![]() Na de EL-Contest van juni is hier dan de EL-Contest Juli ![]() Klinkt goed, hoe doe ik mee? ![]() ![]() - Elke maand mag je 1x meedoen, that's it. Als je meerdere ideeën hebt moet je er één kiezen. - Er moet iets nieuws gemaakt worden, er mogen geen oude projecten ingestuurd worden. ![]() - [El-Contest / maand] in de titel. - De naam van je project. - Welke onderdelen / software er gebruikt is bij het bouwen. (Je hoeft niet alles open te geven, maar je moet wel duidelijk maken hoe het werkt). - Beeldmateriaal van je creatie, screenshots, plaatjes, filmpjes, hoe meer hoe beter. - Indien er materiaal (code, schema's) geleend is, een duidelijke bronvermelding waar dit teruggevonden kan worden. ![]() Hoe kan je winnen? Meedoen is genoeg om mee te dingen naar de 'prijs', het daadwerkelijk af hebben is leuk, maar niet verplicht. Het gaat er vooral om wie het leukste idee heeft en het beste uitgevoerd heeft (met nadruk erop dat beste niet per definitie het netste, duurste of uitgebreidste is) De winnaar mag de opdracht voor de volgende contest bepalen. ![]() Ok, I'm in, wanneer begint het. | ||
PC Add-on (Maak een toevoeging aan je PC) | ||
Extra uitleg en regels ![]() ![]() ![]() ![]() Voorbeelden zijn: I/O kaarten, 5.25" / 3.5" bay apparaten en USB devices. ![]() Wat is de planning? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Disclaimer Er staat hier niks op het spel, er zijn geen prijzen (behalve het bedenken van de volgende contest) dus houdt het allemaal een beetje sociaal. Er is een reden waarom er bijna geen regels zijn Met dank aan SA007 voor de knip- en plaktekst en Sebastus voor de EL-contest foto | ||
ik denk dat ik deze keer mee ga doen. weet nog niet op welke manier, eerst even checken wat we hier hebben liggen
elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url
voorlopig gevonden spullen: ftdi 232rl, aantal atmels's verschillende smaken, zeker 6F aan condensatoren, lc-displays, meer kleuren leds, gewone leds, 2 kleine motortjes, fets en nog veel meer.
eens brainstormen wat we er van gaan maken.
in het winamp com-control topic heb ik laatst iets leuks gepoost, misschien idee voor andere mensen
eens brainstormen wat we er van gaan maken.
in het winamp com-control topic heb ik laatst iets leuks gepoost, misschien idee voor andere mensen
elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url
Ik ben van plan een input device voor gaming te maken via voeten.
Er bestaan al wat commerciele initiatieven maar een open source variant bestaat denk ik nog niet.
Ik denk dat ik een AVR gebruik met software USB firmware (van obdev) zodat het apparaat als USB toetsenbord herkend wordt. Dan hoef je in games alleen nog maar de toetsen binden aan de keycodes die het apparaat stuurt naar de PC. Verder zit ik te denken aan een gyroscoop als sensor. Als je daar een soort van pedaal maakt kan je meerdere graden onderscheiden.
Er bestaan al wat commerciele initiatieven maar een open source variant bestaat denk ik nog niet.
Ik denk dat ik een AVR gebruik met software USB firmware (van obdev) zodat het apparaat als USB toetsenbord herkend wordt. Dan hoef je in games alleen nog maar de toetsen binden aan de keycodes die het apparaat stuurt naar de PC. Verder zit ik te denken aan een gyroscoop als sensor. Als je daar een soort van pedaal maakt kan je meerdere graden onderscheiden.
Ik had vroegah ooit es een hardwarematige os-selectieswitch op mijn PC zitten. Es kijken of ik die misschien op een wat mooiere manier kan herbouwen...
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
ik heb recentelijk een USB dacje 'ontwikkeld' (datasheet lezen is niet lastig) met de PCM2707 en PCM1793, denk dat ik hem nu ook (netter dan het prototype) ga bouwen
[ Voor 10% gewijzigd door powerflux op 01-07-2009 01:42 ]
if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.
Ik heb nog een at90usb waar ik nog nooit iets mee gedaan heb, misschien is dit een leuk excuus om die eens te gebruiken.
(jammer dat het eerste idee dat ik verzon waarschijnlijk niet mag van m'n eigen regels
)
(jammer dat het eerste idee dat ik verzon waarschijnlijk niet mag van m'n eigen regels

Lol @ "Sommigen vonden de looptijd van de vorige contest te kort. Daarom wordt de looptijd verlengd met ongeveer 3%."
Ik ben nu een waterniveaumeter aan het ontwikkelen en die hangt hier aan mijn pc en output zijn tekst naar de seriele poort, telt dat?
Ik ben nu een waterniveaumeter aan het ontwikkelen en die hangt hier aan mijn pc en output zijn tekst naar de seriele poort, telt dat?
Als je aan de regels voldoet (bv power leechen uit de rs232 control lijnen) dan mag dat in principe.
Maar het is niet de bedoeling om oude projecten in te sturen (waar je voor de start van de contest al tijd in hebt gestoken.)
Maar het is niet de bedoeling om oude projecten in te sturen (waar je voor de start van de contest al tijd in hebt gestoken.)
Heel lang geleden had elektuur een spelletje (vier op een rij dacht ik) dat speelde via een dongle op de seriële poort voor 'grafische' uitvoer. Het kon ook standalone spelen, met een 7 segments display voor de kolom waar men ingooide.
Been there, done that: ik heb es een 'losse' DB9-connector gemaakt waarmee je door het in je PC te drukken en een terminal-emulator op te starten, Tetris kon spelen. Leuk speelgoed, misschien moet ik es een USB-variant maken.
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Succes, daar kun je nauwelijks power uit trekkenAnthor schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:32:
bv power leechen uit de rs232 control lijnen
Pak dan USB of firewire (of eSata
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Als je het goed doet kan je er toch 12V op ongeveer 10mA uithalen.
Dat in combinatie met een geschikte regelaar kan je toch 5V 20mA trekken, en dat is zat voor een simpel zelfbouwprojectje lijkt me.
Heb al wel 's een rs232-uart gemaakt die zijn power uit de rs232 zelf haalt.
Dat in combinatie met een geschikte regelaar kan je toch 5V 20mA trekken, en dat is zat voor een simpel zelfbouwprojectje lijkt me.
Heb al wel 's een rs232-uart gemaakt die zijn power uit de rs232 zelf haalt.
Hoe zit het ondertussen met de animo voor deze contest?
Ik heb zelf een bordje gemaakt voor de at90usb162 waar ik het over had. Maar als ik er een inzending van wil maken, dan moet ik er nog veel tijd aan besteden.
Ik heb zelf een bordje gemaakt voor de at90usb162 waar ik het over had. Maar als ik er een inzending van wil maken, dan moet ik er nog veel tijd aan besteden.
bordje maken kan ik op zijn vroegst pas volgend weekend, ben een beetje afhankelijk van andere mensen daarvoor.
Even een reminder, vandaag is de laatste dag om een topic te openen.
Pagina: 1