijn fout dan moeten ze het maar beter maken, ik koop die kaart voor die functie. Dus of betere drivers of betere spellen.
Of de drivers zijn wel goed. En de 3rd party, de gamestudio's, zien er geen brood in. Ga jij filmmakers ook verplichten om films op HDDVD te bakken als je een HDDVD speler hebt? Je krijgt niet altijd wat je wilt helaas. Aangeven dat "ze" het beter moeten doen kan wel, maar je hebt er helaas niets aan. That's the point here. Ik geef je gelijk dat men er meer mee moet doen. Maar dat gaat niet 123 en dus hebben we er, helaas, ook niets aan.
Net als mijn Fiesta prima rijd en doet wat ik er van verwacht. Wil niet zeggen dat het maar een lullige kleine kutbak is als een ferrari oid met 200 langs komt zoeven ;) . Smae here: WD Blacks in raid is leuk speelgoed, maar ze zijn zo zielig naarst een SSD :)
SSD RAID is absoluut de top maar uuh, ching ching? We hebben een budget maar er zijn grenzen... Sins ik met RAID werk als werkschijf, wil ik niet anders, ik weet niet wat het is maar ik kan gewoon niet tegen 1 schijf, traag en stroperig, en ik gebruik die schijf veel voor uitpakken/kopieren/dingen bewerken (misschien is dat waarom). Mensen doen alles op 1 schijf, en helaas is een harde schijf nog steeds een onderdeel wat "slijt", en dan krijg je weleens een PC heb ik megemaakt die zoooo traag is omdat die schijf gewoon verkracht is van het kopieren, scannen, formatteren, defragmenteren (:r overigens) en weet ik het allemaal nog meer, je weet misschien wat ik bedoel, zo'n vervuilde PC met 1 schijf erin waar de hele family van alles op doet, dat ie gewoon als versleten aanvoelt.
Nope, nooit last van gehad. De PII 350MHz heeft 7,5 jaar dienst gedaan (en was nog niet op, maar gewoon vervangen), de inmiddels 7,5 jaar oude 1800+ draait ook nog altijd perfectico op de originele schijf :) . Enkel de bak van mijn broertje is verkracht, maar dat komt niet door de bewerkingen van de computer zelf. :N Die bak heeft klappen gehad van mijn broertje uit frustratie :')

Puntje is wel, het is zijn budget. Beste optie? Beide varianten voorleggen en de pro's en con's afwegen. Dan kan degene die over het geld en de PC gaat ook zelf de beslissing nemen ;) . Het is niet voor niets advies:

"Je kan een SSD nemen, is wel veel sneller, zie review x, maar kost ook meer. 2 WD Blacks in RAID volstaan ook wel. Werkt hier prima bij mij en kost een stuk minder. Aan jou de keuze"

^^ dat maakt het een stuk anders. Wel je eigen mening, maar niet zelf bepalen wat een ander _MOET_ kopen. Nee, die keuze kun je mooi op hem afschuiven :)
Naja, weet je iedereen heeft zijn/haar voorkeur en wij tweakers zijn koppig en zullen nooit toegeven. :)

Ik ga[s roken en[/s] slapen, truste! :>
Me 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Alvast mijn dank voor alle reacties, al gaan sommige reacties de verkeerde kant op mannen ;). Hou het aub gezellig hier.

Ik heb na de reacties te hebben bekeken en wat eigen onderzoek te hebben gedaan een nieuw lijstje gemaakt.
#ProductPrijsSubtotaal
1OCZ Freeze Extreme Thermal Conductivity Compound€ 3,97€ 3,97

Andere koelpasta, prima.
1Gigabyte GA-EX58-UD3R€ 161,-€ 161,-

Ik lees dat de Gigabyte ongeveer op hetzelfde niveau zit als de P6T en gezien de Gigabyte beter geprijst is klinkt dit als een logische keuze. Echter, de P6T SE is weer ongeveer even duur. Dus wie kan mij vertellen wat de beste keus is, of zijn deze twee (gigabyte/P6T SE) nagenoeg gelijk? De duurdere P6T valt dus sowieso af.

Videokaart weet ik nog niet, hierover later meer.

Wegens leverings problemen deze gelijke HDD erin.

Blijkbaar is de Intel SSD toch iets stabieler na wat ervaringen gelezen te hebben. Plus dat deze 20GB meer biedt als de vertex, dan maar de Intel erin! Overigens heb ik een hekel aan laadtijden en lijkt het mij erg gaaf om deze schijf te gebruiken als bootdisk en voor applicaties als photoshop welke ik vaak gebruik. Plus, de techniek is gewoon gaaf!

Andere brander, bijna hetzelfde maar beter leverbaar.

Wil toch graag deze kast wegens de mooie indeling en makkelijke installatie van onderdelen. Ook het feit dat er beugels bijzitten voor een 2.5" SSD vind ik een goed argument. Ik hoop dat deze over een tijdje weer leverbaar is.
1Cooler Master Real Power M620€ 74,74€ 74,74

Als deze voeding voldoende is, waarom niet? Bedankt voor de info!

