i7/DDR3-Systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views

• ObAt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-12-2025

ObAt

Loading...

Topicstarter
Hallo,

Nadat wat sparen is het zover, ik wil overstappen op een i7 systeem. Ik heb veel Reviews gelezen over systemen maar ik wil voor de zekerheid dit vragen, het is toch veel geld :D.

Ikzelf dacht aan dit systeen:

Nieuwe Onderdelen:

Moederbord: Asus P6T Deluxe
Processor: Intel Core i7 920
RAM: OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK
Video Kaart: NVIDIA GTX260

Onderdelen die ik al heb:

CPU Koeler: Scythe Mugen 2 - SCMG-2000
Kast: Gigabyte Triton 180
Harde schijven: 3*Sata
DVD Drive: 1*Sata 2*IDE (Het maakt mij niets uit als ik de IDE drives niet meer kan aansluiten :D)

Onderdelen die vervangen worden:

Processor: Intel E8400
Moederbord: DG33FB
RAM: 4*KVR800 1GB

Dit zijn mijn vraagjes:

- Zijn er betere altarnatieven die in de zelfde prijsklasse vallen?
- Past alles m'n 'Gigabyte Triton 180 kast' of moet ik die ook vervangen?
- Is dit systeempje goed te overclocken?
- Red ik het met mijn Voeding van de 'Triton Kast' of moet ik de voeding ook vervangen (En als dat zo is, is de 'Cooler Master Real Power M700' een goede keuze voor dit systeem? Of moet ik hoger grijpen?)

Bedankt!

ObAt

[ Voor 4% gewijzigd door ObAt op 30-06-2009 17:18 . Reden: Foutjes :D ]

Mijn dagelijkse spamdosis is te lezen op http://twitter.com/#!/ObAtG

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Hoi ObAt,

zijn dergelijke dingen niet zelf uit te zoeken?

Pak de afmetingen van de kast erbij, een review of wat dan ook, vergelijk het met je mobo en klaar?

Je weet nooit of het een goede overclocker zal worden, dit ligt aan heel veel dingen, de een heeft meer geluk dan de ander.

Welke watt voeding komt er standaard bij? reviews zeggen dat er meerdere versies zijn.

ik ben bang dat een topic in dergelijk formaat zoiezo niet helemaal de bedoeling is,
lees http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1329999

eens door, of post in het BBG gamesysteem topic, daar kunnen ze je wellicht met andere vragen verder
helpen!

• ObAt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-12-2025

ObAt

Loading...

Topicstarter
Ok bedankt!

Bij mijn kast zit een 650 watt voeding.

ObAt

Mijn dagelijkse spamdosis is te lezen op http://twitter.com/#!/ObAtG

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.