*** Human knowledge belongs to the world ***
voor bv 3d-renderen is een quad core nog altijd handiger dan een dual-core ( weet het verschil in 3d renderen tussen de e8400 en q8200 niet uit mijn hoofd, ook ik zou dat op moetten zoeken. )
dus mischien is het handig om ons even te vertellen wat je zoal zelf hebt gedaan om te weten wat sneller is ?
en vertel er even bij wat je ermee wilt gaan doen, en wat voor apparatuur meer je gaat gebruiken.
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Verwijderd
Waarvoor gebruik je het?fuge schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:07:
Wat koop je het best, een snelle dual core of een tragere quad?
Ik had de Core 2 Duo E8400 in gedachten, kan ook de Q8200 nemen voor ong dezelfde prijs.
Is het voor een nieuwe PC? Dan zou ik ook eens kijken naar een Phenom II X3 720 of X4 920/940
Vooral voor programmatie java / php (moet dus webserver draaien), ondertussen ook muziek afspelen, ook wat geluidsbewerking, dj-software, internettoepassingen, photoshop...
Ik heb meestal behoorlijk wat programma's naast elkaar draaien.
De Q6600 is ook een mogelijkheid in die prijsklasse.
*** Human knowledge belongs to the world ***
Verwijderd
Gezien je doeleinden voor je pc, kan je best een quad-core nemen. Ik zou bovendien opteren voor de Q8200 (45nm, lager verbruik) mits je mobo dat ondersteunt.fuge schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:17:
De Q6600 is ook een mogelijkheid in die prijsklasse.
Verwijderd
De 8200 heeft geen VT.. 6600 wel, weet niet of hij dat gebruikt, maar tis wel een puntje van aandachtKishi schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 12:53:
[...]
Gezien je doeleinden voor je pc, kan je best een quad-core nemen. Ik zou bovendien opteren voor de Q8200 (45nm, lager verbruik) mits je mobo dat ondersteunt.
Ik ging dus voor de Q6600. ( heb er net nog een gehad, en veel schik mee gehad.)
een q9550. deze is op stock al aanzienlijk sneller dan de q6600 en klokt nog een stuk verder over mocht je dat willen doen.
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Ben ik het mee eens, de Q6600(G0 is trouwens degene die je van die wilt) is makkelijk ver over te klokken. Waardoor je voor minder geld zo in een hoger segment terecht komt. Zeker met lappen en een andere koeler, al kom je zelfs met die standaardkoeler een heel eind. Bedenk wel dat het altijd een risico is omdat iedere processor verschiltkobus71 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 07:34:
En mocht er overgeklokt worden, de Q8200 heeft wel een erg lage MP. En met zijn stock snelheid is een overklok wel gewenst ( imo ). De Q6600 daartegen heeft een MP van 9 , en die iig boven de 3,2GHz klokt , zonder problemen. Zorg alleen wel voor een goede CPUkoeler.
Ik ging dus voor de Q6600. ( heb er net nog een gehad, en veel schik mee gehad.)
Verwijderd
Theo Jr.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2009 16:32 ]
Simpel kijk naar je gebruik. Dat je meer dan 1 core kan gebruiken tja dat is wat we vandaag de dag wel weten maar met 2 cores zit je al vaak goed. Inderdaad ik zelf heb nog niet meegemaakt dat ik meer dan 2 cores nodig had.fuge schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:07:
Wat koop je het best, een snelle dual core of een tragere quad?
Ik had de Core 2 Duo E8400 in gedachten, kan ook de Q8200 nemen voor ong dezelfde prijs.
4 Cores is fijn voor server, of als je veel op de achtergrond draait maar wanneer gebruik je nou de twee andere cores?
Tja gaming? Het komt eraan dat de verschillende engines van elkaar losgekoppeld zijn dus dat ze verschillende cores kunnen gebruiken. Maar makkelijk is het niet voor game programmeurs.
Audio en Grafische programma's ah daar zit wel wat winst als je werkt met speciale programma's waarvan je weet dat ze veel cpu kracht nodig hebben dan zijn meerdere cores wel fijn.
[ Voor 21% gewijzigd door swampy op 04-07-2009 12:21 ]
There is no place like ::1
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc
De q6700 is goedkoper te krijgen dan de q6600 op dit moment
Als het wat meer mag kosten is de q9550 ook een relatief zeer scherpe aanbieding.
De q9xxx is wat zuiniger kwa stroomverbruik dan de q6xxx, de q8xxx lijkt met gezien de prijs nu niet meer interessant.
[ Voor 13% gewijzigd door Gianni Rombios op 04-07-2009 18:07 ]