De samsung syncmaster 2494HM is 16:9 met 1920:1080 en erg goed beoordeeld op deze site.
De samsung syncmaster 2443BW is 16:10 met 1920:1200 en is iets duurder. Ik kan alleen niet vinden of deze qua beeldkwaliteit zo goed is als de 2494HM. De P2370 is helaas 23inch en heeft ook geen hdmi aansluitng, verder niet echt verstelbaar dus ik neem deze liever niet.
ImporterenTotaal€ 1.443,16

Over de videokaart: Ik had de keuze voor de GTX295 nog helemaal niet gemaakt, deze stond in mijn lijstje zodat de prijs een beetje geschat kon worden omdat dit een van de duurdere kaarten is (prijs is dan in ieder geval niet onderschat). Ik vroeg in mijn vorige post dus of het slim is te wachten op de HD5870 die als het goed is in october uit is. De videokaart is eigenlijk het enige onderdeel in dit systeem waar ik nog niks over beslist heb, ik weet alleen dat ik er een wil die goed aansluit op dit systeem en future proof is (daarom sowieso de duurdere modellen).
-The_Mask- schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 23:29:
De HD5870 (als die zo gaat heten) is die ongeveer twee keer zo snel als een HD4870, tenminste zo zijn de geruchten. Dus als CrossFire en SLi heel goed werken ongeveer even snel als een HD4870 en GTX295 en als CrossFire of SLi niet goed scalen dan is de HD5870 sneller en waarschijnlijk komt er dan ook nog een HD5870X2. :)
Dus als ik het goed begrijp is het slim om te wachten op de HD5870? Heeft er iemand meer info over deze kaart? Een richtprijs misschien?

Ik denk dat het hele systeem nu wel erg compleet is, de twee belangrijke punten van grote verandering zijn dan ook het moederbord (al maakt dat voor de prijs weinig uit) en de videokaart (hier heb ik echt geen idee maar aangezien ik toch wil wachten tot mijn verjaardag is het sowieso slim om op de DX11 kaarten te wachten).

Wat me overigens ook nog te binnen schiet is dat ik graag een redelijk stille kast zou willen hebben.

Nogmaals bedankt voor alle goede reacties!

[ Voor 7% gewijzigd door SgtCaffran op 06-08-2009 01:06 . Reden: vergeten moederbord tekst toe te voegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zou dat Gigabyte mobo trouwens niet nemen, heeft ook maar 4 geheugensloten.
De pricewatch: Asus P6T SE lijkt mij een betere keuze of de pricewatch: MSI X58 Pro-E bijvoorbeeld al ziet die er wat minder uit imo ( ;) ) en goedkopere moederborden van MSI OCen ook vaak niet al te goed maar als je dit niet van plan bent is het een prima keuze.
Dus als ik het goed begrijp is het slim om te wachten op de HD5870? Heeft er iemand meer info over deze kaart? Een richtprijs misschien?
Nee is voor de rest erg weinig over bekend alleen dat die waarschijnlijk twee keer zo snel is als een HD4870, zelf de naam is niet eens zeker.
Ik denk dat het hele systeem nu wel erg compleet is, de twee belangrijke punten van grote verandering zijn dan ook het moederbord (al maakt dat voor de prijs weinig uit) en de videokaart (hier heb ik echt geen idee maar aangezien ik toch wil wachten tot mijn verjaardag is het sowieso slim om op de DX11 kaarten te wachten).
Dus je koopt de PC nog helemaal niet?
Wanneer ben je dan jarig? Misschien hebben we dan dan al weer Core i5 CPU's. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door -The_Mask- op 06-08-2009 01:06 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

SgtCaffran schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 00:56:
De samsung syncmaster 2494HM is 16:9 met 1920:1080 en erg goed beoordeeld op deze site.
De samsung syncmaster 2443BW is 16:10 met 1920:1200 en is iets duurder. Ik kan alleen niet vinden of deze qua beeldkwaliteit zo goed is als de 2494HM.
Waarschijnlijk wel. Het is een TN paneel en die komen allemaal van dezelfde band afrollen voor Samsung. De verschillen zitten in resolutie en opties. Ik zou altijd voor 1920*1200 kiezen, omdat ik de extra pixels fijn vind bij alles wat ik doe. Daarbij kijk ik geen films op dit ding.
Over de videokaart: Ik had de keuze voor de GTX295 nog helemaal niet gemaakt, deze stond in mijn lijstje zodat de prijs een beetje geschat kon worden omdat dit een van de duurdere kaarten is (prijs is dan in ieder geval niet onderschat). Ik vroeg in mijn vorige post dus of het slim is te wachten op de HD5870 die als het goed is in october uit is. De videokaart is eigenlijk het enige onderdeel in dit systeem waar ik nog niks over beslist heb, ik weet alleen dat ik er een wil die goed aansluit op dit systeem en future proof is (daarom sowieso de duurdere modellen).
Futureproof zegt: koop een goede Dx11 kaart. Neem er nu een waar je de tijd mee overbrugt, zoals een 4870 1GB en ruil hem over twee maanden in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
-The_Mask- schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 01:02:
[...]
Dus je koopt de PC nog helemaal niet?
Wanneer ben je dan jarig? Misschien hebben we dan dan al weer Core i5 CPU's. ;)
1 october dus dat komt hopelijk mooi samen met de release van de nieuwe radeon kaarten. De rest van het systeem zal denk ik niet echt veranderen, ik hoop de prijs alleen ;).

