[BBG Aanschaf] Multimediasysteem juli 2009

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07

[BBG Aanschaf] Multimediasysteem juli 2009

De BBG's zijn, na een tijdje discussieren, weer op de front-page geplaatst. Daarmee is de discussie eigenlijk zo goed als over en komt dit topic into play.

Wat is het doel van dit topic? Heb je zelf een BBG systeem als uitgangspunt genomen maar wil je toch een paar radicale veranderingen doorvoeren en kom je er niet helemaal meer uit? Dan is dit topic jouw uitkomst! Plaats hier jouw eigen BBG-systeem en vermeld wat je zoal veranderd hebt. Vergeet ook niet aan te geven waarom je er niet meer uit komt :). Voor een wat uitgebreidere uitleg lees je dit topic door.
Configuratie
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 112,85€ 112,85
1Asrock A780GXH/128M€ 60,-€ 60,-
1Asus My Cinema P7131 Hybrid SE€ 37,78€ 37,78
1Club3D HD 4770 512MB GDDR5€ 84,55€ 84,55
1Cooler Master Sileo 500 Zwart€ 60,61€ 60,61
1Corsair CX400W€ 41,02€ 41,02
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 25,-€ 25,-
1Creative Inspire T3100 (2.1, 2x 6W, 17W)€ 39,-€ 39,-
1Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G€ 48,95€ 48,95
1LG GGC-H20L€ 87,04€ 87,04
1LG W2261V-PF€ 158,-€ 158,-
1Microsoft Wireless Optical Desktop 1000€ 30,25€ 30,25
1Sweex CR005V2 internal card reader all-in-1 USB 2.0 black€ 6,39€ 6,39
1Sweex Nightvision Hi-Res 1.3M Chatcam€ 14,05€ 14,05
1Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB€ 79,-€ 79,-
ImporterenTotaal€ 884,49

http://tweakers.net/revie...e-juli-2009-pagina-3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vraag ...
Hoe is dat met eSata ? Moet de port op moderboard staan of is dat een connectortje van SATA ?
Voor dit pc ..
De behuizing Cooler Master Sileo 500 Zwart heeft op voorkant de esata connector...
maar heeft ook de Asrock A780GXH/128M dit connector ? Volgens mij juist niet !
....wat moet ik hebben om eSata functioneel maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe veel watts zal dit systeem gebruiken ? Meet de 400W voeding ... Hoe veel kan ik nog (in toekomst) toevoegen aan dit systeem ? Videokaart ? Extra hardschrijf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Volgende keer kun je Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif gebruiken

Wat betreft eSata, dat is gewoon Sata en kun je volgens mij gewoon op een poort op het moederbord zetten. Het beste kun je even de documentatie van de kast opzoeken en kijken wat voor connector het is. Als het een normale Sata-connector is is het geen probleem. Anders dan heb een stel pinnen die ergens op het moederbord moeten. Maar ik denk eigenlijk dat dat niet het geval is.

Het systeem gaat aardig wat trekken. De 400W is wel voldoende, maar moet ook niet minder zijn. een extra harde schijf moet wel lukken. Een extra videokaart zal niet gaan. Dan zou pricewatch: Cooler Master Real Power M700 van het gamesysteem beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
GENETX schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:30:
Wat betreft eSata, dat is gewoon Sata en kun je volgens mij gewoon op een poort op het moederbord zetten. Het beste kun je even de documentatie van de kast opzoeken en kijken wat voor connector het is. Als het een normale Sata-connector is is het geen probleem. Anders dan heb een stel pinnen die ergens op het moederbord moeten. Maar ik denk eigenlijk dat dat niet het geval is.
In de kast zelf zit idd een SATA aansluiting die je op het mobo drukt en dan kun je op je behuizing een eSATA apparaat aansluiten. :)
Een SATA apparaat kan trouwens ook gewoon als je een kabel van eSATA naar SATA gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 02-07-2009 11:36 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op monitor en geluid na zou ik zo dit hele systeem willen kopen. Bij Azerty, omdat dat de enige shop is die alles op voorraad heeft.
Alles, behalve de videokaart, die duurt weken. Agz ik niet zo lang wil wachten, ging ik op zoek naar het alternatief uit de BBG.
Dat is de Asus EAH4850/HTDI/512M.Nou is die kaart bij Azerty dik 160e.
De Asus EAH4850/HTDI/1G is maar 105e. Ik weet helemaal niks van videokaarten, maar de specs van die tweede klinken beter. Zijn ze dat ook?
En is deze kaart in dit systeem te plaatsen, ook gezien de voeding?

edit: misschien een stomme vraag, maar normaal koop ik mijn PC's gewoon in de winkel.. Zitten alle benodigde kabels erbij of moet je die nog los bestellen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2009 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 21:37:
Op monitor en geluid na zou ik zo dit hele systeem willen kopen. Bij Azerty, omdat dat de enige shop is die alles op voorraad heeft.
Alles, behalve de videokaart, die duurt weken. Agz ik niet zo lang wil wachten, ging ik op zoek naar het alternatief uit de BBG.
Dat is de Asus EAH4850/HTDI/512M.Nou is die kaart bij Azerty dik 160e.
De Asus EAH4850/HTDI/1G is maar 105e. Ik weet helemaal niks van videokaarten, maar de specs van die tweede klinken beter. Zijn ze dat ook?
Aan 1GB op die videokaart ga je niet heel veel hebben.
Zou deze of deze nemen. Of als het stil moet deze maar de beste prijs/prestatie heb je met deze. Als er veel nieuwe games op gaan gespeeld worden zou ik de laatste nemen.
En is deze kaart in dit systeem te plaatsen, ook gezien de voeding?
Kan prima. :)
edit: misschien een stomme vraag, maar normaal koop ik mijn PC's gewoon in de winkel.. Zitten alle benodigde kabels erbij of moet je die nog los bestellen?
Ja alles zit erbij
Misschien heeft het mobo geen twee sata kabels trouwens, maar normaal gesproken wel.

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 02-07-2009 22:07 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
als het goed is heeft het 2 sata-kabels.
Er staat ergens: 2 sata cables (optional)

Ik ken geen moederbord dat zonder satakabels geleverd wordt, dus worden er bij deze gewoon 2 geleverd. Anders voor de zekerheid vragen of azerty het weet. Aangezien ik voor mensen een hoop systemen configureer met dit moederbord, waarvan een deel door azerty wordt geassembleerd, moet azerty dit 100% weten.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan wordt het die laatste.
Bedankt.

En als ik het gewoon laat assemblen, weet ik zeker dat de kabels erin gaan :)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2009 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
60 euro is snel verdiend. Maar dat moet je zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow. Ik kwam de service tegen in de reviews, maar niet gezien dat complete assemblage ietsje duurder was dan de 20 die daar werd genoemd.
60 vind ik niet goedkoop, hoewel snel verdienen in dit geval relatief is. Geen idee hoe lang ik bezig ga zijn met uitvinden wat ik waar moet steken. Naja, eens moet de eerste keer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Beetje offtopic:
http://www.youtube.com/watch?v=W78GqmvoLgE
http://www.youtube.com/watch?v=JvLN7mMuXL4

Niet alles zou ik hetzelfde doen (ze gebruiken bijv nogal veel koelpasta), maar je systeem gaat prima draaien als je het op hun manier doet.
Koelpasta: dat zou je best eens mee mogen bestellen. Het is altijd handig om in huis te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch dank voor de offtopic. Die koelpasta is dus echt nodig?
Bestelling is verzonden, dus dat moet dan ergens anders vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:55:
Toch dank voor de offtopic. Die koelpasta is dus echt nodig?
Zit al op de CPU koeler. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
maar als je de koeler er een keer af haalt, dan heb je een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Quacka schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 09:28:
De koelpasta die op de CPU zit is aardig vloeibaar, dus als je hem er binnen een week een keer afhaalt maakt het sowieso niet uit. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 09:28:
Waarom zou je dat willen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 11:36:
[...]

