Laadtijden langer

Pagina: 1
Acties:

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:57
Beste tweakers..

Het is inderdaad een beetje laat! Maar goed... het is een irritant 'probleem'

Sinds een aantal dagen is de laadtijd bij een aantal games een stuk langer geworden. Bij GTA IV is dit nog het ergste. Normaal gesproken had ik 3 of 4 plaatjes, kreeg ik mijn savegame naam een seconde of 2 te zien en zat ik in de game. Nu sinds een paar dagen laat hij 8 tot 10 plaatjes zien ofzo en daarna geeft hij de naam van de savegame en daar wacht mijn computer ook nog eens 20 a 30 seconden.
Dit vind ik niet echt normaal... Ook bij COD 4 zijn de laadtijden langer geworden. Dit is alleen niet super lang te noemen, maar het viel mij wel gewoon op.. Bij Crysis laadtijden iets langer, maar nog steeds wel redelijk snel voor mijn idee.

Recente updates die ik heb uitgevoerd:
- Bios update naar 1.7
- Catalyst update naar 9.6
- Gta IV update naar 1.0.4.0 ( verzamelupdate van de eerste 3 eigenlijk )
- Misschien nog iets vergeten, maar daar kom ik morgen wel op terug.

Nu defrag ik mijn computer eigenlijk elke week, soms wel eens iets vaker als ik niks te doen heb... Dit doe ik met het programma Defrag. Hierbij kan ik ook tevens instellen of hij alleen maar wilt defraggen of Optimaliseren of Diep Optimaliseren. Ik deed doorgaans altijd Diep Optimaliseren..

Wat ik tot nu toe heb gedaan:
- Simpele Defrag ( Smart Defrag )
- Optimaliseren ( Smart Defrag )
- Diep Optimaliseren ( Smart Defrag )
- CC Cleaner gedraait voor restanten en TEMP files etc.
- CC Cleaner voor het cleanen van register
- Reg Cleaner voor 2e register cleaner ( deze haalt meer weg )
- AMD Disk Utillizer ofzoiets van AMD.com
- Bij Eigenschappen van de hardeschijf het Onderste hokje aankruisen voor optimale prestaties.
- In de bios gekeken of ik nog iets bijzonders kon vinden, maar dat was niet het geval zover ik weet.
- Defrag gedaan met het ingebouwde windows programma
- Disk gechecked op fouten door windows zelf.. Eerst een korte, daarna een check van heel erg lang..

Ik ben een beetje ten einde raad. Ik irriteer me er gewoon aan... Voor bij GTA IV. Ik was er eerst heel snel in, en nu moet ik gewoon lang wachten.. Zelfs langer wachten dan dat ik met mijn ouder computer moest doen..
Heb jullie nog een idee?

Owja nog even dit:
Tijdens het Reg Cleaner programma, had ik het op Expert modus gezet. Hierin checked hij lang heel je register. Nu viel me op dat er veel dingen verwijderd konden worden met een geel schildje met uitroepteken. Ik weet niet zo goed of ik dat nou weg kan gooien of niet.... Daarnaast viel me nog op dat het programma gewoon 2 uur bezig was om door de folder: Software/WoW6432Node heen te gaan. Er waren namelijk heel veel submappen die allemaal hetzelfde heetten. Het lijkt een beetje een eindloze map te zijn met submappen namelijk.... Software/WoW6432Node/wow6432node/wow6432node..etc heel erg lang iig..

Mijn systeem specificaties staan in mijn signature,, in iedergeval in die link.. Ik zal het anders morgen nog even in deze post posten...

Alvast bedankt voor de eventuele suggesties..

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Verwijderd

Ik neem aan dat je gekeken hebt of je schijf toevallig niet in PIO-mode draait? En dat de write-back cache en zo aan staat?