Ik zal de gigabyte toevoegen en het 16:10 scherm wat mij ook handiger lijkt voor PC en game gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
SgtCaffran schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 01:11:
[...]

1 october dus dat komt hopelijk mooi samen met de release van de nieuwe radeon kaarten. De rest van het systeem zal denk ik niet echt veranderen, ik hoop de prijs alleen ;).
Nee? nieuws: Intel brengt op 6 september Core i5 en Core i7 voor P55-chipset uit ;)
Ik zal de gigabyte toevoegen
Je bedoelt eruit halen of de Asus of MSI erin?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

-The_Mask- schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 01:02:
Zou dat Gigabyte mobo trouwens niet nemen, heeft ook maar 4 geheugensloten.
Daar kun je overigens wel gewoon triple channel op draaien.

Dit is ook geen slechte keuze:
pricewatch: Asrock X58 Extreme
lees:
http://www.xbitlabs.com/a...y/asrock-x58-extreme.html

Ding is nieuw, verkrijgbaarheid zal stijgen.

[ Voor 35% gewijzigd door Edmin op 06-08-2009 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Edmin schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 01:22:
[...]

Daar kun je overigens wel gewoon triple channel op draaien.
Dat wel maar als je er nog wat geheugen bij wilt plaatsen kom je van een koude kermis thuis. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Ach als ik moet wachten op die nieuwe i7 core dan ben ik beland in 2010. Plus, alles zal wel weer duurder worden en er zijn dan nog maar een klein aantal moederborden beschikbaar. Ik ga ervan uit dat deze i7 een goede processor is en een lange tijd zal meegaan. Volgens mij kan ik de basis van dit systeem het beste gelijk houden en hopen op een pricedrop ivm de release van de nieuwe i5 en i7 cores. Dan hoop ik alleen dat er zeer binnenkort wat meer informatie komt over de nieuwe radeon kaarten.

Overigens bedoelde ik inderdaad de Asus p6t SE toevoegen, maar ik zal de asrock ook in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort weer in een positie om mijn eigen pc samen te stellen, maar heb het al 10 jaar niet meer gedaan. De nieuwe slang vliegt je om de oren. Na flink wat zitten lezen hier op 't forum en elders is dit in mijn winkelmandje beland:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 945€ 128,35€ 128,35
1Asus M4A78-E€ 100,35€ 100,35
1Cooler Master Centurion 590 Zwart€ 58,95€ 58,95
1Cooler Master Hyper TX3€ 12,85€ 12,85
1Corsair TX650W€ 77,47€ 77,47
2Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 42,70€ 85,40
1Maxtor DiamondMax 22 STM31000340AS, 1TB€ 65,45€ 65,45
1Samsung SH-S223Q€ 22,57€ 22,57
1XFX GeForce 260 GTX XXX 896MB€ 169,-€ 169,-
ImporterenTotaal€ 720,39

Ik ga voornamelijk zitten Photoshoppen en Illustratoren, maar ben ook niet vies van een Game hier en daar (niet alles hoeft ubersmooth en hoogste settings te zijn, maar zolang dit binnen het budget valt is dat prima natuurlijk O-) ).
Dit budget is trouwens zo'n 800 euro.
Een monitor is reeds in mijn bezit en bevalt prima (21" 1920x1080).
De keuze van de GeForce komt voornamelijk omdat ik naast windows ubuntu zal draaien, en deze daar minder problemen zou moeten opleveren.

Ben benieuwd of het allemaal compatible is en vroeg me af of de mensen van het goede verstand hier mij hierop kunnen toespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
@Terudon: HD 4890 ipv een GTX 260

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 01:45:
De keuze van de GeForce komt voornamelijk omdat ik naast windows ubuntu zal draaien, en deze daar minder problemen zou moeten opleveren.
;)

Maargoed. De HD 4870 zal ook wel volstaan en kost mooi wat minder. Daarbij zijn de ATI drivers voor Linux echt veel beter geworden. Ik draai zelf al geen Linux meer, maar deze noob kreeg onder OpenSUSE zijn HD 3870 prima aan de praat en werkte perfect met ETQW _/-\o_

Maxtor schijven zijn overigens niet de beste, ik zou voor een Samsung Spinpoint gaan. De CPU koeler heb je op zich niet nodig, die zit al bij de processor. Als je wilt overclocken kun je beter uitkijken naar de Mugen2. Die kost wat meer, maar is o zoveel beter.