Waarom zou je dat willen doen?
Och schoonmaken. Weet ik veel.
Ik vind het althans wel prettig om gewoon koelpasta in huis te hebben en het kost toch niets...
Noodzaak is het niet, dat is waar. Ik zei ook dat het handig was. Niet meer.

[ Voor 12% gewijzigd door Quacka op 03-07-2009 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je hem los maken om hem schoon te maken? :S. Er komt geen dikke Scythe koeler oid op. De stock koeler kan je heel makkelijk schoon maken met een kwast of pers lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seven37
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-09 09:27
Ik ben ook van plan om deze computer te bestellen bij azerty maar nu heb ik nog even snel een vraagje over de videokaart. We hebben een samsung 940nw monitor (1440x900).

Is de MSI R4870-T2D512 (http://azerty.nl/8-970-84...0-t2d512-grafische-a.html) nu overkill of zorgt dit dat de pc over een aantal jaar nog steeds goed presteert?
Het liefst gaat de pc weer 4 jaar mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
seven37 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:51:
Ik ben ook van plan om deze computer te bestellen bij azerty maar nu heb ik nog even snel een vraagje over de videokaart. We hebben een samsung 940nw monitor (1440x900).

Is de MSI R4870-T2D512 (http://azerty.nl/8-970-84...0-t2d512-grafische-a.html) nu overkill
Overkill niet
of zorgt dit dat de pc over een aantal jaar nog steeds goed presteert?
Het liefst gaat de pc weer 4 jaar mee :)
Ligt aan je eisen. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:34
ik was net naar de pc winkel gegaan om het systeem te kopen/bestellen. maar de man zij dat dit een erg exotisch systeem was en dat het veel bugs zou hebben :( , ook zij hij dat een 400w voeding te weinig zou zijn, ik wou overigens de 4850 in plaats van de 4770. ik weet nu niet echt meer wat voor systeem ik zal nemen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
koendel schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 12:05:
ik was net naar de pc winkel gegaan om het systeem te kopen/bestellen. maar de man zij dat dit een erg exotisch systeem was en dat het veel bugs zou hebben :( ,
Man weet volgens mij niet waar die het over heeft. :z
ook zij hij dat een 400w voeding te weinig zou zijn, ik wou overigens de 4850 in plaats van de 4770. ik weet nu niet echt meer wat voor systeem ik zal nemen. 8)7
Wel nemen, volgens mij heeft hij geen idee. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, wat een onzin. Exotisch? Dit is gewoon standaard hardware. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villains
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Ik heb uit deze aanbeveling en een andere het volgende 'goedkope' systeem gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/2603/woekie.png

1) Kan dit systeem?
2) Kan ik beter iets veranderen? Of kan ik voor een klein beetje extra moneh een best grote verandering hebben?
3) Is 4 gig geheugen voor de andere hardware niet te veel aangezien ik het wss niet nodig zou hebben ofzo?
4) Iemand zet voor mij de computer in elkaar, maar krijg ik alle benodige kabels er al bij of moet ik die er ff apart bij bestellen? Welke moet ik er dan bijbestellen? En ik wil graag TV en Computer op 1 televisie, welke kabhel heb ik dan nodig?

Boxjes gaan btw weg.

Ff de linkjes voor de stats erbij pakken voor jullie :).OS, muis & toetsenbord, boxjes regel ik op een andere manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom de veel langzamere 9600GT? Waarom de onzuinige oude Kuma core als CPU? Je weet dat je een witte dvd speler hebt gekozen? Die ook nog een lever tijd heeft van 14 dagen?

http://azerty.nl/8-970-19...-radeon-hd-4850-graf.html
http://azerty.nl/8-1184-2...r-1-x-amd-athlon-ii-.html

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2009 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villains
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:59:
Waarom de veel langzamere 9600GT? Waarom de onzuinige oude Kuma core als CPU? Je weet dat je een witte dvd speler hebt gekozen? Die ook nog een lever tijd heeft van 14 dagen?

http://azerty.nl/8-970-19...-radeon-hd-4850-graf.html
http://azerty.nl/8-1184-2...r-1-x-amd-athlon-ii-.html
Ik was vergeten te zeggen waarvoor ik mijn desktop ga gebruiken. WoW, school, MSN etc. Niet veel bijzonders natuurlijk zoals je denk ik al kon zien. Levertijd van de dvd speler had ik niet gezien, sorry. Welke zou ik anders beter kunnen pakken, aangezien ik daar al helemaal geen verstand van heb. Maar ik denk wel dat ik die CPU & videokaart ga kopen.

Moet ik voor de rest nog iets kopen? Kabeltjes etc. voor het in elkaar zetten? En welke kabel heb ik nodig voor PC/TV verbinding dinges?

Edit: Als het goed is worden kabeltjes gewoon geleverd, en heb ik een DVI/VGA kabel nodig. Heb ik al weer gevonden :D

[ Voor 6% gewijzigd door Villains op 15-07-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te denken om dit systeem te kopen met een krachtigere grafische kaart (en wat andere onderdelen zoals de speakers, webcam, tv kaart niet). Ik wil er graag een met een 4870 chip. Nu zag ik dat deze aardige geprijst is:

XFX HD4870 XXX Retail, 2x DVI, TV-Out, CrossfireX

Is dit een goede kaart en past deze in het systeem? En waarom is deze een stuk goedkoper dan concurrenten met dezelfde chip?

Alvast bedankt voor de info!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2009 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je wilt de HD4770 vervangen door de HD4870 van XFX?
Dat kan. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 13:34:
Je wilt de HD4770 vervangen door de HD4870 van XFX?
Dat kan. :)
En is het de moeite waard om de 1gb variant te nemen van de 4870 in dit systeem? En heb ik bij deze kaart een zwaardere voeding en extra casefans nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 13:57:
[...]

En is het de moeite waard om de 1gb variant te nemen van de 4870 in dit systeem?
Als je er veel mee gaat gamen wel. :)
En heb ik bij deze kaart een zwaardere voeding en extra casefans nodig?
Nee.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe computer maar ben onzeker in het maken van een keuze. Ik heb al wat rondgekeken bij diverse sites (de pricewatch van tweakers was zeer nuttig) maar vind het moeilijk om een systeem te vinden wat goed bij mij past en wat betaalbaar is. Randapparatuur zoals monitor, speakers, muis etc. heb ik allemaal al, hier wil ik dus ook niets aan kwijt zijn. Ik wil mijn pc gebruiken voor muziek, films, internet, beetje gamen etc. Het is voor mij belangrijk dat mn pc veel tegelijk kan, en dus niet trager wordt of hapert als ik meerdere programma's naast elkaar open heb staan. Deze pc moet dus snel zijn, en ook minstens 5 jaar mee kunnen. De eisen die ik aan mn pc stel zijn dus ongeveer als volgt:

- Een goede processor, ik heb zelf het liefst een quad-core, maar ik weet niet zeker of ik dit nodig heb.
- Rond de 4 Gb RAM geheugen, met ruimte voor uitbreiding
- Redelijk tot goede videokaart
- Harde schijf hoeft niet groot te zijn. Ik heb uit mijn vorige pc nog een harde schijf van 320GB waar overigens al mijn foto's, documenten, muziek etc. nog op staan. Ik wil deze HD in mijn nieuwe pc zetten. De harde schijf van mn nieuwe pc hoeft dus niet groter te zijn dan ongeveer 500 Gb.
- De geluidskaart moet goed genoeg zijn om op een 5.1 speakerset goed geluid te geven. Ik heb een logitech x-530 set, dus dat is geen topkwaliteit oid. Geluidskaart hoeft dus ook niet geweldig te zijn.
- Pc moet een draadloze netwerkkaart hebben
- Ik heb het liefst 2 cd-drives. Hoef geen blue-ray speler oid, die laat ik er wel in zetten als dat de standaard wordt