Ik denk er trouwens eerder aan dat iets je disk-I/O vertraagd. Mss een setting in de virusscanner oid.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Je hebt wel veel tijd over, met defrag versnel je niks tot heel weinig, indien je dit nu 1x per half jaar doet is genoeg. Het is dus onzin om dit vaker te doen. Dan had je nu vaker kunnen spelen.(of meer tijd in beveiligen van je pc duwen want daar lees ik niks over).

Register schoonmaken kan helpen bij een vervuilde pc(jaren niet opnieuw geinstalleerd), maar beter is om eraf te blijven, snelheid winst 0,0, zeker indien pas geinstalleerd. En als je het doet hoop ik toch dat je eerst een backup van het register maakt, want indien dit fout gaat werkt je windows niet meer.

Virussen?
Wat start er op met booten van je pc?
Wat loopt er op de achtergrond?
Misschien nieuwe virusscanner die zwaarder is?
Spywarescanner op de achtergrond?
Snelheids test hardeschijf(deze was langzaam dacht je)?
Spel verwijderen, en map leegmaken, opnieuw installeren?
Door update spel is het langzamer geworden, heb je forum van spel gekeken?
Anders alles opnieuw installeren?

• Kuhr89
jan99999 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 06:11:
Je hebt wel veel tijd over, met defrag versnel je niks tot heel weinig, indien je dit nu 1x per half jaar doet is genoeg. Het is dus onzin om dit vaker te doen. Dan had je nu vaker kunnen spelen.(of meer tijd in beveiligen van je pc duwen want daar lees ik niks over).

Register schoonmaken kan helpen bij een vervuilde pc(jaren niet opnieuw geinstalleerd), maar beter is om eraf te blijven, snelheid winst 0,0, zeker indien pas geinstalleerd. En als je het doet hoop ik toch dat je eerst een backup van het register maakt, want indien dit fout gaat werkt je windows niet meer.

Virussen?
Wat start er op met booten van je pc?
Wat loopt er op de achtergrond?
Misschien nieuwe virusscanner die zwaarder is?
Spywarescanner op de achtergrond?
Snelheids test hardeschijf(deze was langzaam dacht je)?
Spel verwijderen, en map leegmaken, opnieuw installeren?
Door update spel is het langzamer geworden, heb je forum van spel gekeken?
Anders alles opnieuw installeren?
Mijn PC is gewoon goed beveiligd. Ik heb Symantic Anitvirus met antivirus dus en antispyware protection..
Oke ik wist niet dat je daar niet zoveel uit haalde...
Register schoonmaken deed ik heel dikwijls. Niet zo heel erg vaak, maar ik las op het forum van de game zelf dat iemand dit had gedaan en de laadtijden beter werden... Daarnaast deed ik inderdaad een backup van het register...

Antwoorden op je vragen:
- Geen Virussen
- Wat start er op de boot:
Windows Defender
Logitech gamepanel
Rivatuner
Googletoonbar
Ceative Volume panel
Symantec secutity technologie
Groovemonitor utility
Acrobat reader iets
CommonSDK van Roxio
Quicktime
Intunes Helper
Catalyst
Xfire
- Service die draaien
Hierin kan ik niet echt rare dingen ontdekken eigenlijk.
-Nieuwe virusscanner lijkt mij overbodig aangezien dit een goede is.
-Snelheidstest ( heb ik nog niet gedaan ) heb je een suggestie voor programma?
- Spel verwijderen heb ik al gedaan, leverde mij niks op..
- Ja ik heb alle fora af gezocht maar kon daar niks over vinden..
- Alles opnieuw installeren is niet echt een optie vind ik ;) Windows Vista 64 draait nu net 2maanden ofzo.
- Het enige wat ik kan proberen is even de oudere patch van GTA IV er weer op te zetten, kijken of het verschil maakt..

Al het cache gedeelte staat aan..

PS: Ik heb net HD-Tune 2.55 gedraait. Dit zijn de uitkomste.

Afbeeldingslocatie: http://img142.imageshack.us/img142/1986/hardeschijf.jpg

Hij geeft dus aan dat hij niet in PIO mode draait lijkt mij. Maar hij kan nog wel 1 stap hoger volgens het programma. Nu zal dat niet zoveel uitmaken qua prestaties lijkt mij...