* GENETX gaat ff knutselen

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 945€ 148,50€ 148,50
1Cooler Master Real Power M520€ 64,50€ 64,50
1Gigabyte GA-MA790X-UD3P€ 89,46€ 89,46
2OCZ Gold OCZ2G10664GK€ 47,90€ 95,80
ImporterenTotaal€ 746,52

Verbeterde versie van jou config. Grofweg even duur aangezien de Phenom II X2 945 die je had gekozen duurder is geworden. Veranderingen:
1. Lichtere voeding, deze volstaat ook
2. Gigabyte bord dat hetzelfde bied, maar wel 10 euro goedkoper
3. De betere Scythe Mugen 2 die je eventueel weg kan laten zoals ik aangaf
4. Beter geheugen dat een euro of 2 meer kost.

Het systeem kan ook met een ATI kaart worden uitgerust:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire VAPOR-X HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E€ 139,90€ 139,90
ImporterenTotaal€ 296,75

AM3 DDR3 optie:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-MA790XT-UD4P€ 103,35€ 103,35
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 57,90€ 115,80
ImporterenTotaal€ 780,41

En dan de klaop op de vuurpijl, door de prijsstijging van de 945 is de 955 (die juist is gedaald) een aantrekkelijke optie:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 165,90€ 165,90
ImporterenTotaal€ 797,81

De 955 geeft wel een unlocked multiplier en loopt iets harder. M.i. de 20 euro zeker waard. Die zou ik, met deze prijzen, sowieso kiezen over de 945 in welk systeem dan ook.

Wat betreft overclocken, in dat geval de Mugen 2 nemen, anders kun je met de stock koeler. Dat maakt overigens wel meer lawaai.

[ Voor 127% gewijzigd door GENETX op 06-08-2009 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
GENETX, ik las eerder over 1066 geheugen dat het instelwerk is om op die snelheden te krijgen en bovendien werkt het met AMD alleen met 1 DIMM per channel only. KVR 800 lijkt me dan voldoende toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
chimo schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:28:
GENETX, ik las eerder over 1066 geheugen dat het instelwerk is om op die snelheden te krijgen en bovendien werkt het met AMD alleen met 1 DIMM per channel only. KVR 800 lijkt me dan voldoende toch?
Er zijn idd wat problemen, maar ik ben ook niet op de hoogte.

Iig heb ik op mijn antiekeAthlon X2 5600+ ook 8GB DDR2-800. Dat werd door mijn mobo op 667 gezet, maar werkt ook prima op 800MHz. Sowieso is het geheugen niet veel duurder. Mocht je het wel handmatig stabiel in kunnen stellen dan heb je geluk, anders heb je wellicht nog steeds beter geheugen dat op 800MHz wellicht betere timings heeft.

Voor 5 euro wil ik de gok wel nemen iig ;) (de prijzen van de KVR zijn nu 45 euro/kit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
SgtCaffran schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 01:44:
Ach als ik moet wachten op die nieuwe i7 core dan ben ik beland in 2010. Plus, alles zal wel weer duurder worden en er zijn dan nog maar een klein aantal moederborden beschikbaar. Ik ga ervan uit dat deze i7 een goede processor is en een lange tijd zal meegaan. Volgens mij kan ik de basis van dit systeem het beste gelijk houden en hopen op een pricedrop ivm de release van de nieuwe i5 en i7 cores. Dan hoop ik alleen dat er zeer binnenkort wat meer informatie komt over de nieuwe radeon kaarten.
Ik denk dat als socket 1156 en 1366 er allebei zijn dat socket 1156 een betere keuze is, de CPU's daarvoor zijn namelijk ook goedkoper. Daarnaast hebben de nieuwe CPU nog heel wat voordelen zoals het automatisch ver overklokken van 1 core tijdens een single threaded applicatie die veel CPU power vraagt.
Maar als het zo ver is zou ik gewoon weer eens langs huppelen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
GENETX schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:33:
[...]

Voor 5 euro wil ik de gok wel nemen iig ;) (de prijzen van de KVR zijn nu 45 euro/kit)
Daar zat ik dus zelf ook aan te denken i.v.m. overklokken, heb nu KVR 800, misschien dat je met 1066 hoger kan omdat ie sowieso op 800 moet werken. Hmm, misschien maar eens wat reviews opzoeken. Alleen het "1 dimm per channel only" baart me een beetje zorgen, betekent dat dat je dual channel verliest op 1066?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
chimo schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:37:
[...]

Daar zat ik dus zelf ook aan te denken i.v.m. overklokken, heb nu KVR 800, misschien dat je met 1066 hoger kan omdat ie sowieso op 800 moet werken. Hmm, misschien maar eens wat reviews opzoeken. Alleen het "1 dimm per channel only" baart me een beetje zorgen, betekent dat dat je dual channel verliest op 1066?
Bron?
Ik zou niet inzien waarom iemand dat met een Phenom II X4 zou verliezen met 4 banken bezet. Mijn AMD Athlon X2 5600+ doet 4x 2GB probleemloos in dual channel op 800MHz namelijk. Wellicht dat het bij de Phenom een kwestie van Ganged of Unganged modus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chimo schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:37:
[...]