Ik wil aan deze pc maximaal 600 euro uitgeven, maar het liefst natuurlijk minder. Ik ben niet van plan om mijn pc zelf in elkaar te zetten, ik wil gewoon een complete pc kopen. Ik heb al eens rond gekeken en dit zijn een paar suggesties:

Acer Aspire X1700
Intel® Core™2 Quad processor 8200
Microsoft® Windows® Vista™ Home Premium (NL/UK) + Office™ Home & Student 2007 Trial
4GB DDR II RAM (2x 2GB)
750GB HDD, DVD-RW (Dual Layer)
ATI Radeon™ HD 4350 512MB/1919MB DDR2 DVI VGA HDMI
card reader
incl. USB US Int. keyboard & optical mouse
Prijs: 480 euro
http://www.obcs.nl/go.php...P&art=Acer%2098.CEF7A.TAP

Deze pc lijkt me goed, omdat ik denk dat hij goede prestaties geeft en ik 480 euro een aantrekkelijke prijs vind. Wat me aantrekt is de quad core processor en de 4gb werkgeheugen. Minder is het feit dat hij geen draadloze netwerkkaart heeft, en dat hij een kleine behuizing heeft (kan ik mijn oude harde schijf wel in deze pc kwijt? en is het geheugen uitbreidbaar?

Een andere suggestie:

Acer Veriton M460
Intel® Core™2 Duo processor E7300 (2.66GHz/FSB: 1066MHz/3MB L2 cache)
Microsoft® Windows® Vista™ Business (NL/FR/UK) with XP Pro downgrade kit
Microsoft® Office™ Ready 2007 (trial version)
4GB DDR II RAM 800MHz (2x 2GB)
320GB HDD S-ATA II
DVD-RW Multi
VGA onboard + DVI (ADD2)
1Gb LAN
Intel® G31/ICH7-DH chipset
incl. USB US Int. keyboard & optical mouse
Prijs: 455,81 euro
http://www.obcs.nl/go.php...9&art=Acer%20PS.M46E1.B09

Deze pc lijkt me ook goed, maar ik heb mn twijfels bij de Dual-Core processor. Bovendien is hij niet veel goedkoper dan de vorige suggestie, terwijl die veel betere specs lijkt te hebben (harde schijf, processor). Ik heb verder geen verstand van videokaarten, zit er veel verschil tussen deze twee? Verder vraag ik me af wat ze op de pagina van deze twee pc's bedoelen met kloksnelheid. Bij eerstgenoemde pc is dit 2330 MHz, en bij de laatstgenoemde pc is dit 2660 MHz, terwijl eerstgenoemde pc een quad-core processor heeft. Wordt deze kloksnelheid per kern gemeten oid?

Zoals je kunt zien zijn beide links naar dezelfde webshop, namelijk OBCS uit Bodegraven. Ik geef er de voorkeur aan om hier mijn pc te halen, omdat ik in de buurt van Bodegraven woon en er regelmatig kom. De reviews waren redelijk, dus ik denk dat dit een goede winkel is, plus ik kan hem gewoon afhalen. Wat ik me als laatste afvraag is of het merk van je pc veel uitmaakt. Beiden zijn Acers, is dit een redelijk merk?

Bedankt voor het lezen en hopelijk kunnen jullie me verder helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zou dit als basis nemen zijn genoeg webshops die het voor jouw in elkaar willen zetten en verzenden.
Lijkt mij ook de snelste PC voor wat jij ermee gaat doen. :) En ook nog eens veel meer kwaliteit.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 945€ 128,95€ 128,95
1Asus M4A78-EM€ 63,17€ 63,17
1be quiet! Pure Power 300W€ 29,40€ 29,40
1Cooler Master Elite 334 Zwart€ 29,51€ 29,51
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 40,50€ 40,50
1Logitech Value keyboard€ 5,62€ 5,62
1Logitech Value Optical Wheel Mouse€ 3,92€ 3,92
1Samsung SH-S223B€ 17,65€ 17,65
1Samsung Spinpoint F1 HD502IJ, 500GB€ 46,98€ 46,98
1Sweex CR005V2 internal card reader all-in-1 USB 2.0 black€ 6,85€ 6,85
ImporterenTotaal€ 372,55

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je in dat overzichtje iets duidelijker maken wat al die dingen precies zijn? En heb je er ook een behuizing in meegerekend? En een besturingssysteem? Ik kan redelijk goedkoop aan windows vista en office komen omdat ik studentenkorting heb, maar ik wil dit er niet zelf op hoeven zetten.

Wat is hier beter aan dan de twee pc's die ik voorstelde, hebben ze betere specs, of zijn de onderdelen hetzelfde maar gewoon van een ander (beter) merk? En als ik de pc zoals jij hem nu samengesteld hebt in elkaar zou willen zetten, waar kan ik dan terecht? Heb je voorbeelden van bedrijven die dat voor me willen doen, en wat kost het ongeveer om dat door hun in elkaar te laten zetten?

Ik stel misschien veel vragen, maar ik heb maar beperkte kennis over computers, en zie het niet zitten om allerlei beslissingen over onderdelen te moeten maken terwijl ik er niets vanaf weet. Bovendien vraag ik me af hoe het zit met de garantie, als die pc straks kapot is, waar kan dan terecht? Moet ik dan eerst bepalen aan welk onderdeel het ligt, en dan die fabrikant aanspreken oid?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2009 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 17:10:
Kun je in dat overzichtje iets duidelijker maken wat al die dingen precies zijn?
Als je op elk onderdeel klikt zie je wat het verder is.
En heb je er ook een behuizing in meegerekend?
Ja dat is de CoolerMaster Elite 334
En een besturingssysteem?
Nog niet, want weet niet wat je erop wilt.
Ik kan redelijk goedkoop aan windows vista en office komen omdat ik studentenkorting heb, maar ik wil dit er niet zelf op hoeven zetten.
Je zou contact kunnen opnemen met een webshop om te zien wat mogelijk is.
Wat is hier beter aan dan de twee pc's die ik voorstelde, hebben ze betere specs,
Dat ook snellere CPU vooral
of zijn de onderdelen hetzelfde maar gewoon van een ander (beter) merk?
Dat ook en gewoon meer kwaliteit in de onderdelen.
En als ik de pc zoals jij hem nu samengesteld hebt in elkaar zou willen zetten, waar kan ik dan terecht? Heb je voorbeelden van bedrijven die dat voor me willen doen, en wat kost het ongeveer om dat door hun in elkaar te laten zetten?
Salland en Azerty zijn bijvoorbeeld twee grote webshops die het doen. :)
Ik stel misschien veel vragen, maar ik heb maar beperkte kennis over computers, en zie het niet zitten om allerlei beslissingen over onderdelen te moeten maken terwijl ik er niets vanaf weet. Bovendien vraag ik me af hoe het zit met de garantie, als die pc straks kapot is, waar kan dan terecht? Moet ik dan eerst bepalen aan welk onderdeel het ligt, en dan die fabrikant aanspreken oid?
Bij Assemblage wordt ook garantie gegeven door de webshop op de hele PC zie de linkjes hierboven. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mijn of mis ik in jouw lijstje een videokaart en een geluidskaart? Ik zie op de site van Azerty dat de kosten voor het assembleren en het installeren van een windows versie met garantie voor 1 jaar op 95 euro uitkomt. Windows vista moet ik dan nog apart bestellen a 80 euro, wat dus samen 175 euro extra kosten met zich meebrengt. Tel daar dat lijstje met onderdelen bij op van 372 euro, en ik kom uit op 550 euro; goedkoper is het dan dus niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit alle 2 onboard.
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 17:53:
Ligt het aan mijn of mis ik in jouw lijstje een videokaart en een geluidskaart? Ik zie op de site van Azerty dat de kosten voor het assembleren en het installeren van een windows versie met garantie voor 1 jaar op 95 euro uitkomt. Windows vista moet ik dan nog apart bestellen a 80 euro, wat dus samen 175 euro extra kosten met zich meebrengt. Tel daar dat lijstje met onderdelen bij op van 372 euro, en ik kom uit op 550 euro; goedkoper is het dan dus niet meer...
Sorry, maar waarom wil je zelf windows niet installeren, dat is echt zo makkelijk.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2009 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verkeerde topic.
sorry!