Bij apparaatbeheer geeft hij ook aan dat hij in UDMA Ultra 6 mode draait.. Dus PIO-mode kan niet het probleem zijn..

[ Voor 13% gewijzigd door Kuhr89 op 30-06-2009 12:35 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wat zegt HD Tune bij Health ?? Verder ook effe de tool van Samsung op je HDD loslaten : F1 serie heeft nogal wat problemen helaas ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Kuhr89
Bij Health is alles gewoon goed. Dan ik heb wel de Quick scan gedaan. Ik zal even de normale erop los laten... Die samsung tool is voor Floppy. En die heb ik niet meer..

Hmmz ik had altijd begrepen dat de F1 serie juist een hele goede en snelle serie was. Dat kwam vaak uit bij reviews. Daarom had ik namelijk de hardeschijf gekocht..

[ Voor 33% gewijzigd door Kuhr89 op 30-06-2009 12:54 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

nero355 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 12:37:
Wat zegt HD Tune bij Health ?? Verder ook effe de tool van Samsung op je HDD loslaten : F1 serie heeft nogal wat problemen helaas ;)
De HD Tune resultaten zien er goed uit. Verder zijn de Samsung F1 hardeschijven prijs/prestatie redelijk hardeschijven. Snel en veel opslag voor een lage prijs, maar dit heeft ook zijn keer zijde. Je moet deze hardeschijf bijvoorbeeld niet in een RAID set gaan gebruiken, dit is namelijk vragen om moeilijkheden.

Verder zijn ze over het algemeen als single hardeschijf prima te gebruiken. Wat betreft dit probleem, wanneer is het precies opgetreden. De TS geeft namelijk aan nogal wat updates te hebben geinstalleerd de laatste tijd. Het is altijd verstandig om 1 update tegelijk te installeren om eerst te kijken wat het resultaat is, voordat je een volgende update installeerd. Zo kun je eventuele problemen sneller achterhalen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Waarom niet gewoon even een herinstall van windows? Dat doet altijd wonderen en is zo simpel als wat.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Kuhr89
De schijf wordt indedaad als Single schijf gebruikt..

De updates zijn niet direct achter elkaar uitgevoert. Zou een Bios update ervoor kunnen zorgen dat de hardeschijf trager is.. mocht het de hardeschijf zijn...

Ik zal zo even GTAIV terug zetten naar patch 1.0.2.0. Toen waren er namelijk updates die de laadtijden moesten verkorten.. Het zou alleen wel raar zijn want patch 1.0.4.0 is een verzamelpatch van alle 3 de patches.. en daarbij dat niemand anders er last van heeft..

Ik heb ook al getest met het uitzetten van de Endpoint protection van Norton. Maar eerst deed hij het Met norton gewoon normaal..

Nu is HD-Tune bezig met het testen op langzame basis.

Mocht je meer informatie nodig hebben: Ask me!

edit: Windows opnieuw installeren is eigenlijk even geen optie..Ik heb mijn computer deze dag en weken goed nodig voor het leren van de tentamens...

Daarnaast is de gehele computer niet sloom. Alleen bij 2a 3 games zijn de laadtijden gewoon omhoog gegaan waarbij GTAIV er gewoon dik bovenuit springt..

[ Voor 20% gewijzigd door Kuhr89 op 30-06-2009 13:25 ]

• Kuhr89
Ik heb net de Health status bekeken van de schijf en deze is heeft volgens HD-Tune 0.0% damaged Blocks.. Hij heeft er 166:32 minuten overgedaan. Dus een lange test.

Bij GTA IV even de voorgaande patches geinstalleerd. Heeft geen effect. Ik heb geen idee waar het aan kan liggen eigenlijk.. Alles is gewoon in orde zoals het moet zijn. Maar toch is hij sloom bij GTA IV..

[ Voor 38% gewijzigd door Kuhr89 op 30-06-2009 16:37 ]

• Kuhr89
Ik heb zojuist even gekeken bij het laden van GTA IV..