Nee, je kunt het niet zo maar verliezen. De vraag is eerder of het stabiel gaat werken, want dat wordt niet gegarandeerd. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 01:45:
Ben benieuwd of het allemaal compatible is en vroeg me af of de mensen van het goede verstand hier mij hierop kunnen toespreken.
Dacht zelf hieraan:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred Zwart€ 49,45€ 49,45
1Corsair HX450W€ 59,-€ 59,-
1Gigabyte GA-MA78GM-UD2H€ 64,20€ 64,20
2Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 45,01€ 90,02
ImporterenTotaal€ 676,37

Sinds de overname van ATi door AMD zijn de drivers onder Linux ook veel beter en zolang je geen CrossFire onder Linux wilt moet het gewoon allemaal goed werken. (al heb ik er niet heel veel verstand van ;) )

Voor de rest nog de behuizing veranderd iets mooiere prijs. :p
Voeding kan wel veel lichter als er geen CrossFire komt.
En als er geen CrossFire komt heb je ook vrij weinig aan een mobo met twee PCIe sloten. ;)
Beter leverbare DVD brander genomen.
En snellere HD die geen problemen heeft met een eventuele RAID opstelling. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 06-08-2009 10:47 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Terugkomende op de DDR2 4x2GB discussie:
http://forums.amd.com/for...FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear
Leuk draadje en zie de eerste poster op die pagina (ik link naar page 2). Die draait een PHII X4 940 icm 4x 2GB @ 1066MHz (zie ook zijn sig).

Myth busted :)

Edit:
Ben een tijdje uit de roulatie geweest hier, maar is die Hyper TX3 zo goed ofzo? Heb ik wat gemist? :P

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 06-08-2009 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
GENETX schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:47:
Terugkomende op de DDR2 4x2GB discussie:
http://forums.amd.com/for...FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear
Leuk draadje en zie de eerste poster op die pagina (ik link naar page 2). Die draait een PHII X4 940 icm 4x 2GB @ 1066MHz (zie ook zijn sig).
Er werd niet gezegt dat het niet kon, maar het is soms wel moeilijk om stabiel te krijgen. ;)
Daarnaast zit er geen merkbare prestatiewinst in, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. :p
Edit:
Ben een tijdje uit de roulatie geweest hier, maar is die Hyper TX3 zo goed ofzo? Heb ik wat gemist? :P
Goed in prijs/prestatie. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:08:

[...]

[...]

En dan de klaop op de vuurpijl, door de prijsstijging van de 945 is de 955 (die juist is gedaald) een aantrekkelijke optie:
#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 797,81

De 955 geeft wel een unlocked multiplier en loopt iets harder. M.i. de 20 euro zeker waard. Die zou ik, met deze prijzen, sowieso kiezen over de 945 in welk systeem dan ook.

Wat betreft overclocken, in dat geval de Mugen 2 nemen, anders kun je met de stock koeler. Dat maakt overigens wel meer lawaai.
Ik wist wel dat iemand er wat mee kon :) En zo zit het ook lekker bij het budget, netjes :D
Meer lawaai is niet zo'n probleem, aangezien ie naast een xbox360 komt te staan :')
Maar laat ik de fan er maar bij nemen, nu is overclocken het hoofddoel nog niet, maar toch leuk als die optie er is wanneer het toch gaat kriebelen.
Waarschijnlijk neem ik toch een Ati ook inderdaad, die problemen met de ati drivers zijn wel op te lossen en het merk ligt mij beter. Ga wel voor de HD4890.
Met wat voor programma zou ik kunnen controleren of het geheugen wel of niet op volle snelheid draait?

Iig erg bedankt, denk dat ik later vandaag nog op de bestel gooi, ik zit al een week te k***ten :D (ik had ook meteen naar tweakers moeten komen, vergeef mij!)
-The_Mask- schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:44:
[...]

Dacht zelf hieraan:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair HX450W€ 59,-€ 59,-
1Gigabyte GA-MA78GM-UD2H€ 64,20€ 64,20
2Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 45,01€ 90,02
ImporterenTotaal€ 676,37

Sinds de overname van ATi door AMD zijn de drivers onder Linux ook veel beter en zolang je geen CrossFire onder Linux wilt moet het gewoon allemaal goed werken. (al heb ik er niet heel veel verstand van ;) )

Voor de rest nog de behuizing veranderd iets mooiere prijs. :p
Voeding kan wel veel lichter als er geen CrossFire komt.
En als er geen CrossFire komt heb je ook vrij weinig aan een mobo met twee PCIe sloten. ;)
Beter leverbare DVD brander genomen.
En snellere HD die geen problemen heeft met een eventuele RAID opstelling. ;)
Crossfire sluit ik in 1e instantie niet uit, al las ik hier wel dat het misschien beter is te wachten op DX 11 videokaarten?
Even best of both worlds maken....