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2009 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 17:53:
Die extra kosten kies je natuurlijk zelf voor. Totaal overbodig in mijn ogen, een klein kind kan Windows nog installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De extra kosten voor het installeren van windows door Azerty zijn rond de 40 euro, dus dat is geen gigantisch bedrag. Het in elkaar laten zetten en de aanschaf van een besturingssysteem zijn noodzakelijk, en ik heb het liefst windows (heb linux op mn laptop maar vind het niet fijn werken). Ik vind het aan de ene kant interessant om een pc in elkaar te laten zetten omdat ik dan een betere cpu heb en hogere kwaliteit, maar aan de andere kant vind ik het een hoop gedoe. Je moet begrijpen dat als je zoiets nog niet eerder gedaan hebt en je hebt niemand in je nabije omgeving om je daarbij te helpen, dat je dan niet snel geneigd bent om zoiets eens te proberen. Het installeren van windows is ook iets wat ik nog nooit zelf gedaan heb, dus vind ik het gewoon niet fijn om dat zonder enige ervaring zelf op mn nieuwe pc te installeren, daar is hij mij gewoon te kostbaar voor. Misschien is dit ook niet het juiste forum voor de mainstream pc gebruiker, het zal in de ogen van een ware tweaker misschien heidens zijn om gewoon een complete pc te kopen, maar het is wel een stuk makkelijker voor de mensen die weinig verstand hebben van computers.

Laatste vraagje, de videokaart en geluidskaart zitten on-board. Aan boord van wat zitten ze dan; de CPU ofzo, of het moederbord? En wil dat zeggen dat ze van mindere kwaliteit zijn? Ik heb wel graag specs van de videokaart, want al ben ik geen hardcore gamer, ik zou teleurgesteld zijn als ik de huidige spellen niet op de hoogste instellingen kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja, je kan bij azerty ook kiezen om alleen het moeilijke, de cpu en geheugen op het mobo laten zetten(met koeler uiteraard), die kan je dan zelf in je kast bouwen. Kan je een handleiding volgen dan kan je een pc bouwen. Kijk maar eens op dit filmpje van de buren: http://www.hardware.info/...orkshop_Bouw_je_eigen_PC/

Windows installeren, zeker vista, is een questie van de cd er in doen en de stappen volgen. Hij vraagt een aantal simpele dingen(waar wil je hem hebben, welk land, tijd, etc).

Onboard geluid is gewoon wel goed. Je moet erg goeie boxen hebben wil je het verschil horen. De GPU is niet erg snel. Daar zul je er dus een extra voor moeten in zetten, een betere. Denk aan een HD4850/HD4870.

Edit: Trouwens, je moet toch ergens beginnen? Iedereen heeft het eerste systeem wat ie in elkaar heeft gezet :P.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Nadat ik eerder van plan was om een systeempje aan te schaffen met Kuma cpu en een GTS 250 toch nog maar ff gewacht op de wat nieuwere generaties cpu's en grafische kaarten en voldoende beschikbaarheid daarvan.

Nu zijn m'n eisen niet zo zwaar en blijf ik voorlopig nog met XP draaien, maar wat belangrijk voor me is dat er nog voldoende upgrade mogelijkheden zijn in de toekomst.
Als basis kies ik dan ook liever voor een zeer uitgebreid moederbord.

CPU: AMD Athlon II X2 240 / 2.8 GHz
MOBO: MSI 790FX-GD70
GRAKA:XFX Radeon HD 4770 (keuze is hierop gevallen omdat de koeler de lucht uit de kast blaast)
HDD: 2x Western Digital 640GB sata2 green (heb ik al)

Geheugen twijfel ik nog over....eerst 2x1 GB of direct maar 2X 2GB en dan maar die ongebruikte 1gb onder XP voor lief nemen.

Wat ik me ook afvraag is of de cpu/gpu verhouding goed is....

Voeding en overige onderdelen als kast, dvd enz..heb ik voldoende liggen.

https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De CPU/GPU verhouding is wel redelijk. Ik zou gewoon lekker 4GB er in proppen, dat je dan wat mist is niet zo erg. Voor de prijs hoef je het niet echt te doen. Ik vind dat je veel te veel geld in het moederbord stopt. Neem een 790X en geen FX en neem een Phenom X3 er voor.

pricewatch: Gigabyte GA-MA790XT-UD4P

Huppa, 50 euro goedkoper en is een goed en uitgebreid bord.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2009 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Niet online
Mmmm.....ik neem toch liever het msi bordje.....dan maar 50 euro duurder.
Als ik kijk naar de uitbreidingsmogelijkheden is het me dat waard.

De Phenom hoeft niet voor mij...liever de wat energie zuinigere Athlon II of het zou deze moeten zijn :AMD Phenom II X3 705e / 2.5 GHz...maar die heeft toch weer iets minder rekenkracht per core als ik eens een spelletje speel. (BF2/AIX mod))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klunssmurf schreef op zondag 26 juli 2009 @ 17:27:
Mmmm.....ik neem toch liever het msi bordje.....dan maar 50 euro duurder.
Als ik kijk naar de uitbreidingsmogelijkheden is het me dat waard.
O? Wat ga je er allemaal op zetten dan? Leuk dat je het hebt als je het niet gebruikt. Serieus, wat ga je doen met 4 slots voor videokaarten? Wat heeft dat gigabyte bord niet wat dat msi bord wel heeft wat je ook gaat gebruiken.
De Phenom hoeft niet voor mij...liever de wat energie zuinigere Athlon II of het zou deze moeten zijn :AMD Phenom II X3 705e / 2.5 GHz...maar die heeft toch weer iets minder rekenkracht per core als ik eens een spelletje speel. (BF2/AIX mod))
Sja, qua idle verbruik zit er niet zo veel verschil in hoor. Ik zou voor meer power gaan, zeker als je echt zon overdreven duur moederbord neemt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2009 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Niet online
Doe mij maar die extra sloten, al is het om er in de toekomst een extra raid controller in te kunnen plaatsen en evt. te kunnen upgraden naar een extra gpu voor physx of cuda....
En ja, dit soort upgrades doe ik dus als het nodig is..en als ik dan net dat mindere bordje neem heb ik die mogelijkheid dus misschien niet meer.

Ik had juist gelezen in wat reviews dat de Athlon II core op gelijke snelheid zonder die L3 cache vaak sneller met games is dan een gelijk geklokte cpu met L3 cache?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan bij dat andere bord ook gewoon. Het is en blijft zonde geld voor iets wat je niet gaat gebruiken en wat dat andere bord ook gewoon kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Niet online
Ik zal ze eens naast elkaar gaan vergelijken en dan m'n keuze gaan maken.....