Als ik de plaatjes kijk, en ik kijk naar mijn ledje van de HDD dan knippert deze bijna niet. Af en toe zie je een lauwe flits, maar het is niet zo als bij Crysis dat je duidelijk ziet dat hij aan het laden is. Dit was eerst wel het geval. ( waardoor hij het dus ook echt aan het laden is )

Hebben jullie nog enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik heb GTA IV al verwijderd etc.. Hierboven staat nog meer wat ik heb gedaan.. Zie ik misschien een Bios functie over het hoofd?

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-02 15:00
Misschien toch maar even ook de rest van je systeem specs geven?

Kan je ook een keer GTA starten en vervolgens minimaliseren, zodat je kan kijken in je proces manager wat alle cpu tijd (indien aanwezig) opeet tijdens het laden?

Andere optie: eens kijken wat er gebeurd als je GTA niet update naar de laatste versie.
Kan je in ieder geval zien of het aan de GTA update zelf ligt.

"That was left handed..." - JJH

• Kuhr89
Dit zijn mijn Systeem specs:

Ik zal vanavond eventjes kijken. Zit nu op school voor het leren en maken en bespreken van tentamens..

Systeemkast: Antec 900
Voeding: Coolermaster Realpower 550W
Moederbord: MSI DKA790GX
Processor(s): AMD Phenom II X4 940 @ 3.5Ghz
Geheugen: 2x 2GB OCZ Gold XTC DDR2 1066Mhz
Hard Disk(s): Samsung Spinpoint F1 750GB
Videokaart(en): Sapphire HD4890 @ 950/1100mhz
Monitor: Samsung T220
CD/DVD-Drive(s): LG dvd en brander
Speakers: Logitech X-530
Geluidskaart: Creative X-Fi Xtreme Gamer
Muis: Logitech G5
Toetsenbord: Logitech G11
Temp CPU/Case Idle 28 graden.. Stressed ­± 43
CPU cooler: Zalman CNPS 9900

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

_Dune_ schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:07:
De HD Tune resultaten zien er goed uit. Verder zijn de Samsung F1 hardeschijven prijs/prestatie redelijk hardeschijven. Snel en veel opslag voor een lage prijs, maar dit heeft ook zijn keer zijde. Je moet deze hardeschijf bijvoorbeeld niet in een RAID set gaan gebruiken, dit is namelijk vragen om moeilijkheden.
Niks te nadele van de F1's maar er is gewoon kans dat ze snel overlijden door een aantal oorzaken die in het F1 topic genoemd worden. Zelf heb ik zelfs 2 maal 1 TB gekocht op de gok voor backup en storage toestanden, maar zou me niks verbazen als ze ineens :w doen :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Kuhr89
nero355 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:10:
[...]

Niks te nadele van de F1's maar er is gewoon kans dat ze snel overlijden door een aantal oorzaken die in het F1 topic genoemd worden. Zelf heb ik zelfs 2 maal 1 TB gekocht op de gok voor backup en storage toestanden, maar zou me niks verbazen als ze ineens :w doen :D
Klopt. Ik heb de reviews ook allemaal gezien en gelezen. Er waren vooral problemen met de 1TB versie van de schijven. Daarnaast is het altijd zo dat mensen op het forum dingen plaatsen als het juist niet goed gaat met hun versie.
Over de 750GB heb ik zelf niet zoveel problemen gelezen. Natuurlijk is het altijd mogelijk dat een hardeschijf sneuvelt...

Aan de hand van de resultaten en tests die ik gedraait heb met de hardeschijf kan ik redelijk concluderen dat de hardeschijf gewoon goed is.. Hij zit rustig in mijn systeem waarbij ik nooit veel verander binnenin.

De laadtijden bij meeste games zijn normaal gebleven, maar 2 a 3 games doen er nu wat langer over.. Daarom ook mijn vraag... Wat zie ik nog over het hoofd, wat heb ik nog niet getest of uitgeprobeert.. Ik hoor het graag :D

• Kuhr89
Hee jongens.