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik zou zeggen, check nog wel even de post van -The_Mask-. Daar zitten ook wel goede dingen tussen. Als de andere koeler, de TX3, ook prima is, dan blijft er budget voor de betere WD Black harde schijf :) . De setup van -The_Mask- is ook niet slecht, minder uitgebreid, maar ook prima. Scheelt wel 100 euro (aangezien je wilt OC-en zou ik wel de 955 nemen ipv de 945). Het is een beetje wat je zelf wilt. De AM3 setup is iets sneller en alle componenten zijn iets beter uitgerust. Maar of het echt de 100 euro waard is?

Voornamelijk het verschil DDR2 vs DDR3. De laatste is iets beter (tot 5% ofzo), maar kost ook 50-100 euro meer in deze vorm. De snelheid kan je overigens checken bij de POST (direct bij het starten) en in Windows mbv CPU-Z. In Linux zullen er vast ook wel tooltjes zijn.

@ -The_Mask- : Was ook meer an het adres van chimo gericht om de bewering dat het niet gaat werken tegen te spreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
GENETX schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:13:

het adres van chimo gericht om de bewering dat het niet gaat werken tegen te spreken :)
Waar heb ik gezegd dat het niet werkt? Ik heb het over dat 1 DIMM per channel only, wel goed lezen. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
GENETX schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:13:
(aangezien je wilt OC-en zou ik wel de 955 nemen ipv de 945).
Ik niet, op lucht kom je met een beetje moederbord toch evenver stabiel, maar prijsverschil is wel groot. ;)
Voornamelijk het verschil DDR2 vs DDR3. De laatste is iets beter (tot 5% ofzo),
Waarschijnlijk nog veel minder ook dan 5%. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
-The_Mask- schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:20:
[...]
Ik niet, op lucht kom je met een beetje moederbord toch evenver stabiel, maar prijsverschil is wel groot. ;)
Mwoah, 20 euro?
Zo te lezen is hij geen fanatieke overclocker dus via de multiplier gaat het een stuk makkelijker. Daarbij kun je dan ook makkelijker spelen in AMD Overdrive. Maargoed, de keuze ligt bij de koper ;)
chimo schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:17:
[...]

Waar heb ik gezegd dat het niet werkt? Ik heb het over dat 1 DIMM per channel only, wel goed lezen. :z
M'kay. Maargoed, de officiële specs hoeven niet altijd gelijk te hebben. Jou stukje is idd wel de garantie, maar de fanatieke tweaker kan het iig proberen aangezien het niet per definitie onmogelijk is als de specs zeggen dta het niet kan :)

[ Voor 34% gewijzigd door GENETX op 06-08-2009 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Met die 945 moet je dus oc'en op de FSB (om het zo maar te noemen) en gaat alles mee, geheugen, PCI etc. en dit is niet altijd zeker of het werkt (geheugen kan tegenstribbelen bijv.) terwijl je met die 955 alleen de mp hoger hoeft te zetten (wat overigens ook geen garantie is hoor, ik kan hem op 31x zetten bijv. maar no way dat ie gaat booten)

Overigens zou ik ook een paar tientjes meer neerleggen voor een BE omdat het makkelijker is met oc'en.

[ Voor 13% gewijzigd door chim0 op 06-08-2009 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
GENETX schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:22:
[...]

Mwoah, 20 euro?
Zo te lezen is hij geen fanatieke overclocker dus via de multiplier gaat het een stuk makkelijker. Daarbij kun je dan ook makkelijker spelen in AMD Overdrive. Maargoed, de keuze ligt bij de koper ;)
Overdrive :') :P
Heb je dat al eens geprobeerd, had namelijk al heel snel een BSOD en die kwam niet omdat ik een te hoge multiplier instelde met een te laag voltage. ;)
Idee is leuk, maar het programma is nog lang niet stabiel. ;)
chimo schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:26:
Met die 945 moet je dus oc'en op de FSB (om het zo maar te noemen) en gaat alles mee, geheugen, PCI etc. en dit is niet altijd zeker of het werkt (geheugen kan tegenstribbelen bijv.) terwijl je met die 955 alleen de mp hoger hoeft te zetten (wat overigens ook geen garantie is hoor, ik kan hem op 31x zetten bijv. maar no way dat ie gaat booten)
Niet alles gaat mee hoor PCI sowieso niet. ;)
Is trouwens HTT FSB was er als laatst bij socket A bij AMD. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 769,27

Idd, geen fanatieke overclocker, maar ook niet iemand die er op tegen is of die het uit sluit te gaan doen :9
Als het bij de 955 beter (=makkelijker) te doen is lijkt dat me een goede keuze. Ook met het oog dat de ddr3 waarschijnlijk beter over te dragen is naar een toekomstig systeem dan ddr2. (Al blijft dit natuurlijk toch een gok, maargoed zoveel duurder is het ook niet.)