Thanks anyway ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ik zou zelfs niet snel een athon x2 met een AM3-moederbord combineren.
Bij een Athlon X2 hoort een moederbord van max 60 euro. Vind ik hoor... (dus am2 met ddr2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Niet online
Quacka schreef op zondag 26 juli 2009 @ 19:28:
Ik zou zelfs niet snel een athon x2 met een AM3-moederbord combineren.
Bij een Athlon X2 hoort een moederbord van max 60 euro. Vind ik hoor... (dus am2 met ddr2)
Ik heb het over een Athlon II....dat is een AM3 cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet wat ie bedoelt. Hij bedoeld dat verhoudingsgewijs een duur moederbord neemt met een goedkope CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Klunssmurf schreef op zondag 26 juli 2009 @ 20:00:
[...]

Ik heb het over een Athlon II....dat is een AM3 cpu.
Ja. Maar die kan ook op een AM2-moederbord.
Ik vind dat je dat soort processors moet nemen omdat je een laag budget hebt. Niet omdat je denkt dat deze zuiniger is.
Een processor die minder zwaar hoeft te werken verbruikt minder energie.

De x3 720 is volgens mij een 95W-processor. En de Athon II een 65W.
Bij AMD is dit het maximum (als de processor niet overklokt wordt). Een 95W-processor die niet volledig belast wordt zal dus minder energie gaan verbruiken. Een betere processor kan dezelfde taken in minder tijd doen. Daarna schakelt de processor weer naar idle. Hoe langer de processor idle kan draaien, hoe minder het energieverbruik. Staar je dus niet blind op de TDP.

En op het moment dat jij het eerder aangereikte moederbord kiest, dan heb je alles wat je maar nodig hebt, maar je hebt wel geld voor een stuk betere processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Niet online
Mijn budget is niet laag, ik wil gewoon geen energie vretend monster maar wel nog acceptabele prestaties.
Het nut van triple en quad core vind ik zowieso discutabel.
Ik maak geen gebruik van SSD's op het geplande systeem en een 3e of 4e core staat dan 99% van de tijd niets te doen.

Wat ik verder nog opmaakte uit diverse bios updates is dat als je een Athlon II in een AM2+ bordje zet, je maar maximaal ddr2-800 snelheden kan aansturen en dat cool & quiet niet 100% werkt.

Een AM2+ moederbord vind ik niet echt toekomst gericht...

En dat ik verhoudingsgewijs een duur moederbord neem vergeleken met m'n cpu, dat klopt.
Maar daar heb ik tot nu toe nog nooit spijt van gehad....het heeft me alleen maar voordelen gebracht.

Mocht ik besluiten om over een jaar wel een quadcore-monster in te bouwen dan is het verhoudingsgewijs opeens een heel erg goede deal.....een AM2+ zou ik dan waarschijnlijk niet veel meer aan hebben.

Het wordt dus in ieder geval een AM3 mobo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Klunssmurf schreef op zondag 26 juli 2009 @ 22:33:
Mijn budget is niet laag, ik wil gewoon geen energie vretend monster maar wel nog acceptabele prestaties.
Het nut van triple en quad core vind ik zowieso discutabel.
Jij kiest een moederbord omdat je voldoende toegerust wilt zijn voor de toekomst.
Je kiest alleen een uitgeklede processor, welke in de toekomst weer vervangen moet worden.
Waarom?
Kies dan voor een Phenom II 550.
Ik maak geen gebruik van SSD's op het geplande systeem en een 3e of 4e core staat dan 99% van de tijd niets te doen.
SSD is juist heel zuinig.
Wat ik verder nog opmaakte uit diverse bios updates is dat als je een Athlon II in een AM2+ bordje zet, je maar maximaal ddr2-800 snelheden kan aansturen.
Ik weet niet helemaal hoe dit bij de Athlon II is. Maar volgens mij is het zo dat je 2 strips geheugen op 1066 kan draaien en bij 4 wordt het nog max 800. Dat is trouwens bij een am2+-processor hetzelfde.
Een AM2+ moederbord vind ik niet echt toekomst gericht...
Vind ik ook niet.
Maar ja kan beter een am2-moederbord met een toekomstgerichte processor nemen, dan een super de luxe am3-moederbord met de simpelste processor die er maar voor dit socket te krijgen is. |:(
En dat ik verhoudingsgewijs een duur moederbord neem vergeleken met m'n cpu, dat klopt.
Maar daar heb ik tot nu toe nog nooit spijt van gehad....het heeft me alleen maar voordelen gebracht.
Waarmee dan?
En als nu de betere processors opeens 3x zo duur zijn, dan kan ik het me voorstellen. Maar bij AMD loopt de prijs heel gelijkmatig op.

Maar goed... Jij doet dus helemaal niets op je pc? Waarom heb je dan een nieuwe pc nodig? Kladblok is dan toch genoeg? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Niet online
Zwaarste game die ik speel op dit moment...BF2 met AIX.
Als de simpelste cpu voor Am3 in verhouding is met de grafische kaart zie ik geen probleem.
Omdat ik me niet blindstaar op een XXXX-core met 3+GHz betekent het nog niet dat een 2,8GHz dualcore van de laatste generatie een langzame cpu is voor een multimedia pc....

Dat SSD's zuinig zijn is een feit ja :P

Edit:
De phenom II 550 is niet per defenitie beter dan een Athlon II...soms heb je meer voordeel aan een grotere L2 cache i.p.v. een grote L3 cache. dan ga ik dus eerder voor de Athlon II 250 die met games weer sneller is.

[ Voor 23% gewijzigd door Klunssmurf op 26-07-2009 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Je staart je blind op de ghz'en?
De phenom II heeft ook nog L3 Cache, wat bij de Athlon II wegbezuinigd is.

Maar buiten BF2 doe je niets op je pc?

Je download niets? (dus ook geen grote rar-bestanden uitpakken)
Je doet niet aan videobewerken?
Je gaat ook geen andere spellen proberen?

In dat geval kan ik me voorstellen dat je voor een Phenom II 550 gaat, maar ik kan werkelijk niet begrijpen waarom je voor een Athlon II gaat...

En wat heeft dat moederbord nu wat het goedkopere moederbord niet heeft?
En als je nu al een HD4770 en Athlon II genoeg vind. Denk je dan dat je in de toekomst een crossfire-opstelling met 4 videokaarten gaat draaien? Ik denk het namelijk niet....
Twee videokaarten kan ik niet uitsluiten, maar 4 eigenlijk wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Quacka schreef op zondag 26 juli 2009 @ 23:20:

In dat geval kan ik me voorstellen dat je voor een Phenom II 550 gaat, maar ik kan werkelijk niet begrijpen waarom je voor een Athlon II gaat...
Waarom je niet voor een Phenom II X2 550 moet gaan is vrij duidelijk lijkt mij de prijs....
Veel te hoog, dan heb je ook al een X3 710.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
-The_Mask- schreef op zondag 26 juli 2009 @ 23:22:
[...]

Waarom je niet voor een Phenom II X2 550 moet gaan is vrij duidelijk lijkt mij de prijs....
Veel te hoog, dan heb je ook al een X3 710.
ja, das waar.
Al is de 550 een black edition, dus beter te overklokken. Alleen iemand die energieverbruik belangrijk vind, die gaat dat toch niet doen. 8)
Klunssmurf schreef op zondag 26 juli 2009 @ 23:07:
De phenom II 550 is niet per defenitie beter dan een Athlon II...soms heb je meer voordeel aan een grotere L2 cache i.p.v. een grote L3 cache. dan ga ik dus eerder voor de Athlon II 250 die met games weer sneller is.
http://www.xbitlabs.com/a...athlon-ii-x2_9.html#sect0
|:( |:( |:(

[ Voor 45% gewijzigd door Quacka op 26-07-2009 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Niet online
Sorry..no offence...maar ik staar me niet blind op de cpu...ik kijk eerder naar de langzaamste onderdelen.