Aangezien ik thuis ben. Heb ik misschien weer wat meer informatie voor jullie.. Hopelijk kunnen jullie hier wat mee..

Dit is tijdens het laden van GTA IV.. Ik kon niet echt tijdens het laden, want dan werd alles zwart en deed niks het meer... Daarom heb ik het vlak nadat ik in-game was even terug gegrepen..

Als er dingen opvallen, zeg het meteen!

Afbeeldingslocatie: http://img189.imageshack.us/img189/8620/extrainfo.jpg

Na het opstarten zie ik dat er veel door de hardeschijf word gewerkt met Svchost... Ik had zostraks iets gedownload en daar was hij heletijd mee aan de gang.. Erg vreemd vond ik...

Ik ga nu GTA IV weer opnieuw installeren... Kijken wat het wordt. Ik doe ook meteen alle savegames etc. verwijderen. Ik start zo de computer op. Even een register cleaner doen en dan opnieuw installeren. Misschien zelfs een voor een de patches opnieuw. Wat ik ook kan doen is meteen 1.0.4.0 erop zetten.. Ipv elke keer 1 voor 1

[ Voor 37% gewijzigd door Kuhr89 op 01-07-2009 23:47 ]

• Kuhr89
Hmm. Helpt helemaal niks. Heb het eraf gehaald en meteen de nieuwste patch erop. De laadtijden zijn echt om te huilen. Bij de andere games is het gewoon normaal. Bij GTA iv zie ik dat hij na 3 à 4 plaatjes stopt met knipperen. Het hdd ledje bedoel ik daarmee.
Ik ben niet zo in to THE hardeschijven en achtergrond processen en hoe je kunt zien wat je prestaties omlaag halen.

Tot nu toe nog niet veel reacties. Hopelijk worden het er meer.

Modbreak:Gelieve niet continu je topic te kicken binnen 24 uur :o.
Gebruik de editknop als je nog iets wilt toevoegen aan je vorige post.

[ Voor 15% gewijzigd door TERW_DAN op 02-07-2009 07:57 ]

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Twee opties:

- GTA herinstalleren

Als dat niet werkt:
- Windows herinstalleren

[ Voor 15% gewijzigd door pinockio op 02-07-2009 02:03 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Guillome schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:13:
Waarom niet gewoon even een herinstall van windows? Dat doet altijd wonderen en is zo simpel als wat.
Helemaal mee eens, lopen klote kost vaak vele meer tijd, en vaak word het als nog opnieuw installeren. Bij dit soort vage problemen even uurtje de tijd nemen voor windows te installeren en loop van de week komen de programma';s er wel weer op, zo doe ik het meestal bij dit soort problemen waar hoop verandering en aanpassing zijn gemaakt aan het systeem.

Lekker schone installatie kan geen kwaad op zijn tijd, kan je weer even ervaren hoe snel je pc echt is, zonder al die bagage (troep, virussen, soyware, etc en scans vinden nooit alles! ) van maanden of zelfs jaren pc gebruik.

• Kuhr89
Tjaa. Ik zit er wel beetje over te denken. Maar dan pas als ik vakantie heb... Nu niet echt tijd voor...

Ik had alleen wel verwacht dat er iemand een oplossing zou hebben omdat het nu beperkt is tot 1 spel. De rest van de computer is gewoon lekker snel. Net zo snel als toen ik hem in elkaar zette en installeerde. En dat is zown 3 maanden geleden...

Ik heb de oplossing gevonden!!

Iemand zei in het topic van GTA IV dat V-sync automatisch aanstond. Dus ik heb het uitgezet... Voila 2plaatjes. daarna eventjes laden en ik zit in de game!!!

Vaarwel opnieuw installatie..

Iig bedankt voor alle reacties!!

[ Voor 27% gewijzigd door Kuhr89 op 02-07-2009 12:22 ]

Pagina: 1