Dan nog even over crossfire, kan ik niet beter een PSU kopen die het aan zou kunnen mocht ik nog ergens 150 euro hebben slingeren? Of zouden jullie het afraden?
In linux werkt crossfire niet goed, maar is het daar dan ook gewoon uit te zetten of zal ik dan de 2e videokaart er uit moeten halen elke keer als ik naar linux wil (lijkt me onhandig namelijk)? Al het gamen zal ik toch in windows moeten gaan doen.

Alvast weer erg bedankt, heb alweer veel geleerd in de korte tijd hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
-The_Mask- schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:30:
Overdrive :') :P
Heb je dat al eens geprobeerd, had namelijk al heel snel een BSOD en die kwam niet omdat ik een te hoge multiplier instelde met een te laag voltage. ;)
Idee is leuk, maar het programma is nog lang niet stabiel. ;)
In die zin: True.

Kan zelf natuurlijk ook weinig met de 5600+. Maar wat ik wel zag is dat je bv profiles kunt aanmaken die hij automatisch toepast. In die zin vind ik het een mooie app omdat je vrij eenvoudig je PC naar eigen hand kan zetten mbt overclocken, maar ook underclocken. Je kan on the fly veel meer dingen aanpassen om zo energie te besparen en de beste config (bv 1 of 2 cores OC-en en de rest onderklokken) in te stellen als je bv een spel start.

Ideaal programma: nee. Toegevoegde waarde: Ja, als ik een PHII BE zou hebben zou ik er absoluut meerwaarde in zien.
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:36:
#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 769,27

Idd, geen fanatieke overclocker, maar ook niet iemand die er op tegen is of die het uit sluit te gaan doen :9
Als het bij de 955 beter (=makkelijker) te doen is lijkt dat me een goede keuze. Ook met het oog dat de ddr3 waarschijnlijk beter over te dragen is naar een toekomstig systeem dan ddr2. (Al blijft dit natuurlijk toch een gok, maargoed zoveel duurder is het ook niet.)

Dan nog even over crossfire, kan ik niet beter een PSU kopen die het aan zou kunnen mocht ik nog ergens 150 euro hebben slingeren? Of zouden jullie het afraden?
In linux werkt crossfire niet goed, maar is het daar dan ook gewoon uit te zetten of zal ik dan de 2e videokaart er uit moeten halen elke keer als ik naar linux wil (lijkt me onhandig namelijk)? Al het gamen zal ik toch in windows moeten gaan doen.

Alvast weer erg bedankt, heb alweer veel geleerd in de korte tijd hier :P
CF lijkt me niet echt handig. Dan heb je idd een zwaardere PSU nodig. Maar zoals je aangeeft: In Linux heeft het weinig nut. In de software kan het wel uit worden geschakeld. Maar aan de andere kant: DX11 staat ook voor de deur. Als je het wel als reële optie ziet zou je de M700 kunnen nemen. Maar ik denk dat je er te weinig profijt van zal hebben in jou situaties. Mooi zo houden zou ik zeggen.

[ Voor 70% gewijzigd door GENETX op 06-08-2009 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:36:
Als het bij de 955 beter (=makkelijker) te doen is lijkt dat me een goede keuze.
Voor iemand die weet wat overklokken is zal het vrij weinig uitmaken.
Ook met het oog dat de ddr3 waarschijnlijk beter over te dragen is naar een toekomstig systeem dan ddr2. (Al blijft dit natuurlijk toch een gok, maargoed zoveel duurder is het ook niet.)
Maar DDR2 zal waarschijnlijk meer op leveren als je het verkoopt. ;)
Het lijkt mij beter om eerst voor 1 videokaart te gaan en misschien later nog eens voor een DirectX 11 videokaart een tweede erbij voor CrossFire zou ik dan niet meer doen omdat die gewoon te verouderd is.

Dus dan lijkt mij een AM2+ DDR2 systeem ook beter ook gezien het prijsverschil. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:48:

[...]
Maar DDR2 zal waarschijnlijk meer op leveren als je het verkoopt. ;)
Waarom?
Het lijkt mij beter om eerst voor 1 videokaart te gaan en misschien later nog eens voor een DirectX 11 videokaart een tweede erbij voor CrossFire zou ik dan niet meer doen omdat die gewoon te verouderd is.

Dus dan lijkt mij een AM2+ DDR2 systeem ook beter ook gezien het prijsverschil. ;)
Stel ik wil over 1,5 jaar de pc upgraden, wat zijn dan de argumenten AM2+ vs AM3? Komen er AMD processoren die wel op AM3 kunnen en niet meer op AM2+ of is dit practisch onmogenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kijk maar naar DDR1 en DDR2 nu DDR1 leverd ook veel meer op, zal niet anders zijn bij DDR2 vs DDR3 over een tijdje. ;)
Stel ik wil over 1,5 jaar de pc upgraden, wat zijn dan de argumenten AM2+ vs AM3? Komen er AMD processoren die wel op AM3 kunnen en niet meer op AM2+ of is dit practisch onmogenlijk?
Moeilijk te zeggen natuurlijk, maar zo het nu lijkt werken alle toekomstige AM3 CPU's gewoon op AM2+ met DDR2. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Sowieso is een upgrade op AM3 niet iets om naar uit te kijken.Een 4GHz Phenom II X4 blijft voorlopig wel het best haalbare. Dat behaal je wel met overclocken. Een Phenom II X6 kan nog wel komen, maar hoeveel nut heb je aan die 2 extra cores... Daarnaast zul je de premium prijs moeten betalen...