Waar ik dus naar kijk zijn de upgrade mogelijkheden...

In het door mij genoemde moederbord kan ik in de toekomst nog het volgende doen...

Zonder problemen een kaart toevoegen voor Cuda en als het moet ook nog een dikke raid controller er in hangen.

Daarom dus liever een paar extra grote pci-e sloten.

@ Quacka...las die review ook...net, kreeg de link al toegestuurd.
Eerder had ik een review gelezen waarin de Athlon II er met games weer beter uitkwam....sometimes things are confusing 8)7

Btw...de Athlon II die ik bedoelde is de 45W versie en niet de 65W.

En m'n upgrade tik...zie m'n sig...een systeem kan bij mij zeer lang meegaan, zolang het doet wat het moet doen.
Helaas loop ik dus nu tegen de grenzen van m'n hardware (rekenkracht) aan wat games betreft.

PCI-X controllers van de overige systemen zullen met de tijd vervangen worden door PCI-E en die verhuizen dan met de oude HDD's naar het nieuwe systeem.

[ Voor 44% gewijzigd door Klunssmurf op 27-07-2009 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik van plan dit systeem aan te schaffen maar nu heb ik 2 vraagjes.
Als ik op salland automatisering kijk zegt hij dat het moederbord een AM2 socket heeft terwijl de processor ook als een AM2 socket gelabelled staat.
En kan ik eventueel een kaart zoals de GeForce 250 met een 460Watt voeding?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 18:10:
Ik van plan dit systeem aan te schaffen maar nu heb ik 2 vraagjes.
Systeem in de TS? Die is al verouderd hoor. ;) En ik kan mij niet voorstellen dat je precies alle onderdelen nodig hebt.
Als ik op salland automatisering kijk zegt hij dat het moederbord een AM2 socket heeft terwijl de processor ook als een AM2 socket gelabelled staat.
Dus? :)
En kan ik eventueel een kaart zoals de GeForce 250 met een 460Watt voeding?
Ligt eraan om welke voeding het gaat en waarom zou je een GeForce 250 nemen? Slechte prijs/prestatie. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 01-08-2009 18:14 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oops mijn fout. Ik bedoelde dat hij zegt dat het moederbord een AM2 socket heeft terwijl hij zegt dat de processor een AM3 socket heeft :P

Maar welke videokaart zou ik er dan het best op kunnen zetten? Ik draai nogal hoge resolutie (1920x1200) en ik wil ook niet weer te veel uitgeven. Ik heb liever alles stapje lelijker dan lagere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AM3 is backwardscompatible met AM2. Dus hij kan er gewoon in hoor :).

HD4870/HD4890.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 18:32:
oops mijn fout. Ik bedoelde dat hij zegt dat het moederbord een AM2 socket heeft terwijl hij zegt dat de processor een AM3 socket heeft :P
Dus? :)

Maargoed, AM3 processors passen in een AM2 socket. Zonder hamer that is.

Pakt de hamer en geeft Reinman een mep :+

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 01-08-2009 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 18:32:
Maar welke videokaart zou ik er dan het best op kunnen zetten? Ik draai nogal hoge resolutie (1920x1200) en ik wil ook niet weer te veel uitgeven. Ik heb liever alles stapje lelijker dan lagere resolutie.
Wat zoek je eigenlijk een gamesysteem of een multimedia systeem?
En kom zelf eerst eens met een idee van welke onderdelen je allemaal nodig hebt, als je die in een mooi winkelmandje plaatst in hier plaatst is er vast wel iemand die nog een verbetering ziet of niet dus. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 18:39:
[...]

Wat zoek je eigenlijk een gamesysteem of een multimedia systeem?
half om half.

Maar ik bedoelde eigenlijk om de BGG juli te volgen en alleen de videokaart aan te passen.
Ik ben vreselijk nieuw hier, dus snap niet hoe je zo'n mooie winkelmand moet maken.
Processor AMD Phenom II X3 720 Black Edition
Moederbord ASRock A780GXH/128M
Geheugen Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G
videokaart HD4870

dit zou wel moeten lukken met elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
En ga je ook overklokken? Of probleren de 4de core te unlocken van de de Phenom II X3? :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kloot liever niet echt met hardware, ben niet echt handig :S
Ik denk dat overklokken wel te doen moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 19:05:
ik kloot liever niet echt met hardware, ben niet echt handig :S
Je weet dus niet waar ik het over heb als ik zeg de 4de core unlocken? :p
Ik denk dat overklokken wel te doen moet zijn?
Zo te horen is een BE CPU wel handig voor jouw. ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 106,50€ 106,50
1Asrock A780GXH/128M€ 58,95€ 58,95
1Asus My Cinema P7131 Hybrid SE€ 34,88€ 34,88
1Cooler Master Hyper TX3€ 12,85€ 12,85
1Cooler Master Sileo 500 Zwart€ 59,90€ 59,90
1Corsair CX400W€ 39,-€ 39,-
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 41,95€ 41,95
1LG GGC-H20L€ 91,56€ 91,56
1LG W2261V-PF€ 157,98€ 157,98
1Microsoft Wireless Optical Desktop 1000€ 23,80€ 23,80
1Sapphire VAPOR-X HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E€ 139,90€ 139,90
1Sweex Nightvision Hi-Res 1.3M Chatcam€ 14,36€ 14,36
ImporterenTotaal€ 931,48

Moederbord genomen om de 4 de core te unlocken en CPU omdat het een BE is en dus iets simpeler om over te klokken.

Voor de rest heb je een blu-ray speler, tv-kaart, headset en speakers, cardreader en webcam nodig?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er zo wel mooi uit, net vriend gesproken die wel weet hoe hij de 4e core kan unlocken en hoe je moet overklokken. Hartstikke bedankt voor al de hulp, ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 19:28:
Ziet er zo wel mooi uit, net vriend gesproken die wel weet hoe hij de 4e core kan unlocken en hoe je moet overklokken. Hartstikke bedankt voor al de hulp, ziet er goed uit!
Maar?
Voor de rest heb je een blu-ray speler, tv-kaart, headset en speakers, cardreader en webcam nodig?
;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh nee :P
Heb ik allemaal nog (behalve blu-ray speler en tv kaart, vind ik niet echt nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dan gaan we al heel wat meer richting game PC. ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 106,50€ 106,50
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 41,95€ 41,95
1Microsoft Wireless Optical Desktop 1000€ 23,80€ 23,80
1Sapphire VAPOR-X HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E€ 139,90€ 139,90
ImporterenTotaal€ 719,83

Voor de rest nog iets wat je niet hoeft of wat juist nog mist?

Is bijvoorbeeld een stille PC van belang?
Zo ja altijd stil of mag die wel wat geluid maken onder games omdat de speakers er toch wel boven uit komen. ;)
Voor de rest wil je graag een mooie kast in de zin van veel verlichte fans en zo of een strakke en is een modulaire voeding van belang?

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 01-08-2009 20:10 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was inderdaad ook van plan om dit systeem te bestellen alleen zonder een paar randapparaten waarmee ik onderstaande overhoud:
Processor AMD Phenom II X3 720 Black Edition
Moederbord ASRock A780GXH/128M
Geheugen Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G
Harde schijf Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB
Videokaart Club3D HD 4770 512MB GDDR5
Monitor LG W2261V-PF
Kaartlezer Sweex CR005V2 internal card reader all-in-1 USB 2.0 black
Luidsprekers Creative Inspire T3100 (2.1, 2x 6W, 17W)
Headset Creative Fatal1ty Gaming Headset
Behuizing Cooler Master Sileo 500 Zwart
Voeding Corsair CX400W

Ik weet niet hoe ik zo'n boodschappenlijstje moet maken dus doe ik het maar even zo. Nu heb ik alleen een paar vraagjes.
Ten eerste: heb nog een kast staat met voeding. Nu wil ik weten of ik die kan gebruiken. Het probleem is, volgens mij is die nog van voor de oorlog, want als ik goed heb gekeken zit er een 120 W voeding in... 8)7 Die is dus niet bruikbaar, maar vroeg me af of de kast wel goed was. Kan voor zover ik weet niet meer vertellen dan dat er Aragorn opstaat :9 Kan nog wel vertellen wat het debiteurnummer is, maar denk niet dat je daar wat aan hebt! (Ben me er ook wel van bewust dat het misschien veel gemakkelijker is om een nieuwe kast met voeding te komen, maar wil het eerst zo proberen)
Ten tweede, ja dat bestellen. Is het gewoon alles wat je wilt in je winkelmandje stoppen en dan gewoon de eerste de beste leverancier aanklikken die het goedkoopst is :P ?
En ten derde, met al die links die op de site staan voor hulp met zelf bouwen van je pc moet het lukken om het zelf ook te doen? Of kan ik nog tegen grote problemen aanlopen? Wil namelijk wel graag mijn pc zelf in elkaar zetten.

Alvast bedankt
MVG,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aragorn? Is die niet van lord of the rings? Maar sja, ik zou lekker die sileo nemen. Die is namelijk heerlijk stil. De HD4770 is nog steeds slecht te verkrijgen. Ik zou daarvoor dus ook een HD4850 of HD4870 nemen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Lijkt mij niet dat je gaat overklokken of wel?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 710€ 87,88€ 87,88
1be quiet! Pure Power 350W€ 33,65€ 33,65
1Cooler Master Elite 331 Zwart€ 28,70€ 28,70
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 42,70€ 42,70
1Labtec Pulse 285 (2.1, 2x 1W, 4W)€ 11,95€ 11,95
ImporterenTotaal€ 585,36

Zo zijn er wat kosten bespaart, cardreader er wel uitgehaald trouwens want dan is de PC bij wat meer winkels leverbaar. ;)

[ Voor 146% gewijzigd door -The_Mask- op 03-08-2009 20:59 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat dacht ik ook...Ken aragorn verder ook nergens van!
Toch moet mij maar eens worden geleerd hoe jij zo'n lijstje maakt, haha. Lijkt mij inderdaad niet dat ik ga overklokken nee. Dus het enige verschil tussen deze processor en die andere is die Black Edition? Dus die makkelijkere overklok-mogelijkheid? Daardoor kon ook een andere voeding worden gekozen neem ik aan? Alleen leek me niet dat daardoor ook de boxen anders moesten worden :P
Had er ook nog graag die headset bijgehad..
In ieder geval, alvast bedankt!(Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in je winkelmandje van tweakers.net, dan op rml genereren en dan dat copy pasten.

Hij heeft ook een slechtere kast gekozen. Geen blu-ray. Ik weet niet of je blu-ray wil.

#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G€ 49,85€ 49,85
1LG GGC-H20L€ 91,56€ 91,56
ImporterenTotaal€ 785,52

Dit is zo een lekker stil systeem. Kan nog stiller hoor als je dat wenst :).

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:09:
Alleen leek me niet dat daardoor ook de boxen anders moesten worden :P
Nee maar dacht dat het wat goedkoper moest. :P

En aangezien ik denk dat je ermee gaat gamen (want anders is zo'n videokaart ook aardig overdreven) wat meer in de videokaart geïnvesteerd. :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus EAH4870/HTDI/1GD5€ 132,20€ 132,20
ImporterenTotaal€ 690,41

[ Voor 88% gewijzigd door -The_Mask- op 03-08-2009 21:25 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, wilde idd geen blu-ray. Heb hier thuis nog een dvd-brander liggen. Hoef verder nog geen blu-ray's te branden.
Het ging mij niet op dat het goedkoper moest, maar ging erom of het ook anders kon! :P
De herrie maakt mij trouwens ook niet uit hoor, zet anders de muziek wel wat harder! :9 Maar wat moet het nou worden? Nu zit er weer een koeler bij, die andere kast en die andere voeding. Mij boeit het gewoon echt helemaal niks wat voor kast het is en wat voor voeding, als hij het maar gewoon goed doet! Verder klopte het lijstje van Reinman wel aardig dacht ik zo! Alleen zou nog steeds die card-reader wel willen.. Had trouwens zonder dat ik die card-reader zou bestellen opeens meer leveranciers had, volgens mij was die cool-prices nog gewoon de beste.

PS: wil er idd ook wel wat mee gaan gamen. Vroeg me net af waar nu precies de bottleneck zat? Wat moet ik upgraden als ik een betere pc wil voor later?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2009 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blu-ray lezer er uit, cardreader er in.

#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G€ 49,85€ 49,85
ImporterenTotaal€ 700,81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was het eigenlijk ook wel eens met die andere videokaart. Speel namelijk ook wel graag een spelletje, en het liefst de wat nieuwere. Vraag me alleen nog steeds af welke voeding en kast en moet worden :P ? Die koeler is ook nodig opeens? Had al gezegd dat de kast mij niks uitmaakt en de voeding ook niet, als hij maar gewoon goed loopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja, waarom voor een straaljager gaan als het ook lekker stil kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:45:
Sja, waarom voor een straaljager gaan als het ook lekker stil kan. :)
Omdat stilte vaak geld kost?

En daarom lijkt mij dit het meest geschikte systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 690,41

Is trouwens aardig stil hoor alleen tijdens gamen zul je de fan van de videokaart gaan horen. ;)

[ Voor 89% gewijzigd door -The_Mask- op 03-08-2009 21:51 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja, de sileo word een stuk beter gereviewd. Komt met 2x een stille fan en is bekleed met geluidswerende matten. Al met al een betere kast dus. Gezien kasten lang mee gaan is een klein beetje investeren in een kast die wel langer mee kan helemaal geen slecht idee. Ander kan ie net zo goed Aragorn hergebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat aan elk voordeel ook zo zijn nadeel zit. Aan die fluister-pc hangt natuurlijk ook een prijskaartje, en dat prijskaartje interesseerd mij meer dan het geluid. Keuzes maken hè!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt wel mee hoor. Zeker die kast helpt al een boel met de matten en 2 stille fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap best wat je bedoelt, maar ik vind het denk ik niet zo belangrijk om een stille pc te hebben als jij. Al moet ik wel zeggen dat ik vanaf hier niet het verschil horen tussen die 2 kasten. Ik had eerst ook een pc die soms bijna opsteeg zoveel lawaai dat-ie maakte, maar had daar verder geen last van. Dat was trouwens ook alleen maar bij het opstarten. Tsja, ik weet natuurlijk nog niet of die goedkopere kast echt veel lawaai gaat maken, maar volgens mij zit ik daar gewoon niet zo mee. Jij denkt er gewoon adners over. Iemand anders zal vast wel weer een betere geluidsset willen en weer een ander wil een beter beeldscherm. Ieder heeft zo zijn voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 690,41
Klinkt goed! Deze komt denk ik het beste in de buurt van wat ik wil :)
Bedankt voor alle hulp iedereen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:21
Ik heb ook maar eens even een systeempje samengesteld.De bedoeling is dat er 2 van worden besteld en de prijs (voor de pc's samen) zo rond de 1200-1300 euro ligt.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 106,90€ 106,90
1Asrock A780GXH/128M€ 58,24€ 58,24
1Cooler Master Elite 334 Zwart€ 28,70€ 28,70
1Cooler Master Real Power M520€ 64,50€ 64,50
1Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G€ 49,90€ 49,90
1MSI R4870-T2D512€ 114,45€ 114,45
1Western Digital Caviar SE16 WD3200AAKS, 320GB€ 37,61€ 37,61
ImporterenTotaal€ 460,30

De onderdelen heb ik uitgekozen in de azerty shop omdat ik ze daar waarschijnlijk zal bestellen. Ze kosten hier €487,63. Het is de bedoeling dat het gamebakkies worden en natuurlijk wat overgeclocked moeten kunnen worden (vandaar de BE).