Nee, de volgende reële upgrade is de Bulldozer core van AMD. Maar dat is een hele andere CPU. Van dat upgraden zou ik me niet teveel aantrekken. De kans dat het er echt van komt is niet reëel. Daarbij, zoals ons masker al aangeeft: 95% kans dat alle AM3 processors ook in een AM2+ socket gaan, zonder hamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, hmmm goed, de enige vraag die ik mijzelf moet stellen is dus of ik 25 euro extra (O iets meer zelfs vanwege 't moederbord...) wil betalen voor 5% performance winst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 12:35:
Haha, hmmm goed, de enige vraag die ik mijzelf moet stellen is dus of ik 25 euro extra (O iets meer zelfs vanwege 't moederbord...) wil betalen voor 5% performance winst?
In dat geval zul je toch beter een goedkoper AM2 bord kunnen nemen. Voor slechts 25 euro lijkt het mij namelijk simpel. Bij 25 euro betaal je over je hele systeem procentueel minder dan de prestatiewinst die je er uit kan halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat aanpassingen van kenners ben ik op dit systeem uit gekomen. Het wordt het meest gebruikt voor games,films,internet en downloaden. Ik ben niet van plan te overclocken.

Het systeem wordt besteld bij azerty.nl en cool-prices.nl

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Nine Hundred Two Zwart€ 99,95€ 99,95
1Arctic Cooling MX-3€ 9,56€ 9,56
1Cooler Master Real Power M620€ 74,99€ 74,99
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 25,-€ 25,-
1Creative Inspire T3100 (2.1, 2x 6W, 17W)€ 39,-€ 39,-
1LG W2261V-PF€ 157,98€ 157,98
1Logitech G15 Gaming Keyboard€ 62,-€ 62,-
1Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit + Windows 7 offer form€ 99,-€ 99,-
1OCZ Platinum OCZ3P13334GK€ 66,90€ 66,90
1Razer Exactmat€ 23,-€ 23,-
1Sweex CR005V2 internal card reader all-in-1 USB 2.0 black€ 6,85€ 6,85
ImporterenTotaal€ 1.217,61

Iemand nog opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:41

yok

Net mijn Iiyama ProLite E2407HDS 24" binnen. Ziet er prima uit! Zonder pixelgarantie, dus ik hoop niet dat deze nog gaan komen (heb 'm net een paar uurtjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

yok schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:17:
Net mijn Iiyama ProLite E2407HDS 24" binnen. Ziet er prima uit! Zonder pixelgarantie, dus ik hoop niet dat deze nog gaan komen (heb 'm net een paar uurtjes).
Even googlen op dead pixel tester?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het niet beter zijn om te wachten op de nieuwe lynnfield-processors te wachten, zodat de huidige core i7 een prijsverlaging ondergaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 17:43:
Zou het niet beter zijn om te wachten op de nieuwe lynnfield-processors te wachten,
Dan kun je ook wel wachten op DirectX 11 videokaarten van ATi, duurt ook niet meer zo lang. :p
zodat de huidige core i7 een prijsverlaging ondergaat?
Prijsverlaging?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:41

yok

-The_Mask- schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 17:46:
[...]
Dan kun je ook wel wachten op DirectX 11 videokaarten van ATi, duurt ook niet meer zo lang. :p

[...]

Prijsverlaging?
Hoe lang duurt dat ongeveer? Ik wacht nu namelijk al een maand op mijn bestelling bij Azerty en staat voor de vijfde dag al in de status Assemblage. Anders annuleer ik de bestelling en wacht ik ook op de DX11-kaarten (en bestel ik natuurlijk niet bij dat belachelijke Azerty).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prijsverlaging van de Core i7 950.... Verder zie ik dat de AMD Phenom II X4 955 Black Edition 55 euro verschilt in prijs met de core i7 920. En dat de snelheid (3,2 tegenover 2.667 GHZ) een stuks hoger is.

Ik heb geen ervaring met AMD processors, maar is de AMD Phenom II X4 955 Black Edition beter dan de i7 920? En waarom zou ik de AMD kopen in plaats van de i7 920?

Verder zijn er geen compatibiliteit problemen met programma's of dergelijke?
Pagina: 1 ... 21 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees *LET OP* - Wat moet ik kopen door voor je komt vragen. Wees daarbij zo VOLLEDIG mogelijk in wat je wilt en wat je te besteden hebt.

Een mooie tabel met specs maak je door op "RML Genereren" te drukken in je Winkelmandje.

PC Builders zijn doorgaans incompleet. Hecht daar dus niet te veel waarde aan.