Tips welkom.

En iemand enig idee voor een goed scherm rond de 130-140 euro per stuk (liefst ook verkrijgbaar bij azerty, grootte 22-24 inch <- over die acers is niet zo heel veel aan reviews te vinden)? Die LG uit de BBG is net te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
cpt.skydiver schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 15:10:
Het is de bedoeling dat het gamebakkies worden en natuurlijk wat overgeclocked moeten kunnen worden (vandaar de BE).
Je zet het er neer als of dat niet kan met een niet BE. ;)
Je wilt ook proberen om de vierde core te unlocken?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
Jup vierde core unlocken ga ik ook proberen. Kan toch met die mobo?
En ik weet dat je ook kan OC'en zonder BE maar ik ben nou niet bepaald een overclockwonder. Heb nu al bijna 3 jaar een laptop :P (heethoofdje!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
:Y

Zou trouwens wel een andere koeler nemen dan de boxed koeler van AMD., Coolermaster TX3 bijvoorbeeld.
Een HD4870 met 1GB is ook te overwegen trouwens, maar dat gaat nogal aan het beeldscherm liggen als de 1GB nuttig is.

Waarom trouwens beslist bij Azerty bestellen, als je gewoon de goedkoopste winkel neemt heb je meer keus en kan ik ook nog met wat ideetjes komen. ;)

[ Voor 58% gewijzigd door -The_Mask- op 06-08-2009 15:40 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
Andere winkel is ook goed maar als ik op tweakers wat samenstel zijn er altijd maar een beperkt aantal winkels die alle onderdelen hebben.

Zoals ik al zei moet de totaalprijs per PC+monitor op max 650 euro uitkomen dus als ik een 4870 1GB neem zal ik waarschijnlijk in moeten boeten op het scherm (en andersom).

Een andere koeler haal ik er waarschijnlijk later nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Mijn idee:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 106,90€ 106,90
1Asrock A780GXH/128M€ 58,24€ 58,24
1Asus EAH4870/HTDI/1GD5€ 133,50€ 133,50
1Corsair HX450W€ 59,-€ 59,-
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 45,01€ 45,01
1Samsung EcoGreen F2 HD502HI, 500GB€ 42,-€ 42,-
ImporterenTotaal€ 644,18

650 euro bij Coolprices over de 700 euro bij Azerty. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 25remko
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-12-2021
Voor mijn ouders moet ik een systeempje samenstellen. Na heel veel topics op het forum te hebben doorgelezen, kwam ik op de volgende configuratie.

Het grafisch meest zware spel zal waarschijnlijk patience zijn, dus een goede videokaart hoeft er niet in. Ik wilde eigenlijk volstaan met 1 op het moederbord. Is dit verstandig? Waar de PC wel voor gebruikt gaat worden is foto en video bewerking. Het budget is ca. 750,-. Bij deze configuratie moet ook nog een toetsenbordje/muis en cdrom.

Het leek me dan ook beter om iets meer geld in processor te steken, dan in videokaart.
Graag jullie reactie.

Verder zit ik nog met het volgende.
Is het voordeel van een 790 moederbord groot tov de 780?
Dit geheugen of toch 1333?
Is de voeding voldoende, ook als er later nog gekozen wordt voor een videokaart?

Alvast bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 164,90€ 164,90
1Asrock M3A780GXH/128M€ 73,34€ 73,34
1Cooler Master CM 690 Zwart€ 59,95€ 59,95
1Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G€ 49,90€ 49,90
1Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB€ 78,-€ 78,-
ImporterenTotaal€ 623,07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
25remko schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 08:26:
Voor mijn ouders moet ik een systeempje samenstellen. Na heel veel topics op het forum te hebben doorgelezen, kwam ik op de volgende configuratie.
Er stond nergens dat DDR2 niet in een moederbord past met DDR3 sloten? :P
Het grafisch meest zware spel zal waarschijnlijk patience zijn, dus een goede videokaart hoeft er niet in. Ik wilde eigenlijk volstaan met 1 op het moederbord. Is dit verstandig?
Lijkt mij wel aangezien je daar de meeste nieuwe games zelf nog mee kunt spelen, al moeten de details dat wel op het laagst.
Het leek me dan ook beter om iets meer geld in processor te steken, dan in videokaart.
Graag jullie reactie.
Dat lijkt mij ook. :)
Verder zit ik nog met het volgende.
Is het voordeel van een 790 moederbord groot tov de 780?
Voor jouw ouders niet lijkt mij.
Dit geheugen of toch 1333?
Dit geheugen gaat niet, werken en sneller geheugen ga je ook niet merken, meer dan weer wel.
Is de voeding voldoende, ook als er later nog gekozen wordt voor een videokaart?
Waarvoor zou die videokaart dan voor dienen en wat van videokaart wordt het dan?

Dacht zelf hieraan:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 945€ 148,50€ 148,50
1Asus M4A78-EM€ 60,12€ 60,12
1be quiet! Pure Power 300W€ 29,35€ 29,35
2Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 45,01€ 90,02
1Logitech Value Keyboard€ 6,99€ 6,99
1Logitech Value Optical Mouse€ 5,25€ 5,25
1Samsung SH-S223B€ 17,50€ 17,50
1Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB€ 78,-€ 78,-
ImporterenTotaal€ 622,41

[ Voor 105% gewijzigd door -The_Mask- op 08-08-2009 09:53 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 25remko
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-12-2021
Dank je voor je opmerkingen. Ben alweer een stukje verder zo.

Met dat moederbord/geheugen was ik even te snel met moederbordkeuze idd.

Is de combinatie Asrock A780GXH/128M met dit geheugen en processor dan goed, of raad je aan om dit ddr3 geheugen te nemen: Kingston HyperX KHX8500S3ULK2/4GX.\ of wellicht een andere?
Bij het high end gamesysteem zie ik bv ook weer ddr2 staan.

Belangrijk is dat het gewoon stabiel draait. Neig zelf meer naar ddr2 geheugen, daar heb ik nog enige ervaring mee. ddr 3 totaal nog niet mee bekend.

Eventuele videokaart een 4850 oid. van ca 100 euro. Maar gegamed wordt er toch niet. Dus lijkt me idd overbodig. Maar dan nog blijft 400w voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
25remko schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 10:10:
Belangrijk is dat het gewoon stabiel draait. Neig zelf meer naar ddr2 geheugen, daar heb ik nog enige ervaring mee. ddr 3 totaal nog niet mee bekend.
Merkbaar verschil zit er toch niet in DDR3 en DDR2, dus gewoon goedkoop DDR2 nemen en dan bijvoorbeeld 8GB kan soms wel handig zijn. :)
Eventuele videokaart een 4850 oid. van ca 100 euro. Maar gegamed wordt er toch niet. Dus lijkt me idd overbodig. Maar dan nog blijft 400w voldoende?
Die voeding kan idd een HD4850 aan, maar dat is een erg snelle videokaart voor gamen en aangezien dat er niet mee wordt gedaan lijkt het mij ook erg overkill om er zelf maar aan te denken. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 2 3 Laatste